Ft 0 Geplaatst 23 november 2008 Rapport Share Geplaatst 23 november 2008 Quote: Op zondag 26 september 2004 17:18:30 schreef JonathanV het volgende: Hmm ik heb dacht ik ooit een keer een tekst gelezen dat hier ongeveer over gaat: Je kan zelf wel alles vragen en bidden ervoor, maar als je het dan niet zelf probeerd heeft het weinig zin. Aangezien je niet weet of iets direct in Gods wil ligt moet je het proberen en kom je er vanzelf achter of het Gods wil is.. Ik meende me te herinneren dat dit ergens in een van Paulus brieven stond, maar ik kan het nergens in het NT terugvinden. Uiteraard stond het anders verwoord, dit hierboven is nog wat ik me er ongeveer over kan herinneren. Luk 11: 9 Ik zeg jullie: vraag en jullie zal gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan. 10 Want ieder die vraagt, krijgt; wie zoekt, vindt; en voor wie klopt, zal worden opengedaan. 11 Welke vader onder jullie zal zijn kind, als het om een vis vraagt, in plaats daarvan een slang geven? 12 Of een schorpioen, als het om een ei vraagt? 13 Als jullie dus, slecht als je bent, het goede weten te geven aan je kinderen, hoeveel te meer zal dan de hemelse Vader de heilige Geest geven aan degenen die Hem erom vragen Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Weet iemand nog een mooie, korte en niet al te moeilijke bijbeltekst over toewijding om mee te geven tijdens een zangdienstje van een 30 minuten. Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Iets in de richting van 'de vreze des Heren is het begin van wijsheid'? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 hmm, meer in de richting van werken. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Jac.2:26 Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood. Is dat wat? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 uh, even de bedoeling: ik zoek een bijbeltekst om voor te lezen zegmaar, wat verder geen uitgebreide uitleg behoeft Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Niet slaan! De arbeiders in de wijngaard (Matth 20:1-16) Ook een mooi thema toch? Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 24 december 2008 Rapport Share Geplaatst 24 december 2008 Ik wil een goede vriendin voor de kerst een engelse bijbel cadeau doen (ze heeft ooit gezegd die nog eens te willen en ik liep tegen een goede aanbieding aan). Maar nu wil ik daar graag nog een mooie tekst bij hebben. Nu heb ik zelf al mijn verzameling mooie teksten geraadpleegd, maar kon zo snel niets vinden. Wie weet er nog een mooie tekst? Iets dat bij een speciale vriendschap past, of bij het cadeau doen van een bijbel. Het hoeft dus niet te gaan over kerst ofzo en ze is meer 'reli' dan ik, dus met 't geloof zit het ook wel goed. Enne... het mag naast een bijbeltekst ook wel een mooi gedichtje zijn ofzo (maar dat mag dan eigenlijk weer niet hier in 't topic). Link naar bericht Deel via andere websites
Pray For Israel! 0 Geplaatst 24 december 2008 Rapport Share Geplaatst 24 december 2008 idee: Johannes1:1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. (1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 2 Sam 2,6 Moge de HEER u allen daarom goed behandelen en u trouw bewijzen. Ook ik wil u hierbij mijn vriendschap aanbieden. Spr 27,9 De geur van balsem en wierook maakt gelukkig, maar zoeter voor het hart is ware vriendschap. Kun je daar iets mee? Shalom. Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 24 december 2008 Rapport Share Geplaatst 24 december 2008 Dank je wel alvast, vooral die tekst uit spreuken vind ik mooi. Anderen nog ideetjes ? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 24 december 2008 Rapport Share Geplaatst 24 december 2008 Quote: Op woensdag 24 december 2008 10:20:21 schreef tigerente het volgende: Dank je wel alvast, vooral die tekst uit spreuken vind ik mooi. Anderen nog ideetjes ? Psalm 1: 1-2 1 Gelukkig de mens die niet meegaat met wie kwaad doen, die de weg van zondaars niet betreedt, bij spotters niet aan tafel zit, 2 maar vreugde vindt in de wet van de HEER en zich verdiept in zijn wet, dag en nacht. 3 Hij zal zijn als een boom, geplant aan stromend water. Op tijd draagt hij vrucht, zijn bladeren verdorren niet. Alles wat hij doet komt tot bloei. Ik prefereer natuurlijk een vertaling waar God naam teruggeplaatst is: (Psalm 1:1-3) 1 Gelukkig is de man die niet in de raad der goddelozen heeft gewandeld, En op de weg der zondaars niet heeft gestaan, En op de zetel der spotters niet heeft gezeten.  2 Maar zijn lust is in de wet van Jehovah, En in diens wet leest hij dag en nacht met gedempte stem.  3 En hij zal stellig worden als een boom, geplant aan waterstromen, Die zijn eigen vrucht geeft als het de juiste tijd ervoor is En waarvan het gebladerte niet verwelkt, En al wat hij doet, zal gelukken. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 14 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2009 Ik zoek de tekst waarin staat dat God bepaalt wie er gered wordt, ik meen dat hij in romeinen staat, maar ik weet het niet meer zeker. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 14 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2009 Quote: Op zaterdag 14 maart 2009 13:42:48 schreef Karin het volgende: Ik zoek de tekst waarin staat dat God bepaalt wie er gered wordt, ik meen dat hij in romeinen staat, maar ik weet het niet meer zeker. Rom. 9:18 meen ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 14 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2009 vers 15 thanks Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 nav een discussie die wij hadden: ik dacht dat er een tekst ergens in het NT stond (mogelijk zelfs een directe uitspraak van Jezus) waarin gesteld wordt dat de wetten van het OT niet meer gelden. Dat we ons daarom geen zorgen hoeven te maken over de spijswetten etc. Wie weet welke tekst ik bedoel? Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Quote: Op donderdag 19 maart 2009 15:37:58 schreef tigerente het volgende: nav een discussie die wij hadden: ik dacht dat er een tekst ergens in het NT stond (mogelijk zelfs een directe uitspraak van Jezus) waarin gesteld wordt dat de wetten van het OT niet meer gelden. Dat we ons daarom geen zorgen hoeven te maken over de spijswetten etc. Wie weet welke tekst ik bedoel? Matth 15:10-20 volgens mij. Maar dat gold dan alleen voor het eten met ongewassen handen volgens mij! en handelingen 10:9-17 gaat ook over deze kwestie van onreine dieren ed. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Galaten 2:1-21 misschien? Het einde van de spijswetten staat in Handelingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 7 april 2009 Rapport Share Geplaatst 7 april 2009 mijn schoonouders zijn binnen kort 55 jaar getrouwd. en nu is het de bedoeling dat ik een stukje uit de bijbel lees. maar weet niet goed welke bijbeltekst ik er moet voor gebruiken. heeft er iemand een tip. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 7 april 2009 Rapport Share Geplaatst 7 april 2009 Meestal ga je uit van de trouwtekst van het bruidspaar (als die er is natuurlijk). Anders is 1 Kor. 13:1-13 over de liefde wel een mooi stukje als je het 55 jaar met elkaar uit gehouden hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
nel! 0 Geplaatst 7 april 2009 Rapport Share Geplaatst 7 april 2009 Quote: Op donderdag 19 maart 2009 15:37:58 schreef tigerente het volgende: nav een discussie die wij hadden: ik dacht dat er een tekst ergens in het NT stond (mogelijk zelfs een directe uitspraak van Jezus) waarin gesteld wordt dat de wetten van het OT niet meer gelden. Dat we ons daarom geen zorgen hoeven te maken over de spijswetten etc. Wie weet welke tekst ik bedoel? 1 Korinthe 8 en 9? Paulus schrijft daar dat hij niet onder de Joodse wet staat (9:20) Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Ik zoek een Bijbeltekst waar in staat wanneer iemand gestraft moet worden voor het doodslaan van zijn slaaf. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 Deze? >> Ex 21,20 Wanneer iemand zijn slaaf of zijn slavin met een stok slaat, zodat deze onder zijn hand sterft, zal deze zeker gewroken worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 23 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2009 ff googelen met de zoekfunctie: link Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 20 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2009 Is er ook een tekst in de bijbel waarin iemand door God geroepen wordt waarbij God andere mensen gebruikt om die roeping duidelijk te krijgen? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 20 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09:08 schreef Étoile het volgende: Is er ook een tekst in de bijbel waarin iemand door God geroepen wordt waarbij God andere mensen gebruikt om die roeping duidelijk te krijgen? De roeping van Samuel door God: 1 Samuel 3,1-21 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten