Spring naar bijdragen

Goedkoop scheren


Aanbevolen berichten

Ik bestel altijd online scheermesjes van het merk "Feather". Dat zijn in mijn ervaring toch de beste mesjes om ook de wat zwaardere baardgroei weer helemaal glad te scheren.

In combinatie met een slantbar scheermes van merkur een prima combinatie. Je maait dan echt alle stoppels en baardharen in 1 keer weg ;) (om toch bij die grasmaaier te blijven!)

Dat is inderdaad de combinatie die ik gebruik. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik bestel altijd online scheermesjes van het merk "Feather". Dat zijn in mijn ervaring toch de beste mesjes om ook de wat zwaardere baardgroei weer helemaal glad te scheren.

In combinatie met een slantbar scheermes van merkur een prima combinatie. Je maait dan echt alle stoppels en baardharen in 1 keer weg ;) (om toch bij die grasmaaier te blijven!)

Dat is inderdaad de combinatie die ik gebruik. ;)

Voor stoppels en stugge baardharen de 'dodelijkste' combinatie :Y . Kan geen fusion of mach III tegenop. Bevalt het nog steeds, het scheren met een krabber? I

Zelf rouleer ik een beetje van krabber. De ene week een merkur hd de andere week een gillette fatboy, en dan weer de merkur 39c of de progress. Tijdens een slaapdienst op mijn werk gebruik ik meestal een goedkoop lord premium scheermesje, ook die doet het prima en het is niet een groot probleem als ik hem vergeet of kwijtraak want het is niet zo'n duur systeem als die van merkur (erg goedkoop) maar zeker geen slechte krabber. Aanrader voor een beginneling of voor iemand die backup scheermeshouders zoekt voor zijn hun dure houders van merkur of edwin jagger. (ook ideaal voor op reis die lord premium houders!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kreeg vandaag mijn merkur 11c binnen. Hij lijkt op de merkur HD(34c) alleen dit exemplaar heeft een open kam ipv een gesloten kam waardoor je dichter op de huid zit en nog gladder scheert dan met een merkur 34c

Heb um uitgeprobeerd en hij scheert voortreffelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Iemand al de nieuwe gillette Proglide geprobeerd en daar goede ervaringen mee?

Ik zal zelf mijn safetyrazor nooit meer verruilen voor een nieuw model van gillette, maar ben we benieuwd naar de ervaringen van anderen met de proglide.

Ik ben er zelf van overtuigd dat het weer een verkooptruc is, en er niet zo'n wezelijk verschil is met de gillette fusion . Maar wie weet dat het wel een enorme verbetering is, dan hoor ik het graag. Uiteraard zullen de mesjes/cartridges wel weer erg duur zijn. Meestal verkopen ze het houdertje voor heel weinig, zodat ze later kunnen verdienen aan de mesjes!

Gillette deed dit met de eerste generatie scheermeshouders ook. Je kreeg ene gratis krabber van de firma Gillette. Heel aardig uiteraard, maar wel met een reden. Er pasten toen alleen maar 1 bepaald type scheermesje in....juist ja! die van gillette!!

Door het gratis verstrekken van een scheermeshouder creeërde gillette zelf een markt en verdiende de investering van het weggeven van een scheermeshouder binnen korte tijd terug omdat daarna de markt voor de mesjes in gang werd gezet!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Iemand al de nieuwe gillette Proglide geprobeerd en daar goede ervaringen mee?

Ik zal zelf mijn safetyrazor nooit meer verruilen voor een nieuw model van gillette, maar ben we benieuwd naar de ervaringen van anderen met de proglide.

Ik ben er zelf van overtuigd dat het weer een verkooptruc is, en er niet zo'n wezelijk verschil is met de gillette fusion . Maar wie weet dat het wel een enorme verbetering is, dan hoor ik het graag. Uiteraard zullen de mesjes/cartridges wel weer erg duur zijn. Meestal verkopen ze het houdertje voor heel weinig, zodat ze later kunnen verdienen aan de mesjes!

Gillette deed dit met de eerste generatie scheermeshouders ook. Je kreeg ene gratis krabber van de firma Gillette. Heel aardig uiteraard, maar wel met een reden. Er pasten toen alleen maar 1 bepaald type scheermesje in....juist ja! die van gillette!!

Door het gratis verstrekken van een scheermeshouder creeërde gillette zelf een markt en verdiende de investering van het weggeven van een scheermeshouder binnen korte tijd terug omdat daarna de markt voor de mesjes in gang werd gezet!!!!

Ook erg benieuwd!! Passen de proglide mesjes ook aan de fusion houder? Dan wil ik ze wel uitproberen om mijn ervaringen op credible te delen! Heb nog veel fusion mesjes liggen namelijk, maar als ik een neiuwe batterij in mn houder stop werkt die niet meer! En dat scheert toch stukken gladder!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iemand al de nieuwe gillette Proglide geprobeerd en daar goede ervaringen mee?

Ik zal zelf mijn safetyrazor nooit meer verruilen voor een nieuw model van gillette, maar ben we benieuwd naar de ervaringen van anderen met de proglide.

Ik ben er zelf van overtuigd dat het weer een verkooptruc is, en er niet zo'n wezelijk verschil is met de gillette fusion . Maar wie weet dat het wel een enorme verbetering is, dan hoor ik het graag. Uiteraard zullen de mesjes/cartridges wel weer erg duur zijn. Meestal verkopen ze het houdertje voor heel weinig, zodat ze later kunnen verdienen aan de mesjes!

Gillette deed dit met de eerste generatie scheermeshouders ook. Je kreeg ene gratis krabber van de firma Gillette. Heel aardig uiteraard, maar wel met een reden. Er pasten toen alleen maar 1 bepaald type scheermesje in....juist ja! die van gillette!!

Door het gratis verstrekken van een scheermeshouder creeërde gillette zelf een markt en verdiende de investering van het weggeven van een scheermeshouder binnen korte tijd terug omdat daarna de markt voor de mesjes in gang werd gezet!!!!

Ook erg benieuwd!! Passen de proglide mesjes ook aan de fusion houder? Dan wil ik ze wel uitproberen om mijn ervaringen op credible te delen! Heb nog veel fusion mesjes liggen namelijk, maar als ik een neiuwe batterij in mn houder stop werkt die niet meer! En dat scheert toch stukken gladder!

Volgens mij passen de fusionmesjes ook op de proglidehouder dus ik ga er dan vannuit dat dit omgekeerd hetzelfde geld ;)

Ik moet het even van jullie input hebben omdat ik geen moderne scheermessen meer gebruik. Ik ben helemaal om naar de safetyrazor, heb al in geen halfjaar meer een Mach III of gillette fusion scheermes meer aangeraakt. Het scheren met een klassiek scheermes bevalt me veels te goed :D .

Heb me vandaag met een Parker geschoren gemaakt in India, prima scheermes van hoogwaardige kwaliteit, ook in India kan men goede safetyrazors maken :D

Hoop dat mensen hun bevindingen over de gillette proglide willen delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou me Dinsdag eens kunnen omdraaien achter de kassa en kunnen kijken of het er op staat of ze passen of niet? Ik weet in ieder geval dat de mesjes genoeg kosten. :+

Ze kosten naar mijn mening zelfs iets te veel vandaar dat ik ben overgestapt op de ouderwetse dubbelzijdige platte mesjes, die kosten mij maar 5 eurocent per stuk(had een grote partij ingekocht via marktplaats hihi ;) )

Bij de drogisten verkopen ze maar 1 merk van deze ouderwetse dubbelzijdige platte scheermesjes en dat zijn die van gillette super silver! Maar ook die zijn in vergelijking met de platte mesjes die ik koop stukken duurder(en mindere kwaliteit!) vaak 7 euro per 10 stuks=0,70 eurocent per stuk. Altijd nog goedkoper dan de gillette fusionmesjes maar duurder dan al de andere(en vaak betere) dubbelzijdige platte scheermesjes die ik online bestel per 100.

Niettemin zal een fusion of proglidemesje prima scheren, maar ik vind ze wel erg duur. Toch ben ik wel benieuwd naar de scheerresultaten van de mannen die scheren met een proglide ;) .

Maar als ik stiekum reklame mag maken raad ik de fijinproevers aan eens te kijken naar een mooie verchroomde safetyrazor ;) veel duurzamer en zeker goedkoper...een hele nieuwe ervaring :D . Lekker old-school :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Ik ging eergisteren nieuwe mesjes kopen voor (Fusion) maar ik ik vond het toch wel errug duur die mesjes. Vanwege de reclame camapgne van Dannyr :# heb ik ook zo'n safety razor gekocht van Parker met een stapel mesjes erbij. Werkt wel goed opzich, en het is veel goedkoper :#

Hoi Morphogenesis,

Ik heb inmiddels ook een parker aangeschaft met vlindersluiting een parker 95r. En mijn tweelingbroer moest er een week geleden ook aan geloven want ik heb voor hem ook een scheerpakketje gekocht met een weishi safetyrazor(made in China!) Gewoon om eens te kijken of het hem bevalt om te scheren met een dergelijk scheermes.

Was zeker een nieuwe ervaring he? Het scheren zoals grootvader deed? En het is inderdaad goedkoper en groener(beter voor het milieu!). Uiteraard moet je in het begin even leren niet te hard op het scheermes te drukken. Een safetyrazor veert niet mee zoals met de moderne cartridgerazors het geval is.

Mooi dat mijn reklame campagne werkt hihi. Alleen krijg ik er niet zoals Humberto Tan geld voor haha. Ik denk ook niet dat gillette blij is met mijn reklame voor het ouderwets scheren. Ze verdienen immers te weinig aan die platte dubbelzijdige scheermesjes. En ik denk dat mijn reklame ervoor zorgt dat je geld bespaart ipv gillette die alleen maar geld uit de zakken van consumenten wil kloppen.

bevalt het scheren met een safetyrazor? Het kost meer tijd, maar juist omdat je er meer tijd voor neemt(juiste techniek in 3 beurten en de voorbereiding van je gezicht voor de scheerbeurt) is het resultaat vaak beter dan als je even snel in de ochtend met een fusion of proglide scheert.

Mocht je interesse hebben in een pakje van 10 supermax mesjes(om eens te proberen) mail me dan, ik stuur ze dan op. Ik heb al de feathers geprobeerd en de derby's, en nu heb ik ook sharks..schijnt ook super te scheren.

Op youtube zijn veel leuke en interessante filmpjes over het scheren met dergelijke safetyrazors te vinden. De beste filmpjes en meest informatieve filmpjes over scheren met een ouderwetse safetyrazor zijn van mantic59(mooi gemaakt die filmpjes) en Geofatboy.

Deze 2 amerikaanse gasten vertellen alle in en outs van het scheren met een safetyrazor. Echt verplichte kost voor mannen die meer willen weten over safetyrazors en of net zo'n scheermes hebben aangeschaft(veel tips and tricks, en informatie over de diverse scheerborstels/mesjes etc ect..)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Hele stomme vraag natuurlijk weer..... ik scheer niks, ik ga naar zo'n body-sugaring toko. (dat is zegmaar waxen/harsen, maar dan anders ;) ) maar kunnen mannen dat eigenlijk ook niet? Gewoon al dat gezichtshaar er uit laten rukken met zo'n wax behandeling? :?
Natuurlijk kan dat :) Alleen valt dat net als castratie onder de noemer 'verlies van de mannelijkheid' :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Hele stomme vraag natuurlijk weer..... ik scheer niks, ik ga naar zo'n body-sugaring toko. (dat is zegmaar waxen/harsen, maar dan anders ;) ) maar kunnen mannen dat eigenlijk ook niet? Gewoon al dat gezichtshaar er uit laten rukken met zo'n wax behandeling? :?
Natuurlijk kan dat :) Alleen valt dat net als castratie onder de noemer 'verlies van de mannelijkheid' :)

Als je een volle baard durft te laten waxen heb je denk ik meer testikels en "Manhood" dan scherende metromannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Is een tijd geleden dat ik weer eens wat op dit topic heb geplaatst, maar ik heb vandaag een prachtig mooi scheermes van stainless steel gekocht.

Het betreft een top scheermes van Feather een Japanse producent van veiligheidsscheermessen(engels: safetyrazors)

Echt en prachtig scheermes wat mij zeer zeker gaat overleven(gaat je hele leven mee, onverslijtbaar...tenzij je er stunts mee uithaald natuurlijk ;) )

http://shavenation.com/index.php?main_p ... &cPath=1_7

Leuke link waar een filmpje op staat waar Geofatboy een demonstratie geeft met deze Feather(ik ben gek op zijn reviews op internet over diverse safetyrazors en open scheermessen)

De japanse mesjes van feather schijnen ook 1 van de beste te zijn...ninja sharp! Ik was meteen verkocht bij het zien van dit mooie feather scheermes, mooi design, ziet er strak uit allemaal. Maar hij is niet goedkoop dus ik zou hem niet meteen kopen als je net overstapt op een krabberscheermes, want je hebt prima scheermessen van o.a. Edwin Jagger/ muhle/parker of Merkur die ook prima van kwaliteit zijn en tussen de 15 a 35 euro kosten en ook hoogwaardig zijn gefabriceerd. Dit Feather scheermes is echt voor de ultieme liefhebber die er wat geld voor over heeft want het roestvrij stalen feather scheermes kost 181 euro( ik heb um een stuk goedkoper kunnen krijgen).

Alleen een fijnproever heeft dat er voor over mensen die dit niet als hobby hebben zullen me voor gek verklaren :)

Laatst zag ik ook nog deze leuke site met reklame voor de dollar shave club. Dat is een bedrijf in Amerika wat scheermessystemen aanbied voor een dollar(hun goedkoopste systeem).

Het is een vrij komische reklame, maar wel iets waar behoefte aan is omdat de bekende merken zoals gillette en wilkinson erg duur zijn. Ze spelen hier goed op in door goedkopere scheermessen aan te bieden waar je een abonnement op kan nemen, dus je hoeft niet elke week meer naar de winkel, ze sturen je elke maand een setje van 5 mesjes voor een dollar(zal wel iets van verzendkosten bij zitten)

Dit is het linkje met de commercial:

http://vimeo.com/37974974

Maar niettemin blijven ouderwetse dubbelzijdige krabberscheermesjes de goedkoopste oplossing, of een stoer open scheermes waar grootvader zich zelfs met polio(zie filmpje _O- )probleemloos glad mee schoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gebruik HEMA mesjes en schuim. Volgens de informatie die ik heb zijn die nl niet op dieren getest. Gillette (onderdeel van Procter & Gamble) en vele andere bedrijven testen hun producten nl op GRUWELIJKE manieren op dieren.

Ik vraag me af wat ze precies testen op dieren wat betreft scheermesjes. Ik koop ook HEMA mesjes, alleen gebruik jij waarschijnlijk hun eigen merk cartridge scheersystemen?

Ik koop altijd hun huismerk krabber scheermesjes. De HEMA is 1 van de weinige winkels waar je deze nog gewoon kan kopen(onder hun eigen huismerk)2 euro voor 10 mesjes(0,20 eurocent p.stuk)

Cartridge razors ben ik helemaal van afgestapt sinds ik het old school scheren ben gaan waarderen, niet alleen omdat het vele malen goedkoper is, maar ook veel gladder scheert. De beste manier van scheren is al vele jaren geleden uitgevonden :), moet alleen nog herontdekt worden.

Toch ben ik benieuwd naar hoe je de cartridge scheermessen van de HEMA vindt scheren, komen ze een beetje in de buurt van de duurdere bekende merken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan weinig anders dan kale dieren maken toch met scheerschuim en moderne mesjes? Als je ze daarna niet meteen deponeert in de kou, wat is daar dan zo "GRUWELIJK" aan?

Misschien dat ze bepaalde stoffen in het scheerschuim testen op de huid van dieren.

Zelf gebruik ik die blikken scheergel en scheerschuim niet meer. Als je eenmaal een luxe scheercreme van taylor(engels topmerk) gewend bent met scheerkwast, dan wil je niet meer anders...man wat een verschil! Mannen doen zich echt te kort met die blikken eenheidsworst die je bij de drogisten en supermarkten koopt.

Taylor scheercreme ruikt echt heel lekker, en bevat natuurlijke ingredienten ipv al die synthetische blikken scheergel, en is uiteindelijk goedkoper. Ze kosten plus minus 10 euro, maar deze scheercreme is zo geconcentreerd dat je er maar een klein beetje van nodig hebt en het daarom ook veel langer meegaat dan een blik scheergel/creme.

En de geur is ook zeer aangenaam, je hebt ook met lavendelgeur. Zelfs als je een krabber eng vindt raad ik mannen aan om een scheercreme te gebruiken of scheerzeep ipv een blik blauwe scheergel....echt een verschil...ruikt ook veel lekkerder en is beter voor de huid.

Kan me voorstellen dat voor de synthetische stoffen die er in een blik scheergel zit wel wat dieren gesneuveld zijn.

Sceptische mannen die zweren bij hun blikken scheergel van gillette zou ik best een monstertje willen geven met scheercreme van edwin jagger, dan snap je wat ik bedoel :D

Mocht iemand interesse hebben(heb er maar 1) en nog nooit een scheercreme hebben gebruikt en het een keer willen proberen stuur me maar een pm dan kan ik je er 1(monster) opsturen, puur en alleen om je het verschil te laten ervaren tussen een blik scheergel en een kwaliteitsscheercreme. :)

Btw: Ik heb geen belangen in een bepaalde online winkel of iets (ben geen verkoper of wat dan ook!) het is voor mij een pure liefhebberij. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan weinig anders dan kale dieren maken toch met scheerschuim en moderne mesjes? Als je ze daarna niet meteen deponeert in de kou, wat is daar dan zo "GRUWELIJK" aan?

Is dit een grap, of is het werkelijk gezonde naiviteit? Ik hoop t laatste. Wat ze doen is de scheerschuim op ogen en opengelegde stukken huid van meestal konijntjes smeren. Deze zitten vast in een constructie waardoor ze niet kunnen bewegen. Soms is de pijn zo heftig dat ze toch bewegen en dan breken ze hun ruggegraat.

Afhankelijk van de gevraagde test, smeren ze de scheerschuim ook rectaal, vaginaal, subcutaan etc.

Niet onwaarschijnlijk is ook dat ze een LD50 proef doen: forceer diverse groepen konijnen een steeds grotere dosis scheerschuim in hun maag en zie welke hoeveelheid in de vastgestestelde tijd 50% van de testgroep doet overlijden.

Over hoe ze scheermesjes testen heb ik geen gegevens, maar ga er maar vanuit dat alles wat er gevaarlijk aan scheermesjes is (ga maar eens hard drukken op een stuk geribbelde huid) etc, getest is op dieren die in een stereotactisch frame vastgekneld zitten. (zie hier een website die deze frames verkoopt: http://www.bilaney.de/kopf/stereotaxic.php#adaptors)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid