Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Dat is toch Hebreeuws voor Hallo?

Haha ja, maar ook 'vrede'. Er staat ook een duif bij. Maar goed, ik heb er dus best wel last van (ik heb gewoon geen goede huid voor tatoeages) dus binnenkort ga ik 'm laten verwijderen. Kost ca. drie keer meer dan het laten zetten.

:P Ik heb ook maar gewoon vertaald via google hoor. Zo handig ben ik nu ook weer wel

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

he HW, hoe ziet je huid eruit nadat het weggehaald is? Heb je dan een blijvend litteken op die plek of valt het wel mee?

Ik sta er ambivalent tegenover. Ik kan het best mooi vinden, maar ik vind de meeste tatoeages lelijk. Ik snap ook niet waarom mensen zulke trends navolgen, zoals tribal tatoeages.. je snapt toch zelf ook dat dat over een paar jaar ontzettend gedateerd is en dat je dan het mooie er niet meer in ziet? Hetzelfde met zo'n tattoo op de onderrug bij meisjes.. opzich geen lelijke plaats maar je associeert het wel direct met ordinair. Ik denk dat de enige reden zou zijn om een tattoo te nemen een grote levensverandering zou zijn. Iemand die heel dierbaar is en overlijdt, of iets in die richting. Ik zou het niet zo snel doen omdat ik het gewoon wel mooi vindt. Want wat ik mooi vind kan over tig jaar wel heel erg veranderd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ja, en nog even of ik vind dat het kan als christen zijnde. Ja, want in de Bijbel staat er niets waaruit je kunt opmaken dat een tatoeage niet zou mogen. Er staat alleen dat je er geen mag aanbrengen als je een dode te berouwen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tatoeages en andere vervormingen betekenen met elkaar meer dan een herkenbare subcultuur - het zijn de uitingen van een agressief modeverschijnsel, dat de christelijke kerk uitdaagt op haar belijdenis van hetgeen geschreven staat in het Woord van God: "Gij zult geen insnijding voor een dode in uw lichaam maken en geen tekens in uw huid laten prikken;" (Lev. 19: 28).

De Bijbel is er heel duidelijk over dat we ons lichaam met respect dienen te behandelen; het lichaam is niet van onszelf, we kunnen er niet naar eigen goeddunken mee handelen. Ons lichaam behoort aan God, Die het heeft gemaakt en met Zijn bloed heeft gekocht. Onze lichamen behoren tempels van de Heilige Geest te zijn. Met onze lichamen behoren we God te verheerlijken.

Paulus schrijft: "Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? ...... Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u woont, Die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."(1 Kor. 6:15, 19-20).

God heeft ons gemaakt zoals we zijn, waarom zouden we dat nou mooier willen maken met een tatoo?

Gedeelte van een mail die ik ontving toen ik nog protestant was.....

Ik zelf zet liever geen tattoo's. Klinkt een beetje krom misschien... maar dit komt nadat ik op school over de Holocaust had geleer en las dat er nummers in de arm geprikt wwerden..

En ik geloof zelf dat mijn lichaam van God is en ik blij moet zijn zoals het is

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag is ook wat je ermee wilt uitdrukken denk ik. In sommige culturen zoals bijvoorbeeld die van veel stammen in Oceanië zijn de tatoeages wezenlijk voor de identiteit en de afkomst van de drager. Ook hier in onze cultuur kan een tatoeage uitdrukking zijn van een diep gevoel of wens om iets voor altijd op je lichaam te dragen. De naam van een kind, geliefde of van je God. Dat snap ik wel. Maar zomaar voor de esthetiek vind ik het wel heel erg permanent.

Zelf zou ik er overigens nooit aan beginnen. Het past niet bij mij en ik zou het nooit willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb op mijn rechter onderbeen A en Ω staan.

Die staat bij mij op mijn linker bovenarm.

Binnenkort hoop ik de chinese tekens voor "Gods zegen" aan de binnenkant van mij bovenarm te laten zetten.

Vanwaar het Chinees?

Ik weet inmiddels wat mijn volgende tatoeage gaat worden. Het is een tekst die mij al jaren erg aanspreekt. In de loop van de afgelopen jaren is het idee gekomen om er een tatoeage van te laten maken aan de binnenkant van mijn rechter onderarm. Ik neem zo'n beslissing niet impulsief maar het idee is nu al zo lang blijven hangen dat ik vind dat ik het kan uitvoeren. Het voelt bijna alsof er nu iets ontbreekt.

De tekst is:

For it is one thing to see the land of peace from a wooded ridge

and another to tread the road that leads to it

(naar: St. Augustine, Confessions VII.21)

Nu ben ik zoekende naar een lettertype dat mij aanspreekt (en daarna naar het geld). Ik weet dus al een verjaardagcadeautje voor volgend jaar ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
he HW, hoe ziet je huid eruit nadat het weggehaald is? Heb je dan een blijvend litteken op die plek of valt het wel mee?

Je ziet nog wel iets, maar niet echt onwijze littekens ofzo. Het werkt met laserlicht. Maar goed, ik moet die afspraak dus nog steeds maken. Hoezo wil je dat weten eigenlijk?

Ik zou het trouwens ook niet snel meer laten doen, ook niet als ik niet zo'n moeilijke huid had. Wat Bonaventura zegt, jonge meisjes worden ook oud. Ik ben nu bijna dertig dus ik zie het nog niet zo erg, maar ik zie wel dat mijn huid anders is dan toen ik achttien was. Is wel iets om over na te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

gewoon interesse :) je hoort het wel vaker, dat mensen het weer weg willen laten halen en 't lijkt me dat je daar wel een heel goede reden voor moet hebben als je daarna met een permanent duidelijk zichtbaar litteken zit opgescheept ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tatoeages zijn alleen toegestaan bij zware criminelen die hem in de gevangenis door een sjakie hebben laten zetten met ondeugdelijk bij elkaar gescharreld materiaal en bij zeelieden in havens tussen de hoeren. Voor de rest is het lelijk, hoogst ordinair en een duidelijk teken van minderwaardigheid.

Mooi voorbeeld van de No true Scotsman drogreden. De normale mensen die een tatoeage nemen, hoef je lekker niet mee te tellen (YY)

Nee, omdat ik inderdaad mensen met een tatoeage per definitie niet normaal vind. Niks geen drogreden.

Tja, je kan natuurlijk ook kijken naar wat er allemaal in de werkelijkheid aan de hand is, zeker als mensen ervaringen hebben die jij niet hebt. Als ik zeg dat ik een tatoeage heb genomen maar niet per se een boodschap wil sturen naar iedereen die naar mijn arm kijkt, dan is dat blijkbaar ook mogelijk. Maar waarom zou je dat doen hè. Je weet alles toch al en iedereen die anders denkt is gek (YY)

Niet perse gek. En als de door mij geconstateerde feiten contrasteren met wat jij zegt, ga ik liever op die feiten af. Die zijn evident betrouwbaarder gebleken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb op mijn rechter onderbeen A en Ω staan.

Die staat bij mij op mijn linker bovenarm.

Binnenkort hoop ik de chinese tekens voor "Gods zegen" aan de binnenkant van mij bovenarm te laten zetten.

Vanwaar het Chinees?

Mijn vader is een aantal keer (5 als ik me niet vergis) in Taiwan geweest en eigenlijk vanaf zijn eerste reis boeide het land me enorm. En heb ik een bepaalde voorliefde voor dat land. En de tekens voor "Gods zegen" zijn ook erg mooi.

De tekst is:

For it is one thing to see the land of peace from a wooded ridge

and another to tread the road that leads to it

(naar: St. Augustine, Confessions VII.21)

Nu ben ik zoekende naar een lettertype dat mij aanspreekt (en daarna naar het geld). Ik weet dus al een verjaardagcadeautje voor volgend jaar ;)

Wil je een sierlijk lettertype? Of een recht lettertype? Met of zonder schreef? Of een soort handgeschreven iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er geen, maar dat komt vooral omdat ik niet zou weten waar ik nou voor de rest van mijn leven mee rond zou willen lopen. Mocht ik er eentje bedenken/tegenkomen waar ik zoiets bij heb van 'Jaa! Niet erg als ik dat voor de rest van mijn leven op mijn lichaam zou hebben zitten!', dan zou ik hem wel willen laten zetten.

Tatoeages kunnen best mooi zijn, hangt wat mij betreft ook af van hoe het er uit ziet, of het bij iemand pas en wat de betekenis is. Dat laatste zou ik voor mezelf best belangrijk vinden, dat het meer is dan 'mooi', maar dat er ook een hele betekenis voor mezelf achter schuil zou gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tatoeages en andere vervormingen betekenen met elkaar meer dan een herkenbare subcultuur - het zijn de uitingen van een agressief modeverschijnsel, dat de christelijke kerk uitdaagt op haar belijdenis van hetgeen geschreven staat in het Woord van God: "Gij zult geen insnijding voor een dode in uw lichaam maken en geen tekens in uw huid laten prikken;" (Lev. 19: 28).
Dat eerste is denk ik een persoonlijke mening? En dat wat in Leviticus staat over tatoeages, heeft betrekking op 'voor een dode'. Bovendien staan er een hele hoop andere ver- en geboden in Leviticus, moeten we ons daar dan ook allemaal aan houden? Je moet je misschien afvragen voor wie die wetten zijn geschreven.
De Bijbel is er heel duidelijk over dat we ons lichaam met respect dienen te behandelen; het lichaam is niet van onszelf, we kunnen er niet naar eigen goeddunken mee handelen. Ons lichaam behoort aan God, Die het heeft gemaakt en met Zijn bloed heeft gekocht. Onze lichamen behoren tempels van de Heilige Geest te zijn. Met onze lichamen behoren we God te verheerlijken.

Paulus schrijft: "Weet gij niet, dat uw lichamen leden van Christus zijn? ...... Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u woont, Die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."(1 Kor. 6:15, 19-20).

Maar hoe zit het dan met oorbellen, piercings? En wat als je nu een nieuwe nier kunt krijgen, wanneer de jouwe bijna niet meer functioneren? Misschien een beetje off topic, maar ook dan handel je met je lichaam naar goeddunken.
God heeft ons gemaakt zoals we zijn, waarom zouden we dat nou mooier willen maken met een tatoo?
Ik denk dat er vanuit de Bijbel niet veel op is af te dingen. Een tatoeage is vooral een persoonlijke keuze. Als jij het mooi vindt en vindt dat je er een moet zetten, moet je dat vooral doen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik lees in Leviticus is dat je geen snijdingen in je lichaam mag maken OM een dode in uw eigen vlees.

Als ik me niet vergis werden tattoo'svroeger gezet bij rouwen... De Bijbel raad dit af, maar ook:"nog schrift van een ingedrukt teken in U maken. dus tattoo's zelf worden ook afgeraden... De Bijbel in deze tijd lezen betekent hier voor mij dat tattoo's afgewezen worden.

Waar ik altijd van verstelt sta is dat men hier voor alles naar de Bijbel grijpt en zo, maar als het erop aankomt... proberen we verzen altijd naar onze eigen hand te draaien. Zo ook hier... solo scriptura word zo lijkt het alleen toegepast als het onze wil niet in de weg staat

De willibrordbijbel van 1995 schrijft duidelijk:" U mag uw lichaam niet kerven voor een dode EN u niet laten tattoeren

In het boek staat het zo:" Snijd uw zelf niet als teken van rouw EN laat geen tatoeering op uw huid aanbrengen.

Er staat veel in de Bijbel veel al verscholen.

De Bijbel vraagt de Christen om bescheiden te zijn, nu kan je roepen dit gaat om kleren...in mijn ogen niet... de Bijbel aan het nu aanpassen betekent dus ook dat je er de geschiedenis van toen in je achterhoofd moet houden. Tattoo's zetten was toen not done, er staat duidelijk:" En u laat uzelf niet tattoeren, of geen tekens in uw uit prikken.

het gaat dus om het hele mens...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:U mag de zijkanten van uw hoofd niet afscheren en de randen van uw baard mag u niet weghalen. U mag vanwege een dode geen inkerving in uw lichaam maken en geen tatoeages bij uzelf aanbrengen. Ik ben de HEERE.


Tjsa, en wat is nou waarheid? En hoe lees je het?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een stel oorbellen is nog bescheiden. Piercingen wel in je neus en tepel en ja nog meer prive delen... zie hier niets bescheiden aan.

Het gaat hier niet alleen om een dode er staat duidelijk EN ... Dus omdat er staat om een dode.. vind jij dat het goed is? Zo kan je alles wel goed praten.

Wetten en verbod op eten en zovoorts wel daar spreekt het NT heel duidelijk over.

Dat er niets duidelijk staat over tattoo's. Er staat ook nergens dat God het goed vind. Er staat ook niet duidelijk iets over roken en blowen..Maar we weten wel dat de BIjbel het afraad

In die tiijd werde het gedaan voor de rouw en nu zo maar of je te herinneren ergens aan... voor mij is dit niet anders, God wijst het af en vind ik nergens iets staat dat God zegt dat we het wel mogen doen. Toen ik nog protestants was zeiden ze altijd als je twijfelt niet doen, niet toch doen omdat het nergens in de Bijbel staat volgens jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is die tekst persoonlijk nooit een belemmering geweest tegen het zetten van een tattoo. Ten eerste door de context: De context zit hem in de dodenriten. Volgens mij zit daar ook vooral het punt: het als rouwteken bepaalde symbolen blijvend in het lichaam aanbrengen. Nu weet ik niet verder de achtergrond van dat gebruik was. Maar ik kan me voostellen dat het bepaalde heidense gebruiken waren waar men niet op stond te wachten. Interessant is dat er ook over het weghalen van haar erbij geschreven staat. Als je de lijn doortrekt zou dat ook betekenen dat je je haar niet mag knippen. Het doet me denken aan de haardracht van chassidische joden: pijpenkrullen en baarden.

Ten tweede is het een tekst in Liviticus. Er staan daar nog meer regels in waar christenen zich niet aan houden. Bijvoorbeeld de kwasten aan je gebedskleed. Niet verwonderlijk, aangezien men doorgaans vindt dat deze Joodse wetten niet van toepassing zijn op christenen.

Dat neemt niet weg dat die Bijbelteksten nog steeds relevant voor ons kunnen zijn. Maar als ik in de bijbel lees over piercings (in de neus bijvoorbeeld), lichaamsversiering en uiterlijke verzorging in de Bijbel krijg ik niet de indruk dat een Tattoo per definitie iets verkeerds is. Een tekst in de Joodse wet staat over het niet bijknippen van je baard en symbolen in je lichaam aanbrengen als je in rouw bent verandert mijn kijk daarop niet echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of mensen of geen tattoo nemen vind ik niet zo belangrijk uit geloofspunt. Wel vraag ik me af in hoeverre het zinvol is om eindeloze discussies te voeren over dit soort uiterlijkheidszaken. In de Westerse wereld lijkt het christendom voor een groot deel vervallen te zijn over een eindeloze discussie over modeuitingen en luxeartikelen. Dat vind ik jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een stel oorbellen is nog bescheiden. Piercingen wel in je neus en tepel en ja nog meer prive delen... zie hier niets bescheiden aan.

Neuspiercings komen in de bijbel voor. Het komt mij over alsof dat een vrij gangbaar vrouwen sieraad is. Wat betreft die andere piercings: die zitten op plaatsen waar iig vrij vaak kleding over heen zit, juist bescheiden zou ik zeggen. ;)

Er staat ook niet duidelijk iets over roken en blowen..Maar we weten wel dat de BIjbel het afraad.

Ook daar is discussie over. Zeker een paar honderd jaar geleden toen men dacht dat roken niet slecht voor je was. En nu nog steeds zijn er discussies over te voeren of en wanneer het verkeerd is als christen. De mogelijke argumenten die ik me kan indenken er voor gaan iig niet op bij tattoo's, tenzij je een obsessieve verslaving ervoor ontwikkeld, schijnt wel eens voor te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of mensen of geen tattoo nemen vind ik niet zo belangrijk uit geloofspunt. Wel vraag ik me af in hoeverre het zinvol is om eindeloze discussies te voeren over dit soort uiterlijkheidszaken. In de Westerse wereld lijkt het christendom voor een groot deel vervallen te zijn over een eindeloze discussie over modeuitingen en luxeartikelen. Dat vind ik jammer.

Omdat dit een discussieplatform is waar je juist wel eindeloos kunt discussiëren over dit soort dingen. Daar veranderen wij de Westerse wereld niet mee hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik blijf het maar vaag vinden hoe makkelijk er omword gegaan met zulke verzen.

Vroeger dachten ze ook dat het goed was tattoo te zetten bij rouwen... God raad dit af. Nu doet men het vaak voor de lol... Als God het bij rouw afwijst, lijkt het mij dat een tattoo zetten voor de lol om iets te onthouden ook not done is.

De Bijbelis een geinspireerd boek geloven velen. Niet lettelijk het woord van God.

Dit kan je ook anders zien, er zijn veel christenen die hier over geschreven hebben en die het vanuit deze tekst afraden. Hun zelf ook geinspireerd door God schrijven een boek over hoe om te gaan met twijfelachtige dingen in de Bijbel. Hoe om te gaan met verzen die zo zegt men niet meer van deze tijd is.

De Bijbel lees ik in het nu... het is totaal geen achterhaald boek... Net als de RK Catechismus loopt het met zijn tijd mee.. Beiden zijn een hulp middel. Beiden al best oud... Maar als het iets staat over tattoo'slees ik het als een waarschuwing ook voor deze tijd waar we geen tatto zetten voor de rouw.. Maar gewoon zonder reden...

Maakt niet uit of er kleding overheen zit ja of nee. Vrouwen met hele grote borsten hebben er ook kleding over heen toch hoor je mannen nog gillen:" MOET JE KIJKEN WAT EEN BRAMMEN (stomme voorbeeld)

Maar piercingen in de neus heeft totaal geen nut....is gewoon lelijk en als je hem uit doet blijft er zo een littejken staat..

AAN andere prive gedeelten weer wel....het stimuleerd sexuele activiteiten piercingen op de tong ook.....

Dus ja het is maar net hoe je het zelf leest....

Makkelijk ooh het staat nergens dus het mag

Of hmmm ik doe het niet.. want als God tattoo's afraad bij rouw zou hij het helemaal afraden als ik het gewoon doe...

Of hmmm ik doe het niet omdat ik niet duidelijk heb hoe het zit

Of gewoon het is mijn lichaam en ik doe ermee wat ik wil

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid