Spring naar bijdragen

Hongersnood in Afrika: een dilemma


Aanbevolen berichten

Mensen in Afrika krijgen juist vaak veel kinderen. Ze hebben daar geen voorziening voor wanneer je oud bent, dus dat doen de kinderen voor hun ouders. Geen of weinig kinderen hebben betekend dan ook niet of nauwelijks voorzieningen op je oude dag, daar de overheid dat niet voor hen doet. Ik denk dat een geboortebeperking dus niet zal helpen zolang daar niks voor geregeld is en de mensen niet genoeg kunnen verdienen om daar zelf voor te kunnen sparen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Condooms hebben nog nooit welk probleem dan ook opgelost en ik kan me zo voorstellen dat iemand met honger nog weinig zin heeft in paren en baren. Een fatsoenlijke overheid, die terroristische groeperingen hard aanpakt, zich ontdoet van alle corruptie en hebzucht, commerciële bedrijven die mensen en landgoeden willen uitbuiten en de winst zelf houden een halt toeroept, zorgt voor fatsoenlijk onderwijs, goede infrastructuur, voldoende medische voorzieningen, alle ruimte en vrijheid voor hulporganisaties en voor werkgelegenheid en zo het daadwerkelijk belang van het volk eens echt voorop stelt en niet de zoveelste oorlog, commerciële deal of jaccuzi in de villa's van de machthebbers, dat lost denk ik toch meer op.

Amen. Maar een deel van het probleem is dat zulke dingen meestal door revoluties geschieden. Nu houdt het westen weer eens een scheve situatie in stand. Ik wil niet zeggen dat we massaal mensen moeten laten sterven. De geschiedenis laat echter wel zien dat zulke veranderingen binnen landen niet plots ingevoerd kunnen worden, of dat iedereen redeneert in het belang van het land.

Link naar bericht
Deel via andere websites
om eerlijk te zijn is de situatie in de Hoorn van Afrika voor mij een ver van mijn bed show,,, hoe erg het ook klinkt.

heb bij lange na geen vertrouwen in ontwikkelingshulp, en heb grote twijfels dat mijn donatie niet voor de volle 100% aankomt.

hebben die mensen daar al eens van condooms gehoord??

geboortebeperking is de enige oplossing,,

ik heb makkelijk praten,, ik weet het

Condoom is de oplossing voor alle problemen in Afrika.

Burgeroorlog? Geef die mensen toch condooms.

Honger? Geef die mensen toch condooms.

Ziekte? Geef die mensen toch condooms.

Overstroming? Geef die mensen toch condooms.

Opgegeten door een leeuw? Geef die mensen toch condooms.

Helaas zijn alle Afrikanen zonder uitzondering streng ultramontaans rooms-katholiek dus weigeren ze dat wondermiddel te gebruiken. _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites

Condoom is de oplossing voor alle problemen in Afrika.

Burgeroorlog? Geef die mensen toch condooms.

Honger? Geef die mensen toch condooms.

Ziekte? Geef die mensen toch condooms.

Overstroming? Geef die mensen toch condooms.

Opgegeten door een leeuw? Geef die mensen toch condooms.

Helaas zijn alle Afrikanen zonder uitzondering streng ultramontaans rooms-katholiek dus weigeren ze dat wondermiddel te gebruiken. _O-

_O-_O-_O-_O-

Alsof ik enkele kennissen hoor praten. Verschil is dat zij het menen, dan is het pas echt hilarisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blindelings condooms uitdelen heeft natuurlijk geen zin, maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal niets helpen. In Oeganda is het aantal HIV-besmettingen afgenomen, volgens sommigen door het ABC-programma. En dat promootte niet alleen seksuele onthouding en trouw, maar ook het gebruik van condooms.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blindelings condooms uitdelen heeft natuurlijk geen zin, maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal niets helpen. In Oeganda is het aantal HIV-besmettingen afgenomen, volgens sommigen door het ABC-programma. En dat promootte niet alleen seksuele onthouding en trouw, maar ook het gebruik van condooms.
Volgens mij ging het in dit topic over de hongersnood in de Hoorn van Afrika en niet over HIV-besmetting in Oeganda. Maar ik kan me natuurlijk vergissen...
Link naar bericht
Deel via andere websites
Blindelings condooms uitdelen heeft natuurlijk geen zin, maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal niets helpen. In Oeganda is het aantal HIV-besmettingen afgenomen, volgens sommigen door het ABC-programma. En dat promootte niet alleen seksuele onthouding en trouw, maar ook het gebruik van condooms.
Volgens mij ging het in dit topic over de hongersnood in de Hoorn van Afrika en niet over HIV-besmetting in Oeganda. Maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Klopt. Maar anderen, inclusief jijzelf, hadden het over condooms. Dat gaat ook niet over de Hoorn van Afrika, want daar wordt nu voedsel uitgedeeld, geen condooms. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus... aan de streng ultramontaans rooms-katholieken daar zal het ook niet liggen :+

Neuh, maar het heeft wel te maken met de paus, de kwade genius achter alle ellende in Afrika. Deze man is tegen condooms en alle mannen daar die aan (al dan niet onvrijwillige) seks met verschillende mensen doen die luisteren gehoorzaam en blindelings de paus. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cannabis kan hun goed helpen, gezien het feit dat meerdere bevolkingen op de zaadjes van het kruid gevende kruid konden overleven, zonder Cannabis zag Australië er heel anders uit, die hebben twee hongersnoden overleeft op cannabis zaadjes. Zo nog wel meer landen. Maar helaas mag dat niet van de grote petrochemische industrie en de onwetende die de industrie beschermen ondanks er steeds meer troep in het eten wordt gegooid vanwege de 'bezuinigingen'. Nog even en we eten hier onze eigen stront, je krijgt immers wat je geeft, afval in, afval uit.

Maar ja, het gaat hier om 3de rang mensen die in de 3de wereld leven, daar geven we weinig om zolang we het hier goed hebben, enkel even donaties geven om de handen mee te wassen waar een groot gedeelte aan de strijkstok blijft kleven. Je zou zeggen dat na al die jaren slavernij, dat ze nu wel wat meer respect hebben verdiend, maar nee, ze worden over het algemeen nog gezien als een soort van ondermensen die de honger en geweld verdienen. De uithongering wordt naar mijn idee doelbewust gedaan door dezelfde mensen die hun tot slaven maakte.

Uitermate walgelijke praktijken, het globale cannabis verbod is om de bovenstaande redenen een zeer grote misdaad tegen de gehele mensheid. Kan mij niet bommen dat mensen liever chemische troep drinken uit hormoon verstorende petroleum plastic houders terwijl de natuur kreunt. Maar ja, zoals Ghandi al zei, je kan de beschaving van een land zien in hoe ze hun vee behandelen, hier doen we niet moeilijk over gemartelde dieren op bord. Wederom weer, afval in de mond, afval in de stront.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een toevoeging, de hongersnood is wat mij betreft een honger naar compassie en rechtvaardigheid, en beide zijn ver te zoeken in een wereld met valse herders. In deze wereld is het normaal dat de zwakken steeds meer worden uitgekleed, in plaats van dat de sterken de zwakken helpen, degene die dat wel doen worden liever uit de weg geruimd door de autoriteiten, omdat ze dan aan hun macht komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is spijtig dat Bob Marley er niet meer is, die zou wel weten wat te doen!

Jep, dat was een Rastafari die geloofde dat alcohol de sloper is van naties, en hennep de heler. Maar Rastafari zal ook wel offtopic zijn, gezien het uit Ethiopië komt en ze op een terugkeer hopen. Jamaica is voortgekomen uit de Westerse slavendrijvers, die hun leer nog niet geheel kwijt zijn gezien de toestanden in Afrika.

warningM.pngAdmod note:
Post aangepast, kritiek op de moderatie zijn andere kanalen zoals PB of mail voor.
Link naar bericht
Deel via andere websites
om eerlijk te zijn is de situatie in de Hoorn van Afrika voor mij een ver van mijn bed show,,, hoe erg het ook klinkt.

heb bij lange na geen vertrouwen in ontwikkelingshulp, en heb grote twijfels dat mijn donatie niet voor de volle 100% aankomt.

hebben die mensen daar al eens van condooms gehoord??

geboortebeperking is de enige oplossing,,

ik heb makkelijk praten,, ik weet het

Condoom is de oplossing voor alle problemen in Afrika.

Burgeroorlog? Geef die mensen toch condooms.

Honger? Geef die mensen toch condooms.

Ziekte? Geef die mensen toch condooms.

Overstroming? Geef die mensen toch condooms.

Opgegeten door een leeuw? Geef die mensen toch condooms.

Helaas zijn alle Afrikanen zonder uitzondering streng ultramontaans rooms-katholiek dus weigeren ze dat wondermiddel te gebruiken. _O-

_O-_O-_O-_O-

goh,, ik blijf er bijna in hoe je het vertelt,,

efin,,, wat ik wil zeggen,,ze maken en maken maar kinderen,, en al die mensen moeten te eten hebben.

natuurlijk snap ik dat voedsel belangrijk is,,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarvoor hebben we AIDS uitgevonden en gedistrubiteerd via IG Farben bedrijven zoals Bayer met hun AIDS aspirine schandaal, zo lossen wij het dilemma op, kunnen we mooi hun land en grondstoffen innemen. Dat is goed voor de economie, en we hebben meer voedsel voor onszelf. En de rest van de armoedige worden gebruikt als proefkonijnen voor dezelfde grote bedrijven, mensen in nood zijn zeer goedkope krachten wat evident is in het feit dat bedrijven hun producten laten maken in armoedige landen, het liefst met kinderarbeid. Echt een toonbeeld van Westerse beschaving, iets om trots op te zijn.

Dus uiteindelijk komt de hongersnood ons heel goed uit, betere medicatie en goedkopere producten en steeds meer land beschikbaar. :Y

|:|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
om eerlijk te zijn is de situatie in de Hoorn van Afrika voor mij een ver van mijn bed show,,, hoe erg het ook klinkt.

heb bij lange na geen vertrouwen in ontwikkelingshulp, en heb grote twijfels dat mijn donatie niet voor de volle 100% aankomt.

hebben die mensen daar al eens van condooms gehoord??

geboortebeperking is de enige oplossing,,

ik heb makkelijk praten,, ik weet het

Condoom is de oplossing voor alle problemen in Afrika.

Burgeroorlog? Geef die mensen toch condooms.

Honger? Geef die mensen toch condooms.

Ziekte? Geef die mensen toch condooms.

Overstroming? Geef die mensen toch condooms.

Opgegeten door een leeuw? Geef die mensen toch condooms.

Helaas zijn alle Afrikanen zonder uitzondering streng ultramontaans rooms-katholiek dus weigeren ze dat wondermiddel te gebruiken. _O-

_O-_O-_O-_O-

goh,, ik blijf er bijna in hoe je het vertelt,,

efin,,, wat ik wil zeggen,,ze maken en maken maar kinderen,, en al die mensen moeten te eten hebben.

natuurlijk snap ik dat voedsel belangrijk is,,

in die landen is het beangrijk om veel kinders te hebben want die kunne voor je zorgen als je oud bent...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik heb vroeger in een magazijn van een drukkerij gewerkt daar werden rollen met papier die betaald waren van donatie`s zomaar weggegooid en dan praat je over rollen waar 20.000 poststukken van werden gemaakt he??!!

Sinds ik daar gewerkt heb geef ik niks meer, ik deed dat overigens al vrij weinig.

Omdat ik wist dat van elke euro, rondom zo`n 15 eurocent naar de werkelijke bestemming gaat.

De rest wordt hier in gebouwen en salarissen gestoken..........dus denk na voor je geeft.

Als je het wereldplaatje bekijkt, zie je dat er al zoveel geld is overgemaakt, kijk Haïti en waarom daar nog niks mee gedaan is, waarom??

Teveel tussenpersonen die allemaal geld willen vangen en anderen laten creperen.

De banken vangen hoge rentes over de geldbedragen, topmanagers en dan bedoel ik niet degene die echt toppie zijn in hun werk, besodemieteren jan en alleman.

Want als ze alles op een echt christelijke manier gedaan zouden doen, die Christus gelijk is, had iedereen op deze wereld genoeg en was er geen verschil tussen rijk en arm.

Kijk maar eens naar het voedsel wat weggegooid wordt bij de distributie centra van alleen al de Albert Hein.

Minimaal 10 kuub!!!! Elke dag weer he??!!

Ook de media laat vervormde/vertekende beelden zien over Ethiopië, laatst zag ik een reportage hierover.

Was een NL-er die had een meer drooggelegd en wat gebeurde er, vruchtbaar weide grond kwam tevoorschijn en hij hielp de mensen om het zelf te bewerken, zodat ze niet van hem afhankelijk waren.

Alles wijst erop dat achter de hele wereldeconomie geheime genootschappen de touwtjes in handen hebben en het een wordt door het andere afgeleidt.

Maar weest niet bang of bevreest, want jij als christen staat er boven, indien je de Geest van God hebt ontvangen.

Let maar goed op...als er straks verkiezingen worden gehouden in VS dan zal er iets anders aan de andere kant van de wereld het gaan afleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Want als ze alles op een echt christelijke manier gedaan zouden doen, die Christus gelijk is, had iedereen op deze wereld genoeg en was er geen verschil tussen rijk en arm.

Gegeven is dat er bij lange na niet genoeg grondstoffen op deze aardbol zijn om de gehele wereldbevolking naar ons niveau te tillen. Wij als rijke natie en personen (en alle andere rijke naties en personen) zullen dus gigantisch in moeten leveren zodat het overgrote deel van de wereldbevolking iets vooruit gaat. De vraag is of jij bereid bent dat te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn beste Thorgem,

ja ik wil wel delen van het weinige wat ik overhoud van mijn WW..........geen problemen mee.

Maar ik geef het liever aan iemand uit mijn eigen omgeving die het nog iets krapper heeft dan mij en soms kom ik iemand tegen en die geef ik dan van wat ik heb.......en ik bid er wel om vantevoren hoeveel ik iemand kan geven.

Als je het op grotere schaal rekent, zoals Afrika, zeg ik nee ik geef niet, om de simpele reden dat ik weet dat het daar niet beland en ik niet van plan ben om de kas te spekken van mensen die ergens aan de top van een of andere organisatie staan.

Die met een dure wagen onder hun kont van en naar hun werk gaan.

Daarnaast als je de diepte uitzoekt van de mensen die achter de voedselhulp zitten van bv de VN, kom je bij de rijke stinkerds uit.

Die zowel de gevers uitbuiten door te geven als ook de mensen waar het voor bestemd is.

Ga maar eens op zoek naar de Illuminti, Bilderberggroep, Vrijmetselaars, Skill and Bones, Bohemia Club en ga zo maar door.

De IMF en de CFR zijn instantie`s die de touwtjes in handen hebben, google maar en zie wat je daarover vind........

Je kunt dit ook naast je neerleggen, maar dan zou dit gesprek wel snel eindigen.....het is een groter geheel....onthoud wij zitten in de laatste dagen.......

Als je voedselhulptransporten rekent dan hadden ze, de VN, al genoeg eten, drinken en medicijnen naar de getroffen landen gebracht.

Maar luitjes als de Bilderberggroep, waar vroeger Beatrix en daarvoor Bernhard, voorzitters van zijn geweest, willen 2/3 van de wereldbevolking wil doden.

Als je goed ziet, zit er het systeem van de Nazi`s er achter, want na de WWII zijn heel veel geleerden en intellectuelen opgespoord en naar de VS gebracht, de Russen deden dat ook.

Daarnaast waren Roosevelt, Churchill en Stalin Vrijmetselaars.......

Kijk eens hoeveel mensen zij de dood in gejaagd hebben, de een wat meer dan de ander.

Ik kan nog wel even doorgaan, MAAR......het gaat vele malen verder, dus doe er je winst mee.

Sommigen zullen dit belachelijk vinden wat ik hier neerzet, maar dat is nu juist het gebrek bij vele christenen.

Want zij zitten hier "veilig", denken ze.......het komt op een korte termijn dichterbij....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is dan kortzichtig van je om dat te zeggen, want ik ben duidelijk genoeg.

Of moet ik zeggen:`Stuur mijn inboedel maar naar hen op?`

Of alles wat ik hier in huis heb te staan, dan ben ik duurder uit of niet??

Ik houd van diepte in gesprekken en niet van mee praten of iemand naar de mond praten......of jij moet een goeie tegenvraag stellen, maar dat doe je helaas niet.

Jij stelt geen vragen.....dus wat kan ik dan antwoorden??

Of ben ik te welbespraakt voor je??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is dan kortzichtig van je om dat te zeggen, want ik ben duidelijk genoeg.

Of moet ik zeggen:`Stuur mijn inboedel maar naar hen op?`

Of alles wat ik hier in huis heb te staan, dan ben ik duurder uit of niet??

Je bent duidelijk genoeg, dat klopt. Daarom kies ik er ook bewust voor verder geen inhoudelijk gesprek meer met jou hierover te beginnen. Als je er al nazi's en weet ik allemaal wat nog meer bij moet slepen om te reageren op een simpele bijdrage dan toont dat wat mij betreft aan dat enig zinnig gesprek onmogelijk is.

Ik houd van diepte in gesprekken en niet van mee praten of iemand naar de mond praten......of jij moet een goeie tegenvraag stellen, maar dat doe je helaas niet.

Jij stelt geen vragen.....dus wat kan ik dan antwoorden??

Of ben ik te welbespraakt voor je??

Ik heb geen diepte kunnen ontdekken, slechts heel veel oppervlakkige losse en vooral ook onzinnige stellingen om je mening kracht bij te zetten. Te welbespraakt? Eerder het tegenovergestelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer mijn beste dat jij zo reageert en mensen niet in hun waarde laat, met de dingen die erop dat moment in hun levens afspeelt en waar ze mee bezig zijn.

Dat jij er geen diepte in kunt vinden, neem ik jou niet eens kwalijk, waarschijnlijk ook, omdat jij er niet mee bezig bent.

En alles meer op het platonische niveau wilt houden.

Maar je begint wel op mij over te komen als een "stalker", maar ook als iemand die zijn gelijk wil krijgen bij wat je uit boeken hebt en niet met jou denken, ideeën, handelswijzen strookt.

EN je stelt wederom geen vragen waarom ik dit schrijf, maar drukt je eigen kortzichtige stempel erop.

En dan kom je bij het volgende punt en dat is dan dat jij je straks aangevallen voelt.

Ik verwacht dan ook dat jij bij je volgende reactie alles uit zijn verband gaat trekken.

I.p.v. te vragen hoe bedoel je dat nu??

BLess you!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid