Dwarrel 43 Geplaatst 11 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2005 nog iemand een idee voor een trouwtekst? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 12 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2005 Gelezen in mijn liederenbundel: "O meisje van Sulem, zo lieflijk en trouw, Je deugden zijn zeldzaam, verkwikkend als dauw. Je spraak is innemend, bekoorlijke vrouw. O meisje van Sulem, mijn hart blijft bij jou." Uit Hooglied hfst.6... Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 12 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2005 oke.... Link naar bericht Deel via andere websites
samie 0 Geplaatst 13 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2005 Handige link om teksten op te zoeken http://www.hispage.nl/bijbel/ Mvg Emmas Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 19 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2005 Quote: Op donderdag 19 mei 2005 14:28:54 schreef Lady-Kebiss het volgende: Waar staat in de bijbel de tekst met strekking: Niemand weet de dag, noch het uur wanneer Jezus terugkomst? Heb even een kleine discussie met mijn broertje (forum.credible.nl/topic.php?id=4061&singlepost=194087) Bedoel je Matteüs 25:13? Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag en op welk tijdstip hij komt. (NBV) Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 19 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2005 Nog een keer, maar dan op de goede plek! Waar staat in de bijbel de tekst met strekking: Niemand weet de dag, noch het uur wanneer Jezus terugkomst? Heb even een kleine discussie met mijn broertje Link naar bericht Deel via andere websites
Kate 0 Geplaatst 19 mei 2005 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2005 Quote: Op donderdag 19 mei 2005 14:55:59 schreef Lady-Kebiss het volgende: Nog een keer, maar dan op de goede plek! Waar staat in de bijbel de tekst met strekking: Niemand weet de dag, noch het uur wanneer Jezus terugkomst? Heb even een kleine discussie met mijn broertje Matthéüs 25 vers 13 Waakt dan, want gij weet de dag noch het uur. Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 5 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2005 Lieve Marlies, ik weet niet of de dag van je huwelijk al is geweest, maar ik wil je vooral meegeven dat je niet zomaar een aangereikte tekst moet pakken als je echt een voor jou sprekende tekst wilt hebben. Zoek vooral samen met je partner naar gedeelten uit de Bijbel die jullie zeer aanspreken en kijk of er dan een tekst ergens in deze gedeelten staat die je wel heel erg goed bij jullie zelf en bij je trouwen vindt passen. Maak er echt iest persoonlijks van! Veel zegen trouwens voor de verdere voorbereidingen. En als de dag al is geweest, van harte Gods zegen gewenst om jullie belofte aan elkaar waar te maken. Het klinkt soms zo gewoon, maar de diepte van een huwelijk is echt niet te peilen. Wees daarom waakzaam en laat vooral je angsten niet in de weg zitten, maar treedt die open met elkaar tegemoet. Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 6 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2005 (okey ik ga heel even voor me zus spreken) /anna-mode aan Ze maken het juist persoonlijker door teksten te zoeken over het huwelijk... je hoort altijd die standaard teksten met... "drie dingen ... en de liefde is het sterkst" Dus juist omdat ze er iets persoonlijks van willen maken gaan ze die tekst niet gebruiken Alle andere teksten die gesproken zullen worden, zullen heus wel persoonlijk uit worden gezocht... maar graag wil ze dus ook een bijbeltekst die "alleen" maar over het huwelijk gaat.... Het is een mega werk om in je eentje heel de bijbel door te zoeken naar de tekst waar trouwen of liefde in voorkomt als je er zelf niet zo heel veel verstandd van hebt... vandaar de oproep... omdat er altijd wel mensen zijn die het wel weten bedankt voor de bemoedinging ed, ik zal het doorgeven... de dag zelf is nog niet geweest! Dus als er nog mensen zijn met een ingeving....???!!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 6 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2005 Sjaloom Anna, Een stukje toekomstverwachting in passende beeldspraak: En ik hoorde iets als de stem van een schalrijke schare, en als de stem van vele wateren, en als de stem van sterke donderslagen, zeggend: halleluja!, omdat de Heer onze God, de albeheerser, zijn koningschap is begonnen!- laten wij ons verheugen en juichen en hem de glorie geven, omdat de bruiloft van het lam is gekomen, en zijn bruid heeft zich toebereid!- en haar is gegeven zich te bekleden met schitterend, rein, fijn linnen! Want het fijne linnen zijn de rechtvaardige daden van de heiligen. En hij zegt tot mij: schrijf: zalig zij die geroepen zijn tot de bruiloftsmaaltijd van het lam! En hij zegt tot mij: dit zijn de waarachtige woorden van God! (Openbaringen 19:6-9) Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 6 juni 2005 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2005 ik hebt m doorgestuurd! thx voor alweer een mooie tekst Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 11 juli 2005 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2005 Quote: Op zondag 08 mei 2005 18:54:59 schreef RobertF het volgende: Sjaloom Anna, Hooglied 8:6-7 over de liefde (uit de Naardense Bijbel): zet mij als een zegel op je hart, als een zegel op je arm, want liefde is sterk als de dood, hard als de hel is hartstocht; haar flitsen zijn flitsen van vuur, een vlam van de ENE; vele wateren kunnen de liefde niet blussen en rivieren spoelen haar niet weg; al geeft iemand alle geld van zijn huis voor de liefde, vol verachting zullen ze hem verachten! and we have an winnar! officieel opgenomen in de liturgie die we zullen volgen op DE dag! thx all! Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 28 augustus 2005 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2005 hey ik zoek die tekst waar staat van : als gij uw moeder en vader niet haat zoals ik .... en niet liefhebt zoals ik... Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 29 augustus 2005 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2005 Voor Ann Matth 10:37 Groeten Aimé Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 29 augustus 2005 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2005 Thx Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 Ik zoek het verhaal van Judith en Holfernes, volgens mij moet ie in het Oude Testament staan. De zoektocht op biblija.net heeft niets opgeleverd, de zoekmachine op deze site ook niet. Weet iemand waar het staat? Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 http://www.statenvertaling.net/bijbel/judi/13.html#19 Link naar bericht Deel via andere websites
Iggi 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 Quote: Op zaterdag 03 september 2005 15:23:19 schreef Leidenschaft het volgende: Ik zoek het verhaal van Judith en Holfernes, volgens mij moet ie in het Oude Testament staan. De zoektocht op biblija.net heeft niets opgeleverd, de zoekmachine op deze site ook niet. Weet iemand waar het staat? http://www.willibrordbijbel.nl/?p=inx&i=2,3,18 Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 de trouwtekst was mooi, mooie uitleg erover van de dominee! bedankt peeps! Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 Krijg nou wat, ik had die naam niet eens goed gespeld. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 Hoe kan het nou dat in de inhoudsopgave van mijn bijbeltje helemaal geen boek staat vermeld dat Judit heet? Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 omdat judith een Deuterokanoniek boek is Link naar bericht Deel via andere websites
dientje 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 Dat komt omdat Judit een zogenaamd apocrief (ook wel deuterocanoniek genoemd) bijbelboek is. Volgens de katholieken horen deze boeken bij de bijbel, volgens de protestanten niet. Dus in de meeste protestantse bijbels staan deze boeken niet. Het zijn de volgende boeken: Tobit, Judit, 1 & 2 Makkabeeën, Wijsheid, Wijsheid van Jezus Sirach, Baruch en toevoegingen bij Daniël en Esther. Als je er wat van wilt lezen kun je bijvoorbeeld kijken op www.willibrordbijbel.nl. Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 omdat je een protestantse bijbel hebt? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 3 september 2005 Rapport Share Geplaatst 3 september 2005 Drie maal is scheepsrecht Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten