Spring naar bijdragen

Aandacht van (te veel) jongens


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje dat heel erg veel van aandacht houd.. het maakt niet uit van wie.

Aandacht is altijd goed in mijn ogen. Maarja, dat is dus echt niet zo!

En doordat ik zoveel van aandacht hou, kom ik nog wel eens in de problemen.

Ik vind het leuk om mensen te leren kennen, en dan vooral het mannelijke gedeelte van de mensheid.

Ja voor jongens sta ik altijd open.

&dat is misschien mijn probleem.

-Ik ben al sinds december jl. verliefd op een jongen waar ik toendertijd mee gelopen heb, maar dat is gruwelijk mis gegaan.

En toch vond/vind ik hem altijd nog leuk.. Als ik hem zie, of even sms/msn dan heb ik meteen weer vlinders.

En als ik hem zie, dan is de lichamelijke aantrekkingskracht zeer groot.. En dat eindigd altijd wel met een (tong)zoen.

-Maar nu is er nog een andere jongen, die ken ik iets minder lang. Hij is ontzettend mooi, en erg aardig.

Sinds kort ken ik zijn serieuze kant, en om met hem te gaan daten is erg verleidelijk. alleen jammer dat die aan de (soft)drugs zit.

-Dan nu de vriend van mijn beste vriendje, waar ik al mee heb gedated. was heel gezellig en we hebben heel wat gezoend die avond. Maar zat er diepgang in? Ik weet het niet?

-&dan de enige gelovige jongen van dit moment, heb ik 1keer gezien. We waren op een festival, hij keek naar mij, ik naar hem. en de vonk sloeg als het ware toch wel een beetje over. Gepraat, knuffel erbij, en telefoonnummers uitgewisselt. Heel leuk enzo..

maar, die andere 3 jongens zitten ook nog een beetje in me hoofd.

eerst was het nog erger, en waren er nog 2 jongens die constant om me aandacht vroegen, en die mij steeds bombardeerde met aandacht.. maar gelukkig heb ik die wel uit me hoofd kunnen zetten.. (en bijna afgewimpelt)

& nu heb ik geen idee meer wat ik moet..

Waarom zijn er ineens 4 jongens in mijn leven? Waarom kan/durf ik ze niet gewoon afwimpelen?

Zelfs mijn vriendinnen houden het niet meer bij met welke jongens ik nou weer 'heb'.

Ik vind het gewoon zo naar he, ik wil geen van deze jongens kwetsen.. en wil ze ook alle 4 echt niet kwijt.

Maar als ik met alle 4 ga afspreken, dan voel ik me zo slecht. Dan voel ik me echt een player.

En dan denk ik, zo hoort een christelijk meisje niet te zijn.. maar waarom gebeurd me dit dan?

Maarja, wat moet ik hier nou mee?

Alle 4 maar gaan daten? En dan zo 1,2,3 kiezen wie de leukste is?

Maar wat als ik er later achter kom dat hij toch niet leuk is? En die andere leuker is.

dan heb ik misschien 'the one' laten gaan, en heb ik heel lang spijt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

:) op zich wel een herkenbaar probleem, ik ben een jaar geleden begonnen met een man te zoeken via internet, en heb met ontzettend veel mannen gechat en gemeet .. en ik had op een gegeven moment echt veel "lijntjes openstaan" zeg maar haha.. tot ik gewoon dacht; NEE, kappen nu ... Dit is niet hoe ik met mensen om wil gaan, en als er eentje de ware was dan wist ik het inmiddels wel... het is even balen om te zeggen, en je voelt mss even "nee heb ik toch een fout gemaakt?" , maar het lucht ontzettend op.. :)

Wees eerlijk tegen jezelf, probeer ze af te strepen, en ja; ga maar met ze alle vier één voor één afspreken .. waarom niet? Ik zou alleen niet gaan zoenen of wat dan ook, probeer je te richten op hun innerlijk en maak een keuze wie je als geschikte huwelijkspartner vindt ((want daar gaat het uiteindelijk om toch? Ook al ben je nog zo jong... :) )) en loos die anderen dan meteen, en vergeet ze..

Trouwens, die ene met die drugs kun je sowieso al afstrepen ... maakt niet uit hoe leuk en mooi hij is, daar moet je niet aan beginnen.. en dat weet je vast zelf ook wel. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heyo, allereerst welkom op credible.

Je geeft soort van aan dat je je wel als een christelijk meisje wil gedragen, maar op hetzelfde moment loop je wel met vier verschillende jongens te flikflooien.

Daarbij, dat je niet kan kiezen tussen vier verschillende jongens lijkt mij dat ‘the one’ waar je het over hebt, nog niet langs is gekomen. Ik denk niet dat één van die jongens de ware blijkt te zijn als ze met ze gaat daten. En waarschijnlijk zullen ze het ook niet pikken als ze weten dat je er nog drie anderen op nahoudt. Zeker vanuit christelijk oogpunt is dit niet netjes.

Mijn advies? Nou, advies kan ik je niet geven, maar je bent nog een jong persoon en je zit in een leeftijd waar een vriendje hebben het belangrijkste op aarde lijkt. Misschien kan je proberen even rust te nemen van het hele daten. Wacht eens rustig af wat de jongens doen, of misschien wat God doet. Wie weet heeft Hij wel een heel ander plan.

Tot zover de woorden van een half slapend persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Trouwens, die ene met die drugs kun je sowieso al afstrepen ... maakt niet uit hoe leuk en mooi hij is, daar moet je niet aan beginnen.. en dat weet je vast zelf ook wel. :)

Maar wat is ´aan de drugs´? Als die bij wijze van spreken eens in de maand een joint rookt, dan lijkt me dat die jongen zijn drugs beter onder controle heeft dan een kettingroker of iemand die regelmatig zich met drank bezat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op Credible :)

Om advies te geven op je probleem, zou ik zeggen, stel eerst grenzen. Wat kun je wel doen met iemand die gewoon een vriend is en wat niet? Gewoon een vriendschappelijke (niet te lang durende) knuffel vind ik persoonlijk wel kunnen voor gewoon een vriend, maar zoenen of intieme aanrakingen zou ik zelf te ver vinden gaan.

Bedenk voor jezelf ook met welke jongen je verder zou willen gaan. Neem dan wel echt iemand op wie je écht verliefd bent, en denk niet van; als die jongen niet wilt, dan kan ik altijd nog een andere vriend nemen want dat vind ik persoonlijk niet kunnen.

Als je hierin geen keuze kan of wil maken, doe het dan ook echt niet en behandel ze allemaal als gewone vrienden. Er komt heus wel iemand een keer langs waarvan je weet dat je met hem wel verder wilt.

Neem ook geen verkering omdat dat op jouw leeftijd zou moeten, ofzoiets. Daar krijg je alleen maar spijt van. Tegenwoordig lijkt het normaal om op je 12e al gezoend te hebben. Persoonlijk heb ik liever een eerste kus van iemand die ik ook echt leuk vind, dan van een random persoon omdat het 'normaal' zou zijn om gezoend te hebben.

Je zegt ook dat je geen van hen wilt kwetsen. Stel dat ze allen een relatie met jou willen, dan zul je toch echt tegen minimaal drie van de vier nee moeten zeggen. Dat zal ze pijn doen, en ik denk dat je dat niet gaat voorkomen. Maar ik denk dat het nog meer pijn doet als je ze aan het lijntje houdt, af en toe met ze zoent en dan dat ze er vervolgens achter komen dat je met meerdere jongens een half-half relatie hebt. Als ik één van die jongens was, zou ik liever in de eerste situatie zitten dan in de tweede.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbij, dat je niet kan kiezen tussen vier verschillende jongens lijkt mij dat ‘the one’ waar je het over hebt, nog niet langs is gekomen. Ik denk niet dat één van die jongens de ware blijkt te zijn als ze met ze gaat daten.

Hmm hier heb je wel echt gelijk in. Dit zijn wel echt wijze woorden van een half slapend persoon.. maarja.

Wat wel zo is, bij een van de jongens(die ik ook het langste ken dan) daar heb ik dat gevoel wel erg sterk bij. anderhalve maand geleden zat hij nog steeds in mijn hoofd, zelfs als ik bij een andere jongen was. Maar hij gebruikt me alleen maar.. wel de lusten, maar niet de lasten. Hij wil me wel zoenen enz. maar een relatie, nee dat hoeft die niet.

Maar misschien heb je wel gelijk, en zit 'the one' er echt niet tussen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Trouwens, die ene met die drugs kun je sowieso al afstrepen ... maakt niet uit hoe leuk en mooi hij is, daar moet je niet aan beginnen.. en dat weet je vast zelf ook wel. :)

Maar wat is ´aan de drugs´? Als die bij wijze van spreken eens in de maand een joint rookt, dan lijkt me dat die jongen zijn drugs beter onder controle heeft dan een kettingroker of iemand die regelmatig zich met drank bezat.

Hmm zou ik het nog erger maken, haha. Hij rookt laten we zeggen bijna elke dag wel een jointje (en soms 2) En hij is (net als mij) een ketting roker.. en gaat elk weekend uit, waarbij die zich toch wel een beetje bezat.. &toch vind ik hem aantrekkelijk :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbij, dat je niet kan kiezen tussen vier verschillende jongens lijkt mij dat ‘the one’ waar je het over hebt, nog niet langs is gekomen. Ik denk niet dat één van die jongens de ware blijkt te zijn als ze met ze gaat daten.

Hmm hier heb je wel echt gelijk in. Dit zijn wel echt wijze woorden van een half slapend persoon.. maarja.

Wat wel zo is, bij een van de jongens(die ik ook het langste ken dan) daar heb ik dat gevoel wel erg sterk bij. anderhalve maand geleden zat hij nog steeds in mijn hoofd, zelfs als ik bij een andere jongen was. Maar hij gebruikt me alleen maar.. wel de lusten, maar niet de lasten. Hij wil me wel zoenen enz. maar een relatie, nee dat hoeft die niet.

Maar misschien heb je wel gelijk, en zit 'the one' er echt niet tussen?

Die jongen kan je ook meteen afstrepen. Iemand die alleen maar met je wil kleffen maar geen relatie hoeft.. daar is de kans erg klein dat het ooit meer wordt dan dat.

Natuurlijk wel rot dat je voor hem de sterkste gevoelens hebt, maar liefde is nou eenmaal niet zo fijn in de meeste gevallen.

Hopelijk helpt dit topic je wel verder. :)

Verder ben ik het met Luxuria eens. Af en toe blowen zal niet zo'n probleem zijn, maar elke dag, dat is toch anders. En elk weekend dronken thuis komen, dat is toch ook niet iemand waar je samen mee wilt zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als hij alleen de lusten maar niet de lasten wil, zou ik persoonlijk geen relatie met hem willen hebben. Voor mij betekent een relatie -ook al ben je nog niet getrouwd- elkaar steunen in voor- en tegenspoed en niet bij het minste of geringste het al uit willen maken. Dus ook de eventuele lasten die erbij kunnen komen accepteren. Bij een huwelijk kun je immers ook niet alleen 'ja' zeggen op de voorspoed. De tegenspoed komt er ook bij.

Verder sluit ik me aan bij Archillion en Luxuria.

(En om even de spellingnazi uit te hangen, het is net als ik i.p.v. net als mij.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbij, dat je niet kan kiezen tussen vier verschillende jongens lijkt mij dat ‘the one’ waar je het over hebt, nog niet langs is gekomen. Ik denk niet dat één van die jongens de ware blijkt te zijn als ze met ze gaat daten.

Hmm hier heb je wel echt gelijk in. Dit zijn wel echt wijze woorden van een half slapend persoon.. maarja.

Wat wel zo is, bij een van de jongens(die ik ook het langste ken dan) daar heb ik dat gevoel wel erg sterk bij. anderhalve maand geleden zat hij nog steeds in mijn hoofd, zelfs als ik bij een andere jongen was. Maar hij gebruikt me alleen maar.. wel de lusten, maar niet de lasten. Hij wil me wel zoenen enz. maar een relatie, nee dat hoeft die niet.

Maar misschien heb je wel gelijk, en zit 'the one' er echt niet tussen?

Die jongen kan je ook meteen afstrepen. Iemand die alleen maar met je wil kleffen maar geen relatie hoeft.. daar is de kans erg klein dat het ooit meer wordt dan dat.

Natuurlijk wel rot dat je voor hem de sterkste gevoelens hebt, maar liefde is nou eenmaal niet zo fijn in de meeste gevallen.

Hopelijk helpt dit topic je wel verder. :)

Verder ben ik het met Luxuria eens. Af en toe blowen zal niet zo'n probleem zijn, maar elke dag, dat is toch anders. En elk weekend dronken thuis komen, dat is toch ook niet iemand waar je samen mee wilt zijn?

Misschien kan ik ze allebei beter afstrepen.. Maar bij die eerste, dat heb ik al een tig aantal keer geprobeerd. Maar telkens als ik hem dan weer zie, dan geef ik hem toch weer een kans? Dit is duidelijk een geval van een zwak voor iemand hebben.. maarja, dat jullie zo over hem denken, zit er wel een waarheid in. Het zou toch nooit meer worden?

En die andere jongen, dat is een apart verhaal. Ik weet zelf ook dat ik me niet in moet laten met zulke jongens. Maar ik ben iemand die zo veel mogelijk mensen wil kennen, zo veel mogelijk verhalen wil weten.. en gewoon erg nieuwschierig en leergierig ben. En dit is een totaal onbekend gebied voor mij, en ik wil deze manier van leven graag ontdekken, en zien hoe en wat. snap je?

Het is slecht ik weet het, maar ging Jezus ook niet met tollenaars en andere zondaars om? Om ze zo een beter mens te maken? Kijk maar naar Levi! Dan vraag ik me af, waarom mag/kan ik dat niet doen? toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt een beetje alsof het een wedstrijd is waarbij er één jongen moet overblijven, maar zo moet je niet gaan denken. Je weet namelijk niet of één van de jongens ook echt voor jou bestemd is.

Ik snap best dat je er nieuwsgierig naar bent, maar over het algemeen is het niet echt een leuke levensstijl en zeker niet voor een christen. Grappig trouwens dat je het overJezus hebt, het is een goede vergelijking maar hij had niet de kans om zelf ook een tollenaar of zondaar te worden. :)

Het is maar een waarschuwing, het lijkt misschien spannend om die levensstijl te ontdekken, maar mocht je een relatie hebben met zo iemand, dan ga je er na een tijdje toch aan ergeren. Wat is voor hem belangrijker? Drank en drugs of met jou samen zijn?

Dat lijkt me toch niet een leuke afweging om te maken, al is het natuurlijk een persoonlijke mening die ik met je wil delen. Je moet zelf de beslissing maken, denk er alleen heel goed over na.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga er ook zeker goed over na denken..

maar goed je hebt wel gelijk, Jezus had (bijna) niets te verliezen (alleen de haat van de farriezieers dan)

zo had ik het nog niet bekeken!

nou iedereen heel erg bedankt!

reacties, tips of andere dingen zijn altijd welkom!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms kan het gewoon beter zijn om te besluiten elkaar niet meer te zien en zo, hopelijk in vrede, dus uit elkaar te gaan (of het nou een relatie is of een gewone vriendschap). Ik ken(de) ook mensen die veel voor mij betekend hebben, ik kon echt heel goed met ze praten en alles aan ze kwijt en zij aan mij, maar ik heb al een hele poos geen contact meer met ze. Niet echt omdat we dat hebben afgesproken, maar omdat ze gewoon geen contact meer met me zoeken, en ik ook niet meer met hen. Soms vind ik het jammer, maar ik weet dat het beter zo is en ik ben blij dat we geen ruzie of iets dergelijks hebben gehad waardoor we geen contact meer hebben. Nu heb ik ook weer nieuwe mensen in mijn leven en daar ben ik God ook erg dankbaar voor.

Vergevingsgezindheid is een goede eigenschap, maar als iemand daar echt misbruik van gaat en blijft maken en zich niet serieus wil verbeteren, dan kan je of beter hulp bieden ter verbetering (voor zo ver mogelijk) of elkaar niet meer zien. Je moet ook zeker niet in gevaar komen om mee te doen met de zonde van de ander.

Ga voor jezelf eens goed na wat welke jongen nou eigenlijk voor je betekent, wat je graag van ieder van hen zou willen of juist niet en waar je grenzen liggen. Schrijf het eventueel op zodat het voor jezelf duidelijk wordt. Maak zo nodig die grenzen duidelijk aan de ander en houd je daar ook echt aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er niet zoveel ervaring mee of zo. En volgens mij krijg je al veel goede tips van wijze mensen. Maar wat in mij opkomt is probeer de oorzaak te achterhalen, misschien kun je daar wat aan doen.. Waarom wil je zo graag aandacht van jongens? En hoe kun je dat misschien oplossen zodat het wat minder word en je er makkelijker mee kan omgaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem,

Als je het probleem niet snapt moet je niet reageren. Het probleem is zonde en het is voor iedereen een aanvechting. Als je het idee hebt dat vechten tegen de zonde gemakkelijk is dan is het tijd om een tikje veeleisender voor jezelf te zijn.

Sorry dat ik zo belerend ben, maar ik denk dat xlisanne meer behoefte heeft aan bemoediging om te doen waarvan ze inmiddels wel weet dat het juist is dan aan de opmerking, cru gezegd, dat ze niet zo moeilijk moet doen.

@xlisanne

Ik denk dat als je de stap eenmaal hebt gezet dat je dan zult merken dat je meer zekerheid uit jezelf en uit God kunt putten en de aandacht van jongens minder nodig hebt. Jongens loslaten betekent een keuze voor God en een vertrouwen in Hem. Ik weet zeker dat Hij je niet zal teleurstellen als je je vertrouwen in hem stelt en tot Hem bidt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap best dat jullie denken dat het zo makkelijk is. Dat minder flikflooien de oplossing is..

Maar in feite doe ik dat ook helemaal niet.. Het is echt niet zo dat ik me gedraag als een meisje die alle aandacht wil, en er in verdrinkt als het ware.. dus zoals een slet dus.

Het is echt niet zo dat ik met de eerste de beste jongen zoen of nouja idd flikflooi ofzo.

Oke zo af en toe gebeurd dat wel, en dan geniet ik ook echt wel van de aandacht.

Maar ook als ik gewoon heel simpel doe, en een vriendschappelijke band probeer op te bouwen.

Denken ze dat ik ze meteen leuk vind, of erger ze vinden mij leuk omdat ik zoveel positieve belangstelling in ze toon..

Nu kunnen jullie denken ; dit meisje ziet spoken, en denkt dat iedereen haar leuk vind. Laat ik dit maar ontkrachten door te vertellen dat het toch echt zo is.. hoezo ik dat weet? omdat ze me dat vaak genoeg vertellen..

Of jullie trekken de manier hoe ik een vriendschap probeer op te bouwen zwaar in twijfel. Maar naar mijn idee zouden alle meiden dan denken dat ik lesbish zou zijn, want ik behandel de meeste jongens gewoon zoals mijn vriendinnen

dus even om te ontkrachten, ik denk niet dat te veel flikflooien het probleem in weze is. en dat dat het probleem oplost?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid