Spring naar bijdragen

Ongeregeldheden Egypte


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat wel ja. Maar nu het volk Mubarak niet mee wilde hebben, en in een vrijwel geweldloze revolutie hem tot aftreden hebben gedwongen, denk ik niet dat een Shari'a staat kans maakt.

Hoe bedoel je dat? Volgens mij kan het nog altijd twee kanten op, namelijk die van Indonesie en die van Iran. Dat is, als er sprake zal zijn van een democratie. Hopelijk houd het leger de boel daar goed onder de duim en schuiven ze iemand uit hun kringen naar voren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kan ook nog een andere kant op namelijk een Khalifaat.

Een land waar alleen geregeerd wordt met de shari3a.

En dan zullen de christenen ook een rustig leven hebben, wees niet bang.

But we shall see what happens smile.gif

Quote:

[...]

Hoe bedoel je dat? Volgens mij kan het nog altijd twee kanten op, namelijk die van Indonesie en die van Iran.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is niks mis mee als de Sharia ingevoerd zou worden of deels ingevoerd, zolang het niet misbruikt wordt zoals we in Iran zien.

In Islamitsche staten mogen altijd Joden en Christenen wonen en hun geloof belijden. Dit kunnen we terug zien in de Kalifaten die na de Profeet Mohammed kwamen en de Moslims in Spanje.

In Iran wordt je al opgepakt als je Christen bent, waarschijnlijk ook als je een Soenniet bent, want ze zijn daar Sjieten, en dat is Islamitsch gezien onjuist.

smile.gif

Al met al, een democratie zoals Turkije of eventueel Indonesie zou goed zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Democratie is niet van islam toch broeder, dus om te zeggen dat zal goed zijn, lijkt me niet correct om te zeggen toch of bedoel je het anders? Trouwens voor de rest goede reactie.

Quote:

Er is niks mis mee als de Sharia ingevoerd zou worden of deels ingevoerd, zolang het niet misbruikt wordt zoals we in Iran zien.

In Islamitsche staten mogen altijd Joden en Christenen wonen en hun geloof belijden. Dit kunnen we terug zien in de Kalifaten die na de Profeet Mohammed kwamen en de Moslims in Spanje.

In Iran wordt je al opgepakt als je Christen bent, waarschijnlijk ook als je een Soenniet bent, want ze zijn daar Sjieten, en dat is Islamitsch gezien onjuist.

smile.gif

Al met al, een democratie zoals Turkije of eventueel Indonesie zou goed zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Democratie is niet van islam broeder, dus om te zeggen dat zal goed zijn, lijkt me niet correct om te zeggen toch?

[...]

Ik bedoel in de zin dat je beter zoals Turkije kan zijn, dan wat we nu met Mubarak hebben gehad en ook niet de kan van Iran op.

Turkije is geen Islamitische staat, maar wel een goed land voor moslims en anderen, beter dan Egypte was big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan ook nog een andere kant op namelijk een Khalifaat.

Een land waar alleen geregeerd wordt met de shari3a.

En dan zullen de christenen ook een rustig leven hebben, wees niet bang.

But we shall see what happens
smile.gif

Ik geloof je graag, maar de praktijk in veel landen die (dat zeggen ze in ieder geval) een Islamitisch bewind voeren, zoals Iran, SA e.d., zijn voor christenen en andersdenkenden niet de meest prettige of veilige landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh zo ja, daar heb je zeker gelijk in!

Quote:

[...]

Ik bedoel in de zin dat je beter zoals Turkije kan zijn, dan wat we nu met Mubarak hebben gehad en ook niet de kan van Iran op.

Turkije is geen Islamitische staat, maar wel een goed land voor moslims en anderen, beter dan Egypte
was
big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom hebben jullie liever de wetten die door mensen zijn gemaakt dan wetten die van de schepper afkomen?

Waarom zie ik geen christenen en joden die graag de wetten van God willen invoeren? Waarom willen zij graag dat een land geregeerd wordt op basis van wetten die zijn opgesteld door mensen.

Dus dan doel ik in jullie geval op een land die geregeerd wordt op wetten vanuit de Bijbel, inclusief oude-testament.

Quote:

Deeeemocratie!
big-smile.gif
Ik neem aan dat de verkiezingen in (wat was het?) september/november gewoon doorgaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom hebben jullie liever de wetten die door mensen zijn gemaakt dan wetten die van de schepper afkomen?

Dat wat Mo en zijn kornuiten hebben verzonnen is evengoed van mensen afkomstig. Wij wensen overigens een democratie zodat iedereen fijn kan leven. Daar pluk ook jij dagelijks de vruchten van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom hebben jullie liever de wetten die door mensen zijn gemaakt dan wetten die van de schepper afkomen?

Waarom zie ik geen christenen en joden die graag de wetten van God willen invoeren? Waarom willen zij graag dat een land geregeerd wordt op basis van wetten die zijn opgesteld door mensen.

Dus dan doel ik in jullie geval op een land die geregeerd wordt op wetten vanuit de Bijbel, inclusief oude-testament.

[...]

Volgens mij ben jij er al eens op gewezen dat wij leven in de tijd van het NT. De regels van het OT gelden niet voor ons, maar de regels van het NT.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Indonesië en Turkije is het ook niet altijd een pretje voor christenen.

Meer ontopic: geweldig nieuws. Inderdaad is er nog een lange weg te gaan en zijn er nog veel onzekerheden die zekerheden moeten worden. Voor Israël is het mogelijk minder goed nieuws.

Ik ben benieuwd welke landen volgen smile.gif Het schijnt dat het regime van een land als Syrië ook al zenuwachtig werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In Indonesië en Turkije is het ook niet altijd een pretje voor christenen.

Meer ontopic: geweldig nieuws. Inderdaad is er nog een lange weg te gaan en zijn er nog veel onzekerheden die zekerheden moeten worden. Voor Israël is het mogelijk minder goed nieuws.

Ik ben benieuwd welke landen volgen
smile.gif
Het schijnt dat het regime van een land als Syrië ook al zenuwachtig werd.

Indonesië met name is dan ook nog een jong land dat hard zijn best doet om volwassen te worden. Wij hebben het met Aardrijkskunde nu over Indonesië en ik moet zeggen dat het indrukwekkend is wat ze bereikt hebben in zo'n korte tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof je graag, maar de praktijk in veel landen die (dat zeggen ze in ieder geval) een Islamitisch bewind voeren, zoals Iran, SA e.d., zijn voor christenen en andersdenkenden niet de meest prettige of veilige landen.

Klopt, maar is tegenwoordig geen enkel land dat 100% de Sharia uitvoert en op de juist manier.

De laatste keer was het einde van het Kalifaat van de 4e Khalifa, Ali Ibn Abi Talib, neef van de Profeet Mohamed. En dat was in 662 na C.

Christenen en Joden en andere horen vrij te mogen leven in een Islamitsche staat. Dat dit niet gebeurd in SA en Iran, ligt niet aan de Islam, maar aan die landen(SA en Iran).

Zij volgen het niet en misbruiken het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net hoorde ik op tv een opmerking van een deskundige die mij versterkte in mijn idee dat dit topic te snel gesloten is. De man beweerde dat de islam een minder belangrijke rol speelt in landen als Egypte en andere 'Arabische' landen en dat liberale krachten een grotere rol gaan spelen. Ik zie dergelijke revoluties als samenhangend met een minder grote rol voor de islam en een opkomend christendom in dergelijke landen. Je kan het niet 1-op-1 kopiëren, maar er zijn krachten/veranderingen aan de gang in al deze landen (Marokko, Tunesië, Iran enz.). We moeten het allemaal nog maar afwachten, maar ik meen al langer dat dergelijke ontwikkelingen bezig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid