Spring naar bijdragen

Is ziek zijn van de duivel?


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Ik onderbouw alles.

Vind je het nieuws belangrijker dan hetgeen God zegt? Dat is het probleem met veel mensen. Wat ze in de wereld zien, vinden ze belangrijker dan Gods woord.

Ik vind zeer belangrijk wat God zegt en vind het ook zeer prettig als wat jij zegt overeenstemt met de bijbel zoals je beweert maar dat doet het niet.

Quote:
De mensen die je in het nieuws ziet, houden zich denk ik niet aan Gods woord, dus ondervinden ze ook niet Gods zegeningen.

Zo dat is een knots van veronderstelling die je ook niet in de bijbel leest. De bijbel heeft het over aardbevingen, oorlogen, geruchten van oorlogen etc. Overigens niet over gezondheid en welvaart etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 490
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ze hadden te eten en te drinken dus het was geen luxe toertocht maar ze leden ook geen gebrek.

En dit geldt (minstens) voor elke christen. Geen christen hoeft gebrek te lijden. En dit is nog maar het minste. Zoals de Israëlieten in het Beloofde Land kwamen, zo mogen christenen de Jordaan oversteken en gaan leven in Gods voorspoed. Veel christenen blijven aan de oostkant van de Jordaan, omdat ze bang zijn voor de reuzen, terwijl de grote druiven aan de westkant van de Jordaan te plukken zijn en God doet de muren van steden als Jericho instorten.

Quote:

Ik vind zeer belangrijk wat God zegt en vind het ook zeer prettig als wat jij zegt overeenstemt met de bijbel zoals je beweert maar dat doet het niet.

Ik zeg niet wat op het journaal te zien is, maar wat God in Zijn woord zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zo dat is een knots van veronderstelling die je ook niet in de bijbel leest. De bijbel heeft het over aardbevingen, oorlogen, geruchten van oorlogen etc. Overigens niet over gezondheid en welvaart etc.

De Bijbel heeft het over rampen waar God je altijd uit bevrijdt.

Ps 34,20

Talrijk zijn de rampen van de rechtvaardige, maar uit die alle redt hem de HERE

Daarnaast spreekt de Bijbel over gezondheid en welvaart. Heb je mijn onderschrift al wel een keer gezien?

Quote:
Over vergeestelijken gesproken.
rofl.gif

Heb je wel eens van gelijkenissen gehoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja, jij vindt alles uit het verband gerukt als het niet in je straatje past. En verder 'vergeestelijk' je de dingen in plaats van God op Zijn woord te geloven. Dat doen alle mensen die God niet willen geloven als het over genezing/voorspoed gaat. Dan zeggen mensen dat het 'symbolisch' is. Dat mag natuurlijk, maar dan zul je niet Gods wonderlijke manifestatie in je leven zien.

Je bent aan het papegaaien en dat staat je niet. Toon gewoon aan dat Jezus zegt dat we hier en nu gezondheid, welvaart etc. krijgen dan heb je een punt maar nu niet.

Quote:

[...]Ik leef wel bij Christus en in Hem ben ik volmaakt en Hij vernieuwt mij elke dag.

Volgens mij ben je nog gewoon hier op aarde aanwezig ook al zweef je behoorlijk.

Quote:
Ps 103,5

die uw ziel verzadigt met het goede, zodat uw jeugd zich vernieuwt als die van een arend.

Je materialiseert iets geestelijks naar iets materieels namelijk je ziel verander je voor het gemak in lichaam. Maar er staat toch echt ziel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je bent aan het papegaaien en dat staat je niet. Toon gewoon aan dat Jezus zegt dat we hier en nu gezondheid, welvaart etc. krijgen dan heb je een punt maar nu niet

Ik heb het je al vele malen aangetoond, maar heb weinig zin om je nog meer argumenten te geven, want ik zie je niet als iemand die graag gezond(er) en voorspoedig(er) wil zijn. Gods boodschap verkondig ik voor mensen die gezond en voorspoedig willen zijn, tot eer van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij ben je nog gewoon hier op aarde aanwezig ook al zweef je behoorlijk.

Ik ben in de wereld, maar niet van de wereld. Ik ben met Christus gezeten in de hemelse gewesten.

Ef 2,6

en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]En dit geldt (minstens) voor elke christen. Geen christen hoeft gebrek te lijden. En dit is nog maar het minste. Zoals de Israëlieten in het Beloofde Land kwamen, zo mogen christenen de Jordaan oversteken en gaan leven in Gods voorspoed. Veel christenen blijven aan de oostkant van de Jordaan, omdat ze bang zijn voor de reuzen, terwijl de grote druiven aan de westkant van de Jordaan te plukken zijn en God doet de muren van steden als Jericho instorten.

De Israelieten is het land Kanaän beloofd en daar mogen ze intrekken. Ons is door Jezus een nieuwe hemel en aarde beloofd waar we mogen intrekken maar geen gezondheid, welvaart etc. in dit leven

Quote:
[...]Ik zeg niet wat op het journaal te zien is, maar wat God in Zijn woord zegt.

Dat zeg je niet want je kunt niet aanwijzen waar Jezus gezondheid, welvaart etc. beloofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je materialiseert iets geestelijks naar iets materieels namelijk je ziel verander je voor het gemak in lichaam. Maar er staat toch echt ziel.

Omdat de ziel verzadigt wordt met het goede, vernieuwt de jeugd zich als die van een arend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik heb het je al vele malen aangetoond, maar heb weinig zin om je nog meer argumenten te geven, want ik zie je niet als iemand die graag gezond(er) en voorspoedig(er) wil zijn. Gods boodschap verkondig ik voor mensen die gezond en voorspoedig willen zijn, tot eer van God.

Je hebt het nog geeneen keer aangetoond waarom zou ik er anders om blijven vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Israelieten is het land Kanaän beloofd en daar mogen ze intrekken. Ons is door Jezus een nieuwe hemel en aarde beloofd waar we mogen intrekken maar geen gezondheid, welvaart etc. in dit leven

Door Jezus is het ingaan van het koninkrijk van God beloofd. Wie nu wedergeboren is, is overgegaan in het koninkrijk van God. In het koninkrijk van God is gezondheid en welvaart.

Ik heb het al vele malen aangetoond. Als je liever niet gezond(er) of voorspoedig(er) wil worden, dan mag dat. Ik ben op aarde om de blijde boodschap te verkondigen aan armen en zieken.

Luc 5,31

En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn.

Luc. 4

18 De Geest des Heren is op Mij, daarom, dat Hij Mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen; 19 en Hij heeft Mij gezonden om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden het gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des Heren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Door Jezus is het ingaan van het koninkrijk van God beloofd. Wie nu wedergeboren is, is overgegaan in het koninkrijk van God. In het koninkrijk van God is gezondheid en welvaart.

* Raido wilde dat hij net als bij X-factor een wegstem knop had om aan te duiden dat hij het radicaal oneens is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik ben in de wereld, maar niet van de wereld. Ik ben met Christus gezeten in de hemelse gewesten.

Volgens mij wordt het tijd dat je weer met beide benen op de grond gaat staan.

Quote:
Ef 2,6

en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus

Mooie geplukte tekst maar je zit daar nog niet, je bent nog gewoon op aarde hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Door Jezus is het ingaan van het koninkrijk van God beloofd. Wie nu wedergeboren is, is overgegaan in het koninkrijk van God. In het koninkrijk van God is gezondheid en welvaart.

Als je betreffende teksten goed leest zie je dat er staat dat hij ons een woning heeft bereid maar we zijn nog wel onderweg. Tenzij jij voortdurend over een retourtje hemel en aarde beschikt ben je nog niet bij Jezus in zijn koninkrijk.

Quote:
Ik heb het al vele malen aangetoond. Als je liever niet gezond(er) of voorspoedig(er) wil worden, dan mag dat. Ik ben op aarde om de blijde boodschap te verkondigen aan armen en zieken.

Ja een boodschap van gezondheid, welvaart etc. die je niet bijbels kunt onderbouwen en waarmee je ongetwijfeld deze mensen ernstig gaat teleurstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je betreffende teksten goed leest zie je dat er staat dat hij ons een woning heeft bereid maar we zijn nog wel onderweg. Tenzij jij voortdurend over een retourtje hemel en aarde beschikt ben je nog niet bij Jezus in zijn koninkrijk.

Ik beschik inderdaad over een retourtje hemel en aarde. Ik ben regelmatig bij de troon van God.

Heb 4,16

Laten wij daarom met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade, opdat wij barmhartigheid ontvangen en genade vinden om hulp te verkrijgen te gelegener tijd.

Quote:

Ja een boodschap van gezondheid, welvaart etc. die je niet bijbels kunt onderbouwen en waarmee je ongetwijfeld deze mensen ernstig gaat teleurstellen.

Ik vertel de boodschap van Christus en Hij heeft nog nooit iemand teleurgesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je bent het toch niet oneens met God?

Wel met jou en aangezien ik een drie-eenheid belijd en geen vier-eenheid is er geen plaats voor Vader, Zoon, Heilige Geest en Eulogia.

Het is behoorlijk simpel. We zijn beide van mening van de ander dat wij op bepaalde punten de Bijbel totaal verkeerd interpreteren.

Je haalde net bijvoorbeeld aan dat wij door Christus in de Hemelse Gewesten 'verkeren', voor mij slaat dat op het feit dat wij Christus hebben die in de Hemel is en voorbede doet bij de Vader. Op die manier zijn wij ook 'Met ons hoofd in de wolken'.

We zijn het Lichaam van Christus, maar het Hoofd is in de wolken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En Christus wil toch niet dat Zijn lichaam ziek en arm is?

Er zit een verschil tussen Zijn lichaam en Zijn lichaam.

Hij is opgevaren naar de Hemel, dus (volgens mijn gereformeerde logica en opvoeding) gaat het in het spreken over het 'Lichaam van Christus' (in de zin van Kerk, de gemeenschap der heiligen) niet over het fysiek lichaam van Christus.

Ik wil ook niet dat mijn lichaam ziek is, dat wil niet zeggen dat ik nu hoest als een kettingroker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik beschik inderdaad over een retourtje hemel en aarde. Ik ben regelmatig bij de troon van God.

Heb 4,16

Laten wij daarom met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade, opdat wij barmhartigheid ontvangen en genade vinden om hulp te verkrijgen te gelegener tijd.

Deze mooie tekst heeft het over barmhartigheid niet over gezondheid, welvaart etc.

Quote:
[...]Ik vertel de boodschap van Christus en Hij heeft nog nooit iemand teleurgesteld.

Je vertelt niet de boodschap van Christus maar gelukkig heeft Hij nog nooit iemand teleurgesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Raido,

En zo is het met Christus ook. Een deel van Zijn Lichaam is ziek, terwijl dat gezond zou moeten zijn en Hij ook alle middelen geeft, zodat het lichaam gezond kan zijn. Maar als het lichaam niet gezond is/leeft, zal het toch niet zo zijn als Jezus het bedoeld heeft.

Jezus doet Zijn werk door Zijn lichaam op aarde, maar zolang het lichaam niet Zijn wil doet op aarde, zal dit lichaam niet in volmaakte gezondheid Zijn volmaakte wil uitvoeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik het zo zeggen, als link met de topictitel.

Ziek zijn is gevolg van de zondeval.

De zondeval kwam mede door de duivel.

De mensheid had vrije wil en draagt zodoende de verantwoordelijk voor de 'zondeval'.

Ziek zijn is dus 'wat mij betreft' niet 'van de Duivel', maar 'slechts' gevolg van de Zondeval op conto van de mens, niet van de Duivel. Dat Christus kan verlossen van zonde, schuld en ziekte is wat mij betreft dan ook iets anders dan dat 'wij' niet zouden moeten hoeven te leven in 'armoede en ziekte'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Deze mooie tekst heeft het over barmhartigheid niet over gezondheid, welvaart etc.

Ik schreef ook niet dat die tekst over gezondheid, welvaart enz. gaat.

Quote:

Ik denk dat de crew Eulogía even tegen zichzelf in bescherming moet gaan nemen, want hij doet nu wel heel vreemde uitspraken.

De crew hoeft helemaal niets. Iedereen mag zulke vreemde uitspraken maken als hij/zij zelf wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid