Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Olmoth, kettingzagen klinken leuk. Maar het zijn niet de meest ideale anti-zombie wapens. Als je on the run bent wegen die dingen nodeloos zwaar en in een zombie apocalyps loop je op een gegeven moment toch tegen energie problemen aan.

Wat dat betreft is de katana een beter wapen: scherp licht en je kunt er zombies mee onthoofden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Olmoth, kettingzagen klinken leuk. Maar het zijn niet de meest ideale anti-zombie wapens. Als je on the run bent wegen die dingen nodeloos zwaar en in een zombie apocalyps loop je op een gegeven moment toch tegen energie problemen aan.

Wat dat betreft is de katana een beter wapen: scherp licht en je kunt er zombies mee onthoofden.

Mwah, als Left 4 Dead ben ik meer fan van de koekepan, die is akoustisch meer verantwoord dan de katana. *poengplonkpeng*

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Quote:

Maar wat vinden jullie van occulte horror films? Met demonen en bezeten mensen die niet meer aardig zijn etc?

Hangt er een beetje vanaf hoe het neer gezet is. Doorgaans ben ik er niet zo gek op. Maar dat kan ook aan de crappy films liggen, want ik doe wel dingen als table-top RPG's met die dingen er in. knipoog_dicht.gif En heb ook wel literatuur met die dingen, notabene C.S. Lewis. widegrin.gif Of de bijbel, komt het ook in voor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens die redenatie zouden achtbanen ook verkeerd zijn....

Dat zijn ze ook. Angst voelen die door iemand anders is geprogrammeerd om geld aan mensen te verdienen is gewoon zielig. Moet je nagaan hoe weinig zelfrespect mensen tegenwoordig hebben, dat ze dat soort dingen normaal vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben ik de enige die een slecht gevoel van horror krijgt? Net als je net iemand hebt beledigt of iets fouts hebt gedaan?

Ik krijg er iig altijd spijt van omdat het gemaakt is om angsten op te roepen, en dus vind ik het verkeerd.

Ik hou ook niet van horror. Als je het mij vraagt is het gemaakt om op een virtuele manier de menselijke behoefte aan angst, wreedheid etc te bevredigen. Een economie waarin alleen datgene wordt getolereerd wat verenigbaar is met een 8-urige werkdag is nu eenmaal niet met emotionele vrijheid en authenticiteit te verenigen. Dus moeten mensen allerlei boeken en films krijgen om samen met miljoenen anderen door iemand anders gecreeerde emoties te consumeren en nog steeds braaf werkende en belastingbetalende burgers te kunnen blijven.

Dat het Westerse publiek zo veel van dit soort dingen houdt bewijst alleen maar hoe verwend en afgesloten van de werkelijkheid mensen zijn. Wie echte horror heeft meegemaakt of op een andere manier weet wat dat is gaat geen enge films kijken, gillen en daarna mensen vertellen hoe geweldig het was, net zoals een echte soldaat geen soldaatje gaan spelen met een speelgoedgeweer in de tuin. Niet omdat het pijnlijk is maar omdat het speelgoed is om het echte leven te vervangen. En speelgoed is voor kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik loop al een tijdje met het idee voor dit topic, dus bij deze. Wat niet de bedoeling is is een discussie of occultisme wel of niet kan, daar zijn al genoeg topics over. Verder kan en mag wat mij betreft veel.

knipoog_dicht.gif

@Leidenschaft: Je vergeet hier wel heel handig dat horror en thrill-seeking vrij universele menselijke fenomenen zijn. Van alle tijden en alle culturen dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Volgens die redenatie zouden achtbanen ook verkeerd zijn....

Daar krijg ik een kick, en dus geen spijt, van.

Kick stimuleert me om het vaker te doen.

Hele andere dingen...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Daar krijg ik een kick, en dus geen spijt, van.

Voel ook geen angst in achtbaan natuurlijk.

Kick stimuleert me om het vaker te doen.

Hele andere dingen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid