Spring naar bijdragen

Eigen bedrijfje beginnen


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit de goede plek is, maar anders merk ik het vanzelf...

Naast m'n studie lijkt het me leuk een klein bedrijfje op te starten en hier wat geld mee te verdienen... Nu ben ik een beetje inspiratieloos dus ben op zoek naar een leuk bedrijfsidee dat niet veel geld kost om op te starten en goed mogelijk is naast andere activiteiten...

Kben benieuwd of jullie ideeën hebben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een bedrijfje wilt beginnen dan raad ik je aan eerst een cursus bedrijfskunde te doen ofzo als je dat nog niet gedaan hebt. En dan leer je de basis en weet je ook welke ideeën levensvatbaar zijn en welke niet. Want internetbedrijfjes zijn er al zóveel, dat je een dondersgoed businessplan moet hebben om dat te laten werken. Of je moet héél origineel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met mijn kennis over marketing en ondernemingplannen is niets mis! Ik doe ook een studie in die richting... Het probleem is alleen dat ik momenteel niet heel veel inspiratie en creativiteit heb...

Ohkee, dan heb je dat iig al :) Enneuhm, ik heb wel een leuk productidee dat het op tell-sell en bij de blokker heel goed zou doen, maar via internet verkopen gaat hem niet worden denk ik. Bovendien is een webshop voor één product behoorlijk overdreven en bestaat mijn product ook uit nog niet meer dan een schets. Dus ik denk dat ik verder net zo inspiratieloos als jij ben...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met mijn kennis over marketing en ondernemingplannen is niets mis! Ik doe ook een studie in die richting... Het probleem is alleen dat ik momenteel niet heel veel inspiratie en creativiteit heb...

Begin dan niet:). Je hebt duidelijk geen enkel idee van de richting waar je in wilt en wat je kunt doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het niet normaal zo dat je eerst een goed idee hebt, en dan rond dat idee een bedrijfje begint? Nu lijkt het alsof je krampachtig een bedrijfje wilt oprichten zonder enig idee te hebben wat je ermee wilt... Volgens mij heb je dan niet zoveel te bieden eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is normaal he! Wanneer je plezier hebt in ondernemen dan kan je toch op basis van ideeën die worden aangereikt hier mee aan de slag gaan!

Hoo bart, ze bedoelt het niet kwaad hoor.. Die uitroeptekens zijn niet helemaal op zijn plaats hier. Maar lijkt het je niks om je aan te sluiten bij een clubje dat al ideeën en een businessplan hebben en alleen nog wat aan draagkracht missen? Als jullie dan een VOF vormen heb je ook een 'eigen' bedrijfje, en is het risico nog eens gespreidt ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is normaal he! Wanneer je plezier hebt in ondernemen dan kan je toch op basis van ideeën die worden aangereikt hier mee aan de slag gaan!

Uiteraard kan dat, maar als een beginnend ondernemer zonder enige ervaring is het wel zo handig om te weten wat je capaciteiten zijn (dat doe je evident niet gezien de vaagheid van wat je denkt te kunnen), waar je handigheid in hebt en of er een markt is. Lukraak ideëen plukken van internet omdat het je wel leuk lijkt, maar dat vooral niet teveel tijd of geld mag kosten en je zelf geen flauw idee hebt is hopeloos en een recept voor mislukking.

En hoe weet jij dat je plezier hebt in ondernemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet of dit de goede plek is, maar anders merk ik het vanzelf...

Naast m'n studie lijkt het me leuk een klein bedrijfje op te starten en hier wat geld mee te verdienen... Nu ben ik een beetje inspiratieloos dus ben op zoek naar een leuk bedrijfsidee dat niet veel geld kost om op te starten en goed mogelijk is naast andere activiteiten...

Kben benieuwd of jullie ideeën hebben!

Als ik een goed idee had wat niet veel geld kost om op te starten en goed naast andere activiteiten te doen is dan deed ik dat zelf wel. Voor dit soort ideeën moet je een gat in de markt zien met bijvoorkeur producten in een niche dat je al kent. Als dat niet het geval is moet je er vooral niet aan beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een goed idee had wat niet veel geld kost om op te starten en goed naast andere activiteiten te doen is dan deed ik dat zelf wel.

x2

Een eigen bedrijf kost in het begin altijd geld, verdienen doe je pas na heel veel en heel hard werken.

Een nieuw internetbedrijfje zal gewoon een van de velen zijn en zal dan ook weinig kans van slagen hebben, al zou je producten aanbieden die goedkoper zijn dan elders, dan nog moet je eerst maar eens het vertrouwen zien te winnen van de consument om bij jou als nieuweling te gaan bestellen, terwijl ze geen referenties kunnen checken, ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen, maar dan moet ik zeggen dat ik toch al niet weg ben van online bestellen, laatst toevallig wel iets online besteld, onderdeel voor de auto, maar dat was bij een wat bekender bedrijf en het scheelde mij inclusief verzendkosten 27 euro met de automaterialenzaak hier in de buurt.

Ik denk dat het beter is dat wanneer je gewoon geld wilt verdienen zonder al te veel poespas, je gewoon een bijbaantje ergens zoekt, scheelt je denk ik een grote teleurstelling...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigen bedrijfje als 'bijbaantje' kan prima, maar je moet wel weten wat. Sommige mensen willen hoe dan ook een eigen zaak, dat kan natuurlijk ook, maar is voor jou niet van toepassing. Maar over het algemeen is het toch een middel, dus moet je een doel hebben waar het voor bedoeld is.

De fiscus gaat overigens uit dat dit een bedrijf een doorlopende activiteit is, dus je moet er wel redelijk constant bijblijven. Klopt wel dat het even duurt voordat je geld begint te verdienen idd. Begin met een startkapitaal en geef alleen dat uit en wat je verdient, dan kun je het heel lang uitzingen zonder failliet te gaan. Maar met doorlopende kosten als jaarlijkse KvK-inschrijving, verzekering (aansprakelijkheid in alle gevallen!) en administrateur voor je jaarrekening moet je toch wel wat omzet genereren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Je hoeft niet echt geleerd te hebben om ondernemer te worden(persoonlijke ervaring).Veel succes volle zaken mensen en rijke der aarde kunnen hun eigen naam niet eens schrijven.Wat ze wel bezitten is een zakelijk inzicht,persoonlijk vind ik dit het aller belangrijkste.

je kan nog zo veel diploma,s op zak hebben,als je geen zakelijk inzicht bezit gaat het moeizaam of helemaal niet.Een echte ondernemer leert wat hem of haar op ze pat komt. :Y Het belangrijkste voor je zelf is na te gaan wat jij bent?Van af dit punt kan je gaan werken.

Ben je een PC techneut.....kijk daar eens rond,De marketing wereld is groot en daar kan je als ondernemer toch wel je brood mee verdienen.Of je bent gitarist en schrijft je eigen muziek om dit later zelf uit te brengen op CD.Dit is een mooie tip kijk eens bij

. Ook hier ben je een zelfstandig ondernemer die zelf zijn inkomen bepaalt( licht er aan hoeveel tijd je hier in stopt).

Neem dit in acht.....Geloof in je zelf..........Dan word je altijd een succes vol ondernemer.

Succes in je toekomstige ondernemers schap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een goed idee had wat niet veel geld kost om op te starten en goed naast andere activiteiten te doen is dan deed ik dat zelf wel.

x2

Een eigen bedrijf kost in het begin altijd geld, verdienen doe je pas na heel veel en heel hard werken.

Een nieuw internetbedrijfje zal gewoon een van de velen zijn en zal dan ook weinig kans van slagen hebben, al zou je producten aanbieden die goedkoper zijn dan elders, dan nog moet je eerst maar eens het vertrouwen zien te winnen van de consument om bij jou als nieuweling te gaan bestellen, terwijl ze geen referenties kunnen checken, ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen, maar dan moet ik zeggen dat ik toch al niet weg ben van online bestellen, laatst toevallig wel iets online besteld, onderdeel voor de auto, maar dat was bij een wat bekender bedrijf en het scheelde mij inclusief verzendkosten 27 euro met de automaterialenzaak hier in de buurt.

Ik denk dat het beter is dat wanneer je gewoon geld wilt verdienen zonder al te veel poespas, je gewoon een bijbaantje ergens zoekt, scheelt je denk ik een grote teleurstelling...

Als je echt veel geld wil verdienen moet je of een eigen bedrijf beginnen of een de investeerder zijn(of beiden) Voor een baas werken daar zul je nooit rijk van worden. Je baas is er namelijk om je salaris te betalen meer niet.

Je bedrijf en je investeringen zijn ook pas succesvol als je op een gegeven moment op ene punt komt dat je niet meer hard hoeft te werken voor je geld, maar dat het geld voor jou gaat werken. Als je eenmaal dit punt hebt bereikt ben je een vrij succesvolle ondernemer en kun je jezelf financieël onafhankelijk noemen.

Uiteraard kun je er ook voor kiezen je hele leven voor een baas te werken, daar is niks mis mee, maar rijk zul je waarschijnlijk nooit worden en ook zul je nooit financieel onafhankelijk worden. Misschien als je goed belegd en dat combineert met je baan zou dat ook nog wat kunnen opleveren. Uiteraard kun je ook nog de loterij winnen, maar die kans is vrij nihil. Met beleggen kom je dan al verder en kan je zeker flink geld verdienen als je elke maand iets opzij kan zetten.

Een eigen bedrijf beginnen zal in het begin veel geld kosten en je moet een vrij goed plan hebben. Lenen bij de bank zal ook veel moeizamer gaan(strengere eisen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een korte reactie: ik vind het een wat vreemde stelling dat je niet financieel onafhankelijk zou zijn als je voor iemand werkt. Mij lijkt het toch dat je financieel onafhankelijk bent, zodra je door arbeid je eigen geld verdient en dus niet afhankelijk bent van een uitkering of een gulle gever. Ook als je voor een baas werkt, verricht je zelf arbeid ten behoeve van je salaris (en nog andere belangrijke dingen natuurlijk). Wat je ook doet, je maakt nooit zelf je geld, dus financiele onafhankelijkheid kan daarom niet betekenen dat je niet verbonden zou zijn met mensen bij het vergaren van inkomen. Want dan zou níémand financieel onafhankelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Muah, het is op jonge leeftijd zeker te doen om een bedrijfje te beginnen. Een vriend van mij is twintig en heeft al enkele jaren een redelijk succesvolle onderneming waarmee hij chocola verkoopt. Hij is met zijn concept naar een Engelse aanbieder van de chocola gegaan en heeft hier in Nederland zeg maar de rechten verkregen om die soort chocola aan te bieden.

Het belangrijkste is wel dat je enthousiast over je eigen idee bent en gemotiveerd genoeg om er veel tijd, geld en moeite in te steken. Anders zul je sowieso niet ver komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even een korte reactie: ik vind het een wat vreemde stelling dat je niet financieel onafhankelijk zou zijn als je voor iemand werkt. Mij lijkt het toch dat je financieel onafhankelijk bent, zodra je door arbeid je eigen geld verdient en dus niet afhankelijk bent van een uitkering of een gulle gever. Ook als je voor een baas werkt, verricht je zelf arbeid ten behoeve van je salaris (en nog andere belangrijke dingen natuurlijk). Wat je ook doet, je maakt nooit zelf je geld, dus financiele onafhankelijkheid kan daarom niet betekenen dat je niet verbonden zou zijn met mensen bij het vergaren van inkomen. Want dan zou níémand financieel onafhankelijk zijn.

Anderzijds, als je een eigen bedrijf hebt ben je ook financieel afhankelijk van oa. de markt en overheidsbeleid.

Wat dat betreft ben je dan vooral financieel afhankelijk als je voldoende geld hebt om te rentenieren. En zelfs dan is het relatief, gaan je investeringen failliet, stort de economie echt totaal in, etc, dan kan ook dat opeens over zijn. Kennelijk heb je dan toch een zekere afhankelijkheid van de 'great river' zoals de Ferengi's dat zouden noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid