Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Iedereen hier vind dus dat openbare scholen helemaal vrij zijn in het onderwijzen over religies. Ik kan mij nog wel enigzins vinden in deze stelling. Maar hoe staan jullie tegenover het onderwijzen over de evolutietheorie op openbare scholen?

De evolutietheorie is wetenschappelijk te onderbouwen in tegenstelling tot het christendom. Iedere school is verplicht om aandacht te besteden aan het vak biologie, dus ook religieuze scholen. Hoe zouden jullie het vinden als jullie kinderen op een bijzondere school onderwijs kregen over de evolutietheorie?

Geen probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iedereen hier vind dus dat openbare scholen helemaal vrij zijn in het onderwijzen over religies. Ik kan mij nog wel enigzins vinden in deze stelling. Maar hoe staan jullie tegenover het onderwijzen over de evolutietheorie op openbare scholen?

De evolutietheorie is wetenschappelijk te onderbouwen in tegenstelling tot het christendom. Iedere school is verplicht om aandacht te besteden aan het vak biologie, dus ook religieuze scholen. Hoe zouden jullie het vinden als jullie kinderen op een bijzondere school onderwijs kregen over de evolutietheorie?

Geen probleem.

Ik zie het probleem ook niet. Zolang kinderen daarnaast ook geleerd wordt dat een theorie - en dat is alle kennis in wezen - niet hetzelfde is als een feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iedereen hier vind dus dat openbare scholen helemaal vrij zijn in het onderwijzen over religies. Ik kan mij nog wel enigzins vinden in deze stelling. Maar hoe staan jullie tegenover het onderwijzen over de evolutietheorie op openbare scholen?

De evolutietheorie is wetenschappelijk te onderbouwen in tegenstelling tot het christendom. Iedere school is verplicht om aandacht te besteden aan het vak biologie, dus ook religieuze scholen. Hoe zouden jullie het vinden als jullie kinderen op een bijzondere school onderwijs kregen over de evolutietheorie?

Geen probleem.

Ik zie het probleem ook niet. Zolang kinderen daarnaast ook geleerd wordt dat een theorie - en dat is alle kennis in wezen - niet hetzelfde is als een feit.

Bij mij op school zeggen ze dat het niet 'maar een theorie' is, maar een hele aannemelijke.. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen probleem.

Ik zie het probleem ook niet. Zolang kinderen daarnaast ook geleerd wordt dat een theorie - en dat is alle kennis in wezen - niet hetzelfde is als een feit.

Bij mij op school zeggen ze dat het niet 'maar een theorie' is, maar een hele aannemelijke.. :#

Is het ook, wetenschappelijk gezien. Wat je er verder mee doet in je wereldbeschouwing als mens moet die persoon zelf weten, dat kan die theorie niet dicteren. Uiteindelijk is wetenschap ook slechts gereedschap. Maar puur wetenschappelijk gezien is het de meest aannemelijke theorie op het gebied waar die verklaring voor biedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof zelf ook in de evolutietheorie, maar voor mij sluit dit niet het bestaan van God uit, sterker nog, ik zie zelfs een soort bevestiging van God. Ofzo.

Wat een verrassing. Natuurlijk geloof je in de evolutietheorie als je pas op latere leeftijd tot geloof komt en jarenlang verteld bent dat je afstamt van apen die afstammen van vissen die afstammen van stenen die afstammen van niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof zelf ook in de evolutietheorie, maar voor mij sluit dit niet het bestaan van God uit, sterker nog, ik zie zelfs een soort bevestiging van God. Ofzo.

Wat een verrassing. Natuurlijk geloof je in de evolutietheorie als je pas op latere leeftijd tot geloof komt en jarenlang verteld bent dat je afstamt van apen die afstammen van vissen die afstammen van stenen die afstammen van niks.

Nee hoor. Ik denk dat Hinata gewoon beter op de hoogte is dan jij. Dat is iets anders. :#
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof zelf ook in de evolutietheorie, maar voor mij sluit dit niet het bestaan van God uit, sterker nog, ik zie zelfs een soort bevestiging van God. Ofzo.

Wat een verrassing. Natuurlijk geloof je in de evolutietheorie als je pas op latere leeftijd tot geloof komt en jarenlang verteld bent dat je afstamt van apen die afstammen van vissen die afstammen van stenen die afstammen van niks.

Nog afgezien van dat je weergave van evolutie gewoon niet klopt:

Ik 'geloof' ook in de evolutie theorie, althans op de manier dat ik in wetenschappelijke theorieën 'geloof'. Ik heb een christelijke opvoeding gehad, kom uit een gezien dat des tijds sceptisch tegenover de evolutietheorie stond en een kerkstroming met een grote anti-evolutie vleugel.

Mensen die op de hoogte van een dergelijke theorie zijn en vervolgens zich bekeren tot het christendom vind ik juist een stuk vrijer er in staan. Die hebben niet van kinds af aan een stropop van de evolutie theorie te horen gekregen die in strijd zou staan met het geloof. Ze vonden het geloof terwijl ze op de hoogte van dergelijke theorieën waren en zagen dat het geen belemmering voor hun was die stap in geloof te zetten. Ze hoefden ook niet bang te zijn voor de gevolgen van die theorie, ze kenden hem immers al van voor ze geloofden.

Ik vind je verklaring eigenlijk een beetje flauw, maar als je die kaart wilt spelen, dan denk ik dat het eerder andersom het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een verrassing. Natuurlijk geloof je in de evolutietheorie als je pas op latere leeftijd tot geloof komt en jarenlang verteld bent dat je afstamt van apen die afstammen van vissen die afstammen van stenen die afstammen van niks.

Dat is onzin. Ik was nog (orthodox) Christelijk toen ik op school de evolutietheorie te horen kreeg, en daarna heb ik nooit meer in de 6 daagse schepping van 6000 jaar geleden geloofd. Dat komt omdat de ET heel plausibel is. Ik denk dat niemand die goed op de hoogte is van de ET dat kan ontkennen. Aan jou stukske te zien ben jij overigens totaal niet op de hoogte van wat de ET inhoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof zelf ook in de evolutietheorie, maar voor mij sluit dit niet het bestaan van God uit, sterker nog, ik zie zelfs een soort bevestiging van God. Ofzo.

Wat een verrassing. Natuurlijk geloof je in de evolutietheorie als je pas op latere leeftijd tot geloof komt en jarenlang verteld bent dat je afstamt van apen die afstammen van vissen die afstammen van stenen die afstammen van niks.

Ik snap niet wat dat er mee te maken heeft. Ik wist tot voorkort weinig over de evolutietheorie, en dit jaar heb ik me er met school echt in verdiept. Een vriendin van me is al haar hele leven gelovig en zij gelooft ook in de evolutietheorie. Ik geloofde er voordat ik gelovig werd in, en toen bedacht ik dat de evolutietheorie en God elkaar niet uit hoeven te sluiten, en misschien juist daardoor ben ik in God gaan geloven, omdat het met die twee dingen allemaal veel logischer klonk. Toen ik me er op school in ging verdiepen vond ik juist in die argumenten voor de evolutietheorie argumenten voor het bestaan van God. Ik weet niet of ik dat kan uitleggen, maar in ieder geval geloof ik in allebei.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een verrassing. Natuurlijk geloof je in de evolutietheorie als je pas op latere leeftijd tot geloof komt en jarenlang verteld bent dat je afstamt van apen die afstammen van vissen die afstammen van stenen die afstammen van niks.

Ben je nu echt zo'n randdebiel of is dat slechts de rol die je op credible speelt?

Dat je niet gelooft in de evolutietheorie vind ik heel goed van je, doe ik ook niet, maar ga niet doen alsof die theorie uit de lucht is komen vallen zonder dat daar enige aanweijzing voor is en ga alsjeblieft niet je domheid combineren met een ongelooflijke valse rotsteek onder water naar iemand die nog niet haar hele leven gelooft. Dat soort idioterie is gewoon onbeschoft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toen ik me er op school in ging verdiepen vond ik juist in die argumenten voor de evolutietheorie argumenten voor het bestaan van God. Ik weet niet of ik dat kan uitleggen, maar in ieder geval geloof ik in allebei.

Het scheppingsverhaal is best aardig (en dat zeg ik als ongelovige) maar 3000 jaar verder of zo weten we dat het universum nog veel beter in elkaar zit dan dat men destijds kon vermoeden. Als je God zoekt, dan is de natuur/het universum, die grootste creatie van God in de fysische werkelijkheid, een goede plek om God te zoeken denk ik. Het universum is met stip het sterkste argument voor God, en de grootsheid van het universum ontkennen, inclusief de grootsheid van leven wat zich kan aanpassen aan veranderende omstandigheden, is m.i. godslasterlijk. En dat is wat creationisten doen.

Nu kun je in het universum ook een hele berg argumenten tegen god vinden, en dat is dan weer de reden dat ik agnost ben

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toen ik me er op school in ging verdiepen vond ik juist in die argumenten voor de evolutietheorie argumenten voor het bestaan van God. Ik weet niet of ik dat kan uitleggen, maar in ieder geval geloof ik in allebei.

Het scheppingsverhaal is best aardig (en dat zeg ik als ongelovige) maar 3000 jaar verder of zo weten we dat het universum nog veel beter in elkaar zit dan dat men destijds kon vermoeden. Als je God zoekt, dan is de natuur een goede plek om God te zoeken denk ik. Het universum is met stip het sterkste argument voor God, en de grootsheid van het universum ontkennen, inclusief de grootsheid van leven wat zich kan aanpassen aan veranderende omstandigheden, is m.i. godslasterlijk. En dat is wat creationisten doen.

Nu kun je in het universum ook een hele berg argumenten tegen god vinden, en dat is dan weer de reden dat ik agnost ben

Wauw, dat van het universum, dat merkte ik echt heel erg toen ik in het omniversum in Den Haag naar de Hubble-film ben geweest (met school). Dat was zo'n onwijs mooie film, waardoor ik toch echt weer bevestiging kreeg van mijn geloof. :)

Ik heb voor mezelf de argumenten voor en tegen God afgewogen, en ik geloof in God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid