Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ik ben vorige week begonnen aan het Cambridge dieet...

en ben nu al wel machtig veel afgevallen (12 kilo |P )

maar het is zo moeilijK!!!!

heeft iemand hier ervaring mer dieten en tips enz? schouderklopjes mogen ook.

het cambridge dieet houd in dat ik dus 3 keer per dag een shake eet...die smaakt naar stof...

en verder NIKS! een soort gecontroleerde anorexia...

darn het is wel zwaar al word het nu beter maar hellup!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

TWAALF KILO? In een week?! Wauw, Amerika zal jaloers op je zijn!

Mijn ouders doen om de zoveel tijd weer eens een dieet, zoals dat Sonja Bakker gedoe en dan zijn ze helemaal blij als ze een kilo zijn afgevallen. :#

Zelf doe ik niet aan een dieet en dat zal bij mij waarschijnlijk ook nooit nodig zijn.

Good luck verder met je stofdieet. Het klinkt heerlijk. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is beter om geleidelijk af te vallen door te sporten en gezonder (maar wel normaal) te eten. Zoals jij het doet kan natuurlijk prima maar het risico is dat het er weer net zo snel allemaal weer aanzit als je ermee stopt. Dat moet je wel zien te voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan niet anders zeggen dan dat dat gewoon totaal ongezond klinkt! Krijg je wel alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt? Die shakes klinken nogal... eng... vind ik.

En mag je echt daarnaast helemaal niets eten? Ook geen groente en fruit? Mag je dan wel water drinken?

Ik ben van plan om te beginnen aan een dieet, heb een boek van Sonja Bakker gekocht. Ik heb geen overgewicht hoor, maar wil gewoon even net iets lekkerder in mijn vel zitten. Het zal ook zeker helpen voor mijn knieën en enkels die niet al te sterk zijn, dan gaat het hardlopen vast ook weer wat lekkerder :)

We moeten alleen nog even kijken hoe we het precies gaan doen, want mijn broer(s) en ouders willen verder wel gewoon eten wat ze lekker vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja die 12 kilo was de eerste week he....dat blijft niet in zo een rap tempo gaan maar ik ben wel uitzonderlijk veel afgevallen zelfs voor een eerste week.

en ja...het smaakt...heerlijk :P

ik ben nu bezig voor allemaal gezonde receptjes voor na dit dieet.

is wel leuk maar dat gaat toch zeker nog wel een 3 kwart jaar duren.

maar dank je :)

en @ Chealder.

die shakes zijn erg gezond wat voedingsstoffen betreft, die zitten er allemaal in :)

ik MOET zelfs 2 en een halve liter water per dag drinken.

anders zou ik idd in de problemen kunnen komen.

dus het is wel een risky dieet.

dit dieet is alleen speciaal er op gemaakt dat het dus geen crash dieet is (zoals ineens gaan leven op sla en water) dan zit alles er idd binnen een half jaar weer aan.

ze begeleiden je ook na het zware gedeelte met weer normaal eten :)

en ik word begeleid door iemand die met dit dieet zelf ook 40 kilo kwijt is geraakt :)

dat is ook erg fijn.

dus het is volledig verantwoord en ik word heeeeel goed in de gaten gehouden.

maar het is vooral heel erg zwaar :) zeker omdat ik best van lekker eten houd :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ma is na een heel leven lang geworsteld te hebben met haar gewicht (ook Sonja Bakker en dat soort troep geprobeerd) een eiwitdieet begonnen, wat er dus op neerkomt dat ze alleen voedsel als vlees en (witte) kaas mag eten. Het is moeilijk, maar in een paar maanden is ze een stuk meer kilo's kwijt dan ooit te voren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Diëten is iets wat mij totaal niet kan bezighouden. Ben op dat vlak (en volgens mijn vriend wel op meer vlakken) een vrij atypische vrouw :+

Ik sport veel en daarmee probeer ik alles gewoon op peil te houden. Verder wil ik veel eten, goed eten en vooral genieten van eten. Dieet is dus niks voor mij.

12 kilo is wel erg veel, knap! Ik maak wel dezelfde bedenkingen als sommigen voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, 12 kilo in een week klinkt als een crashdieet. Niet bijster gezond naar het schijnt en je maakt kans op een jojo-effect, dat je lichaam gaat denken dat je in een hongersnood zit en vervolgens gaat reageren door stoffen vast te houden als voorzorg voor de volgende hongersnood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twaalf kilo in een week is vragen om problemen. Dit soort diëten zijn sowieso knotsgek. Gewoon gezond(er), misschien iets minder eten en veel bewegen. Ik ben daar ooit veertig kilo mee afgevallen.

Overigens ben je waarschijnlijk hoofdzakelijk vocht en darminhoud kwijt, geen vet. Ik wil je niet bang maken, maar het is zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, 12 kg in één week.. Dat is echt veel! Ik vind het misschien niet heel gezond, maar wel super knap dat je dit dieet vol kan houden. Ik ben zelf niet zo van de shakes, want die voedingsstoffen zullen er vast in zitten, maar wat zit er nog meer voor troep in? Kan bijna niet anders dan dat er chemische toevoegingen aan zitten. Ik ben ook bang dat als je zo weinig eet, je spieren gaat afbreken in plaats van vet. Heb ik wel eens iets van gehoord in ieder geval. Ik begin er iig niet aan! Maar als jij er achter staat moet je lekker doorgaan hoor ;)

Ik ben zelf in een half jaar 13 kg afgevallen (en ben nu nog bezig met gezond eten e.d., want ik wil er nog wat af en wil ook zo gezond blijven eten), dat is wel even contrast haha. Niet snel om 13 kg kwijt te zijn, maar wel op een gezonde manier. Ik ga meer voor het meer bewegen en gezonder eten. Ik ben me nu aan het verdiepen in het genesis dieet. Lijkt me een erg gezond dieet en ook lekker, maar ik ben bang dat ik dan ook veel moet laten staan. (geen broodje ham/kaas meer, omdat ham varkensvlees is bijv.)

Ik vind het super knap hoor! Wel fijn dat je goed begeleid en in de gaten gehouden wordt! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dieet, af en toe is het leven vol ironie is het niet? Er zijn mensen die hun best doen om af te vallen en ik val af terwijl het niet de bedoeling is, iemand zin om te ruilen? :P

Voor de rest, ik geloof volgens mij niet zo heel erg in Dieëten. Gewoon een gezonde levensstijl werkt beter. Al dat gejojo wat ik zoveel bij mensen zie.... (dat is voor het algemeen, ik zeg niks over uitzonderingen, medische toestanden of wat dan ook)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dieten.. je bedoelt van de cola afblijven en eens boterhammen eten i.p.v. saucijzen? Dat doe ik alleen als ik merk dat ik last krijg van m'n eigen lijf (hekjes lijken hoger dan ze zijn, krijg me moeilijk opgehesen uit het zwembad, klimwand lijkt hoger dan 'ie is en meer van dergelijke geintjes.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

12 kilo in één week klinkt echt gruwelijk ongezond.. Mijn voorspelling: een half jaar na het einde van het dieet zit alles er weer aan, wellicht zelfs wel nog wat extra. Mijn tip: drie goede, gezonde maaltijden per dag. Ontbijten met bruin brood, lunchen ook met bruin brood. Normale hoeveelheid beleg erop. Avondeten: max 100 gram vlees, ong 200 gram groente en minstens 2-3 aardappelen (van gemiddelde grootte). Tussendoortjes mogen best, maar géén snacks. Neem een liga/sultana als ochtendtussendoortje, met misschien een stuk fruit. Middagtussendoortje: sowieso fruit, en iets lekkers als één (ja, één) stroopwafel ofzo. Eet na je avondmaaltijd zo min mogelijk, en zeker niets twee uur voor je gaat slapen. Alles wat je eet voor je gaat slapen wordt opgeslagen. Alles wat je bij je ontbijt eer daarentegen wordt verbrandt. Op deze manier val je langzamer, maar ook véél gezonder af.

Ohja: drinken is ook vaak een ongemerkte calorieën bom. Hou het op max 2 glazen frisdrank per dag. Frisdrank zijnde alles van cola tot dubbelfris. Pas ook op met sinaasappelsap en andere fruitdranken. Op zich erg gezond, maar zit vaak veel suiker in. 'Veilige' dranken zijn meestal: alle kruidenthee soorten, water en met mate lightfrisdrank. Géén energydrink. [subtiele mening]Das geconcentreerd vergif.[/subtiele mening]

Hou je van icetea? Dan kun je dat heel eenvoudig zelf maken: kies een lekkere smaak thee uit (munt is vaak erg lekker). Zet en grote pot en laat de thee trekken. Doe er een scheutje citroensap bij, 2-3 schepjes suiker, afkoelen, in de koelkast zetten en dan heb je je eigen gezonde icetea :)

Ohja: niet kruidenthee, energydrink en koffie drijft vocht af. Alcohol trouwens ook. Dus na elke kop koffie, een glas water om je vochtbalans op peil te houden.

Oh, dit klinkt trouwens alsof ik er heel veel verstand van heb. Maar dit is slechts een samenvatting van wat ik geleerd heb op school, de adviezen van het voedingscentrum met een klein beetje eigen ervaring erbij. Voordeel van dit 'dieet' is: je kunt er héérlijk bij eten, en elke dag smaakt anders :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Amen. Al werkt het waarschijnlijk niet voor iedereen, maar voor 'gezonde' mensen (wat gezond dan wezen moge daar mogen de heren filosofen zich op stukbijten) is het in ieder geval niet bijster ongezond om zo te eten.

Frisdrank achterlaten is zowieso altijd een goede suikerdaler:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Amen. Al werkt het waarschijnlijk niet voor iedereen, maar voor 'gezonde' mensen (wat gezond dan wezen moge daar mogen de heren filosofen zich op stukbijten) is het in ieder geval niet bijster ongezond om zo te eten.

Frisdrank achterlaten is zowieso altijd een goede suikerdaler:)

En thee en water is zooo lekker :) En water valt voor de niet-waterliefhebbers ook altijd lekkerder te maken door het bijv ijskoud met wat citroen en munt erin te drinken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Diëten, vooral snelle diëten, zijn een goede manier om je lichaam te laten denken dat het hongersnood is. Flexibel als het menselijk lichaam is zal de stofwisseling daarop aangepast worden en, nadat het dieet al gestopt is, geruime tijd op een lager pitje blijven staan zodat je je reserves snel weer aanvult. Een normaal voedingspatroon + lichaamsbeweging is een langzamere maar veel betere en gezondere manier om een goed gewicht te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

om de mensen even gerust te stellen. ik heb even nagevraagt en de reden dat ik zoveel kwijt ben is idd vooral vocht maar ik pas ook alweer kleren enzo.

dus dat is fijn!

maar inmiddels is mijn gewicht gestabiliseerd en val ik gemiddelt zo een kilo per 3 dagen af :) so dont worry de eerste week is gewoon de enorme afval week :)

het is wel moeilijk en ik heb honger.

maar het is geen crashdieet. de gene die mij begeleid in dit dieet is ook dik 40 kilo kwijt geraakt met hetzelfde dieet en het blijft er af :)

het is echt wel gezond ...nou uhh verantwoord iig :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
om de mensen even gerust te stellen. ik heb even nagevraagt en de reden dat ik zoveel kwijt ben is idd vooral vocht maar ik pas ook alweer kleren enzo.

dus dat is fijn!

maar inmiddels is mijn gewicht gestabiliseerd en val ik gemiddelt zo een kilo per 3 dagen af :) so dont worry de eerste week is gewoon de enorme afval week :)

het is wel moeilijk en ik heb honger.

maar het is geen crashdieet. de gene die mij begeleid in dit dieet is ook dik 40 kilo kwijt geraakt met hetzelfde dieet en het blijft er af :)

het is echt wel gezond ...nou uhh verantwoord iig :)

Als je goed afvalt, hoor je geen honger te hebben. Dus het klinkt ook nog steeds als een crashdieet. En 1 kilo per 3 dagen klinkt nog als teveel. Maarja. Ik heb je een veel makkelijker en gezonder alternatief gegeven, waarbij je héérlijk kunt eten elke avond, als je een beetje weet hoe je moet koken. Ik zou het wel weten hoor, een dieet dat smaakt naar stof waarbij je honger hebt, of een dieet waarbij je heerlijk kunt blijven smikkelen, wat gezonder is en weliswaar iets langzamer. Overigens moet je mijn ´dieet´ wel de rest van je leven volhouden. Aangezien het geen dieet is, maar gewoon een permanente aanpassing van je levensstijl ;)

No offense verder trouwens, maar ik denk echt eerlijk waar dat dat dieet van jou zwaar ongezond is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt waar jongens, op die site staat dat het dieet nog geen 500 kcalorieën per dag bevat. Dat is véél te weinig, geen wonder dat je honger hebt. Een gezonde vrouw heeft gemiddeld 2000 kc nodig per dag om normaal te kunnen functioneren. Echt hoor, als je ecth ernstig overgewicht hebt kun je via de huisarts terecht bij een diëtist en dan wordt het nog vergoedt ook, en anders is het veel gezonder om gewoon de adviezen van het voedingscentrum te volgen, en elke dag een wandeling te maken dan dat je dit dieet volgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid