Spring naar bijdragen

Hoe denk jij over de Islam ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik vind de Islam een voornamelijk humorloze religie, eigenlijk.

Je bedoeld dat ze grappen over dingen die ze heilig achtten niet grappig vinden?

Ach, als ik grappen over negers, vrouwenemancipatie en homo's zou maken en die dusdanig van toon waren dat mijn negatieve en zelfs minachtende houding duidelijk zijn, kan ik ook een horde boze D66'ers en PvdA'ers mij aan verwachtten.

Mensen vinden grappen over het heilige zelden grappig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ben katholiek en nee het was geen grap. Of althans...het zou kunnen...anyways,

Wat mij aan de islam opvalt is het schijnbare gebrek aan relativeringsvermogen. Je zou haast denken dat humor haram is. Hoe zal ik anders zeggen, in de islam ontbeert het naar mijn mening aan een zekere levensvreugde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja ik ben katholiek en nee het was geen grap. Of althans...het zou kunnen...anyways,

Wat mij aan de islam opvalt is het schijnbare gebrek aan relativeringsvermogen. Je zou haast denken dat humor haram is. Hoe zal ik anders zeggen, in de islam ontbeert het naar mijn mening aan een zekere levensvreugde.

Najib Amhali?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ja ik ben katholiek en nee het was geen grap. Of althans...het zou kunnen...anyways,

Wat mij aan de islam opvalt is het schijnbare gebrek aan relativeringsvermogen. Je zou haast denken dat humor haram is. Hoe zal ik anders zeggen, in de islam ontbeert het naar mijn mening aan een zekere levensvreugde.

Volgens mij heb jij vooral een beperkt begrip van het woord 'humor' . In mijn ogen omvat dat meer dan enkel beledigende ingestudeerde grappen maken.

Levensvreugde; wat bedoel je daar mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij heb jij vooral een beperkt begrip van het woord 'humor' . In mijn ogen omvat dat meer dan enkel beledigende ingestudeerde grappen maken.

Levensvreugde; wat bedoel je daar mee?

De exacte betekenis van het woord.

Ik denk niet dat ik een beperkt begrip heb van het woord "humor". Ik geloof niet dat iemand als Finkers ooit een beledigende grap heeft gemaakt zeker niet over religie. Humor is vele malen meer dan beledigen. Humor is jezelf een (lach)spiegel voorhouden, kijk naar typische joodse humor.

Dat mis ik in de islam. Duidelijk nu ?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Najib Amhali?

Hmjah, hmjah, hmjah... Granted, die is leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik ken aardig wat christenen (zonder uitzondering protestanten grappig genoeg) die dit knap beledigend vinden:

Persoonlijk kan ik er erg om lachen, maar wat dat imho wel laat zien, is dat het verschil tussen humor en belediging nogal subjectief is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken aardig wat christenen (zonder uitzondering protestanten grappig genoeg) die dit knap beledigend vinden:

Persoonlijk kan ik er erg om lachen, maar wat dat imho wel laat zien, is dat het verschil tussen humor en belediging nogal subjectief is.

Ik vind het ook zwaar hilarisch, maar moet er niet bij m'n ouders aankomen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

De exacte betekenis van het woord.

Ik denk niet dat ik een beperkt begrip heb van het woord "humor". Ik geloof niet dat iemand als Finkers ooit een beledigende grap heeft gemaakt zeker niet over religie. Humor is vele malen meer dan beledigen. Humor is jezelf een (lach)spiegel voorhouden, kijk naar typische joodse humor.

Dat mis ik in de islam. Duidelijk nu ?

ja hoor.. en dat was het ook al. smile.gif Dus humor is alleen jezelf een lachspiegel voorhouden? Vind ik nog steeds een beperkt begrip. Maar goed, ik begrijp dat je dat mist in de Islam.. zoals voor alles zijn er ook regels over wanneer en hoe humor gepast is in de Islam, zoals niet op een leugenachtige manier, niet achter de rug van iemand anders, niet over de Islam of over God etc. etc. Waarschijnlijk vat jij dat op als 'weinig levensvreugde, te serieus' en dergelijke, maar dat is het leven ook over het algemeen.. het is een serieuze test, en een weg naar het ultieme geluk en échte vreugde. Dus je kan je tijd verdoen door te lachen en naar cabaratiers te gaan in die enkele jaren dat je leeft, of je doet je best om God te aanbidden en krijgt het oneindige plezier..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je bedoeld dat ze grappen over dingen die ze heilig achtten niet grappig vinden?

Ach, als ik grappen over negers, vrouwenemancipatie en homo's zou maken en die dusdanig van toon waren dat mijn negatieve en zelfs minachtende houding duidelijk zijn, kan ik ook een horde boze D66'ers en PvdA'ers mij aan verwachtten.

Mensen vinden grappen over het heilige zelden grappig.

Cabaretiers maken ook grappen over negers, homo's en vrouwen hoor, alleen kunnen die i.t.t. moslims wel tegen een grapje. Ik heb best wel wat rondgehangen op islamitische fora, en de meesten met een meer dan basaal gevoel voor humor zijn bekeerde westerlingen.

Dat de islam de meest humorloze religie is klopt wel denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken aardig wat christenen (zonder uitzondering protestanten grappig genoeg) die dit knap beledigend vinden:

Hahaha, dit is echt goed widegrin.gif (Ik had RobertF wel eens over dat laatste stukje horen vertellen, maar nu ik de context erbij heb, is ie nog beter big-smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Toch een zeer interessante discussie tussen twee verschillende geloven. Aan beide zijden wordt verteld hoe almachtig en goed God voor de mensheid is. Als God zo goed voor ons mensen is waarom zaait hij dan zoveel tegenstrijdigheden. Tegenstrijdigheden die in deze discussie benadrukt worden om elkaar te overtuiging dat JOU geloof het ware is (wie denk je wel dat je bent God ofzo). Tegenstrijdigheden die door de eeuwen heen voor zoveel dood en verderf onder de mensheid hebben gezorgd. Oorlogen die er vandaag de dag (2010!!?) nog steeds voor zorgen dat er mensen sterven door Gods woorden. Hoe is het mogelijk dat God dit over ons afroept? Hoe is het mogelijk dat een volgens jullie een zo almachtig wezen dit toestaat en er met zijn macht niks aan doet. Wordt het niet tijd dat God na 2000 of 1400 jaar eens een nieuwe Profeet gaat sturen. Een Profeet die een einde maakt aan de mis interpretaties die er bestaan over God. De mis interpretaties die zorgen voor deze onenigheid. Want wat jullie allemaal gemeen hebben is dat er maar één God bestaat, dit moet dezelfde God zijn anders bestaan er meerdere en zitten jullie er allemaal naast. Misschien komt het erop neer dat er vroeger in sprookjes werd geloofd. Mensen die Goddelijke teksten prediken en claimen dat ze de nieuwe Profeet zijn krijgen in deze tijd een pilletje van de psychiater. Misschien hebben we door de instelling van psychiaters wel de nieuwe Messias gemist. De nieuwe Messias die de vrede op aarde zou laten terug keren en de mensen het werkelijke geloof zou openbaren. Een geloof waarin discussie tussen volkeren niet meer kan plaats vinden. Zou dat niet Gods werkelijke taak moeten zijn? Volgens christenen geneest God mensen, maar de werkelijkheid laat zien dat bijna niemand wordt genezen. Ziekte eist veel doden per jaar waaronder (door de grote aantallen gelovigen) ook gelovigen. Zo nu en dan wordt er iemand genezen en dan moeten we van een wonder van God spreken. In werkelijkheid heeft hij niet veel voor ons over. Sla de krant maar eens open en je wordt overspoeld met ellende. Waar is jullie verklaring dat God dit probleem niet geneest. Hoe kan het dat een almachtige God zo nu en dan iemand van kanker geneest maar tegelijkertijd een ziekelijke oorlog onder de gehele mensheid veroorzaakt door de verwarring die Hij heeft veroorzaakt onder de mensheid, allemaal door de vele geloofsrichtingen. Geloof laat zien hoe ver de indoctrinatie kan gaan bij onderwerpen waar we absoluut niet zeker over kunnen zijn. Het laat zien hoe ze mensen heeft overtuigd van het gelijk van een specifiek geloof, en zorgt ervoor dat mensen tot het uiterste gaan om die overtuiging aan anderen op te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

echt een vraag heb je niet, dat is duidelijk. Maar je bent vermoedelijk ook niet zo onnozel dat je denkt dat je nogal gebrekkige inzichten en open deuren iemand op andere gedachten gaan brengen. Dat roept de vraag op: wat wil je eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Peterus,

Er hoeft geen nieuwe profeet te komen, want Jezus Christus heeft alles duidelijk uitgelegd.

De islam en het christendom hoeven het niet met elkaar eens te zijn, want maar één hiervan verkondigt de waarheid en niets dan de waarheid.

Je bent onvoldoende op de hoogte van de feiten, want er genezen dagelijks vele christenen op wonderlijke wijze door God.

Oorlogen bestaan door menselijk falen. Als het aan God lag, waren er geen oorlogen, maar mensen nemen onvoldoende verantwoordelijkheid in het voorkómen van oorlogen. God heeft niet de verwarring veroorzaakt, maar de satan heeft verwarring veroorzaakt.

Het christendom gaat niet samen met het opleggen van overtuigingen, want in het christendom is iedereen vrij om keuzen te maken in persoonlijke overtuigingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wilde dit graag delen met anderen.

Je kunt mij beschuldigen van open deuren en gebrekkige inzichten, maar dat kan ik ook bij jou als je met mooie verhalen van je geloof komt aanzetten. De mening die je zult hebben na het lezen van mijn stuk zal bepaalt worden door je geloofsovertuiging.

Ik heb liever dat je ergens op ingaat om mij van het tegendeel te bewijzen dan dat je met loze argumenten komt over open deuren en gebrekkige inzichten. Dat zijn de makkelijke manieren die hier vaker worden gebruikt om iets te uit de weg te gaan waar je het antwoord niet op weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken aardig wat christenen (zonder uitzondering protestanten grappig genoeg) die dit knap beledigend vinden:

Ik klik er al niet eens op want ik vermoed dat ik er niet op wil klikken..

@Peterus,

Niet-gelovigen hebben door oorlogen honderden miljoenen de dood ingejaagd. Oorlogen zijn geen argument voor het (on)gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid