Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Quote: Dagmar schreef het volgende: Wat heb je er in? Wij kregen vorige week en deze week een portie stoofpeertjes bij ons groentepakket en ik weet niet precies welke kruiden er in moeten. Kaneel sowieso, maar wat nog meer? Kruidnagel? Sinaasappelschil misschien? Ik doe ze altijd heel in de pan en zet ze dan op met een goede scheut rode wijn (goedkope), zodat ze ongeveer tot de helft onderstaan. Stokje kaneel, kruidnagel, jeneverbes en een flinke lepel bruine suiker. Ik ga straks lekker pannenkoeken bakken. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 @Annzie in vorige topic: Quote: Hoe doe jij die versiering eigenlijk zonder kramp in je handen te krijgen? Ik moet altijd zo hard knijpen in die tubetjes dat ik helemaal trilhanden krijg en dan wordt het ook niet mooi. Terwijl ik zo'n tube vaak zeker tien minuten kneed van tevoren.. Ik maak icing met een stijfgeslagen eiwit (of twee theelepels eiwitpoeder + twee eetlepels water ivm kans op salmonella) en ongeveer een bus poedersuiker. Vervolgens in een (goede en stevige!) spuitzak scheppen met spuitmondje er op (in dit geval 2mm). En dan gewoon rustig spuiten. Moet wel zeggen dat bij deze taart m'n moeder en ik afgewisseld hebben, inderdaad ivm kramp. Per taart ongeveer 45 minuten werk. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Quote: Op zondag 26 december 2010 14:39:53 schreef Joëlle het volgende: @Annzie in vorige topic: [...] Ik maak icing met een stijfgeslagen eiwit (of twee theelepels eiwitpoeder + twee eetlepels water ivm kans op salmonella) en ongeveer een bus poedersuiker. Vervolgens in een (goede en stevige!) spuitzak scheppen met spuitmondje er op (in dit geval 2mm). En dan gewoon rustig spuiten. Moet wel zeggen dat bij deze taart m'n moeder en ik afgewisseld hebben, inderdaad ivm kramp. Per taart ongeveer 45 minuten werk. Ah jij maakt het zelf. Ik gebruik van die tubetjes van Wilson waar je dan van die tuutjes op kunt schroeven maar dat spul is zo stijf.. Een stevige spuitzak heb je dan zeker wel nodig ja Is die zelfgemaakte icing misschien ook gewoon wat minder stevig dan die kant-en-klare? Zou dat kunnen? En hoeveel gram poedersuiker heb je in jouw bus zitten? Je hebt verschillende formaten nl Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 27 december 2010 Rapport Share Geplaatst 27 december 2010 Jammer dat ik die stoofpeertjes nu pas zie. Wij maken altijd de kinderversie met rodebessensap en suiker en eventueel kaneel. Lekker lang koken en heerlijk rode peertjes zonder alcohol (ook een uitstekend idee als je een alcoholist op visite krijgt, want ook van meegekookte alcohol komt de zin in alcohol bij iemand die nooit meer mag gebruiken weer terug) Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 27 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2010 O, dat is een goede tip, die alcoholvrije peertjes. Hoewel het tweejarig zoontje van mijn vriendin ook zonder moeilijk te doen peertjes in wijn kaant. Met steel en al als we niet uitkijken. Ik had vandaag best lekker gekookt met de restjes van het kerstdiner. Er was nog een halve pompoen over en een pastinaak. We waren dat kerstige eten helemaal zat dus ik heb er een oosterse draai aan gegeven. Eerst heb ik gehaktballetjes aangebraden (gehakt zat nog in de vriezer), gewoon gemaakt zoals ik ze altijd maak. In het vet van de ballen heb ik een ui gebakken, teentje knoflook erbij en de pompoen in blokjes even meegebakken. Daarna een scheut water erbij en met het deksel er op de pompoen gaar gestoofd. Pureren, en water erbij tot er een saus ontstaat. Gekruid met kaneel, chilipeper, zout en munt. Daarna de pastinaak in blokjes er in gestoofd, vier gedroogde pruimen (maar kan ook met dadels of rozijnen denk ik) in stukjes gehakt erdoor, en de gehaktballen in de saus verder gegaard. En dat aten we met couscous. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 30 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2010 Ik heb vissticks gebakken. Dat heb ik misschien wel tien jaar niet gegeten. Eigenlijk best lekker, vissticks. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 31 december 2010 Rapport Share Geplaatst 31 december 2010 Quote: Op maandag 27 december 2010 00:18:50 schreef annzie het volgende: [...] Ah jij maakt het zelf. Ik gebruik van die tubetjes van Wilson waar je dan van die tuutjes op kunt schroeven maar dat spul is zo stijf.. Een stevige spuitzak heb je dan zeker wel nodig ja Is die zelfgemaakte icing misschien ook gewoon wat minder stevig dan die kant-en-klare? Zou dat kunnen? En hoeveel gram poedersuiker heb je in jouw bus zitten? Je hebt verschillende formaten nl Zo'n bus van Gilse, 250 gr. En helpt het bij die Wilson tubes niet om ze eventjes in net-van-de-kook water te zetten, net als bij de glazuur die je over doehetzelftompoezen smeert? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Ik maak zo knolselderij-aardappelgratin, met een salade erbij. De knolselderijfriet van Iria heeft mij helemaal enthousiast gemaakt voor knolselderij. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 En terecht, knolselder is heerlijk! Ook wel gewoon lekker in witte saus, met aardappels en (nep)vlees erbij, echt heel traditioneel, zo af en toe waardeer ik dat wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 O dat in witte saus met aardappels en (nep)vlees ken ik dan weer niet met knolselderij maar met koolraap. Met knolselderij zal het ook wel gaan ja. De knolselderij was bovendien maar 89 cent. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Met koolraap heb ik het dan weer nog nooit gegeten. Volgens mij heb ik überhaupt nog nooit koolraap gegeten eigenlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 1 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Koolraap zit qua smaak een beetje tussen knolselder(ij) en wortel in. Vind ik. Best lekker hoor. Je kunt er ook heel lekkere soep van maken heb ik laatst ontdekt. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 1 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2011 Quote: Op vrijdag 31 december 2010 16:00:00 schreef Joëlle het volgende: [...] Zo'n bus van Gilse, 250 gr. En helpt het bij die Wilson tubes niet om ze eventjes in net-van-de-kook water te zetten, net als bij de glazuur die je over doehetzelftompoezen smeert? Dat zou goed kunnen! Er staat op dat je ze alleen in je handen moet warmen, maar warm/heet water werkt misschien wel beter. Dat wordt binnenkort maar een taart bakken dan, om te kijken of het werkt Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2011 Quote: Op zaterdag 01 januari 2011 18:54:21 schreef annzie het volgende: [...] Dat zou goed kunnen! Er staat op dat je ze alleen in je handen moet warmen, maar warm/heet water werkt misschien wel beter. Dat wordt binnenkort maar een taart bakken dan, om te kijken of het werkt Je kunt ook van die ligakoekjes (nijntje biscuit etc) versieren met icing. Is net wat makkelijker om te testen. En lekker! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Ik moet voor een nieuwjaarsborrel een salade maken voor het buffet. Niet te duur en niet te veel werk, maar wel lekker. Vegetarisch zou leuk zijn, maar het is geen must. Ideeën iemand? Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Ik maak een enkele keer een simpele salade met gekookte aardappels, doperwten, stukjes wortel, blokjes kaas, zilveruitjes, augurken, gekookte eieren en wat mayo,ketchup of curry. Maar weet niet of dat goed genoeg of goedkoop genoeg is voor een buffet? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 3 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Hmm, klinkt wel heel erg jaren '70 dingo. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 16:38:39 schreef Hongerige Wolf het volgende: Hmm, klinkt wel heel erg jaren '70 dingo. Maar wel erg lekker! Naar mijn mening genoeg hoor, krijg nu al trek! Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 Quote: Op maandag 03 januari 2011 16:38:39 schreef Hongerige Wolf het volgende: Hmm, klinkt wel heel erg jaren '70 dingo. Klopt, het is retro-salade! En het is goedkoop en makkelijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 3 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2011 *denkt na over wat er nu precies in de salade zat die ze pas op had..: volgens mij spinazie, geitenkaas, avocado en nog iets van fruit. Ofzo. Nouja, misschien kun je die kant op denken? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2011 Heeft iemand een leuk ideetje voor vegetarische gevulde paprika's? Ik vul ofwel met vega-gehakt (wel lekker maar nogal standaard), ofwel met een mengeling van geitenkaas en feta (superlekker maar behoorlijk zwaar), andere ideetjes lijken me wel eens leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 5 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2011 Ik vul paprika's weleens met couscous (in bouillon gekookt), feta, ui en kruiden. Dat is ook best lekker en je kunt er heel goed restjes in verwerken ook. Ik maak zo weer 'ns ovenschotel met prei, ham, kaas en aardappelpuree. Ook heel standaard maar wel heel lekker met dit koude weer. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2011 Vullen met couscous etcetera klinkt lekker, dankje! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 5 januari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2011 O of met peulvruchten, zoals linzen- of kikkererwtenprutjes met ui, knoflook, kruiden, eventueel kaas er op. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 5 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2011 Met linzen lijkt me heerlijk, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten