HelenaV 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Voor die Winnie Pooh personages kun je ook een psychologisch portret maken trouwens. De beer is een lekker ondernemend, impulsief en egoïstisch mannetje dat iets goeds voor zichzelf wil. Knorretje is een sociaal, empathisch vriendfiguur, die zich laat ronselen voor ondernemingen waar hij zelf geen belang bij heeft. Hij offert zelfs zijn eigen dingen op voor de ander. Zoals de balloon. Het is net het echte leven. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Quote: Op maandag 28 februari 2011 11:51:22 schreef HelenaV het volgende: Voor die Winnie Pooh personages kun je ook een psychologisch portret maken trouwens. De beer is een lekker ondernemend, impulsief en egoïstisch mannetje dat iets goeds voor zichzelf wil. Knorretje is een sociaal, empathisch vriendfiguur, die zich laat ronselen voor ondernemingen waar hij zelf geen belang bij heeft. Hij offert zelfs zijn eigen dingen op voor de ander. Zoals de balloon. Het is net het echte leven. Idd. Russische Winnie the Pooh is een stuk filosofischer enzo dan de Engelse. De Engelse is echt een braaf kinderverhaaltje, de Russische is veel minder stereotiep dan de Engelse. Wel mooi Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Quote: Op maandag 28 februari 2011 12:08:06 schreef annzie het volgende: [...] Idd. Russische Winnie the Pooh is een stuk filosofischer enzo dan de Engelse. De Engelse is echt een braaf kinderverhaaltje, de Russische is veel minder stereotiep dan de Engelse. Wel mooi Dan heb je deze nog niet gezien: Die ezel, dat ben ik Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Pinkeltje, en Paulus de boskabouter. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 De Kleine Wasbeer heb ik ook nog gekeken: link link Tom en Jerry zijn eigenlijk ook mijn jeugdsentiment. Ik weet niet of ze op tv kwamen maar we hadden wel kenissen die al kleurentv's en videorecorders hadden, dus als mijn moeder ergens Engelse lessen ging geven, lieten ze mij Tom en Jerry kijken en schaterde ik door het hele huis. En ik had ook een abbo op het blad trouwens. Alfred de Vijfde Musketier keek ik ook erg graag trouwens, volgens mij is dat een Franse tekenfilm. En Jonny Quest. Als ik een aflevering van Nu Pogodi moet geven die me het meest is bijgebleven, is het deze: Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Maar wat me nog het meeste is bij gebleven, is de Beestenboerderij.Bestaat dat eigenlijk nog? Samengevoegd: Ik word weer helemaal warm van binnen als ik dit zie. link Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 28 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2011 Tom & Jerry vond ik ook erg leuk! Laatst nog een aflevering gekeken op youtube Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 1 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2011 Mockin Bird Hill! Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 Power Rangers. Ahhh... vroegah. Toen de Griezelbus nog eng was en Michael Jackson zwart. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 En vergeet de kippenvel-boeken niet! Die waren ook very spannend! Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 Quote: Op vrijdag 11 maart 2011 20:29:13 schreef WonderfulStar het volgende: En vergeet de kippenvel-boeken niet! Die waren ook very spannend! Jaaa, en ook de tv-serie! Vooral de intro met de wrede Paint-SFX. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 De Scream-films zijn voor mij ook wel enigszins jeugdsentiment. Vond ik prachtig toen ik 11/12 was! En zooo eng Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 24 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2011 Bij het liedje Eternal Flame van Atomic Kitten denk ik altijd terug aan die goede oude tijd dat ik Rollercoaster Tycoon ontdekte. Nog steeds één van de meest geweldige en verslavende games. * Neuriet het introliedje Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2011 Bij het liedje Eternal Flame van Atomic Kitten denk ik altijd: wie is in vredesnaam Atomic Kitten ook alweer? Eternal Flame is toch van The Bangles? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Met je vader in de auto -mét lichte rooklucht, zónder kinderzitje en ABS, stuurbekrachtiging, airco en cruisecontrol- stappen en naar het tankstation één kilometer verderop rijden om te tanken. Je vader gaat niet tanken, maar een twintigjarige jongen mét snor tankt voor je (gelode benzine) en wast ook de autoruiten. De teller van de pomp is niet digitaal, maar witte cijfers op zwarte vlakken schuiven voorbij, van links naar rechts steeds sneller. Link naar bericht Deel via andere websites
Hendrika 0 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Maar wat me nog het meeste is bij gebleven, is de Beestenboerderij.Bestaat dat eigenlijk nog? Een jaar of 2/3 terug werd het nog weleens uitgezonden. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 28 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Met je vader in de auto -mét lichte rooklucht, zónder kinderzitje en ABS, stuurbekrachtiging, airco en cruisecontrol- stappen en naar het tankstation één kilometer verderop rijden om te tanken. Je vader gaat niet tanken, maar een twintigjarige jongen mét snor tankt voor je (gelode benzine) en wast ook de autoruiten. De teller van de pomp is niet digitaal, maar witte cijfers op zwarte vlakken schuiven voorbij, van links naar rechts steeds sneller. Jij verraadt je leeftijd Nu heb ik echt het idee dat jij heel oud bent Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Weegee van der Hulst anyone? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Ja Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Ja, hier ook. Rozemarijntje Gistern Fern Gully gekeken en kom er nu pas achter dat dat zilch afspeelt vlakbij waar Ik nu woon in australie. Vroeger vond ik die hexxus al doodeng en nu is ie nog best scary! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 30 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Weegee van der Hulst anyone? Die boekjes kregen we altijd met kerstmis op school. Dan mocht je op een lijst aankruisen welk boekje je wilde hebben, en na het kinderkerstfeest in de kerk kreeg je dan je boekje en een zakje met fruit en noten. Ik heb nog een doos vol W.G. van der Hulst (en -achtigen) liggen. Het wegje in het koren, Van de boze koster, Jaap Holm en z'n vrienden, etc. Dat waren nog eens tijden... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Hetzelfde dus hier.. De boze koster vond ik altijd wat eng.. Maar een van de bekendere zinnetjes bij ons thuis is nog steeds 'En het kannetje zei KLOEK!' Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Weegee van der Hulst anyone? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Met je vader in de auto -mét lichte rooklucht, zónder kinderzitje en ABS, stuurbekrachtiging, airco en cruisecontrol- stappen en naar het tankstation één kilometer verderop rijden om te tanken. Je vader gaat niet tanken, maar een twintigjarige jongen mét snor tankt voor je (gelode benzine) en wast ook de autoruiten. De teller van de pomp is niet digitaal, maar witte cijfers op zwarte vlakken schuiven voorbij, van links naar rechts steeds sneller. Jij verraadt je leeftijd Nu heb ik echt het idee dat jij heel oud bent Klopt Op de/het vorige Credible/profiel stond mijn leeftijd nog. Volgens mij val ik in de leeftijdscategorie van o.a. MarinusCopy en volgens mij ook RobertF Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 30 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Hetzelfde dus hier.. De boze koster vond ik altijd wat eng.. Maar een van de bekendere zinnetjes bij ons thuis is nog steeds 'En het kannetje zei KLOEK!' Moet dat niet zijn: 'Kloek-kloek zei het kannetje'? Staat me vaag iets van bij. Och wat was het leven heerlijk simpel bij W.G. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten