Spring naar bijdragen

Jeugdsentiment


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Het hele concept schooltelevisie heb ik trouwens compleet gemist. Ga je dan op school naar de tv kijken ofzo?
verbaasd.gif

Jep. En dat zijn dan vaak een soort kinder-docu's. Maar je hebt ook moffel en piertje enzobig-smile.gif Koekeloere heet dat.. Dat zou je moeten kunnen streamen.. even zoeken...

Gevonden!big-smile.gif

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat grappig, ik kan me er niet echt wat bij voorstellen, in de klas gaan televisiekijken. Op de middelbare school keken we wel eens naar een stukje documentaire ofzo, maar in de lagere school herinner ik me niet eens dat we een tv op school hadden. Nuja, er was er vast wel ergens eentje, maar ik kan me niet herinneren dat daar gebruik van gemaakt werd tijdens de lessen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben een beetje ziek vandaag, en ik lag net te slapen zodoende. Toen droomde ik ineens van de Flevohof.

Hee, leuk! Ik ben nooit naar de Flevohof geweest voor de Flevohof. Maar naast de Flevohof werd het Flevofestival gehouden (voor de jonkies: de voorloper van Xnoizz). Je had dan ook toegang tot de Flevohof. In een van hun gebouwen, de Akkerbouw, werden kleine optredens gedaan.

Wat ik nog goed weet uit die tijd was een afdeling van de Flevohof genaamd "aardappelland". Bij binnenkomst hingen er twee aardappelgezichen en startte er een geluidsband met: "Welkom in aardappelland! Wij zijn de twee gezichten van de aardappel: de consumptieaardappel en de zetmeelaardappel" ... de rest van de tekst ben ik kwijt.

Wij (toen mijn vriendin, nu mijn vrouw, en ik) vonden die tekst zo melig dat we steeds door de ingang heen en weer liepen om die tekst alsmaar opnieuw te kunnen horen hamer.gif


Samengevoegd:

Geloof het of: ik keek vroeger ook EO. Bijvoorbeeld Henkies Droomboom: link en de EO Kinderkrant: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bart Boos, Wordt Vervolgd, de Bluffers, de Snorkels, Alles Kits, Burny de Boswachtershow (ofzoiets) - wat TV betreft.

Berenbiscuit, dinosauruskoekjes (ja Iria, die hadden/hebben wij ook big-smile.gif), melkliga, schoolmelk, van die ronde kaakjes met gekleurd glazuur, boerderijkoekjes (van die kaakjes in de vorm van kippen enzo die je dan in een ander kaakje met een gat kon zetten)... hm, kan het bijna proeven als ik er nu aan denk, jammie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

EO kinderkrant met knutselwerkjes

wie kent kwis met de marmotten en het rare voorwerp

natte linoleumlucht in de kleuterklas

sanovite crackers en appels als tussendoortje in de kleuterklas

later:

bessen jus drinken in de plaatselijke "bardancing", in twee rijen tegenover elkaar dansen (?!)

meisjes met tripper jeans, die hele hoge met wespentaille, de jongens edwin jeans, kraagjes omhoog, opgeschoren nekjes..

wegzwijmelen met Blue Lagoon (de eerste)

blauwe mascara, veeel klonters

gepermanent haar touperen

smile.gif mooie tijd

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Ik vond Ernst Bobbie en de rest altijd zo eng! Maar de liedjes vond ik wel leuk..

- Als ik met m'n vader in de auto zat zette hij altijd Rammstein op, totdat ik de teksten begon te snappen..

- En verkeerspark Assen vond ik helemaal geweldig, een stuk of 3 keer met m'n verjaardag heen gegaan.

- De Thunderbirds ook zo'n geweldig iets, soms kan je de draadjes van die poppen nog zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ernst Bobby en de rest vond ik vreselijk flauw puh2.gif Ik ergerde me altijd kapot.

Aan bananen in pyjama's trouwens ook.

En Calimero.. 'Zij zijn groot en ik is klein, da's niet eerlijk!'.. Zeurkuiken..

Bassie en Adriaan vond ik dan wel weer helemaal geweldig. Samson & Gert, Tom & Jerry.. Ovide, BOES!

Die koekjes, Esther, wij noemden ze altijd likkoekjes. Omdat het volgens mijn moeder de bedoeling was dat je het glazuur er af likte. Slimme zet om je kinderen lang plezier te geven van één koekje puh2.gif

Zo heel af en toe kregen we een speculaasje op brood, wat een verwennerij!

Op vrijdagavond chips, en in het weekend mochten we een glaasje cola.

Met Sint Maarten proberen de hele buurt bij langs te gaan voor dat je naar huis moest, zo veel mogelijk snoep inzamelen! Die avond mocht ik dan ook zo veel snoepen van mijn eerlijk verdiende lekkers als ik wilde. De dag er na golden er weer strengere regels voor snoepen. Gek genoeg wou ik op 11 november altijd spruitjes eten. Ik kreeg die avond al zo veel lekkers, dan moest ik van tevoren maar iets eten wat ik vies vond.

Met kerst kregen we altijd 'kinderwijn'. Uit echte dure glazen! (Kitcherige glazen in de vorm van een sherryglas met een voet van goud geverfd plastic) De wijn was in de vorm van mierzoete alcoholvrije likeur.

Op mijn verjaardag mocht ik altijd kiezen wat ik wilde eten. Dat waren ieder jaar pannenkoeken! Toen mijn broer een relatie kreeg (ik was 6, hij 19) was ik gek op zijn vriendin. Elk jaar moest zíj pannenkoeken komen bakken! Ze smaakten nergens naar.. Maar ik vond het zo leuk als ze er was!

Als één van je melktanden besloot je mond te verlaten, moest je de tand 's nachts onder je kussen leggen.. Dan kwam de tandenfee! Niet dat ik daar ik geloofde, maar dat kwartje dat 's ochtends onder je kussen lag was natuurlijk wel fantastisch!

Over kwartjes.. Vroeger gingen we standaard naar de zelfde camping. Onze caravan stond daar ook vanaf de lente tot de herfst. Als het vrijdag een mooi weekend leek te worden stonden mijn ouders soms met een volgeladen auto bij school en de mededeling dat we niet naar huis gingen, maar naar de camping! Op die camping was een heel goed jeugd team, veel kinderen, een plas om in de zwemmen met natuurlijk een kabelbaan en heel veel speeltuintjes. Iedere dag kreeg ik een kwartje zakgeld, zodat ik iets leuks of iets lekkers kon kopen voor mezelf.

Ik had vroeger een knuffel, genaamd 'de muis'. Ik zag hem ooit toen ik een jaar of 2, 3 was. In mijn moeders woorden was ik meteen 'helemaal weg van die lileke moes'. Ik kreeg de muis, hij heeft jaren bij mij in bed geslapen, op de bank gezeten, overal bij geweest... Als ik me rot voelde, of als mijn moeder gewoon zin had in ouwehoeren pakte ze 'de muis', zetten een heel achterlijk krijs/piep stemmetje op en begon via de muis tegen mij te praten.

Onze laatste zomer in Hoogeveen heeft mijn moeder zelfs nog een 'muizenfeest' georganiseerd. (ik was toen 9) Een paar vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt (die ik na de verhuizing niet of veel minder zou gaan zien) waren uitgenodigd, samen met hun favoriete knuffel. Het was in de stijl van 'een amerikaans feest', iedereen nam iets te eten of te drinken mee. De hele dag spelletjes gedaan, op het 'glij-zeil' (een groot oud zeil van mijn vader met water en zeep er op. Zwemkleding aan, een grote aanloop nemen en glijden maar! Het alternatieve zwembad puh2.gif), gegeten en gedronken en iedereen (inclusief knuffels) op de foto. Één gewone, en één waar we zo raar mogelijk moesten kijken. De foto's zitten in mijn fotoalbum.

Zo, berg jeugdherinneringen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar WS: het zíjn ook likkoekjes, en je moet ook likken.. Dat was echt geen smoesje van je ouders hoorpuh2.gif

En jouw verhaal klinkt echt alsof jij een hele leuke jeugd hebt gehadpuh2.gif

Ik ben volgens mij nog niet oud genoeg voor jeugdsentiment.. Ik kan niks verzinnen namelijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke herinneringen WS! Wij doen niet aan Sint Maarten, maar driekoningen was bij ons wel altijd geweldig. Er moest altijd een zwarte koning zijn (één, niet meer en niet minder) dus het was elk jaar ruzie over wie de zwarte mocht zijn, want dat vonden we allemaal leuk. Degene die dan de zwarte koning mocht zijn, werd door mama helemaal zwart geschminkt met een verkoolde kurk. Papa had voor ons een ster op een stok gemaakt die echt draaide als je aan een touwtje trok, en dan gingen we met z'n drietjes op weg, met onze ster en één zwarte snoet, gekleed in tafellakens met theedoeken op ons hoofd, de hele dag liedjes zingen in de buurt. Heerlijk vond ik dat. Als het sneeuwde, ging de slee mee en gingen we achteraf sleetje rijden op de berg in het bos. En maar snoep eten tot we bijna ziek waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, chips en frisdrank mochten wij enkel op verjaardagen en kerst enzo! Eigenlijk zijn we best gezond opgevoed, appels tussendoor en water, melk of sinas om te drinken. Ik vond het wel geweldig als we dan eens chips of snoep ofzo mochten, was toen echt iets speciaals waar je naar uitkeek, ik associeerde dat soort eten echt met feest. Frisdrank trouwens niet, dat vond ik niet lekker, nu nog steeds niet echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid