Spring naar bijdragen

Is ziek zijn van de duivel?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

In Matth. 4 staat dat inderdaad niet. Dat schreef ik ook niet. Ik kom geen gedeelten in de Bijbel tegen waarbij satan nog met God spreekt. Als je vanuit de Bijbel iets anders kan onderbouwen, sta ik daar open voor.

Nergens voor nodig. JIJ beweert dat dat sinds Job niet meer gebeurde. Op mijn vraag JOUW bewering Bijbels te onderbouwen, kom je met Mt 4 aanzetten, wat geen schijn van een onderbouwing levert voor JOUW bewering.

Je herhaalt nu in feite in nog sterkere mate wat ik constateerde: jouw traditie of jouw fantasie wordt door jou als juist (en gezien je eerdere bijdragen dus als Bijbels) geponeerd, omdat je deze traditie of fantasie niet Bijbels kan weerleggen.

Dan is de bewering "Eulogia verspreid een vals evengelie" ook waar, want nergens in de Bijbel staat dat dat niet zo is.

Je denkt dat je een eigen logica hebt, maar zo te zien heb je gewoon een probleem met logisch argumenteren, en beroep je je vooral op vermeende eigen autoriteit, desnoods volkomen onbijbels. Hier toon je het zelf aan.

Mij maakt het niets uit overigens, je gelooft maar wat je wil geloven. Maar met dit topic in de hand kan iedereen die zich ooit nog afvraagt wat de waarde van al je beweringen is, voldoende zelf vaststellen hoe je argumenten werken.

Alles puur op basis van controleerbare feiten en inhoud, heeft niets te maken met een door jou vermeende weerzin tegen je geloof, of met de door jouw beweerde neiging op dit forum niet inhoudelijk te praten. JIJ bent hier degene die een bewering zonder onderbouwing laat, die aan je eigen eisen voldoet.

Ik constateer slechts.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 490
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Ik ruk geen teksten uit het verband. Er staat duidelijk welke gevolgen Job's angst hebben en ook in de rest van de Bijbel is te lezen dat angst van satan komt en lijdt tot ellende. Het tegenovergestelde van angst is geloof en liefde en dit komt van God en leidt tot zegen.

Kom op Eulogia Job 3 is één lange klacht van Job over wat hem overkomt, hij vervloekt zelfs zijn geboortedag dat is het verband waarin deze tekst staat. Angst komt niet per definitie van de satan zoals je kunt lezen in Gen 15:12 Toen de zon op het punt stond onder te gaan, viel Abram in een diepe slaap. Opeens werd hij overweldigd door angst en diepe duisternis. 13 Toen zei de HEER: ?Wees ervan doordrongen dat je nakomelingen als vreemdeling zullen wonen in een land dat niet van hen is en dat ze daar slaaf zullen zijn en onderdrukt zullen worden, vierhonderd jaar lang.

Quote:

[...]Zo is de goede boodschap die ik verkondig niet. Mensen die geloven wat ik verkondig (wat in de Bijbel staat) worden gezond en welvarend, omdat God dat zo besloten heeft.

Dat heeft God jou persoonlijk verteld? Je doet uitspraken die je niet waar kunt maken. Jezus beloofd dat nergens voor hier en nu op deze aarde.

Quote:

God wil dat iedereen voorspoedig en gezond wordt. Hij stelt ook nooit iemand teleur.

Rom 10,11

Immers het schriftwoord zegt: Al wie op Hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

Dat is weer aardig uit zijn verband gerukt en geen belofte van gezondheid en welvaart hier en nu in dit leven.

Quote:

Er was in het NT nooit iemand die naar Jezus ging voor genezing en dat Jezus zei dat genezing niet voor hem/haar was weggelegd. Jezus willigde altijd het verzoek om genezing in.

Niet altijd, zo wordt in Bethesda zegge en schrijven maar één man genezen. En je ziet dat Hij enig moment uit Nazareth vertrekt zonder genezingen of tekenen te doen.

Kortom je kunt wat je beweerd niet onderbouwen.

Maar ik zal de belangrijkste vraag nog een keer voor je formuleren: Waar beloofd Jezus gezondheid, rijkdom etc. voor hier in dit leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@CvW,

Ik snap werkelijk waar niet waarom je zo fel reageert (tenminste, zo kom je op me over) en waarom je dergelijke vergaande (onterechte) conclusies trekt.

Volgens mij is dit zelfs iets wat ik heb geleerd toen ik een traditioneel-protestant was. Ik schrijf wel vaker dingen die ik leerde toen ik traditioneel-protestant was. Zo werd mij laatst door iemand verweten dat ik een evangelisch bord voor mijn kop had, terwijl ik iets schreef wat al mijn mening was toen ik een traditioneel-protestant was. Mijn specifieke mening was dus niet evangelisch.

Het is altijd alleen maar bijzonder goed als elke leugen en elke ongefundeerde traditie wordt ontmaskerd. Het is dus alleen maar goed als iedereen elkaar op dit forum scherp houdt met het telkens weer terugkeren naar de Bijbel. Ik moedig mensen zelf aan om telkens terug te keren naar de Bijbel en alles Bijbels te funderen en ik moedig mensen ook altijd aan om mij te vragen alles te onderbouwen. Ik vind het daarom alleen maar goed dat je mij vraagt het Bijbels te onderbouwen. Het elkaar scherp houden, geldt naar twee kanten toe.

Als ik één detail niet (direct) kan onderbouwen, wil dat niet zeggen dat alle heilige dingen die ik schrijf, niet meer waar zouden zijn. Als je dat wil conluderen, mag je dat zelf weten en als je alle waarheid over genezing en voorspoed overboord wil gooien, mag je dat zelf weten. Ik ben hier altijd alleen maar geweest om anderen te zegenen in kennis over gezondheid en voorspoed en als mensen daar niets van willen weten en liever willen leven in armoede en ziekte, mogen ze dat zelf weten. Als ik over een onbekenend feitje niet (direct) een onderbouwing weet en je daarom alle zegen overboord wil gooien, mag je dat zelf weten. Er gaan zelfs mensen naar de hel, omdat christenen niet alles goed weten te onderbouwen. Het is belangrijk om over een gebrek aan onderbouwing heen te stappen en de waarheid te omarmen en je niet te laten afleiden van eventuele onvolkomendheden. Er schijnen ook foutjes in de Bijbel te staan, maar daar laat ik echt niet mijn zieleheil door beïnvloeden.

Of satan eerst wel communiceerde met God en daarna niet meer (of wel) is maar een zeer klein feitje en verandert niets aan het evangelie. Ik zou veel vaker fout kunnen zitten in bepaalde kleine feitjes. Ik heb nooit beweerd dat ik alles volmaakt schrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kom op Eulogia Job 3 is één lange klacht van Job over wat hem overkomt, hij vervloekt zelfs zijn geboortedag dat is het verband waarin deze tekst staat. Angst komt niet per definitie van de satan zoals je kunt lezen in
Gen 15:12 Toen de zon op het punt stond onder te gaan, viel Abram in een diepe slaap. Opeens werd hij overweldigd door angst en diepe duisternis. 13 Toen zei de HEER: ?Wees ervan doordrongen dat je nakomelingen als vreemdeling zullen wonen in een land dat niet van hen is en dat ze daar slaaf zullen zijn en onderdrukt zullen worden, vierhonderd jaar lang.

Wat heeft een klacht met angst te maken? God houdt overigens niet van klagen, wat blijkt uit het verhaal van de klagende Israëlieten die in de woestijn waren na hun verlossing uit Egypte.

Je geboortedag vervloeken is ook een zonde.

Uit de tekst die je citeert, blijkt niet dat angst niet van satan zou zijn. Dat Abram overweldigd werd door angst, is niet goed.

Quote:

Eulogía, je doet nu net alsof men Gods zegen weggooit en graag in ellende wil leven en niet door Hem genezen zou willen worden, terwijl men gewoon gelooft dat God niet altijd alles en iedereen geneest en een ieder op eigen wijze zegent, ziekte of geen ziekte.

Dat zeg ik niet. Iedereen wil in zegen en gezondheid leven en niemand wil in ellende leven. Men gelooft alleen andere dingen.

Mat 9,29b

U geschiede naar uw geloof.

Quote:

Dat heeft God jou persoonlijk verteld? Je doet uitspraken die je niet waar kunt maken. Jezus beloofd dat nergens voor hier en nu op deze aarde.

Dat heeft God mij inderdaad vertelt en dat zie ik ook in de praktijk gebeuren. Ik hoef ook niets waar te maken. God maakt alles waar. Gods beloften staan in de hele Bijbel. Nergens staat dat die beloften pas zijn voor de tijd na de laatste dag. God laat wel zien dat die beloften voor nu zijn.

Quote:

Dat is weer aardig uit zijn verband gerukt en geen belofte van gezondheid en welvaart hier en nu in dit leven.

Het is niet uit het verband gerukt. Ook zeg ik niet dat in deze tekst een belofte staat voor

"gezondheid en welvaart hier en nu in dit leven". Dat blijkt wel uit andere schriftgedeelten.

Quote:

Niet altijd, zo wordt in Bethesda zegge en schrijven maar één man genezen.

Ik schreef dat mensen die naar Hem toekwamen voor genezing, nooit door Hem werden weggestuurd zonder te worden genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat heeft een klacht met angst te maken?

Alles als je de tekst van Job 3 leest, heb je de moeite genomen het hele hoofdstuk te lezen?

Quote:

God houdt overigens niet van klagen, wat blijkt uit het verhaal van de klagende Israëlieten die in de woestijn waren na hun verlossing uit Egypte.

De Israelieten hadden ook niet zoveel reden tot klagen toen. Job des te meer en hoe zie jij het bijbelboek Klaagliederen wat niet anders is dan een lange jammerklacht?

Quote:
Je geboortedag vervloeken is ook een zonde.

O ja? Waar staat dat?

Quote:
Uit de tekst die je citeert, blijkt niet dat angst niet van satan zou zijn. Dat Abram overweldigd werd door angst, is niet goed.

De angst overvalt Abram en direct daarna begint God tot Abram te spreken en dan beweer jij met droge ogen dat het toch van satan zou zijn? Ik kan overigens meer voorbeelden uit de bijbel aanhalen waarin mensen overweldigd worden door angst als ze in directe nabijheid van God komen. Wat ook een hele gezonde reactie is trouwens.

Maar ik hoor graag nog je antwoord op mijn vraag waar Jezus gezondheid, welvaart etc. beloofd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En je ziet dat Hij enig moment uit Nazareth vertrekt zonder genezingen of tekenen te doen.

Er staat dat Hij maar weinig dingen deed. Hij deed er nog steeds bijzondere dingen. Er staat daar in de Bijbel wel de reden dat Hij minder bijzondere dingen deed. De reden die daar staat aangegeven, spreekt boekdelen.

Quote:

Alles als je de tekst van Job 3 leest, heb je de moeite genomen het hele hoofdstuk te lezen?

Ik heb de hele Bijbel vele malen gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik schreef dat mensen die naar Hem toekwamen voor genezing, nooit door Hem werden weggestuurd zonder te worden genezen.

De mensen in Nazareth kregen anders ook geen genezingen en tekenen of had je die over het hoofd gezien?

Lucas 4:23 En hij zei tegen hen: Ongetwijfeld zullen jullie me dit gezegde voorhouden: Geneesheer, genees uzelf. Doe alles waarvan wij gehoord hebben dat het in Kafarnaüm gebeurd is, ook hier in uw vaderstad.

en aan het eind van zijn rede willen ze hem doden en vertrekt Hij dus zonder tekenen te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Israelieten hadden ook niet zoveel reden tot klagen toen. Job des te meer en hoe zie jij het bijbelboek Klaagliederen wat niet anders is dan een lange jammerklacht?

De Israëlieten hadden net zoveel reden tot klagen als mensen tegenwoordig reden hebben tot klagen. Het klagen bracht Job geen zegen. Klaagliederen gaat over de verwijdering van het volk tot Jeruzalem en de tempel, dus over de verwijdering van de aanwezigheid van God. Dat is altijd een goede reden tot klagen. Er is niets ergers dan verwijderd te zijn van God.

Quote:

De mensen in Nazareth kregen anders ook geen genezingen en tekenen of had je die over het hoofd gezien?

Nee, uiteraard ken ik die tekst wel.

Quote:

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wat wil je nog meer weten?

Quote:

O ja? Waar staat dat?

Rom 12,14b zegent en vervloekt niet.

Quote:

De angst overvalt Abram en direct daarna begint God tot Abram te spreken en dan beweer jij met droge ogen dat het toch van satan zou zijn? Ik kan overigens meer voorbeelden uit de bijbel aanhalen waarin mensen overweldigd worden door angst als ze in directe nabijheid van God komen. Wat ook een hele gezonde reactie is trouwens.

Als God ergens is, is de satan daar niet ver vandaan om de relatie tussen God en de mens te proberen te frustreren. Dit is altijd het geval.

De 'vreze des Heren' is overigens iets anders. Mensen worden altijd overweldigd door de grootheid van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]De Israëlieten hadden net zoveel reden tot klagen als mensen tegenwoordig reden hebben tot klagen. Het klagen bracht Job geen zegen.

Het wordt Job ook niet aangerekend dus kennelijk mag je gewoon klagen als daar aanleiding toe is.

Quote:
Klaagliederen gaat over de verwijdering van het volk tot Jeruzalem en de tempel, dus over de verwijdering van de aanwezigheid van God. Dat is altijd een goede reden tot klagen. Er is niets ergers dan verwijderd te zijn van God.

Dat is inderdaad een goede reden maar je zei eerder "God houdt overigens niet van klagen,...." en daar hadden we het over.

Quote:
[...]Nee, uiteraard ken ik die tekst wel.

[...]Wat wil je nog meer weten?

Twee dingen namelijk of je nu net Job 3 in zijn geheel hebt gelezen en dus ook het verband ziet tussen dat ene vers en de rest van Job 3?

En waar Jezus zegt dat we hier en nu gezondheid, welvaart etc. krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Rom 12,14b zegent en vervloekt niet.

En je zegt tegen mij dat ik teksten uit hun verband haal?

Quote:
[...]Als God ergens is, is de satan daar niet ver vandaan om de relatie tussen God en de mens te proberen te frustreren. Dit is altijd het geval.

De 'vreze des Heren' is overigens iets anders. Mensen worden altijd overweldigd door de grootheid van God.

Lees dat stuk over Abram nog maar eens over, satan is in de verste verte niet te bekennen zo dicht in de buurt van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Joh 4,18

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit; want de vrees houdt verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.

1 Joh 4,8b

God is liefde.

Quote:

Het wordt Job ook niet aangerekend dus kennelijk mag je gewoon klagen als daar aanleiding toe is.

Het volk Israël mocht niet klagen, hoewel het verschrikkelijk is om in de woestijn te zijn met ontberingen.

Quote:

Dat is inderdaad een goede reden maar je zei eerder "God houdt overigens niet van klagen,...." en daar hadden we het over.

O.k., dan spitsen we het toe op 'klagen uit zelfmedelijden'.

Quote:

En waar Jezus zegt dat we hier en nu gezondheid, welvaart etc. krijgen.

Leg eens aan de moslims uit waar Jezus zegt dat Hij de Zoon van God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1 Joh 4,18

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit; want de vrees houdt verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.

1 Joh 4,8b

God is liefde.

We zijn ook niet volmaakt in de liefde.

Quote:
[...]Het volk Israël mocht niet klagen, hoewel het verschrikkelijk is om in de woestijn te zijn met ontberingen.

God heeft vanaf dag 1 van hun vertrek uit Egypte voor hen gezorgd daarom mochten ze niet klagen.

Quote:
[...]O.k., dan spitsen we het toe op 'klagen uit zelfmedelijden'.

En hoe definieer je zelfmedelijden in dit verband?

Quote:
[...]Leg eens aan de moslims uit waar Jezus zegt dat Hij de Zoon van God is.

Dat heeft niets met dit onderwerp te maken dus geen zijpaden bewandelen aub. Daarbij komt dat het NT voor een moslim niet maatgevend is en voor christenen wel.

Dus waar zegt Jezus dat we hier en in dit leven gezondheid, welvaart etc. krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We zijn ook niet volmaakt in de liefde.

In Christus is een christen volmaakt in liefde.

Quote:

God heeft vanaf dag 1 van hun vertrek uit Egypte voor hen gezorgd daarom mochten ze niet klagen.

God heeft vanaf dag 1 van het leven van een mens voor die mens gezorgd, dus geen mens mag klagen.

Quote:

En hoe definieer je zelfmedelijden in dit verband?

Je lijden als groter zien dan Gods liefde en zorg voor je en Zijn vermogen om te zorgen voor een oplossing.

Quote:

Dat heeft niets met dit onderwerp te maken dus geen zijpaden bewandelen aub. Daarbij komt dat het NT voor een moslim niet maatgevend is en voor christenen wel.

Dus waar zegt Jezus dat we hier en in dit leven gezondheid, welvaart etc. krijgen?

Een moslim kan 100 keer het NT lezen, zonder dat het voor hem/haar duidelijk wordt dat Jezus de Zoon van God is, terwijl het overduidelijk in het NT staat. Door geloof kun je weten en aannemen dat Jezus de Zoon van God is.

Door geloof kun je ook weten en aannemen dat Jezus je gezondheid en welvaart geeft. Het staat overduidelijk in het NT, maar er zijn mensen die 100 keer het NT lezen, zonder dat ze zien dat Jezus hen gezondheid en welvaart geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]In Christus is een christen volmaakt in liefde.

Dat is een redelijke dooddoener want je bent hier en nu nog niet in Christus maar nog gewoon in je sterfelijke lichaam.

Quote:
[...]God heeft vanaf dag 1 van het leven van een mens voor die mens gezorgd, dus geen mens mag klagen.

Je vergeet de zondeval als spelbederver te noemen

Quote:
[...]Je lijden als groter zien dan Gods liefde en zorg voor je en Zijn vermogen om te zorgen voor een oplossing.

Ook dat is een dooddoener er is geen lijden dat groter is dan God's liefde en zorg voor je, maar God is geen automaat die naar believen gezondheid, welvaart etc. geeft maar een autonome God die soms voor ons onbegrijpelijke dingen doet/toelaat.

Maar waar zegt Jezus dat we gezondheid, welvaart etc. in dit leven krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is een redelijke dooddoener want je bent hier en nu nog niet in Christus maar nog gewoon in je sterfelijke lichaam.

Wat heeft het stervelijke lichaam met de wedergeboren geest te maken?

Quote:

Je vergeet de zondeval als spelbederver te noemen

Wat is het verschil dan met het volk Israël in de woestijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een moslim kan 100 keer het NT lezen, zonder dat het voor hem/haar duidelijk wordt dat Jezus de Zoon van God is, terwijl het overduidelijk in het NT staat. Door geloof kun je weten en aannemen dat Jezus de Zoon van God is.

Door geloof kun je ook weten en aannemen dat Jezus je gezondheid en welvaart geeft. Het staat overduidelijk in het NT, maar er zijn mensen die 100 keer het NT lezen, zonder dat ze zien dat Jezus hen gezondheid en welvaart geeft.

We hebben het nu niet over moslims, we hebben het over jou. Waar staat dat Jezus zegt dat we gezondheid, welvaart, etc. krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook dat is een dooddoener er is geen lijden dat groter is dan God's liefde en zorg voor je, maar God is geen automaat die naar believen gezondheid, welvaart etc. geeft maar een autonome God die soms voor ons onbegrijpelijke dingen doet/toelaat.

God is inderdaad geen automaat en Hij is een autonome God, maar Hij heeft aan de mensheid gezondheid en voorspoed gegeven. Hij gaat dat niet meer doen, maar heeft dat al gedaan, zoals staat in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat heeft het stervelijke lichaam met de wedergeboren geest te maken?

Daar leven we in, onvolmaakt als we zijn hier en nu in dit leven.

Quote:
[...]Wat is het verschil dan met het volk Israël in de woestijn?

God heeft vanaf dag 1 voor ze gezorgd en op het moment dat ze denken tekort te komen (ze leden nog geen gebrek maar het zat er aan te komen) beginnen ze al te klagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We hebben het nu niet over moslims, we hebben het over jou. Waar staat dat Jezus zegt dat we gezondheid, welvaart, etc. krijgen?

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

2 Kor 8,9

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden.

Quote:

Daar leven we in, onvolmaakt als we zijn hier en nu in dit leven.

In Christus is een gelovige volmaakt.

Quote:

God heeft vanaf dag 1 voor ze gezorgd en op het moment dat ze denken tekort te komen (ze leden nog geen gebrek maar het zat er aan te komen) beginnen ze al te klagen.

En hoe anders is het in het leven van veel christenen? De Israëlieten zaten wel in een verschrikkelijke woestijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]God is inderdaad geen automaat en Hij is een autonome God, maar Hij heeft aan de mensheid gezondheid en voorspoed gegeven. Hij gaat dat niet meer doen, maar heeft dat al gedaan, zoals staat in de Bijbel.

Ow ja? Als ik het nieuws lees zie ik wat anders. Ik zie ook nergens in de bijbel staan dat Jezus zegt dat hij de mensheid gezondheid en voorspoed geeft. Dat beweer je wel maar je onderbouwt het niet zoals met meer dingen die je zegt het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

2 Kor 8,9

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden.

Dat is a)uit zijn verband gerukt en b)de rijkdom en genezing waar het hier over gaat heeft geen betrekking op gezondheid, welvaart etc. maar gaat over de verlossing uit onze zonden.

Quote:
[...]In Christus is een gelovige volmaakt.

Zoals gezegd is dat een dooddoener want we leven nog in een sterfelijk en zondig lichaam en nog niet bij Christus.

Quote:
[...]En hoe anders is het in het leven van veel christenen? De Israëlieten zaten wel in een verschrikkelijke woestijn.

Ze hadden te eten en te drinken dus het was geen luxe toertocht maar ze leden ook geen gebrek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ow ja? Als ik het nieuws lees zie ik wat anders. Ik zie ook nergens in de bijbel staan dat Jezus zegt dat hij de mensheid gezondheid en voorspoed geeft. Dat beweer je wel maar je onderbouwt het niet zoals met meer dingen die je zegt het geval is.

Ik onderbouw alles.

Vind je het nieuws belangrijker dan hetgeen God zegt? Dat is het probleem met veel mensen. Wat ze in de wereld zien, vinden ze belangrijker dan Gods woord. De mensen die je in het nieuws ziet, houden zich denk ik niet aan Gods woord, dus ondervinden ze ook niet Gods zegeningen.

Quote:

Dat is a)uit zijn verband gerukt en b)de rijkdom en genezing waar het hier over gaat heeft geen betrekking op gezondheid, welvaart etc. maar gaat over de verlossing uit onze zonden.

Ja, jij vindt alles uit het verband gerukt als het niet in je straatje past. En verder 'vergeestelijk' je de dingen in plaats van God op Zijn woord te geloven. Dat doen alle mensen die God niet willen geloven als het over genezing/voorspoed gaat. Dan zeggen mensen dat het 'symbolisch' is. Dat mag natuurlijk, maar dan zul je niet Gods wonderlijke manifestatie in je leven zien.

Quote:

Zoals gezegd is dat een dooddoener want we leven nog in een sterfelijk en zondig lichaam en nog niet bij Christus.

Ik leef wel bij Christus en in Hem ben ik volmaakt en Hij vernieuwt mij elke dag.

Ps 103,5

die uw ziel verzadigt met het goede, zodat uw jeugd zich vernieuwt als die van een arend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid