Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

OSAMA BIN LADEN IS DOOD

Nu.nl[/url]":2nr0woh1]WASHINGTON - Terroristenleider Osama bin Laden is dood. Zijn lichaam is in handen van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama bevestigd.

Obama deed dit zondagavond laat (lokale tijd) tijdens een plotseling ingelaste persconferentie. "Het recht heeft gezegevierd'', zo zei de president.

Obama meldde dat Bin Laden werd gedood tijdens een door de VS geleide operatie. In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Dat werd vorige week pas duidelijk.

Toch wel nieuws dat een eigen topic verdient. Ontwikkelingen, meningen, gedachten, complotten, twijfels... brand los hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Spijtig dat ze hem niet levend hebben weten te pakken. Maar goed, dat is maar een kleine smet op deze mooie overwinning. Dat zijn terreur organisatie door interne conflicten over leiderschap maar zijn eind mag vinden. En natuurlijk dat Osama nu voor het ultieme gerecht mag verschijnen om verantwoording af te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nav van overenthousiaste reacties op Facebook: is het moreel verantwoord om zo uitbundig blij te zijn met iemands dood?

Wat mij betreft is het geheel verantwoord om hiervoor zelfs een internationale feestdag voor in te gelasten. Deze man heeft de dood van vele duizenden op zijn geweten, onschuldige burgers, mannen, vrouwen en kinderen van alle geloofsovertuigingen. Hij stond aan hoofd van een brute terreurorganisatie die de wereld al een jaar of 10 in terreur stort enz enz. Ik mag hopen dat hij eeuwig zal branden in de hel, en ja zo'n uitspraak kan ik moreel wel voor mijzelf verantwoorden.

Is dat niet juist dat wij (westerlingen, christenen, etc) veroordelen bij onze islamitische medemens?

Zou je dat nog eens uit willen leggen, ik begrijp je stelling/vraag niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sovjet invasie rond 1980, Bin Laden/CIA

Bin Laden -> Tim Osman

Al-Qaeda -> CIA Database

Genoeg stof om over te lezen, CIA is niet te vertrouwen, smokkelt zelfs drugs en installeert dictators waar nodig. Ze schijnen ook in tandem te werken met de Mossad, psychologische oorlogvoering is gestart met de massa media. Oorlogen moesten dan ook meer in de stilte uitgevoerd worden, dan wordt er niet op de vingers gekeken.

Grappig dat een tv reporter hem in het verleden wel konden vinden, iets waar de CIA/Mossad niet tot in staat waren. :+

Dit is niks tussen geloven, ze willen dat je zo denkt. Ik blijf mij verbazen over de houding dat de televisie de ultieme waarheid geeft, geen gekke gedachte dat er misbruik wordt gemaakt van iets wat zoveel vertrouwen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok hij is kennelijk dood (de DNA-testen lopen nog) en nu? Persoonlijk verwacht ik niet dat het maar iets veranderd, hij heeft voldoende navolgers zodat we nog volop terreurdaden kunnen verwachten. Hij is dood dus of hij daadwerkelijk schuldig is, en op basis van feiten vervolgd is, kunnen we nooit meer achterhalen. Het is tenslotte erg opvallend dat nu pas, nu Pakistan intern last begint te krijgen van Al Qaeda, dat hij gevonden is en dat Pakistan meegewerkt heeft om hem te pakken te krijgen. Maar voor de verkiezingen straks heeft Obama een mooi plusje op zijn lijstje voor herverkiezing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk geloof niemand hier in codes, verstopt in de Hebreeuwse Tora, maar er zijn een paar die over Osama gaan:

"The farmer of Rome came. Bin Laden is dead. The deep throath burned everything."

"Know that the heart of bin Lader is snow, and silence the killed."

"Bin Laden, the innocent is moaning; he is gross with the blood of the poor."

"Yesterday evening they whispered, bin Laden is dead."

"Bin Laden is dead. Where is the monument for the oppressed?"

"Bin Laden, his hand."

Er staan ook een heleboel codes over Hussein, 11 september, Al qaeda, etc.

Bron: "Bible Code Bombshell".

Ja, ik weet dat jullie nuchtere Nederlanders niet in deze "onzin" geloven, maar toch is het interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat niet juist dat wij (westerlingen, christenen, etc) veroordelen bij onze islamitische medemens?

Zou je dat nog eens uit willen leggen, ik begrijp je stelling/vraag niet.

Daarmee doel ik op (bijv) enthousiaste Palestijnen die van pure vreugde hun geweren leegschieten na 9/11 of na een buitengewoon goed gelukte aanslag op onschuldige burgers (weliswaar van 'de vijand' maar toch).

Overigens snap ik je punt wel. Osama is een oorlogsmisdadiger, maar het staat me ergens tegen om blij te zijn om iemands dood. [/gevoelsargument]

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens snap ik je punt wel. Osama is een oorlogsmisdadiger, maar het staat me ergens tegen om blij te zijn om iemands dood. [/gevoelsargument]

Same here. We zijn het verleerd denk ik.

Een dode Osama... als dat maar geen martelaar wordt. De tijd zal het leren, en ik hoop dat Thorgrems voorspelling uitkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dood van Bin Laden zal niets veranderen. Bovendien kun je, je afvragen of het het waard is als land miljoenen mensen de dood in te storten, burgers te vermoorden en een hele regio op stelten te zetten om iemand zonder proces te vermoorden. Want laten we wel zijn: dat Bin Laden de hoofdschuldige van 9/11 zou zijn is nog nooit vastgesteld door welke rechtbank dan ook. Ik vind het behoorlijk naïef om dit als een overwinning te beschouwen. Het is het Amerikaanse principe van "je hele familie voor een oog".

Overigens ook jammer dat Bin Laden nooit ondervraagd is kunnen worden. Het was interessant geweest om te zien in hoeverre hij met de Amerikanen heeft samengewerkt rond de Afghanistan-oorlog tegen de Russen. En hoe zit het met die vermeende (maar inmiddels sowieso wel uitgesloten) connectie met Saddam Hussein die als argument voor de Irak-oorlog diende? Saddam is zelf ook in no-time opgehangen waardoor we ook toen geen duidelijkheid over die claim kregen. En wat is er nu aan de hand in Pakistan?

Jammer dat we dat nooit weten en ook niet veel verder zijn gekomen behalve deze symbolische overwinning. Die zeeën van bloed die de Amerikanen, de Europeanen en vooral de Afghaanse burgers ervoor hebben moeten betalen is alleen wel wat hoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarmee doel ik op (bijv) enthousiaste Palestijnen die van pure vreugde hun geweren leegschieten na 9/11 of na een buitengewoon goed gelukte aanslag op onschuldige burgers (weliswaar van 'de vijand' maar toch).
Dat is een beetje hetzelfde als Amerikanen en Israëli's die dolblij zijn nadat Sjeik Yassin gedood werd na een rakketinslag op een moskee waarbij tientallen mensen zijn omgekomen. Het gaat om perspectief. Dat je blij bent dat de andere partij lijdt en dat er dood en verderf wordt gezaaid onder je vijand is in principe begrijpelijk. Maar de morele superieuriteit naar je toetrekken vind ik echt ontzettend dom en naïef.
Overigens snap ik je punt wel. Osama is een oorlogsmisdadiger, maar het staat me ergens tegen om blij te zijn om iemands dood. [/gevoelsargument]
Welke rechtbank heeft dat vastgesteld?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens snap ik je punt wel. Osama is een oorlogsmisdadiger, maar het staat me ergens tegen om blij te zijn om iemands dood. [/gevoelsargument]

Een dode Osama... als dat maar geen martelaar wordt. De tijd zal het leren, en ik hoop dat Thorgrems voorspelling uitkomt.

Hij is ook een martelaar.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Nav van overenthousiaste reacties op Facebook: is het moreel verantwoord om zo uitbundig blij te zijn met iemands dood? Is dat niet juist dat wij (westerlingen, christenen, etc) veroordelen bij onze islamitische medemens?

Inderdaad. Ik vind ik het zielig voor de man, zoals ik het ook zielig vind voor de zoon en kleinkinderen van Ghadaffi en voor Hitler. Liever zie ik zulke mensen zich bekeren voordat ze sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hij is ook een martelaar.

Hoezo dan?

Hij is gedood door zijn vijanden omwille van de zaad waarvoor hij streed. Dat maakt iemand een martelaar. Misschien niet voor een goede zaak maar nog steeds een martelaar.

Daarom is het zo spijtig dat hij niet gevangen genomen is en geen eerlijk proces heeft gekregen. Alhoewel ook na veroordeling in een eerlijk proces zal men hem ongetwijfeld als martelaar hebben beschouwt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarom is het zo spijtig dat hij niet gevangen genomen is en geen eerlijk proces heeft gekregen. Alhoewel ook na veroordeling in een eerlijk proces zal men hem ongetwijfeld als martelaar hebben beschouwt.
Dat kun je onmogelijk voorkomen. Het gaat er maar net om vanuit welk perspectief je het bekijkt. Het belangrijke verschil is dan wel dat hij berecht had kunnen worden, dat vastgesteld had kunnen worden wat er nu precies gebeurd is, hoe Al-Qaida in elkaar zit (wat we eigenlijk bijna niet weten), wat de worteling is in de oorlog tegen Rusland en in hoeverre Amerika betrokken is geweest bij het opzetten en trainen van de eerste generatie Al-Qaida, wat de band is met Irak, eventueel informatie over andere kopstukken etc. Was best interessant geweest dat eens te onderzoeken. Nu weten we niks. Maar het belangrijkste is dat, dat het rechtsgeldig zou maken want nu blijft het een onbewezen beschuldiging die een oorlog van 10 jaar, ontelbare doden etc. moet verantwoorden. Ik vind dat allemaal niet zo verheffend.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk balen de Amerikanen daar zelf ook van. Wat ik meekrijg van de operatie is dat één en ander misschien uit de hand liep, en ze niet bij machte waren hem levend te pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarschijnlijk balen de Amerikanen daar zelf ook van. Wat ik meekrijg van de operatie is dat één en ander misschien uit de hand liep, en ze niet bij machte waren hem levend te pakken.
Ik geloof er niks van. Toen Saddam gevangen werd hebben ze er ook voor gezorgd dat hij zo snel werd opgehangen dat er van enige waarheidsvinding geen sprake kon zijn.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarschijnlijk balen de Amerikanen daar zelf ook van. Wat ik meekrijg van de operatie is dat één en ander misschien uit de hand liep, en ze niet bij machte waren hem levend te pakken.
Ik geloof er niks van. Toen Saddam gevangen werd hebben ze er ook voor gezorgd dat hij zo snel werd opgehangen dat er van enige waarheidsvinding geen sprake kon zijn.

Goed punt. Er zitten altijd meerdere kanten aan zo'n verhaal natuurlijk. En achter de schermen zal men wellicht meer weten over de vragen die jij stelt.

Die hele crap van links tussen Hussein en Al-Qaida heb ik trouwens nooit geloofd. Is Blair niet mede daardoor op de knietjes gegaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
is het moreel verantwoord om zo uitbundig blij te zijn met iemands dood? Is dat niet juist dat wij (westerlingen, christenen, etc) veroordelen bij onze islamitische medemens?

Ik ben het niet bepaald aan het vieren. Ik heb wel een gevoel dat vandaag de wereld een iets betere plek is geworden. Dat de man een hoop doden op zijn geweten heeft is me wel duidelijk, hij heeft daar vaak mee staan pochen, maar erg handig is het niet om iemand zonder proces te executeren. Kan me niet echt voorstellen dat ze geen enkele keus hadden dan hem te doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid