Bumblebee 7 Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Klinkt inderdaad lekker! Ik heb vandaag: couscous met rozijnen, amandelen en granaatappelpitjes, salade van winterpostelein en kiwi, pompoen uit de grillpan. Verschillende dingen die op moesten, maar uiteindelijk lekkere combi. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2011 Quote: Op vrijdag 21 januari 2011 18:09:37 schreef Hongerige Wolf het volgende: Ik heb een lekker Iraans stoofpotje opstaan. Een halve pompoen, een zoete aardappel, een winterwortel, een ui, een blik kikkererwten, knoflook. Stoven in (veel) bouillon tot het een snert-achtige substantie is, dan sambal, kaneel (evt. suiker) en rozijnen erbij en nog even doorkoken. En dat eten met couscous of brood. Is zó lekker. hum klinkt lekker.. zoiets zou ik nu echt nooit maken .. ik ga het een keertje proberen. Maarruh hoe stoof je dan? Of met zo'n tajine? Samengevoegd: hum ik zit even te googelen en kom ineens op de "slow-cooker". Ik had hier al eerder over gehoord, schijnt in Amerika heel populair te zijn .. maar dit klinkt echt geweldig. Ik denk dat ik zo'n ding ga kopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Ik doe het gewoon in een zware braadpan van de Hema. Zo'n type: In de tajine kan ook, maar dat duurt wat langer (en ik had min of meer haast), en bij dit gerecht maakt het voor de smaak niks uit. Die slow-cookers vind ik maar onzin. Een gietijzeren pan met sudderplaatje werkt perfect. Het enige voordeel van een slow-cooker is dat je eventueel (even) van huis kunt gaan. Maar een gewone braadpan heb je ook weinig omkijken naar. Vanavond ga ik lekker blote kindertjes koken. ^^ link Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Oh, wat een geweldige naam, daarvoor alleen zou je 't al klaarmaken. Grappige anekdote trouwens, op die site. Als wij vroegen "wat gaan we eten?" antwoordde mijn mama altijd "pap met scheten". Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 16:22:56 schreef Iriacynthe het volgende: Oh, wat een geweldige naam, daarvoor alleen zou je 't al klaarmaken. Grappige anekdote trouwens, op die site. Als wij vroegen "wat gaan we eten?" antwoordde mijn mama altijd "pap met scheten". Bij ons was het altijd 'gebakken trapleuningen met deurkrukkensaus'. Het gezicht van mijn pa was echt geniaal toen ik hem daar een keer mee terug pakte Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Bij ons de befaamde gebakken stront met draaihakken. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 16:22:56 schreef Iriacynthe het volgende: Oh, wat een geweldige naam, daarvoor alleen zou je 't al klaarmaken. Het is bovendien heel erg lekker! Althans, in mijn herinnering is het dat, misschien valt het nu wel wat tegen. Mijn oma maakte het altijd (zoals de schrijfster van dat artikel zegt: niet als stamppot, maar gewoon met gekookte aardappels erbij), en die is al best lang dood. Ik kreeg er ineens zo'n zin in. Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Ik ben bezig met koken, maar ik had de oven alvast voor laten verwarmen, maar was vergeten de pannen etc die erin stonden eruit te halen en die zijn nu gloeiend heet. Weet iemand wat ik moet doen? edit: laat maar Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 18:47:43 schreef ilsefecit het volgende: Ik ben bezig met koken, maar ik had de oven alvast voor laten verwarmen, maar was vergeten de pannen etc die erin stonden eruit te halen en die zijn nu gloeiend heet. Weet iemand wat ik moet doen? edit: laat maar En smaakte het? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Overbodige hete rommel zet ik altijd op het terras. Gewoon naar buiten heen uitflikkeren, zou Sjef van Oekel zeggen. Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 21:22:27 schreef annzie het volgende: [...] En smaakte het? Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 21:48:46 schreef Hongerige Wolf het volgende: Hey, ik weet wat ze gemaakt heeft en ook volgens welk recept ze dat heeft gemaakt Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 De blote kinderen waren trouwens verrukkelijk. Mijn eetgast begreep mijn euforische stemming niet zo goed; door mijn jeugdsentiment smaakt het voor mij echt als een sterrengerecht, terwijl het eigenlijk niks bijzonders is. Ik herinnerde mij net dat ik toen ik arm was en in Den Bosch woonde ik nogal eens een pot blote kinderen at als warm eten, met niks erbij verder. Ik heb die potten later nooit meer ergens gezien, maar "mijn" Edah had ze steevast in het assortiment voor 60 cent ofzo. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 21:49:38 schreef annzie het volgende: [...] Hey, ik weet wat ze gemaakt heeft en ook volgens welk recept ze dat heeft gemaakt O ik dacht dat het sarcasme was. Ik vond het wel een mooie opmerking. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 22 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2011 Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 21:51:05 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] O ik dacht dat het sarcasme was. Ik vond het wel een mooie opmerking. Nu ik er zo over nadenk is het ook wel geniaal ja Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 23 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2011 Quote: Op zaterdag 22 januari 2011 21:57:16 schreef annzie het volgende: [...] Nu ik er zo over nadenk is het ook wel geniaal ja Ik zat echt te hikken van de lach. Ik maak zo bietenstamppot weereens, met vissticks uit de oven. Lekker goedkoop (bieten bij de Aldi voor 69 cent ofzo), maar morgen komt er gelukkig weer geld. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Iets nieuws ontdekt: rodekoolquiche. Quiche (pakje, zelf maken) vullen met fijngesneden rodekool (12 min gestoomd in de magnetron), uienringen, knoflook, en een mengsel van 2 eieren, scheut melk, peper, zout, kaneel. Bakken. Op het laatst kaas er overheen. Was echt heel lekker! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Moet je dat niet gruwelijk lang in de oven laten staan voordat het gaar is? Ik asocieer rodekool altijd met uren werk... Mijn mama is me trouwens heerlijk aan het verwennen met Belgische kost, fantastisch vind ik dat. Vandaag kervelsoep en ballekes in tomatensaus met patatten, morgen de rest van de kervelsoep en rode kool met spek en patatten, overmorgen kaaskroketten en spinaziestoemp met chipolatta. Home sweet home. Als ik het lief vraag zit er misschien wel ergens home-made moelleux au chocolat in als dessert... Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Voorstomen in de magnetron. Twaalf minuten. Samengevoegd: Het kan denk ik ook wel met rodekool uit de diepvries (goed uitwringen), maar dat lust mijn vriendin weereens niet. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Moelleux au chocolat? Dat klinkt als iets met chocola, wat is het? google-edit: cakejes gevuld met vloeibare chocola? Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Zijn 'patatten' wat ik patat zou noemen, namelijk gefrituurde aardappelrepen, of noem je aardappels sowieso patatten? Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Quote: Op maandag 24 januari 2011 20:48:00 schreef Bumblebee het volgende: of noem je aardappels sowieso patatten? Dat is de correcte vlaamse vertaling volgens mij Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 24 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2011 Moelleux au chocolat = de hemel. Like, seriously. Soort van chocoladecakebeslag om vingers en tenen bij af te likken dat je eeeeventjes in de oven zet, de timing is echt cruciaal (ik laat het dan ook altijd aan mijn mama over ), net zo lang tot je iets krijgt dat bovenaan een gewoon lekker krokant cakeje is, maar binnenin vol smeuïg vloeibaar warm chocoladedeeg zit. Lekkerste dessert ter wereld, als het tenminste goed klaargemaakt is. En patattan zijn gewoon aardappelen, in dit geval gekookt ("gezoie patatten" dus), gebakken aardappelen zijn bij ons gebakken patatten, puree is puree, stamppot is stoemp, patat is friet, aardappelkroketten zijn kroketten zonder meer, en chips is gewoon chips. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Quote: Op maandag 24 januari 2011 22:22:00 schreef Iriacynthe het volgende: Moelleux au chocolat = de hemel. Like, seriously. Soort van chocoladecakebeslag om vingers en tenen bij af te likken dat je eeeeventjes in de oven zet, de timing is echt cruciaal (ik laat het dan ook altijd aan mijn mama over ), net zo lang tot je iets krijgt dat bovenaan een gewoon lekker krokant cakeje is, maar binnenin vol smeuïg vloeibaar warm chocoladedeeg zit. Lekkerste dessert ter wereld, als het tenminste goed klaargemaakt is. RECEPT GRAAG! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Ik zal het eens aan moederlief vragen. Herinner me daar maar aan als ik het morgen niet doe. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Quote: Op dinsdag 25 januari 2011 01:35:20 schreef Iriacynthe het volgende: Ik zal het eens aan moederlief vragen. Herinner me daar maar aan als ik het morgen niet doe. Had niet nog een reactie verwacht rond deze tijd Maar bedankt alvast Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 25 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2011 Haha, ja, het is vakantie dus mijn slaapritme is weer zwaar f*cked. Dat van mijn moeder helaas niet dus ik zal tot morgen moeten wachten voor ik het haar kan vragen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten