Spring naar bijdragen

Vliegramp 12/5/10 Tripoli - Libië


Aanbevolen berichten

103 mensen dood, onder wie 61 Nederlanders. Vreselijk, zoveel mensen in één klap weg! cry.gif Mogen ze allemaal rusten in vrede pray.gif

En één overlevende, een Nederlands kind. Hopelijk zaten niet beide ouders van hem/haar aan boord, mja ... die kans is natuurlijk wel enorm groot nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las dat beide ouders en nog een ouder broertje/zusje aan boord waren. Misschien is het een vreemde reactie van me, maar om een of andere reden vind ik dat van dat kind nog het ergste, verder opgroeien na als enige overlevende uit zoiets te komen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal niet raar, ik heb hetzelfde. Die anderen zijn of komen wel op hun eeuwige bestemming. Maar ja, misschien zijn er nog meer nabestaanden die nu ineens beide ouders kwijt zijn, bijv. kleine kinderen die niet mee zijn geweest, maar bij een oppas zijn geweest ofzo. Dat weet je natuurlijk niet. Maar die hebben er niet ook nog eens een trauma van zelf in hetzelfde ongeluk gezeten te hebben, bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg dat nieuws.

Je wordt vaak ook alleen maar overspoelt via de media met slecht en negatief nieuws. De hele dag is dat ongeluk op TV. Dat is ook de bedoeling want het geeft de angst voeding.

Per dag sterven er in Nederland een paar honderd mensen aan de gevolgen van kanker of het roken. Maar dat is natuurlijk wat minder hot om te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik als lompe *** vind het dan alleen vreselijk onzinnig om vervolgens op de radio te horen dat de tweede kamer, balkenende en beatrix geschokt hebben gereageerd. Niet meer dan logisch en vind ik niet nodig dat daar dan tijd aan wordt geschonken. Maakt het leed voor niemand minder.

En vervolgens worden campagnes van politieke partijen ook gestaakt vanwege "Respect." Ik mag vast heel raar werken maar ik vind dat geen logische conclusies of relevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat de koningin, de premier en de Kamer een reactie geven op zoiets tragisch. Misschien zijn de bewoordingen vaak dan wat hetzelfde, maar als staatshoofd, als regering en als volksvertegenwoordiging behoor je mijns inziens gewoon je medeleven te uiten, dus even van je te laten horen. Al doe je het alleen al voor de slachtoffers en nabestaanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid