Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ik kom tenminste nog met onderbouwing aan.

Even los van het theologische stuk, wij binnen de Revival Fellowship spreken allemaal in tongen (110.000+ mensen)

Dan graag even foto's van wat kerkgebouwen, want als ik zo op internet kijk kan dit aantal nooit kloppen.

Nederland: 3 locaties

Tjechië: 1 locatie

Frankrijk: 1 locatie

Hongarije: 1 locatie

Ierland: 1 locatie

Japan: 1 locatie

Kenia: 1 locatie

Zwitserland: 1 locatie

Verenigd Koninkrijk: 6 locaties

Verenigde Staten: 1 locatie

------------

Totaal 17 locaties.

110.000 / 17 =/= 6500 per locatie

Nu heb ik enkele locaties op Google Maps bekeken, maar dat zijn gewoon woonhuizen. Dus vertel mij eens hoe kom jij aan die 110.000+? Ik snap natuurlijk wel dat niet iedereen altijd naar de dienst/viering gaat. Maar dit is wel heel scheef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 313
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Zeker. Maar Thorgrem vond jouw club niet zo christelijk geloof ik. Ik wees hem er op dat dat in feite dus wel klopt.

Iedereen mag een mening hebben..Maar meer is het niet.

Quote:

[...]Toppie voor je. Ik spreek ook met mijn tong.

Fijn dat je het zo serieus neemt..Kom anders even langs..Dan kun je er in Nederland zo'n 300 ontmoeten..Kunnen ze je allemaal uitleggen waarom ze in tongen spreken en waarom dat niet toevallig is..Maar dat zal je wel eng vinden..het is natuurlijk makkelijker om van achter je computer te reageren knipoog_dicht.gif

Quote:

Nee, dat bepaalt de crew hier.

Moest even lachen...sorry big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dan graag even foto's van wat kerkgebouwen, want als ik zo op internet kijk kan dit aantal nooit kloppen.

Nederland: 3 locaties

Tjechië: 1 locatie

Frankrijk: 1 locatie

Hongarije: 1 locatie

Ierland: 1 locatie

Japan: 1 locatie

Kenia: 1 locatie

Zwitserland: 1 locatie

Verenigd Koninkrijk: 6 locaties

Verenigde Staten: 1 locatie

------------

Totaal 17 locaties.

110.000 / 17 =/= 6500 per locatie

Nu heb ik enkele locaties op Google Maps bekeken, maar dat zijn gewoon woonhuizen. Dus vertel mij eens hoe kom jij aan die 110.000+? Ik snap natuurlijk wel dat niet iedereen altijd naar de dienst/viering gaat. Maar dit is wel heel scheef.

Je vergeet Australie met meer dan 40 locaties en Papua Nieuw Guinea met meer dan 800 locaties.. Maar dat past niet op de site.


Samengevoegd:

Quote:

[...]voor St Eve wel, want hij heeft de H. Geest he. En dat kan hij bewijzen, want hij voldoet aan de door zijn club bedachte criteria.

Ik biedt tenminste nog bewijs aan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ervaringen dienen altijd aan de christelijke Leer getoetst worden en zijn nooit gezaghebbend ten opzichte van de Schrift en van hetgeen de Kerk al eeuwenlang geleerd heeft. Gelovigen zijn altijd vrij om jouw ervaringen voor waar of niet-waar aan te nemen, ook al zou je dingen zeggen die niet in strijd met het christelijk geloof zouden zijn.

En als je dan bijvoorbeeld de Drie-eenheid ontkent, dan kun je nog een oceaanlading aan prachtige ervaringen hebben, maar dat zijn dan wel niet-christelijke ervaringen. Misschien niet meteen slechte ervaringen, maar niet christelijk. Wij mogen ze altijd verwerpen.

Mijn ervaringen kunnen alleen maar van God komen..Ik kan mensen niet genezen, dat doet God, ik kan mensen niet in Tongen laten spreken, dat doet God.

De enige bewijzen waarmee de RKK komt is huilende mariabeeldjes..Sorry , kan daar niet zoveel mee en is ook niet erg bijbels..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik bid al meer dan 12 jaar voor mensen voor de Heilige Geest en telkens weer spraken ze in vreemde talen, zelfs tot hun eigen verbazing.

Even serieus nu. Kun je dat bij mij ook? Ik heb nl. geregeld geprobeerd in tongen te praten maar het is nooit gelukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Even serieus nu. Kun je dat bij mij ook? Ik heb nl. geregeld geprobeerd in tongen te praten maar het is nooit gelukt.

Voor je bidden willen ze wel, zelfs op afstand. Maar als je dan een mailtje terugstuurt dat het nog niet gewerkt heeft en dat je het nog niet kan... maak je borst dan maar nat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

quote

Nee, dat bepaalt de crew hier.

/quote

Moest even lachen...sorry
big-smile.gif

Op Credible is inderdaad duidelijk gedefinieerd wat onder christen verstaan wordt. Ontkennen van de godheid van Jezus kwalificeert je daarom als niet-christen op Credible en CvW verwijst daar terecht naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Even serieus nu. Kun je dat bij mij ook? Ik heb nl. geregeld geprobeerd in tongen te praten maar het is nooit gelukt.

Natuurlijk kun jij dat ook..Alleen is het belangrijk dat de verwachting juist is..Ik zelf bijvoorbeeld, ben Christelijk Gereformeerd opgevoed to mijn 18e, ervaarde hetgeen ik geleerd had als een belemmering. Pas toen ik echt openminded het een kans gaf lukt het. \

Maar we kunnen best een afspraak maken hoor. Dan kun je tenminste wat concreets meemaken ipv erover te praten, want dat is makkelijker smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor je bidden willen ze wel, zelfs op afstand. Maar als je dan een mailtje terugstuurt dat het nog niet gewerkt heeft en dat je het nog niet kan... maak je borst dan maar nat.

Werkt ook helemaal niet op afstand..Beter persoonlijk afspreken..Als jij het echt wil weten dan garandeer ik je dat het gebeurt. je mag het zelfs bij mij thuis uitproberen als je wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Werkt ook helemaal niet op afstand..Beter persoonlijk afspreken..Als jij het echt wil weten dan garandeer ik je dat het gebeurt. je mag het zelfs bij mij thuis uitproberen als je wil.

Dank voor de uitnodiging, maar nee dank je vriendelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

je neemt te makkelijk je eigen fantasie voor waarheid aan. Dat maakt je totaal niet serieus te nemen. Jammer, maar het is niet anders.

Ik bied je toch een mogelijkheid tot proberen aan? Bij mijn weten is iets waar todat het tegendeel bewezen wordt. Dus wie neemt wie niet serieus? Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik meteen reageren..Lachen man.. Kun je bewijzen dat ik een leugenaar ben want je hebt het geprobeerd samen met mij maar ik kon het niet waarmaken.. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Op Credible is inderdaad duidelijk gedefinieerd wat onder christen verstaan wordt. Ontkennen van de godheid van Jezus kwalificeert je daarom als niet-christen op Credible en CvW verwijst daar terecht naar.

Sorry, je zegt het verkeerd.

Op Credible is gedefinieerd wat Credible verstaat onder het Christen zijn... Nuanceverschil smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan houdt het voor mij ook even op..Aanbod blijft staan
smile.gif

Ik wijs het aanbod niet voor niets af. Ik zal er dus niet op ingaan, ook niet op een later tijdstip, evengoed ga ik niet op zulke aanboden in van mormonen, islamieten enz enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat zegt dan veel over je visie op waarheid. Het spijt me, maar dat is echt onzinnig. Iets is niet waar tot het tegendeel bewezen wordt.

(/Quote)

Ok..Ook goed..Kom maar langs en bewijs het tegendeel. Het niet deelnemen aan een test wil niet zeggen dat jij gelijk hebt.

[...]Ik jou niet. Big time.

Dat blijkt smile.gif

Quote:
Dat zegt dan veel over jouw persoonlijkheid. Ik heb er geen enkele behoefte aan de draak met je te steken. Dat dat voor jou kennelijk wel een eerste behoefte is maakt je niet direct tot iemand die ik graag eens zou ontmoeten.

Ik steek met niemand de draak want ik biedt mensen de mogelijkheid om het tegendeel te bewijzen..Mits het tenminste aangegaan wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wijs het aanbod niet voor niets af. Ik zal er dus niet op ingaan, ook niet op een later tijdstip, evengoed ga ik niet op zulke aanboden in van mormonen, islamieten enz enz.

O, nou ik heeeeeel graag een uitdaging van een Moslim of Mormoon etc aangaan als deze mij beweerd dat hij of zij een bewijs kan leveren voor zijn of haar geloof..

Helaas ben ik er nog geen een tegengekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

O, nou ik heeeeeel graag een uitdaging van een Moslim of Mormoon etc aangaan als deze mij beweerd dat hij of zij een bewijs kan leveren voor zijn of haar geloof..

Helaas ben ik er nog geen een tegengekomen.

Je bedoeld wetenschap. Nee, geloof is geen wetenschap. Maar vertel eens, wat voor 'bewijzen' ga jij leveren voor jouw geloof. Ik ben zeer, maar dan ook zeer benieuwd.

(en kritisch ik zou namelijk zelf niet durven beweren dat ik mijn geloof kan bewijzen aan iemand)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je bedoeld wetenschap. Nee, geloof is geen wetenschap. Maar vertel eens, wat voor 'bewijzen' ga jij leveren voor jouw geloof. Ik ben zeer, maar dan ook zeer benieuwd.

(en kritisch ik zou namelijk zelf niet durven beweren dat ik mijn geloof kan bewijzen aan iemand)

Nou, zoals als vele malen verteld, je kunt de Heilige Geest ontvangen en dan spreek je in een taal die je zelf niet kan verstaan. Lijkt me al genoeg.

je kunt genezen worden van wat je ook zou hebben..

Maar het eerste is het meest overtuigende aangezien je iets aan God vraagt, en Hij dat meteen geeft.

Als je echt wil weten of het waar is ga je toch de uitdaging met me aan big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

je eigen woorden pleiten tegen je. Je maakt goed duidelijk hoe jij een gesprek voert, en dat is prima. Voor mij toon je je daarmee vooral een onaangenaam mens, en die zoek ik niet op als daar geen noodzaak toe bestaat.

Smaken verschillen ja..

En ja, ik heb plezier in het ontmaskeren van leugenaars..doe ik iedereen een plezier mee lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, zoals als vele malen verteld, je kunt de Heilige Geest ontvangen en dan spreek je in een taal die je zelf niet kan verstaan. Lijkt me al genoeg.

Maar dat lukt me nu ook al wel. Ik brabbel gewoon wat willekeurig. Ik heb fimpjes gezien van tongental, en sorry, dat overtuigd me in de verste verte niet. Daarnaast kan het evengoed bezetenheid van een demon zijn. Dus daarmee bewijs je nog echt niet dat jouw geloof de waarheid is.

Mocht het van God komen dan bewijs je daarmee hooguit dat tongentaal een mogelijkheid is, maar dat staat al in de Bijbel.

Quote:

je kunt genezen worden van wat je ook zou hebben..

Dat lukt in het ziekenhuis procentueel gezien vaker. Is het ziekenhuis de waarheid?

Quote:

Maar het eerste is het meest overtuigende aangezien je iets aan God vraagt, en Hij dat meteen geeft.

De praktijk leert dat dat niet werkt. En indien je zo'n godsbeeld hebt dan heb ik oprecht medelijden met je.

Quote:

Als je echt wil weten of het waar is ga je toch de uitdaging met me aan
big-smile.gif

Ik weet hoe zulke organisaties te werk gaan.

Edit: woord aangepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry, je zegt het verkeerd.

Op Credible is gedefinieerd wat Credible verstaat onder het Christen zijn... Nuanceverschil
smile.gif

Je bevindt je hier ook op Credible en hier geldt dus die definitie van christen, waar jij op basis van je eigen woorden niet toebehoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid