Spring naar bijdragen

Theorieën over de antichrist


Aanbevolen berichten

Quote:

Daar komt ook nog eens bij dat er in Nederland ook een soortgelijke groep actief is, die beweren dat hardcore, metal en alle andere popmuziek van de duivel afkomstig zou zijn. Naar House heet het en ik weet zeker dat het geen onbekende naam is. Hun baseren heel hun "ideologie" trouwens op een extreem conservatieve , Amerikaanse, indoctrinerende en schreeuwerige film "they sold their souls for rock 'n roll"

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif

Sorry, maar je slaat echt de plank mis als je dit verbindt met gedoe over de anti-christ en NWO.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zelf was ik in het verleden ook erg tegen Naar House maar ik moet eerlijk bekennen dat ik sommige van hun punten helemaal zo gek nog niet vind.

Maar dat was het onderwerp van dit topic toch niet? Iets dat eventueel van de duivel komt is niet per definitie 'de anti-christ', toch?

Enne indedaad, wat Machiavelli zegt: Ik zie de link ook niet tussen Naar House en de NWO (en zo).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif

Sorry, maar je slaat echt de plank mis als je dit verbindt met gedoe over de anti-christ en NWO.

Waarom? Het is een van de vele voorbeelden.

Het ging over de complottheorieen die om het begrip "antichrist" zwermen, een van die complottheorieen is dat popmuziek gebruikt wordt (door de duivel) om mensen te misleiden, of dom te houden of weet ik veel wat. Ik snap je onvolwassen en onnadenkende reactie hierop niet.

Ik ben hier niet om men op de man uit te spelen, maar enkel om te begrijpen waarom deze theorieën vaak uit Amerikaans-christelijke hoek komen, als je dat echt niet wilt of kan begrijpen ben ik nu uitgepraat met jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het wel wat met andrew_ryan eens. Het zijn sommige niet-christenen en sommige christenen die dergelijke theorieën aanhangen.

Ik denk dat het voorkomt dat christenen wilde theorieën loslaten op bijvoorbeeld het Bijbelboek Openbaringen.

Ik vind het belangrijk dat christenen voorzichtig omgaan met Openbaringen (en andere Bijbelgedeelten) en er niet op los gaan fantaseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom? Het is een van de vele voorbeelden.

Het ging over de complottheorieen die om het begrip "antichrist" zwermen, een van die complottheorieen is dat popmuziek gebruikt wordt (door de duivel) om mensen te misleiden, of dom te houden of weet ik veel wat. Ik snap je onvolwassen en onnadenkende reactie hierop niet.

Dat verbaast mij allerminst, als jij niet het verschil ziet tussen de visie van Naar House op popmuziek (hoe onzinnig die wellicht is) en complottheoriëen waarbij de nieuwste Amerikaanse president de anti-christ is en waarbij de wereld door de NWO wordt gerund, tja, dan zal mijn reactie allicht onvolwassen en onnadenkend vinden.

Anderzins vind ik jouw posts dan weer getuigen van heel weinig kennis, nog minder feiten en dat alles overgoten met stuitende arrogantie.

Quote:

Ik ben hier niet om men op de man uit te spelen, maar enkel om te begrijpen waarom deze theorieën vaak uit Amerikaans-christelijke hoek komen, als je dat echt niet wilt of kan begrijpen ben ik nu uitgepraat met jou.

Oké.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zijn ook net zo goed niet christenen die die theorieën aanhangen, maar die wijken af van het standaard model van een complot theorie. Het meest achterlijke wat ik gelezen heb was een theorie van David Icke, hij beweerd dat wij onder controle gehouden worden door reptiel achtige wezens vermomd als mensen, zogenaamde reptilians. Ieder weldenkend mens kan natuurlijk voor zichzelf bevinden dat dit onzin van de bovenste plank is, helaas laten velen zich nog steeds leiden door angst en onvrede wat erin resulteert dat dit soort idioten behoorlijk veel aanhangers hebben.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat verbaast mij allerminst, als jij niet het verschil ziet tussen de visie van Naar House op popmuziek (hoe onzinnig die wellicht is) en complottheoriëen waarbij de nieuwste Amerikaanse president de anti-christ is en waarbij de wereld door de NWO wordt gerund, tja, dan zal mijn reactie allicht onvolwassen en onnadenkend vinden.

Anderzins vind ik jouw posts dan weer getuigen van heel weinig kennis, nog minder feiten en dat alles overgoten met stuitende arrogantie.

Wil jij eens ophouden om zo op de man te spelen, voor een 16 jarig jochie met 0,0% levenservaring heb je een behoorlijk grote mond.

Naarhouse heeft er weinig mee van doen wellicht, maar hun ideeen zijn wel gebaseerd op veel stof die "toevallig" ook voorkomt in complot theorieen over de antichrist en popmuziek. Jij wilt dit maar niet zien noch begrijpen, en ik snap het echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wil jij eens ophouden om zo op de man te spelen, voor een 16 jarig jochie met 0,0% levenservaring heb je een behoorlijk grote mond.

widegrin.gif Klopt.

Quote:

Naarhouse heeft er weinig mee van doen wellicht, maar hun ideeen zijn wel gebaseerd op veel stof die "toevallig" ook voorkomt in complot theorieen over de antichrist en popmuziek. Jij wilt dit maar niet zien noch begrijpen, en ik snap het echt niet.

Dat blijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En waarom denk je dat?

Als ik zo goed kijk naar de theorieen van rechtse christenen zoals Pat Robinson en die dan weer naast de vele andere theorieen leg, dan kan ik dit eruit opmaken:

Er is een groep die kennelijk de macht heeft, ook wel de illuminatie genoemd, hun pleiten voor een regering met aan het hoofd de antichrist (het kenmerk van de NWO), vervolgens lees ik extreem vaak dat bekende popartiesten gebruikt worden door de illuminatie om een bepaalde boodschap over te brengen, of om mensen dom te houden, of om een soort reactie uit te lokken onder de mensen (losbandigheid, ontrouw, perversie, drugsgebruik, hetgeen waar naarhouse zich zo druk om maakt)

Ik snap niet dat je die simpele link gewoonweg niet kan leggen, en nee ik geloof hier absoluut niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben het wel wat met andrew_ryan eens. Het zijn sommige niet-christenen en sommige christenen die dergelijke theorieën aanhangen.

Ik ben het ook met hem eens alleen geldt dit niet alleen voor christenen. Mensen zijn in z'n algemeenheid goed in complottheorieen waarbij christenen dit vanuit 'christelijke' hoek bekijken en mensen als Teuben weer vanuit de alien-hoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Naarhouse laat zich voornamelijk leiden door dit soort stompzinnige ideeën, ze komen er overduidelijk uit voort.

Nee hoor, ze komen er voor uit dat er pop/rock/house/whatever-muziek niet christelijk is en dat er vaak een onbijbelse boodschap van uit gaat.

Ondanks dat ze daarin soms wat extreem denken deel ik die mening wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee hoor, ze komen er voor uit dat er pop/rock/house/whatever-muziek niet christelijk is en dat er vaak een onbijbelse boodschap van uit gaat.

Ondanks dat ze daarin soms wat extreem denken deel ik die mening wel.

Heb je je alu-hoedjes al in huis? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was het niet zo dat naarhouse beweerde dat de satan doormiddel van house muziek jongeren in zijn macht hield, en de jongeren daardoor wegbleven van god?

Is het ook niet zo dat bepaalde christelijke complot theoristen beweren dat de illuminatie en de nwo werktuigen zijn van satan om de gehele mensheid weg te houden van god?

Ik zie toch echt overeenkomsten hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Was het niet zo dat naarhouse beweerde dat de satan doormiddel van house muziek jongeren in zijn macht hield, en de jongeren daardoor wegbleven van god?

Is het ook niet zo dat bepaalde christelijke complot theoristen beweren dat de illuminatie en de nwo werktuigen zijn van satan om de geele mensheid weg te houden van god?

Ik zie toch echt overeenkomsten hoor.

Die overeenkomst maak je nu echter zelf want het heeft vrij weinig met elkaar te maken. Zoals jij het nu stelt is het doel weliswaar hetzelfde maar de middelen totaal anders.

En ja, veel housemuziek houdt jongeren weg van God (hoewel dit te ongenuanceerd is. Het gaat bij Naar House ook om party's en drugsgebruik).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@andrew_ryan, Volgens de Bijbel zijn er verschillende oorzaken voor (on)geloof. Muziek wordt daarbij niet genoemd, maar kan er wel onder vallen.

Mar. 4

3 Hoort. Zie, een zaaier ging uit om te zaaien. 4 En het geschiedde bij het zaaien, dat een deel langs de weg viel, en de vogels kwamen en aten het op. 5 Een ander deel viel op steenachtige bodem, waar het niet veel aarde had, en terstond schoot het op, omdat het geen diepe aarde had. 6 Maar toen de zon opging, verschroeide het, en omdat het geen wortel had, verdorde het. 7 En een ander deel viel in de dorens en de dorens kwamen op en verstikten het en het gaf geen vrucht. 8 En het overige viel in goede aarde en opkomende en uitstoelende gaf het vrucht, en het droeg tot dertig-, zestig- en honderdvoud toe.

[...]

14 De zaaier zaait het woord. 15 Dit zijn degenen, die langs de weg zijn: waar het woord gezaaid wordt, en zodra zij het horen, komt terstond de satan en neemt het woord, dat in hen gezaaid is, weg. 16 En evenzo zijn, die op steenachtige plaatsen gezaaid worden, degenen, die, zodra zij het woord horen, het terstond met blijdschap aannemen. 17 Doch zij hebben geen wortel in zich, maar zijn mensen van het ogenblik; wanneer later verdrukking of vervolging komt om der wille van het woord, komen zij terstond ten val. 18 En een ander deel zijn degenen, die in de dorens gezaaid worden: dit zijn zij, die het woord horen, 19 maar de zorgen van de wereld en het bedrog van de rijkdom en de begeerten naar al het andere komen erbij en verstikken het woord en het wordt onvruchtbaar.20 En dit zijn degenen, die in goede aarde gezaaid zijn: zij, die het woord horen en in zich opnemen en vrucht dragen, dertig- en zestig- en honderdvoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

veel complotthisten beweren dat popmuziek slechts een middel is van de nwo, het is feitelijk wel gerelateerd aanelkaar.

Naarhouse heeft er voorderest weinig mee van doen, enkel dat ze die verhalen bloedserieus nemen, en dat vind ik gewoon zielig. Het is dus een gevolg van wat die complottheorieen met mensen kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

veel complotthisten beweren dat popmuziek slechts een middel is van de nwo, het is feitelijk wel gerelateerd aanelkaar.

Naarhouse heeft er voorderest weinig mee van doen, enkel dat ze die verhalen bloedserieus nemen, en dat vind ik gewoon zielig.

Nee, ze nemen verhalen over de duivel en popmuziek serieus. Die verhalen bestaan buiten het complottheoriewereldje en staan er los van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid