Spring naar bijdragen

Leukste kerk in overijssel?


Aanbevolen berichten

Als het echt leuk moet zijn en je zoekt veel van je leeftijdsgenoten dan zou ik het toch vooral bij een sportvereniging of scouting oid zoeken. Heel leuk (als je iets naar eigen interesse zoekt). Veelal zullen vrienden of vriendinnen al bij een vereniging zitten en kun je daar makkelijk aansluiting vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zoek je een kerk die aansluit op je muzieksmaak? Is het niet handiger om de leer op de eerste plaats te zetten en pas daarna het soort muziek dat ze zingen?

Klopt.

Johannes 6

66 Toen trokken veel leerlingen zich terug en gingen niet verder met hem mee.

67 Jezus vroeg nu aan de twaalf: ‘Willen jullie soms ook weggaan?’

68 Simon Petrus gaf antwoord: ‘Naar wie zouden we moeten gaan, Heer? U spreekt woorden die eeuwig leven geven, 69 en wij geloven en weten dat u de heilige van God bent.’

70 Jezus zei: ‘Ikzelf heb jullie alle twaalf uitgekozen, en toch is een van jullie een duivel.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zoek je een kerk die aansluit op je muzieksmaak? Is het niet handiger om de leer op de eerste plaats te zetten en pas daarna het soort muziek dat ze zingen?

Niet iedereen is direct diepzinnig met de leer van de kerk bezig. widegrin.gif Als mensen graag naar de kerk willen, vind ik dat al mooi genoeg. Als het goed is gaan ze in de loop van de tijd vanzelf nadenken over wat er nog meer is dan verschillende stijlen in muziek.

Daarnaast kan ik ook heel goed begrijpen dat je een kerk zoekt waar leeftijdsgenoten zijn. Het idee dat je je geloof kunt delen met vrienden (en vrienden maak je nu eenmaal makkelijker met leeftijdsgenoten) kan echt een hele hoop toevoegen aan je leven. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik woon vlakbij Deventer..

Oww Deventer. Dan weet ik nog wel een leuke kerk voor je: link

Of ze Hillsong draaien/zingen weet ik niet. Maar wie weet je bent 20 dus als je je als vrijwilliger opgeeft om jongerenvieringen te organiseren valt er vast wel een en ander te regelen. Of wellicht is er al een en ander geregeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hoi ik zoek een kerk,

maar wat is de leukste kerk als je een beetje van Hillsong achtige muziek houd? ik ben 20 jaar dus een beetje leeftijdsgenoten zou ook leuk zijn...

Ben je pas later tot geloof gekomen, zo ja: hoe? Ik ben daar gewoon benieuwd naar. Of ben je christelijk opgevoed? En zo ja, welke stroming? En heb je daar nog iets mee?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Oww Deventer. Dan weet ik nog wel een leuke kerk voor je:

Hoe nuttig denk je dat dit antwoord is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe nuttig denk je dat dit antwoord is?

Bijzonder nuttig. Het is veruit de leukste kerk die ik ken in Deventer en omgeving, of althans er zitten 'leuke' locaties tussen. Leuk is zeer relatief maar vanuit mijn gezichtspunt voldoet het prima aan wat ik onder 'leuk' vind vallen. Daarnaast zijn er meer dan genoeg jongeren enkel zullen die wat geactiveerd moeten worden maar tijdens de voor (en door) jongeren gehouden activiteiten zijn er genoeg.

Waarom moet ik mij verantwoorden over mijn aangedragen 'leuke' kerk terwijl geen enkele andere user dat verder hoeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bijzonder nuttig. Het is veruit de leukste kerk die ik ken in Deventer en omgeving, of althans er zitten 'leuke' locaties tussen. Leuk is zeer relatief maar vanuit mijn gezichtspunt voldoet het prima aan wat ik onder 'leuk' vind vallen. Daarnaast zijn er meer dan genoeg jongeren enkel zullen die wat geactiveerd moeten worden maar tijdens de voor (en door) jongeren gehouden activiteiten zijn er genoeg.

Hoe groot acht je de kans dat een jongere die op een forum voor christelijke jongeren vraagt naar een leuke kerk met Hillsong-achtige muziek behoefte heeft aan een katholieke parochie waar genoeg jongeren zijn die slechts enkel even geactiveerd moeten worden? Het gaat er dus om uit te vogelen wat de TS leuk vindt, en meer precies: nodig heeft. Niet om wat wij leuk vinden. Ik vind ook aardig wat kerken leuk in Deventer e.o., ik weet echter 99 % zeker dat de TS er geen zak aan vindt.

Quote:
Waarom moet ik mij verantwoorden over mijn aangedragen 'leuke' kerk terwijl geen enkele andere user dat verder hoeft?

Omdat ik jouw suggestie wel erg vergezocht vond. Hillsongkinders hebben meestal geen trek in een mummelende pastoor, maar ik kan mij vergissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hillsongkinders hebben meestal geen trek in een mummelende pastoor, maar ik kan mij vergissen.

Er zijn ook pastoors die duidelijk praten (tenzij het in de parochie van Raymond van 't Groenewoud is knipoog_dicht.gif).

Ik ken overigens zelf weinig Hillsongmuziek, maar ik ken wel twee andere CD's van een Hillsongzangeres, Brooke Fraser, en ik vind dat helemaal fantastisch! En ik denk (weet zeker) dat de suggestie die Thorgrem aandraagt, mijn keuze zou zijn als ik daar zou wonen. OK, dit werkt andersom, maar toch: zo vergezocht vind ik het niet, zeker niet als er nu al wel jongerenactiviteiten bestaan daar. Ik zou het bijvoorbeeld helemaal niet raar vinden als er Hillsongmuziek wordt gespeeld op de KatholiekeJongerenDag ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb één kerk in de Overijssel bezocht, en dat is de VEZ (Vrije Evangelisatie Zwolle). Dat is een heel grote kerk: er gaan volgens mij duizenden mensen naar toe, en er zijn ook meerdere diensten. Ze zingen volgens mij vooral de nieuwere Opwekkingsliederen (waar ook vertaalde Hillsongliederen in staan), hebben een band. En doordat de kerk zo groot is, hebben ze veel activiteiten en professionele medewerkers. De dienst die ik bezocht deed me wel een beetje denken aan een dienst op Opwekking.

Ik weet ook dat het wel een degelijke kerk is; ze verkondigen er voor zover ik weet geen heel rare of extreme dingen.

Het grote nadeel van de kerk is wel dat hij zo groot is, want dat maakt de diensten ook onpersoonlijk. Toen ik er was voelde het meer als een festival, dan als een kerkdienst. Het voelde niet zo 'warm' zoals mijn eigen (kleinere) kerkdienst.

Bovendien lijkt het me fijn om een kerk te hebben die zo dicht mogelijk bij jou in de buurt staat. Als je bijvoorbeeld in Deventer een kerk vindt, kun je ook makkelijker aan doordeweekse activiteiten meedoen. Misschien kun je eens zoeken naar evangelische gemeentes bij jou in de buurt? Want ik denk dat evangelische gemeentes het meest Hillsongachtig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe groot acht je de kans dat een jongere die op een forum voor christelijke jongeren vraagt naar een leuke kerk met Hillsong-achtige muziek behoefte heeft aan een katholieke parochie waar genoeg jongeren zijn die slechts enkel even geactiveerd moeten worden?

Ik acht die kans vrij groot. Ik acht de kans ook vrij groot indien de TS daar geen interesse aan heeft hij/zij mijn bijdrage gewoon kan negeren of vriendelijk kan bedanken.

Quote:

Het gaat er dus om uit te vogelen wat de TS leuk vindt, en meer precies: nodig heeft.

Vooral dat laatste ja, daar ging het mij om. Fijn dat je het even aanstipt.

Quote:

Niet om wat wij leuk vinden. Ik vind ook aardig wat kerken leuk in Deventer e.o., ik weet echter 99 % zeker dat de TS er geen zak aan vindt.

Prima dat jij dat voor jezelf hebt bepaald.

Quote:

[...]

Omdat ik jouw suggestie wel erg vergezocht vond.

Dat vind ik helemaal niet, omdat ik precies weet wat er in Deventer eo in en om de katholieke Kerk gebeurt qua jongeren.

Quote:

Hillsongkinders hebben meestal geen trek in een mummelende pastoor, maar ik kan mij vergissen.

Allereerst vind ik het niet nodig om priesters te beledigen. Ik ken alle priesters hier in de regio en een enkeling redelijk goed. Je kwalificatie zegt meer over jezelf dan over de priesters (waarvan overigens slechts 1 pastoor) die hier rondlopen. Slechts 1 zou er kunnen voldoen aan jouw kwalificatie en dat is een emeriti. De kans dat die bij jongerenwerk betrokken is is 0%. Het jongerenwerk is sowieso voornamelijk in handen van vrijwilligers waaronder jongeren zelf. De verschillende werkgroepen voor jongerenvieringen en andere activiteiten worden redelijk vrij worden gelaten, het betreft immers nooit een eucharistieviering (en de jongerenvieringen met eucharistie op speciale gelegenheden zijn zeer drukbezocht). Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen, ik heb zelf slechts een jaartje of 5 jongerenwerk gedaan voor deze parochie en wordt nog redelijk vaak gevraagd om mee te helpen met een en ander (wat helaas niet meer gaat ivm tijd). Zelf koos ik voor de jongerenvieringen liever iets van bijvoorbeeld The Fruis uit maar als een jongere had verzocht om Hillsong was dat geen enkel probleem geweest.

Hier laat ik het maar bij, het is de energie niet waard en daarnaast drukt het een niet gewenste stempel op dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er zijn ook pastoors die
(tenzij het in de parochie van Raymond van 't Groenewoud is
knipoog_dicht.gif
).

Mja. Die Raymond.

Nee maar serieus, ik denk (vrees? widegrin.gif ) dat de TS meer in het evangelicale spectrum zoekt. Hoe hippig sommige pastoors dan ook mogen zijn (ik ken er ook wel eentje), ik denk dat het niet echt zal aansluiten. We hebben hier meer van dit soort topics gehad inmiddels, en de verleiding is - ook bij mij - altijd groot om reclame te gaan maken voor je eigen winkel. Alleen ik denk niet dat dat werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid