Spring naar bijdragen

Is ziek zijn van de duivel?


Aanbevolen berichten

Mijn post is niet draaikonterig, want je kan niet zoiets even concluderen uit wat ik daar schreef. Ik heb in dit topic veel meer geschreven.

Eigen (on)bewuste zonden/fouten kúnnen tot kanker leiden, maar ook fouten van anderen kunnen tot kanker leiden (fabrieken die kankerverwekkende stoffen uitstoten) en de zondeval kan tot kanker leiden enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 490
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

@Eulogia:

Jouw uitspraak "Als mensen zondigen, zitten daar helaas consequenties aan. Dan krijgt de duivel daar ruimte en wordt de zondaar ziek." zegt toch letterlijk dat ziektevan van mensen hun eigen schuld is?

bedenk dat Eulogia heeft aangegeven dat mensen in zijn visie kunnen zondigen zonder het zelf te weten, en dat ze gevolgen van de zonde van voorouders kunnen ondervinden. Misschien een curieus idee over zonde, maar hij is wel consistent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

bedenk dat Eulogia heeft aangegeven dat mensen in zijn visie kunnen zondigen zonder het zelf te weten, en dat ze gevolgen van de zonde van voorouders kunnen ondervinden. Misschien een curieus idee over zonde, maar hij is wel consistent.

Ok, daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Bedankt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

bedenk dat Eulogia heeft aangegeven dat mensen in zijn visie kunnen zondigen zonder het zelf te weten, en dat ze gevolgen van de zonde van voorouders kunnen ondervinden. Misschien een curieus idee over zonde, maar hij is wel consistent.

Die alternatieve oorzaken (erfzonde, zonde van fabriekseigenaren etc.) kwamen pas uit de hoge hoed toen de eigen zonden als oorzaak van ziekten toch wat te concreet werd.

Overigens zijn al die secundaire oorzaken in flagrante tegenspraak met Eulogia's eigen claim dat hij nooit ziek zal worden zolang hij niet bewust zondigt.

Zo consistent vind ik het dus allemaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Morpho,

Dat mag gewoon. Als mensen geloven dat ze geen inentingen nodig hebben en dat daarom niet willen, mag ook. (Maar dan moet je wel zeker weten dat je het echt gelooft en dat het geen gok is of dat je het alleen hoopt. Geloof is 'zeker weten'.) De medische wetenschap mag de mens ten voordeel gebruiken.

Ik denk dat je het kan vergelijken met Jezus Die Zich liet doden, waardoor het leek dat Hij van de duivel verloor, maar uiteindelijk won Hij juist door de duivel in zijn eigen val te laten lopen.

Zo kun je ziekten (die van de duivel komen) ook gebruiken (in zwakke vorm) om daarmee weerstand voor jezelf op te bouwen, zodat je niet erg ziek wordt en je niet de vloek van ziekte ondervindt.

Sommigen worden inderdaad een beetje ziek van zo'n inenting, maar ik geloof dat gelovige christenen ook zo'n inenting kunnen laten inspuiten en dat ze daar geen last van krijgen, omdat die verzwakte ziekte gelijk door het geloof wordt uitgeschakeld. (De gelovige John G. Lake liet ook dodelijke bacteriën op zijn hand brengen en onder een microscoop konden doktoren zien dat die bacteriën direct afstierven, terwijl -als dit bij andere mensen zou gebeuren- ze direct ernstig/dodelijk ziek werden.)

Quote:

die alternatieve oorzaken (erfzonde, zonde van fabriekseigenaren etc.) kwamen pas uit de hoge hoed toen de eigen zonden als oorzaak van ziekten toch wat te concreet werd.

Overigens zijn al die secundaire oorzaken in flagrante tegenspraak met Eulogia's eigen claim dat hij nooit ziek zal worden zolang hij niet bewust zondigt.

Zo consistent vind ik het dus allemaal niet.

Al in eerdere topics gaf ik aan dat alternatieve oorzaken ziekten tot gevolg kunnen hebben. Ook staat in de Bijbel het verband tussen zonden en ziekten, dus dat kun je mij niet verwijten.

Er bestaat een manier van leven en een weg daar naartoe, waarbij je inderdaad niet meer ziek wordt / hoeft te worden. Ik heb al aangegeven dat een gebrek aan kennis een rol speelt. Als je voldoende benodigde kennis hebt en deze toepast (samen met andere aspecten), hoef je inderdaad niet meer ziek te worden en zal je ook niet meer ziek worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Die alternatieve oorzaken (erfzonde, zonde van fabriekseigenaren etc.) kwamen pas uit de hoge hoed toen de eigen zonden als oorzaak van ziekten toch wat te concreet werd.

Overigens zijn al die secundaire oorzaken in flagrante tegenspraak met Eulogia's eigen claim dat hij nooit ziek zal worden zolang hij niet bewust zondigt.

Zo consistent vind ik het dus allemaal niet.

Nee, dat gedeelte niet. Wat ik bedoelde is dat de uitspraak "ziekte komt door zonde" en "ziekte is niet je eigen schuld" consistent is, als je zonde definieert als iets buiten je eigen schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De gelovige John G. Lake liet ook dodelijke bacteriën op zijn hand brengen en onder een microscoop konden doktoren zien dat die bacteriën direct afstierven, terwijl -als dit bij andere mensen zou gebeuren- ze direct ernstig/dodelijk ziek werden.)

Ik neem aan dat de medische verklaring hierover op internet staat? Of dat er een andere bron is?

Quote:

Er bestaat een manier van leven en een weg daar naartoe, waarbij je inderdaad niet meer ziek wordt / hoeft te worden. Ik heb al aangegeven dat een gebrek aan kennis een rol speelt. Als je voldoende benodigde kennis hebt en deze toepast (samen met andere aspecten), hoef je inderdaad niet meer ziek te worden en zal je ook niet meer ziek worden.

Wat heb je nu nodig? Geloof of kennis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Morpho,

Sommigen worden inderdaad een beetje ziek van zo'n inenting, maar ik geloof dat gelovige christenen ook zo'n inenting kunnen laten inspuiten en dat ze daar geen last van krijgen, omdat die verzwakte ziekte gelijk door het geloof wordt uitgeschakeld. (

Er bestaat een manier van leven en een weg daar naartoe, waarbij je inderdaad niet meer ziek wordt / hoeft te worden. Ik heb al aangegeven dat een gebrek aan kennis een rol speelt. Als je voldoende benodigde kennis hebt en deze toepast (samen met andere aspecten), hoef je inderdaad niet meer ziek te worden en zal je ook niet meer ziek worden.

Nou dat is wel een fijn onderscheid wat je daar maakt. Op die manier kunnen we direct even uittesten waar de échte goede christenen zitten, gewoon even een ronde maken langs de huisartsen posten en de mensen die nog nooit zijn langsgekomen kunnen een enkeltje naar de hemel verwachten.

Uch... Kwalificeer je jezelf inmiddels na alle opgedane kennis al als een persoon die niet ziek kan worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik neem aan dat de medische verklaring hierover op internet staat? Of dat er een andere bron is?

Of het op internet staat of dat er een andere bron is, weet ik niet, want zelf onderzoek ik dat soort dingen nooit, omdat ik het voor waar aanneem en ik geen wetenschappelijke onderbouwing nodig heb. Boeken van/over John G. Lake kunnen misschien wel op internet worden gevonden. Hij heeft overigens nog meer van dergelijke medische experimenten laten uitvoeren door doktoren.

Quote:
Wat heb je nu nodig? Geloof of kennis?

Beide.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou dat is wel een fijn onderscheid wat je daar maakt. Op die manier kunnen we direct even uittesten waar de échte goede christenen zitten, gewoon even een ronde maken langs de huisartsen posten en de mensen die nog nooit zijn langsgekomen kunnen een enkeltje naar de hemel verwachten.

Uch... Kwalificeer je jezelf inmiddels na alle opgedane kennis al als een persoon die niet ziek kan worden?

Zelf deel ik mensen niet in in 'christenen' en 'échte goede christenen'. Voor mij zijn het allemaal christenen.

Ik word inderdaad niet ziek, als gevolg van geloof, kennis enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Of het op internet staat of dat er een andere bron is, weet ik niet, want zelf onderzoek ik dat soort dingen nooit, omdat ik het voor waar aanneem en ik geen wetenschappelijke onderbouwing nodig heb. Boeken van/over John G. Lake kunnen misschien wel op internet worden gevonden. Hij heeft overigens nog meer van dergelijke medische experimenten laten uitvoeren door doktoren.

Dat is exact het antwoord dat ik al verwachtte. Jammer, want wij, als minder stabiele en zondige gelovigen hebben hier niet zo heel veel aan. Er wordt wel meer beweert. Mohammed beweerde dat een engel hem beval de koran te schrijven, een andere engel gaf Joseph Smith opdracht om het 'book of mormon' te schrijven. Er staan van tijd tot tijd mensen op met claims die niet te bewijzen zijn.

Quote:
Beide.

Heel duidelijk.

Ik blijf er bij; ik zie allerlei niet-onderbouwde beweringen langskomen in zowel dit topic als tal van anderen waar ik persoonlijk niets mee kan. Jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En als je geloof (en dus kennis?) zo groot is als een mosterdzaadje?

Dan kan het uitgroeien tot een hele grote boom van geloof.

En er zijn mensen die een geloof hadden zo klein als een mosterdzaadje en in één klap genazen bij een genezingsdienst.

Quote:

Dat is exact het antwoord dat ik al verwachtte. Jammer, want wij, als minder stabiele en zondige gelovigen hebben hier niet zo heel veel aan. Er wordt wel meer beweert. Mohammed beweerde dat een engel hem beval de koran te schrijven, een andere engel gaf Joseph Smith opdracht om het 'book of mormon' te schrijven. Er staan van tijd tot tijd mensen op met claims die niet te bewijzen zijn.

Ik sluit niet uit dat Mohammed en Joseph Smith echt een engel meemaakten, maar dat deze engelen niet van Jahweh kwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Zelf deel ik mensen niet in in 'christenen' en 'échte goede christenen'. Voor mij zijn het allemaal christenen.

Ik word inderdaad niet ziek, als gevolg van geloof, kennis enz. .

Dus jij bent zonder zonde en je weet zeker dat ook jouw ouders/grootouders en daarvoor van beiden kanten en mensen die je goed kent nooit eens iets verkeerds doen? Al is het misschien onbewust?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heel duidelijk.

Ik blijf er bij; ik zie allerlei niet-onderbouwde beweringen langskomen in zowel dit topic als tal van anderen waar ik persoonlijk niets mee kan. Jammer.

Ik onderbouw altijd vanuit de Bijbel. Dat is voor mij het bewijs (en zou wat mij betreft het bewijs moeten zijn voor elke christen).

Wat ik schreef over John G. Lake is alleen een illustratie en geen claim van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Dat is exact het antwoord dat ik al verwachtte. Jammer, want wij, als minder stabiele en zondige gelovigen hebben hier niet zo heel veel aan. Er wordt wel meer beweert. Mohammed beweerde dat een engel hem beval de koran te schrijven, een andere engel gaf Joseph Smith opdracht om het 'book of mormon' te schrijven. Er staan van tijd tot tijd mensen op met claims die niet te bewijzen zijn.

Puur voor de nuance, en niet om je tegen te spreken, op de kast te jagen of andere bijbedoelingen: één van die mensen was Jezus. Van Zijn claims is niet zoveel te bewijzen, en van de claims over Hem nog minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus jij bent zonder zonde en je weet zeker dat ook jouw ouders/grootouders en daarvoor van beiden kanten en mensen die je goed kent nooit eens iets verkeerds doen? Al is het misschien onbewust?

In Christus ben ik zonder zonde en door Christus ben ik ook verlost van elke vloek uit het verleden.

Quote:

Ik weet dat ik het niet aardig is om te zeggen, maar ik zou bijna hopen dat je eens op de proef werd gesteld... en dan bedoel ik geen ernstige ziekte, maar genoeg om je van die hoge toren te blazen waar je nu opzit...

Wat een arrogantie... wat een hoogmoed...

Dat is geen arrogantie/hoogmoed, maar weten wie een christen is in Christus.

Wat ik over mijzelf schrijf, kan voor elke christen gelden.

De koningin is ook niet hoogmoedig als ze van zichzelf beweert dat ze de koningin is. Ze is het gewoon.

Een kind van de Allerhoogste is ook niet hoogmoedig als deze beweert een kind van de Allerhoogste te zijn en te delen in Christus' overwinning over zonde, ziekte, armoede, dood en hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Ik onderbouw altijd vanuit de Bijbel.

Nee, dat is niet helemaal waar, zoals je aan het begin van dit topic zelf al hebt aangegeven. Je mag vinden dat dat over een detail ging dat niet belangrijk is, maar als je beweert dat je iets altijd doet, en je doet het niet altijd, dan is dat onwaarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]In Christus ben ik zonder zonde en door Christus ben ik ook verlost van elke vloek uit het verleden.

Kijk je wel eens om je heen? Zelfs baby's worden geboren met ernstige chronische ziektes, sterven soms al voor hun eerste levensjaar. Mensen worden ziek doordat ze in een ziekelijke omgeving opgroeien, geen schoon drinkwater hebben bijvoorbeeld. Geen bed om in te slapen, geen gezond voedsel etc. En dit komt allemaal doordat zij zondig zijn? Door de duivel? Doordat hun kennis en geloof niet stevig genoeg staat?

En dan nog al die andere ziektes... een tip: dwaal eens een maandje door een ziekenhuis, en vervolgens dwaal je een maandje door de kleedkamers van de hoogste topsportcompetities van nederland, mag jij me de zondaars aanwijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@CvW,

Als ik iets schrijf wat niet klopt, kan ik het ook niet vanuit de Bijbel onderbouwen.

Quote:

[...]

Kijk je wel eens om je heen? Zelfs baby's worden geboren met ernstige chronische ziektes, sterven soms al voor hun eerste levensjaar. Mensen worden ziek doordat ze in een ziekelijke omgeving opgroeien, geen schoon drinkwater hebben bijvoorbeeld. Geen bed om in te slapen, geen gezond voedsel etc. En dit komt allemaal doordat zij zondig zijn? Door de duivel? Doordat hun kennis en geloof niet stevig genoeg staan?

...

Inderdaad komt dat door de zondeval, eigen zonden of zonden van anderen en door de duivel, tekort aan geloof en kennis, tekort aan het toepassen van kennis enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]In Christus ben ik zonder zonde en door Christus ben ik ook verlost van elke vloek uit het verleden.

Dit bedoel ik dus een beetje.. Jij bent in Christus verlost, andere christenen niet. Hoe komt dit en als je antwoord 'gebrek aan kennis' is, welke kennis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid