Spring naar bijdragen

Hoe denk jij over de Islam ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Doe dat lekker eerst zelf. Dan praten we wel verder.


Samengevoegd:

[...]Altijd als er hier moslims opduiken zie je weer hetzelfde verloop:

Post 1

Salaam vrienden! Ik ben een moslim en ik ben geïnteresseerd naar jullie visie!

Post 2

Nou wij vinden blablabla.

Post 3

Salaam vrienden! Begrijpen jullie niet dat dat niet klopt en dat de islam een religie van vrede en waarheid is en dat christenen niet deugen en afgodendienaars zijn blablabla

Post 4

Dit is een christelijk forum en wij zijn het daar niet mee eens.

Post 5

Ja maar in de islam is vrede en blijheid en jullie hebben de kruistochten gemaakt!

Post 6

Nee hoor de islam is deugt ook niet bepaald. "Negen miljard voorbeelden"

Post 7

Wollah! Dat is geen respectvol debat! Je moet respecteren en niet-oordelen. BLablablablablabal

Etc. etc. etc.

Als je als christen op een islamforum komt gaat het trouwens anders:

Post 1:

Hallo ik ben christen ik wil graag meer leren over de islam.

Post 2 t/m 1000:

Wollah! Bekeer jezelf want je aanbidt niet Allah maar een profeet. Allah zal je de mond snoeren als je zo hoogmoedig blijft.

Post 1001:

Oh jeetje ik wilde gewoon iets leren.

Post 1002 t/m 2001:

Wollah! Als je hier alleen maar komt om te leren maar je wil je niet bekeren ga dan weg! Vuile afgodendienaar! Een eeuwig vuur wacht op je!

Dat is dus nog wel een interessant verschil.
smile.gif

Ben je nu niet iedereen over het spreekwoordelijke kam aan het scheren?

Het lijkt ook of je kant en klaar recept hebt voor moslims met wie jij debateert en discussiert. Uit de tent lokken, negatieve benaderingen e.d. Een actie kan een (gewenste en/of ongewenste) reactie oproepen. Dus steek ook de hand in eigen boezem. Ja het kan voor komen dat er dan een malloot tussen zit die dat dan leest waarop hij er vervolgens fel tegen ingaat. Voor alle duidelijkheid, ik heb het dan niet over mezelf hihi...of toch wel een beetje hihi.

Handel zo onbevangen als het kindje Jezus!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Goed, dan dient Nederland en de overige landen eens op te houden over hoe slecht de Islam niet is. Het wordt gezien als de synoniem van Het Kwaad.

Als jou in Nederland verboden zou worden om je geloof als moslim te belijden of het verboden wordt om moskeeën te bouwen wat zou jij daarvan vinden?

Wees je bewust dat dit dagelijkse kost is voor christenen in landen als Saoedi Arabië waar christenen vervolgd worden en geen enkele kerk mogen bouwen. De islam kan je daar weldegelijk als een groot kwaad zien als ik zie hoe men daar met christenen omgaat.

Uiteraard kan jij weer wijzen naar Wilders, maar besef dat Wilders geen christen is, terwijl veel politieke leiders in islamitische landen juist wel pretenderen gelovige moslims te zijn en tegelijk christenen vervolgen of hen het recht ontnemen om kerken te bouwen of samenkomsten te houden.

De dag dat er in Mekka een kerk mag worden gebouwd zal pas de dag zijn dat ik de islam een tolerante godsdienst noem, heb ik al eens eerder gezegd, helaas lijkt dat nog ver weg.

Quote:

Als dat het geval was, denk je dan niet dat Allah of in christenogen Jezus, God en de Heilige Geest (of God alleen want die kan het best allemaal zelf wel aan) geen einde aan de Islam had gemaakt?

Een beetje een drogreden eerlijk gezegd. Bedoel waarom heeft God geen einde aan het boeddisme gemaakt? of aan het hindoeisme? Ik kan echt niks met dit soort uitspraken sorry.

Quote:

Het is hedentendage toch echt het snelst groeiende monotheistisch Geloof ter wereld. You can't ignore that fact!

Dus dan is het de waarheid??? Omdat het snel groeit??? Zelf heb ik helemaal niks met de Islam. Uiteraard weet ik wel wat van de achtergronden en de geschiedenis van de islam dat vind ik wel weer interessant, maar ik wordt zeker geen moslim.

[...]

Quote:

Ik weet werkeijk niet waar dit laatste stukje op slaat, maar dat zullen we denk ik maar negeren!

Volgens mij begon jij zelf erover dat vrouwen in Nederland door de mannen werden gedwongen om er schaarsgekleed bij te lopen. Daar ik dat zelf niet zo'n reeël argument vond reageerde ik daar op deze manier op. Ik vind namelijk dat je argument geen hout snijd. Ik vind discusseren over de islam prima, en ook wil ik best mijn mening bijstellen als moslims met sterke argumenten komen. Maar de manier waarop je mijn kritische vragen pareerde vond ik zelf niet erg sterk.

Het is echt niet zo dat ik jou steeds wil afkatten of wat dan ook, maar ik ben iemand die van stevige argumentatie houd. Maar uiteraard blijf ik de discussie volgen. Ben in ieder geval blij dat er ook moslims op credible zijn met wie je van gedachte kan wisselen, ook al kijken we kritisch naar elkaar dat vind ik verder prima.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Moet je eens opletten:

Komt ie hoor:

(tromgeroffel en zo)

Ik heb geen reden om aan te nemen dat er (een) god(en) bestaan, dus ik vraag me ook niet af waarom dingen als de islam bestaan.

Inderdaad! strooien met aantallen wil niet zeggen dat iets waar is. Hoeveel kinderen geloven niet in Sinterklaas bijvoorbeeld knipoog_dicht.gif en dat aantal groeit met iedere geboorte smile.gif

Ik ben zelf christen en heb andere argumenten om mijn geloof te verdedigen dan alleen maar het roepen van aantallen waarom ik denk dat het christendom waar is. Ik zou dat van mezelf ook een zwak argument vinden als ik daarmee kwam.

Uiteraard zijn dat mijn persoonlijk opvattingen, maar zelfs een ongelovige kan tig van argumenten noemen om niet in God te geloven, daar ben ik me ook van bewust.

Vandaar dat ik het Argument over aantallen van aanvulling niet zoveel ter zake vind doen.

Als er 2 miljard christenen zijn tegenover 4 miljard moslims(noem maar wat als voorbeeld!) dan is de islam de waarheid...zo lijkt aanvulling te redeneren.

Wellicht zou een atheist dan in mijn ogen weer terrecht kunnen inbrengen: "ja maar er zijn 7 miljard atheisten dus het atheisme is de waarheid" knipoog_dicht.gif En zo kan je wel doorgaan als je de redenaties van aanvulling volgt.

Dus aantallen zijn geen argument, dit geef je goed kort en bondig weer in je commentaar knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doelde meer op "het probleem van het kwaad". Als ongelovige hoef ik geen hoger doel o.i.d. achter het spreekwoordelijke kwaad te zoeken. Iets als kanker bestaat gewoon en is niet meer dan een gevolg van een verkeerde worp met de genetische dobbelsteen; ik hoef me dus niet af te vragen waarom god kanker toelaat.

Ik ben het wel met je eens dat argumenten met aantallen onzinnig zijn. Ooit dacht iedereen dat de aarde plat was, en nu denkt de meerderheid dat de aarde een bol is. De aarde is echt niet van vorm veranderd om e.e.a. kloppend te maken.

Volgens het Argument van de meerderheid zou het Christendom op het eerste gezicht waar zijn met (2,2 miljard volgelingen), maar dat argument valt met het feit dat er heel veel verschillende smaken christendom zijn. (op het moment om en nabij de 2,2 miljard, denk ik)


Samengevoegd:

Quote:

Debateer en spreekt niet uit hoogmoed en onwetendheid!

Zelfreflectie is niet jouw forte, heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik doelde meer op "het probleem van het kwaad". Als ongelovige hoef ik geen hoger doel o.i.d. achter het spreekwoordelijke kwaad te zoeken. Iets als kanker bestaat gewoon en is niet meer dan een gevolg van een verkeerde worp met de genetische dobbelsteen; ik hoef me dus niet af te vragen waarom god kanker toelaat.

Ik ben het wel met je eens dat argumenten met aantallen onzinnig zijn. Ooit dacht iedereen dat de aarde plat was, en nu denkt de meerderheid dat de aarde een bol is. De aarde is echt niet van vorm veranderd om e.e.a. kloppend te maken.

Volgens het Argument van de meerderheid zou het Christendom op het eerste gezicht waar zijn met (2,2 miljard volgelingen), maar dat argument valt met het feit dat er heel veel verschillende smaken christendom zijn. (op het moment om en nabij de 2,2 miljard, denk ik)

Helder knipoog_dicht.gif

2,2 miljard is inderdaad een hoop, maar zegt uiteraard niets over wat nu de waarheid is.

Ik reageerde erop omdat ik in het verleden ook al eens een discussie met een moslim had en die beriep zich ook op het argument van de aantallen als voornaamste reden waarom de islam wel waar moest zijn.

Uiteraard moeten we ook niet achter alles meteen metafysische verklaringen zoeken ook niet voor het kwaad dat is waar jij op doelde begrijp ik? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik reageerde erop omdat ik in het verleden ook al eens een discussie met een moslim had en die beriep zich ook op het argument van de aantallen als voornaamste reden waarom de islam wel waar moest zijn.

link

Er is zelfs een naam voor dat type drogredenering (voor als je die nog niet kenden). Verder is de claim van "snelstgroeiende godsdienst" nogal zwak. Iedereen met een basale kennis van statistiek weet dat nogal nietszeggend is. Is het in absolute of relatieve zin? is het gemiddeld over een periode of een momentopname? Daarbij wordt in islamitische landen de Islam gewoon opgedrongen. Een onbekend deel van de moslims is alleen moslim vanwege de deplorabele positie van ongelovigen en andersdenkenden aldaar.

Quote:
Uiteraard moeten we ook niet achter alles meteen metafysische verklaringen zoeken ook niet voor het kwaad dat is waar jij op doelde begrijp ik?
smile.gif

Ik zal alleen een metafysische verklaring zoeken als ik echt niet anders kan (dat is in feite nooit). Maar goed, ik ben ongelovig natuurlijk. Overigens is de redenatie "de islam is niet vernietigt door God, dus het moet wel goed zijn" bijzonder zwak te noemen. Via dezelfde weg kun je alles van de genocide tot ebola als goed beschouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

[...]

Ik zal alleen een metafysische verklaring zoeken als ik echt niet anders kan (dat is in feite nooit). Maar goed, ik ben ongelovig natuurlijk. Overigens is de redenatie "de islam is niet vernietigt door God, dus het moet wel goed zijn" bijzonder zwak te noemen. Via dezelfde weg kun je alles van de genocide tot ebola als goed beschouwen.

Hoe kun je de bovengestelde tragedies nu vergelijken met de Islam. Dit is nu net de instelling, waarom wij niet verder kunnen komen. Ik zou het christendom nooit als pandemie of etnische zuivering beschouwen, laat staan het zo te bestempelen.

Laat die instelling varen, het zal je ten goede komen. Jezus staat voor naastenliefde en vrede. De islam draagt datzelfde boodschap. Al kunnen wij vanwege bepaalde godsdienstige principes niet door 1 deur, toch moet wij elkaar dulden en soms de ene voor laten gaan en soms de ander de ene laten passeren.

Wij allen hebben recht op naastenliefde, ook voor elkaar. Al doe je het omwille van Allah en/of Jezus.

Vredesgroet, De Aanvulling

Mijn aanvulling is compleet!


Samengevoegd:

"Gezegend is Hij, die vrede verkondigd"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe kun je de bovengestelde tragedies nu vergelijken met de Islam. Dit is nu net de instelling, waarom wij niet verder kunnen komen. Ik zou het christendom nooit als pandemie of etnische zuivering beschouwen, laat staan het zo te bestempelen.

Laat die instelling varen, het zal je ten goede komen. Jezus staat voor naastenliefde en vrede. De islam draagt datzelfde boodschap.

Naastenliefde en vrede...dus een christen wordt in Saoedi Arabië met open armen ontvangen, en kan in alle vrede met de moslims een kerk bouwen? Of een moslim zou zonder problemen christen kunnen worden zonder dat dit gevolgen voor hem of haar heeft? In dergelijke gevallen komen begrippen als vrede en naastenliefde dan ook tot uitdrukking volgens jou??

Helaas zie ik in dergelijke moslimlanden daar weinig van terug. Gevluchte ex-moslims uit die landen hebben daar weinig naastenliefde of vrede ervaren, eerder haat en vijandschap omdat men christen werd. nosmile.gif En het zijn allemaal oprechte moslims die hen haten. Volgelingen van een geloof waarvan jij pretendeert dat het vrede en broederschap leert.

Quote:

Al kunnen wij vanwege bepaalde godsdienstige principes niet door 1 deur, toch moet wij elkaar dulden en soms de ene voor laten gaan en soms de ander de ene laten passeren.

Als ik zeg dat christenen in dit soort landen niet 'geduld' worden druk ik me denk ik nog iets te licht uit.

Quote:

Wij allen hebben recht op naastenliefde, ook voor elkaar. Al doe je het omwille van Allah en/of Jezus.

Mooi als je dat ook eens tegen je 'broeders' in dergelijk moslimlanden zegt. Wellich dat christenen daar dan niet vervolgd worden of het verboden blijft om daar kerken te bouwen. Er ligt dus een taak voor jou aanvulling!! knipoog_dicht.gif

Quote:

Vredesgroet, De Aanvulling

Mijn aanvulling is compleet!


Samengevoegd:

"Gezegend is Hij, die vrede verkondigd"

Hopelijk zal deze vredesgroet ook ooit uit de mond komen van de moslimleiders in landen waar christenen amper samen mogen komen of verboden wordt om kerken te bouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan dit topic niet gesloten worden? Het is erg vermoeiend en het is nu wel duidelijk hoe de verschillende users over de islam denken.

Goed idee, er zijn verschillen en daar kunnen we niet om heen. Maar er zijn ook overeenkomsten. Wat betreft die moslimleiders ja daar kan ik niks aan doen. Je hebt nu eenmaal altijd wel rotte appels tussen zitten. Ik zie toch echt dat de medemoslims om mij heen, de toonbeeld en de karakteristieken van waarachtigen, rechtvaardigen en geduldigen met zich meedragen.

Wie reikt mij in oprechtheid de hand toe (zoals ik uiteraard dat zal doen), zodat wij anderen kunnen tonen dat christenen en moslims wel degelijk samen kunnen werken aan vrede, naastenliefde en liefdadigheid. Waar kan ik als moslim tekenen voor het verrichten van goede daden in de nabijheid van mijn christenbroeders en/of zusters!

M.a.w. vrijwillige goede werken voor mensen en instellingen in de agglomoratie van Rotterdam. Er zijn vast wel broeders en zusters die hier een goed idee hebben.

Voor degene die dit allemaal te zoetsappig in de oren klinkt, neemt afstand van dezen boodschap! Dit is een oproep voor diegene die zich aangesproken voelt.

"Geen woorden, maar daden"

En het zou helemaal mooi zijn als er anderen zouden volgen. Ik stel mijzelf open en houd mij oprecht onbevangen.

EN NU MAG DE TOPIC WAT MIJ BETREFT GESLOTEN WORDEN.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe kun je de bovengestelde tragedies nu vergelijken met de Islam.

Ik trek die vergelijking niet.

Quote:

Dit is nu net de instelling, waarom wij niet verder kunnen komen. Ik zou het christendom nooit als pandemie of etnische zuivering beschouwen, laat staan het zo te bestempelen.

Al heb je het graag over christelijke wandaden.

Quote:

Laat die instelling varen, het zal je ten goede komen. Jezus staat voor naastenliefde en vrede.

Ik heb niet zoveel met Jezus.

Quote:

De islam draagt datzelfde boodschap.

Klopt, al verdwijnen die voordelen al snel als je verminderd moslim bent. Voor mijn soort mensen betekent de islam trouwens vervolging en dood, (om verschillende redenen zelfs) al dat geblaat over vrede en naastenliefde betekent niet zoveel als je aan je nek opgetakeld wordt om een of andere debiele reden in een of ander nutteloos geitenland. Ik zou de definitie van vrede eens opzoeken als ik jou was; de islam heeft daar niet zoveel mee te maken.

Quote:

Al kunnen wij vanwege bepaalde godsdienstige principes niet door 1 deur, toch moet wij elkaar dulden en soms de ene voor laten gaan en soms de ander de ene laten passeren.

De islam is ook al niet befaamd vanwege levensbeschouwelijke tolerantie.

Quote:

Wij allen hebben recht op naastenliefde, ook voor elkaar. Al doe je het omwille van Allah en/of Jezus.

Ik doe aan naastenliefde vanwege mijn naaste, anders is het nogal betekenisloos.


Samengevoegd:

Quote:

Je hebt nu eenmaal altijd wel rotte appels tussen zitten.

Ik kijk even met een schuin oog naar islamitische landen:

Zijn het die paar rotte appels die er voor zorgen dat daar gemiddeld genomen:

- vrouwen minder rechten hebben?

- het strafsysteem nogal eens barbaarse straffen kent als steniging, amputaties en stokslagen?

- geen vrijheid van religie is?

- geen vrijheid van meningsuiting is?

- geen vrijheid van seksleven is?

Ik denk het niet, die landen zijn relatief barbaars en achterlijk omdat de gemiddelde inwoner van dat land dat ook is. De islam is niet tolerant en niet vreedzaam, niet in theorie en niet in de praktijk. Je kunt dat blijven volhouden, maar de realiteit laat iets anders zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MarinusCopy jij en ik (en vast nog wel anderen) verschillen nu eenmaal van zienswijze. Laten we het daarbij laten. Jij kunt enkel de negatieve zaken benoemen, zodat het jouw visie ten goede komt en jouw uitlatingen rechtvaardigt. Ik daarintegen reageerde met het benoemen van de verschillen om aan te tonen dat er een nuance gezocht dient te worden in het hele verhaal.Als je een bepaalde vastgeroeste visie hebt over een bepaald onderwerp, dan dien je je af te vragen of je intentie dan wel helemaal zuiver is. Als je b.v. beweert dat een land relatief Barbaars is, dan zeg je in principe dat die mensen allemaal relatieve barbaren zijn. Is het allemaal echt zo zwart-wit in jouw ogen. Wat staat jou dan een cultuurschok te wachten als je eenmaal daadwerkelijk in die landen aanwezig bent.

Vroeger dacht men precies eender over Turkije en tegenwoordig hoor je bijna iedere Nederlander zeggen: "oh wat zijn die mensen aardig, ze zijn zooooooooooo gastvrij!!!! en dat nog wel in die dorpjes!!!"

Dan vraag ik me werkelijk af of die gastvrijheid in jouw ogen ook namaak en gespeeld?

En zo zijn er nog meer positieve en negatieve tegenstellingen te benoemen, vat je 'm nu een beetje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jij kunt enkel de negatieve zaken benoemen, zodat het jouw visie ten goede komt en jouw uitlatingen rechtvaardigt.

Nou, ik kan onderbouwen waarom ik negatief over de islam denk. Jij kunt enkel dat wat ik aandraag ontwijken en vervolgens probeer je me in diskrediet te brengen en mijn motieven in twijfel te trekken. Dat kun je nog zo beleefd doen, maar het blijft tamelijk onbeschoft.

Quote:

Ik daarintegen reageerde met het benoemen van de verschillen om aan te tonen dat er een nuance gezocht dient te worden in het hele verhaal.

Nuance? ik hoor alleen maar onzinverhaaltjes over hoe geweldig de islam wel niet is.

Quote:

Als je een bepaalde vastgeroeste visie hebt over een bepaald onderwerp, dan dien je je af te vragen of je intentie dan wel helemaal zuiver is.

Ik dien helemaal niets te doen. Als veel mensen negatief over de islam denken moet je misschien eens gaan kijken of het niet aan de islam ligt i.p.v. altijd maar met het vingertje naar anderen te wijzen.

Quote:

Als je b.v. beweert dat een land relatief Barbaars is, dan zeg je in principe dat die mensen allemaal relatieve barbaren zijn. Is het allemaal echt zo zwart-wit in jouw ogen.

Dat beweer ik niet, ik beweer dat mensen in die landen relatief vaak barbaarse denkbeelden hebben. Het zijn echt niet een "paar rotte appels" die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden in bijv. Iran, KSA en Somalie.

Quote:

Wat staat jou dan een cultuurschok te wachten als je eenmaal daadwerkelijk in die landen aanwezig bent.

Dat denk ik wel ja, alleen geen prettige cultuurschok.

Quote:

Vroeger dacht men precies eender over Turkije en tegenwoordig hoor je bijna iedere Nederlander zeggen: "oh wat zijn die mensen aardig, ze zijn zooooooooooo gastvrij!!!! en dat nog wel in die dorpjes!!!"

Dan vraag ik me werkelijk af of die gastvrijheid in jouw ogen ook namaak en gespeeld?

Als mensen aardig zijn tegen toeristen dan kan dat best nep zijn.

Quote:

En zo zijn er nog meer positieve en negatieve tegenstellingen te benoemen, vat je 'm nu een beetje?

Doe jezelf een lol en laat dat irritante belerende toontje achterwege. Ik ben er niet van gediend om als een schooljongetje toegesproken te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je een bepaalde vastgeroeste visie hebt over een bepaald onderwerp, dan dien je je af te vragen of je intentie dan wel helemaal zuiver is.

Dus als je een uitgesproken mening over iets hebt waar je volledig achter staat dan is dat volgens jou niet zuiver en moet je die maar aanpassen?

Waarom eigenlijk? En om de lijn door te trekken; wordt het niet hoog tijd dat een heleboel moslims zich eens gaan afvragen of hun intentie wel helemaal zuiver is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

BRITS ISLAMLESBOEK: HOMO MOET DOOD

Veertig islamitische weekendscholen in Groot-Brittannië gebruiken een lesboek waarin staat dat homo's dood moeten. De gepaste straf voor homoseksualiteit is de dood, aldus de Saudische lesboeken.

Er staat ook in dat je de handen en voeten van dieven moet afhakken. De Saudische overheid zegt dat ze niet verantwoordelijk is voor de boeken.

Het BBC-programma Panorama ontdekte de omstreden lesstof. De Britse onderwijsinspectie wil de scholen nu aan banden leggen.

bron: rtlnieuws.nl

----------

Weer twee christenen vermoord in Irak

Vanmiddag zijn in de stad Mosoel, in het noorden van Irak, twee christelijke arbeiders door gewapende mannen vermoord in de garage waar zij tewerkgesteld waren. De slachtoffers zijn twee broers, respectievelijk 40 en 43 jaar. Het gaat om Syrisch-katholieken.

De christelijke gemeenschap in Irak is de jongste week al geteisterd door verscheidene aanslagen. Daardoor zijn weer heel wat christenen het land uitgevlucht. Vandaag zouden er nog 500.000 christenen in Irak leven, in 2003 voor de Amerikaanse invasie waren er dat nog 800.000 tot 1,2 miljoen.

bron: RKnieuwsnet.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

BRITS ISLAMLESBOEK: HOMO MOET DOOD

Veertig islamitische weekendscholen in Groot-Brittannië gebruiken een lesboek waarin staat dat homo's dood moeten. De gepaste straf voor homoseksualiteit is de dood, aldus de Saudische lesboeken.

Er staat ook in dat je de handen en voeten van dieven moet afhakken. De Saudische overheid zegt dat ze niet verantwoordelijk is voor de boeken.

Het BBC-programma Panorama ontdekte de omstreden lesstof. De Britse onderwijsinspectie wil de scholen nu aan banden leggen.

bron: rtlnieuws.nl

Op zaterdag 20 november 2010 19:00:58 schreef De Aanvulling het volgende:

[...]

Wij allen hebben recht op naastenliefde, ook voor elkaar. Al doe je het omwille van Allah en/of Jezus.

Vredesgroet, De Aanvulling

Volgens de aanvulling spreek je niet de waarheid Bonaventura en leert de islam vrede en naastenliefde voor iedereen. Wellicht met een uitzondering voor homo's knipoog_dicht.gif Maar klaarblijkelijk is de sharia slechts cultuur en heeft het niks met de islam te maken puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de aanvulling spreek je niet de waarheid en leert de islam vrede en naastenliefde voor iedereen. Wellicht met een uitzondering voor homo's
knipoog_dicht.gif

En christenen... en joden... en atheïsten... en hindoes... en boeddhisten... en... moslims van een andere stroming... tsja lastig hoor. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

(Leviticus 24:16) En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden.

(Leviticus 20:10) Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.

(Deuteronomium 22:23-24) Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben; Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven;

Zo kan ik nog even doorgaan hoor. Let vooral op het eerste vers.

Quote:

BRITS ISLAMLESBOEK: HOMO MOET DOOD

Veertig islamitische weekendscholen in Groot-Brittannië gebruiken een lesboek waarin staat dat homo's dood moeten. De gepaste straf voor homoseksualiteit is de dood, aldus de Saudische lesboeken.

Er staat ook in dat je de handen en voeten van dieven moet afhakken. De Saudische overheid zegt dat ze niet verantwoordelijk is voor de boeken.

Het BBC-programma Panorama ontdekte de omstreden lesstof. De Britse onderwijsinspectie wil de scholen nu aan banden leggen.

bron: rtlnieuws.nl

----------

Weer twee christenen vermoord in Irak

Vanmiddag zijn in de stad Mosoel, in het noorden van Irak, twee christelijke arbeiders door gewapende mannen vermoord in de garage waar zij tewerkgesteld waren. De slachtoffers zijn twee broers, respectievelijk 40 en 43 jaar. Het gaat om Syrisch-katholieken.

De christelijke gemeenschap in Irak is de jongste week al geteisterd door verscheidene aanslagen. Daardoor zijn weer heel wat christenen het land uitgevlucht. Vandaag zouden er nog 500.000 christenen in Irak leven, in 2003 voor de Amerikaanse invasie waren er dat nog 800.000 tot 1,2 miljoen.

bron: RKnieuwsnet.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

(Leviticus 24:16) En wie den Naam des HEEREN gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden.

(Leviticus 20:10) Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.

(Deuteronomium 22:23-24) Wanneer er een jonge dochter zal zijn, die een maagd is, ondertrouwd aan een man, en een man haar in de stad zal gevonden, en bij haar gelegen hebben; Zo zult gij ze beiden uitbrengen tot de poort derzelver stad, en gij zult hen met stenen stenigen, dat zij sterven;

Zo kan ik nog even doorgaan hoor.

Als je er even bij zegt wanneer deze wetten voor het laatst zijn uitgevoerd of welk modern catechesemateriaal deze regels worden onderwezen weten we weer waar we staan.widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaat mij erom,er wordt raar opgekeken meestal als God bepaalde wetten oplegt in de islam en geopenbaard heeft aan onze Profeet Mohamed vrede zij met hem en jullie het normaal vinden dat God bepaalde wetten opgelegd heeft aan Mozes vrede zij met hem, in de bijbel, beetje raar vind je ook niet. Het is of je accepteert het allebei of je accepteert het allebei niet.

Quote:

[...]Als je er even bij zegt wanneer deze wetten voor het laatst zijn uitgevoerd of welke modern catechesemateriaal deze regels worden onderwezen weten we weer waar we staan.
widegrin.gif


Samengevoegd:

Als God in de bijbel zegt dat Homo's gedood dienen te worden (wat in de bijbel staat), ga jij dan zeggen NEE homo's hoeven niet dood? Ga je tegen het gebod van jou Heer in?

Quote:

[...]

Ben je het daar mee eens? Met andere woorden: vind je dat homo's dood moeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid