Spring naar bijdragen

Christenen vs Moslims


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ik ga niet in discussie omdat je mijn Profeet en anderen Geestelijk gehandicapten noemt.

Is dat een manier van discussie voeren? Ik denk niet dat Jezus dat zou hebben gezegd of wel soms.

Echt belachelijk dit.

De manier van discussievoeren zijn de argumenten die ik noem (de logische redenering, de boeken) die jij compleet negeert om je blind te staren op je ego omdat die zogenaamde profeet van je beledig. Zo'n schijnemotie gebaseerd op dweperij over iemand die volgens jou boven alle kritiek verheven is. Maar op de inhoud ga je niet in. Een en al leugen.

Quote:
PS: Er is een manuscript dat 99% van de Koranverzen bevat die uit de 7e eeuw is gedateerd.

Dus ik weet niet waar je je beweringen van 'pas eeuwen' later vandaan haalt.

Je wilt toch graag bronnen? Geef ze dan. Zelf geef je enkel beweringen, geen bronnen. Interessant hoor.

Quote:

Kan je wel een link geven als je wilt.

Dat kan. Maar als het een islamitische site is kun je het wel laten. De basis van academisch onderzoek is immers de onafhankelijkheid van bronnen en artikelen door moslims geschreven zijn dat per definitie niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 444
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik vraag me af of je post serieus is of een grap. Ik begin nu echt te twijfelen...

De onderzoeken van datering zijn ook gedaan door niet-moslims, zou je kunnen weten als je het gelezen had.

Dus als we over datering van de Evangelien hebben, dan moet ik maar niet de Christelijke mensen die dat doen geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik Mohammed beledig doe ik dat als een ode aan Abu Afak. Een dichter die te vroeg is gestorven als martelaar voor de vrijheid van meningsuiting en als slachtoffer van bruut antisemitisme.

Dus het is hier op dit forum toegestaan om mensen te beledigen? Wat een respect is dit zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus als we over datering van de Evangelien hebben, dan moet ik maar niet de Christelijke mensen die dat doen geloven.

Gek genoeg tonen moslims grote interesse in het historisch-kritisch onderzoek naar de bijbel. Dit is vooral gek omdat ze mensen die hetzelfde met de koran doen het liefst overgieten met zoutzuur terwijl ze net zolang met stenen op zijn, of bij voorkeur, haar hoofd slaan totdat dit niet meer te onderscheiden is van een geplette meloen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Gek genoeg tonen moslims grote interesse in het historisch-kritisch onderzoek naar de bijbel. Dit is vooral gek omdat ze mensen die hetzelfde met de koran doen het liefst overgieten met zoutzuur terwijl ze net zolang met stenen op zijn, of bij voorkeur, haar hoofd slaan totdat dit niet meer te onderscheiden is van een geplette meloen.

Ga toch weg met al die leugens van je.

Volgens mij ben je iets te gefrustreerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ga toch weg met al die leugens van je.

Volgens mij ben je iets te gefrustreerd.

Wie bekend is met de soena hadith weet dat Mohammed inderdaad dissidenten liet vermoorden. Niet veel westerlingen zijn bekend met de soenna hadith en denken dat de koran alles verteld over Mohammed.

Maar jij weet net als ik dat de soenna hadith vol staat met dergelijke verhalen over Mohammed.

Dat zijn absoluut geen leugens. Bonaventure citeert slechts uit jullie geloofsboeken.

Dus je aantijging dat het om leugens gaat is ongegrond. Of je moet de soenna hadith een leugenachtig boek vinden. Maar daar kunnen wij niet veel aan doen. Wij zijn niet degene die deze overleveringen van de profeet op papier hebben gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk Eesa ibna maryam, dat wij ons het beste kunnen focussen op de mensen die respectvol met andere kunnen omgaan, en niet de Islaam aanvallen en de Quran aanvallen of onze profeet beledigen. Er zijn wel enkelingen op dit forum die wel normaal en netjes een gesprek willen voeren, ik denk dat we beter degene die beledigen kunnen negeren, en ons houden aan hetgeen Allah ons opgelegd heeft.

Allaah zegt in surat al-an'aam (6), vers 68:

En wanneer jij degenen ziet die beledigend spreken over Onze Verzen, wend je dan van hen af, totdat zij over een ander onderwerp spreken. En indien de Shaytaan het jou doet vergeten, zit dan niet, nadat de herinnering (tot jou komt), bij het onrechtvaardige volk.?

Allaah zegt in surat an-nisaa' (4), vers 140:

En het is al geopenbaard naar jullie in het Boek dat wanneer je hoort dat de ayaat van Allaah ontkent of bespot worden, zit dan niet met hen, totdat zij op een ander gesprek overgaan. Maar als jullie met hen blijven, in dat geval zouden jullie zeker als hen zijn. Voorwaar, Allaah zal de hypocrieten en de ongelovigen allen in de Hel verzamelen.?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk Eesa ibna maryam, dat wij ons het beste kunnen focussen op de mensen die respectvol met andere kunnen omgaan, en niet de Islaam aanvallen en de Quran aanvallen of onze profeet beledigen. Er zijn wel enkelingen op dit forum die wel normaal en netjes een gesprek willen voeren, ik denk dat we beter degene die beledigen kunnen negeren, en ons houden aan hetgeen Allah ons opgelegd heeft.

Allaah zegt in surat al-an'aam (6), vers 68:

En wanneer jij degenen ziet die beledigend spreken over Onze Verzen, wend je dan van hen af, totdat zij over een ander onderwerp spreken. En indien de Shaytaan het jou doet vergeten, zit dan niet, nadat de herinnering (tot jou komt), bij het onrechtvaardige volk.?

Allaah zegt in surat an-nisaa' (4), vers 140:

En het is al geopenbaard naar jullie in het Boek dat wanneer je hoort dat de ayaat van Allaah ontkent of bespot worden, zit dan niet met hen, totdat zij op een ander gesprek overgaan. Maar als jullie met hen blijven, in dat geval zouden jullie zeker als hen zijn.
Voorwaar, Allaah zal de hypocrieten en de ongelovigen allen in de Hel verzamelen.?

Hoe lievelijk. Wij gaan meteen naar de hel als we gegronde kritiek op de islam geven?

Niet raar dat dissidenten in moslimlanden zo onderdrukt worden.

Dus als je maar je mond open doet en kritiek levert op de islam ga je naar de hel?

Fijne religie zeg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wie bekend is met de soena hadith weet dat Mohammed inderdaad dissidenten liet vermoorden. Niet veel westerlingen zijn bekend met de soenna hadith en denken dat de koran alles verteld over Mohammed.

Maar jij weet net als ik dat de soenna hadith vol staat met dergelijke verhalen over Mohammed.

Dat zijn absoluut geen leugens. Bonaventure citeert slechts uit jullie geloofsboeken.

Dus je aantijging dat het om leugens gaat is ongegrond. Of je moet de soenna hadith een leugenachtig boek vinden. Maar daar kunnen wij niet veel aan doen. Wij zijn niet degene die deze overleveringen van de profeet op papier hebben gezet.

Ten eerste, ik wil graag bronnen zien vanuit de hadith.

Hij citeert trouwens niets uit de hadith.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een gesprek kan gevoerd worden zonder elkaar te beledigen, discussiëren kan op een nette manier gebeuren.

In iedergeval ik weet niet wat jou bijbel jou leert maar wij zijn bevolen om op de beste wijze te discussiëren.

((Nodig (de mensheid, O Mohammed) uit naar de weg van jouw Heer (dwz Islaam) met wijsheid en oprecht prediken, en discussieer met hen op de beste wijze.)) - [A Nahl, aya 25]

Quote:

Hoe kun je nu een gesprek voeren met mensen die geloven dat God het verboden heeft met mensen te praten die anders denken dan zij? Val ons dan ook niet lastig met je gezeur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus als je maar je mond open doet en kritiek levert op de islam ga je naar de hel?

Fijne religie zeg!

Dat is nog niet eens het ergste. Het probleem is dat veel van die ayatollah's en moela's en ander gespuis meent dat ze zelf alvast een voorschot op die hel moeten verzorgen voor desbetreffende personen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ongelovige gaan naar de Hel ja. Net zo als bij het Christendom de niet-christenen naar de Hel gaan, geef mij maar eens ongelijk.

Quote:

[...]

Hoe lievelijk. Wij gaan meteen naar de hel als we gegronde kritiek op de islam geven?

Niet raar dat dissidenten in moslimlanden zo onderdrukt worden.

Dus als je maar je mond open doet en kritiek levert op de islam ga je naar de hel?

Fijne religie zeg!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dus wat zou je kiezen?

Gelijk tijdens openbaring opgeschreven?

Of 60 a 80 jaar later?

1: 60-80 jaar is niet correct wat jij zegt

2: ik zou nogsteeds eerder gaan voor een grote hoeveelheid verslagen van ooggetuigen, verschillende mensen die het zelfde beweren gezien te hebben, dan iemand die een openbaring heeft gehad, en dat in zijn uppie of met een vriendje heeft opgeschreven, hoe kan je dan ooit de waarheid en betrouwbaarheid achterhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat is nog niet eens het ergste. Het probleem is dat veel van die ayatollah's en moela's en ander gespuis meent dat ze zelf alvast een voorschot op die hel moeten verzorgen voor desbetreffende personen.

Barbara van Loo bevestigd in ieder geval mijn idee over mensen die islamkritiek hebben.

En zoals ik al zei, sommigen op dit forum beschouwen haar nog slechts als een 'gematigde' moslim.

Zie haar uitspraken o.a over homo's en nu over mensen die islamkritiek hebben, en dan begrijpen veel mensen waarom ik denk dat de zuivere islam helemaal niet zo gematigd is als sommige mensen doen voorkomen.


Samengevoegd:

Quote:

De ongelovige gaan naar de Hel ja. Net zo als bij het Christendom de niet-christenen naar de Hel gaan, geef mij maar eens ongelijk.

[...]

God bepaald wie er wel of niet naar de hel gaan. Maar geen enkele christen zou iemand die kritiek heeft op het christendom zeggen dat hij of zij naar de hel gaat.

Dus als een religie leert dat kritiek op deze religie jou een enkeltje hel garandeert, maakt van een religie een totalitaire ideologie zoals Wilders het verwoord, omdat je dus geen kritiek mag hebben op die religie.

Dus zo krijg je dictoriale trekjes binnen een religie

Link naar bericht
Deel via andere websites

En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de Lieden van de Schrift, behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt: ,,Wij geloven in wat aan ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden; en onze God en jullie God is één, en wij hebben ons aan Hem overgegeven? - Soerat al-Ankaboet (De spin) 29, vers 46.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat is nog niet eens het ergste. Het probleem is dat veel van die ayatollah's en moela's en ander gespuis meent dat ze zelf alvast een voorschot op die hel moeten verzorgen voor desbetreffende personen.

Ik ben het met je eens dat Iran extreem is, daar zitten Ayatollahs.

Dat zijn Sjieten, die zie ik grotendeels niet als moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God heeft bepaald dat de ongelovige naar de Hel gaan, zijn niet mijn woorden, ik zeg alleen wat de Quran ons leert waar de woorden van God staan.

Ah een wilders aanhanger. bye.gif

I'm out.

Quote:


Samengevoegd:

[...]

God bepaald wie er wel of niet naar de hel gaan. Maar geen enkele christen zou iemand die kritiek heeft op het christendom zeggen dat hij of zij naar de hel gaat.

Dus als een religie leert dat kritiek op deze religie jou een enkeltje hel garandeert, maakt van een religie een totalitaire ideologie zoals Wilders het verwoord, omdat je dus geen kritiek mag hebben op die religie.

Dus zo krijg je dictoriale trekjes binnen een religie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben het met je eens dat Iran extreem is, daar zitten Ayatollahs.

Dat zijn Sjieten, die zie ik grotendeels niet als moslims.

Ach, ik denk niet dat het het soennitisch Soeadi-Arabië niet veel beter gesteld is als ik eerlijk ben. Of in Soedan, of in Afghanistan, of in grote delen van Pakistan. Ik denk niet dat nu direct aan de Shia-stroming ligt. In zekere zin zijn de sji'ieten denk ik nog wel verlichter dan de soennieten als het erop aankomt. De sji'ieten erkennen in elk geval de ratio en laten kunstuitingen en filosofie toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid