andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Hallo iedereen, ten eerste een goed 2011, ten tweede: ik erger me al een geruime tijd aan (christelijke) forums/websites waarin alles wat niet christelijk is meteen maar als de antichrist afgeschilderd wordt. Vaak zijn het succesvolle mensen. Een paar voorbeelden: - Vrijwel iedere nieuwe Amerikaanse president, de bekendste was Bush, maar ook Obama moest eraan geloven. - De vrijmetselaars en soortgelijke clubs/genootschappen - Bekende muzikanten (Lady gaga, Madonna, Eminem, Jay-z, the beatles, iedere metalband etc enz) - Bekende schrijvers zoals: Ayn Rand, J.K. Rowling, Stephan King - Bekende activisten waaronder Julian Assange, oprichter van wikileaks Nu is mijn vraag, waarom doen Christenen dit? Het is werkelijk onbegrijpelijk dat ik iedere keer (voornamelijk christelijke) results krijg op google als ik zoek naar: "is ..... the antichrist?" Zulke dingen zaaien niet alleen verwarring, maar ook onbegrip en polarisatie. Zou het niet gewoon voortkomen uit angst? Angst voor andere dingen en het onbekende ?? Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 ehh ik ben het al niet eens met je beginstelling dat alles wat niet christelijk is meteen als antichrist afgeschilderd zou worden.. Maar jouw argument dat die mensen toch 'succesvol' zijn vind ik ook niet echt een sterk tegenargument.. 'succes hebben' is toch geen maatstaf? nja beetje raar topic dit.. Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Ik denk dat je het niet goed begrijpt, of ik leg het verkeerd uit. Zoek voor de grap op google naar de naam van een bekende artiest, of persoon met daarachter "is the antichrist?" Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Hallo Andrew-ryan, Jij ook de beste wensen en welkom op het forum Ik snap je punt. Sommige christenen hebben inderdaad de neiging om alles dat niet overeenstemt met het woord van God als 'antichrist' te zien. Waarom die christenen dat doen.. Geen idee.. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om graag dit soort etiketjes te gebruiken (niet alleen christenen, trouwens). Maar wat/wie is de anti-christ volgens jou, dan? Hoe kun je deze herkennen? Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 TS heeft gelijk dat een bepaalde groep christenen dit stelselmatig doet met vrijwel alles wat niet binnen het (volgens die groep) christelijke plaatje. Ik vind het ook opmerkelijk en stoor me er nog regelmatig aan. Toch ben ik gestopt met me echt druk te maken om die randdebielen. Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Tja, ik maak me er ook niet druk om, maar ik vind het wel opmerkelijk en in zekere zin ook interesant. Ik wil graag achter de beweegreden komen waarom mensen dit toch doen. aangezien het soms ontzettend fanatiek gebeurd. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Deels is het inlegkunde. Mensen proberen tekenen te vinden en zien dan overal antichristen lopen. Het is een beetje als een heksenjacht. Ik vind het ook nogal wat om mensen te beschuldigen van het anti-christ zijn, op grond van nogal zwakke argumentatie. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:32:43 schreef Olorin het volgende: Ik vind het ook nogal wat om mensen te beschuldigen van het anti-christ zijn, op grond van nogal zwakke argumentatie. Het begint natuurlijk met de vraag wie of wat de anti-christ dan precies is Link naar bericht Deel via andere websites
Skippy 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Ik ben het wel met je eens. Ik heb bijvoorbeeld wel eens gelezen dat Obama volgens iemand de antichrist was, omdat de man voor de legalisering van abortus is. Je kunt het best met zijn abortusstandpunt oneens is, maar maakt hem dat nou meteen de antichrist . Ik denk dat sommige mensen een vrij zwart-wit wereldbeeld hebben. Ze geloven dat als je maar open staat voor de Heilige Geest, je precies hetzelfde gaat denken als zij. Dus iemand die anders denkt, is geen echte christen en is slecht. Dus misschien zouden we er eens voor open moeten staan dat de wereld niet altijd zo simpel in elkaar zit als we zouden willen. Of om Katie Melua te citeren: "'Cause the line between wrong and right is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colours in your mind." Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:30:13 schreef JoostG het volgende: Hallo Andrew-ryan, Jij ook de beste wensen en welkom op het forum Ik snap je punt. Sommige christenen hebben inderdaad de neiging om alles dat niet overeenstemt met het woord van God als 'antichrist' te zien. Waarom die christenen dat doen.. Geen idee.. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om graag dit soort etiketjes te gebruiken (niet alleen christenen, trouwens). Maar wat/wie is de anti-christ volgens jou, dan? Hoe kun je deze herkennen? Het is niet aan mij besteed om uitspraken te doen wat of wie de antichrist is. Ik wil hier dan ook wijs mijn mond over houden. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Als je daar zelf geen uitspraak over wilt doen, hoe kun je dan zeggen dat een ander het fout heeft? (just curious). Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:38:48 schreef JoostG het volgende: Als je daar zelf geen uitspraak over wilt doen, hoe kun je dan zeggen dat een ander het fout heeft? (just curious). Omdat de ander waartegen Andrew het heeft hele concrete organisaties aanwijst als zijnde de antichrist. Andrew wijst juist die neiging af. Daarom hoeft hij het zelf nog niet persé de concretiseren. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Dan nog lijkt het me handig om een definitie te hebben van 'anti-christ'. Is dat 1 persoon of is iedereen die onchristelijk bezig is af te stempelen als 'anti-christ'. Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Beste Joost, Omdat er vaak in de theorieen van die "complotdenkers" ontzettend veel contradicties, fouten en onjuistheden zitten, zelfs fouten over het christelijke geloof zelf (wat ze nota bene aanhangen). In de psychologie zou het vallen onder een "paranoïde persoonlijkheids stoornis". Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:42:42 schreef JoostG het volgende: Dan nog lijkt het me handig om een definitie te hebben van 'anti-christ'. Is dat 1 persoon of is iedereen die onchristelijk bezig is af te stempelen als 'anti-christ'. 1 Joh 2:22 Wie is de leugenaar? Wie anders dan hij die loochent dat Jezus de Messias is? De antichrist is hij die de Vader en de Zoon verloochent. 2 Joh 1:7 Want veel bedriegers zijn naar de wereld uitgegaan; zij loochenen dat Jezus Christus mens is geworden. Dat is het kenmerk van de bedrieger en de antichrist. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Admod note: Topictitel verduidelijkt. Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:44:48 schreef Bonaventura het volgende: [...] 1 Joh 2:22 Wie is de leugenaar? Wie anders dan hij die loochent dat Jezus de Messias is? De antichrist is hij die de Vader en de Zoon verloochent. 2 Joh 1:7 Want veel bedriegers zijn naar de wereld uitgegaan; zij loochenen dat Jezus Christus mens is geworden. Dat is het kenmerk van de bedrieger en de antichrist. Dat zijn 2 goeie teksten om het vanuit christelijk oogpunt te zien. Maar wat mij niet zint is dat er ook ergens in de bijbel staat dat men niet mag oordelen en men dat maar aan de christelijke god moet overlaten. Dus wie kan er nou eigenlijk (vanuit christelijk oogpunt gezien) oordelen of zeggen wie of wat de antichrist is ??? Juist niemand, dus mischien snapt men nu waarom ik geen uitspraken wil doen over wie of wat de antichrist is.... (overigens ben ik niet Christelijk) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:44:48 schreef Bonaventura het volgende: [...] 1 Joh 2:22 Wie is de leugenaar? Wie anders dan hij die loochent dat Jezus de Messias is? De antichrist is hij die de Vader en de Zoon verloochent. 2 Joh 1:7 Want veel bedriegers zijn naar de wereld uitgegaan; zij loochenen dat Jezus Christus mens is geworden. Dat is het kenmerk van de bedrieger en de antichrist. Dan is Obama dus nog niet eens zo'n gekke suggestie Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 12:06:34 schreef Machiavelli het volgende: [...] Dan is Obama dus nog niet eens zo'n gekke suggestie Hoe bedoel je? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 12:06:58 schreef Bonaventura het volgende: [...]Hoe bedoel je? Dat volgens de definitie van de eerste aangehaalde tekst iemand als Obama -maar ook een Ayn Rand- inderdaad als anti-christ betiteld kunnen worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 12:08:54 schreef Machiavelli het volgende: [...] Dat volgens de definitie van de eerste aangehaalde tekst iemand als Obama -maar ook een Ayn Rand- inderdaad als anti-christ betiteld kunnen worden. Ja maar waarom dan? Geef eens onderbouwing bij je opmerkingen. Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Goed, vrijwel iedereen zou dan in aanmerking kunnen komen als antichrist. Laten we hier alsjeblieft geen "wie is de antichrist" topci van gaan maken ok ? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 12:11:45 schreef Bonaventura het volgende: [...]Ja maar waarom dan? Als dat je vraag was had je die meteen moeten stellen. Quote: Op maandag 03 januari 2011 12:11:45 schreef Bonaventura het volgende: Geef eens onderbouwing bij je opmerkingen. Trinity Church, kerkgang en Rev. Wright. Lijken mij solide clues. Edit: Ik neem aan dat ik voor Ayn Rand zelfs hier geen onderbouwing nodig heb? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Voor de discussie of Obama de anti-christ is kun je overigens hier terecht. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 11:52:15 schreef andrew_ryan het volgende: [...] Dat zijn 2 goeie teksten om het vanuit christelijk oogpunt te zien. Maar wat mij niet zint is dat er ook ergens in de bijbel staat dat men niet mag oordelen en men dat maar aan de christelijke god moet overlaten. Dus wie kan er nou eigenlijk (vanuit christelijk oogpunt gezien) oordelen of zeggen wie of wat de antichrist is ??? Juist niemand, dus mischien snapt men nu waarom ik geen uitspraken wil doen over wie of wat de antichrist is.... (overigens ben ik niet Christelijk) Er staan wel meer teksten dan alleen die in de Bijbel. Wat mij opvalt aan veel onchristelijke mensen is dat ze dan bepaalde teksten er wel uit pikken en andere niet. Wat dacht je bv van deze? "Een mens, die scheuring maakt, moet gij, na hem een en andermaal terechtgewezen te hebben, afwijzen, gij weet immers, dat zo iemand het spoor geheel bijster is, en dat hij zondigt, terwijl hij zichzelf veroordeelt" Tit 3:10-11. "Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen. Verdraagt elkanders moeilijkheden; zo zult gij de wet van Christus vervullen" Gal 6:1. Hieruit zou je kunnen opmaken dat je er wel wat van moet zeggen als je ziet dat een broeder/zuster verkeerd bezig is. Dat is een soort van oordelen toch?! Het gaat er alleen wel om dat je het op de juiste manier doet. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten