Spring naar bijdragen

Trouwen met iemand van hetzelfde geslacht


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

het ging mij om een "kerkelijke inzegening" van een dergelijk huwelijk... het past gewoon niet binnen het christendom,

Zeg dat dan knipoog_dicht.gif .

Ik ben van mening dat holebi's de eer aan zichzelf moeten houden en massaal zouden moeten breken met het christendom of iig die stromingen waar men blijft vasthouden aan overblijfselen van een antieke maagdelijkheidscultus. Het is uberhaupt stompzinnig om dat soort groepen te blijven ondersteunen als holebi. Ik weet dat je als christen jezelf zou moeten verloochenen, maar waarom zou je dat doen als anderen je al verloochenen. Zie "ik haat de zonde niet de zondaar" voor meer info. Dat is verloochening, niets meer en niets minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zeg dat dan
knipoog_dicht.gif
.

Ik ben van mening dat holebi's de eer aan zichzelf moeten houden en massaal zouden moeten breken met het christendom of iig die stromingen waar men blijft vasthouden aan overblijfselen van een antieke maagdelijkheidscultus. Het is uberhaupt stompzinnig om dat soort groepen te blijven ondersteunen als holebi. Ik weet dat je als christen jezelf zou moeten verloochenen, maar waarom zou je dat doen als anderen je al verloochenen. Zie "ik haat de zonde niet de zondaar" voor meer info. Dat is verloochening, niets meer en niets minder.

jij breekt als homo zijnde anders ook niet met het christendom.. wat doe je anders nog op dit forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik gaf het ook enkel als voorbeeld, dat sommige dingen ook binnen de PKN ook gewoon niet zullen kúnnen, los van wat mensen ervan vinden. De meerderheid zegt dus ook niet alles bij dergelijke vraagstukken.

Het probleem is dat je je voorbeeld over de RKK (wat mij bekend is) vervolgens niet koppelt aan een concrete casus uit de PKN. Noem eens een voorbeeld van dingen die in de PKN niet kunnen, los van wat "mensen" (houd rekening met het synodale karakter hè) er van vinden? Want nu begrijp ik niet goed wat je punt is, en hangt het in het luchtledige.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

jij breekt als homo zijnde anders ook niet met het christendom.. wat doe je anders nog op dit forum?

Ons bekeren? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Waaruit zou blijken dat een eunuch "vaak" homo waren? En wat is vaak?

Alle Bijbel teksten welke mogelijk met homosexualiteit te makken hebben zijn allemaal stuk voor stuk negatief. Er is geen enkele positieve te vinden. Wat ik dan niet goed begrijp is dat de PKN kerk zulke huwelijke inzegent. Valt dit mogelijk onder de genoemde dwaalleer????

Hier staat een uitleg

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nja ik vond jouw opmerking dat je, als je homo bent, totaal zou moeten breken met christendom gewoon vreemd.. Zeker omdat je dat zelf ook niet doet..

Ben jij het christendom dan? En holebi's moeten niet breken, ze kunnen beter breken met het christendom. Dat bespaard de wereld een hoop gezeik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ben jij het christendom dan? En holebi's moeten niet breken, ze kunnen beter breken met het christendom. Dat bespaard de wereld een hoop gezeik.

ehh nee, zeg ik dat ergens? wel goed lezen he..

maar het is een christelijk forum wat je bezoekt.. das nou niet echt 'breken met het christendom', dat is de discussie aangaan en in gesprek blijven, of in ieder geval contact houden.. Vroeg me alleen of waarom je holebi's dat aanraadt terwijl je t zelf niet doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga niet naar de kerk

Ik geloof niet in God

Familieleden die niet de bassale beleefdheid hebben om zich niet tegen mijn liefdesleven aan te bemoeien zijn niet meer welkom

Ik ga later niet naar de hemel

Ik denk dat de bijbel onwaar is

etc. etc.

Ik denk dat lullen op christelijke fora niet echt overtuigend is als bewijs dat ik niet gebroken zou hebben met het christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga niet naar de kerk

Ik geloof niet in God

Familieleden die niet de bassale beleefdheid hebben om zich niet tegen mijn liefdesleven aan te bemoeien zijn niet meer welkom

Ik ga later niet naar de hemel

Ik denk dat de bijbel onwaar is

etc. etc.

Ik denk dat lullen op christelijke fora niet echt overtuigend is als bewijs dat ik niet gebroken zou hebben met het christendom.

mja ik zie 'breken met' als 'de omgang beëindigen', en dat doe je dus niet totaal.. maar anyway; je doet maar en je adviseert maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vind ik niet. Het wordt juist tijd dat kerken eens normaal gaan doen over holebi's.

Resultaten uit het verleden etc.

Ik zeg niet dat het nooit meer goed gaat komen, sterker nog wellicht komt het ooit wel helemaal goed, maar dat kan nog best even duren. Er zit schot in de zaak, maar het kan nog best wel een eeuwtje duren voor het gezeik over is. Tot die tijd is het wellicht niet handig om bij elkaar op de lip te gaan zitten. Sterker nog, dat werkt over en weer maar op de zenuwen.

En misschien moet ik het inderdaad wat minder scherp stellen. Als ze in je kerk nu al normaal doen, waarom zou je daar dan moeilijk over gaan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Resultaten uit het verleden etc.

Ik zeg niet dat het nooit meer goed gaat komen, sterker nog wellicht komt het ooit wel helemaal goed, maar dat kan nog best even duren. Er zit schot in de zaak, maar het kan nog best wel een eeuwtje duren voor het gezeik over is. Tot die tijd is het wellicht niet handig om bij elkaar op de lip te gaan zitten. Sterker nog, dat werkt over en weer maar op de zenuwen.

En misschien moet ik het inderdaad wat minder scherp stellen. Als ze in je kerk nu al normaal doen, waarom zou je daar dan moeilijk over gaan doen?

Bij mij in de kerk doen ze al normaal (en ik heb 'm er niet eens op uitgezocht). Ik zou er ook erg veel moeite mee hebben als dat niet het geval was. Als je ergens jezelf zou moeten kunnen zijn is het in de kerk. Ik verbaas me er weleens over wat veel van mijn mede-christenhomo’s ‘pikken’ van hun kerk, tot censuur aan toe. Met argumenten als ‘meer kun je niet verwachten, dit is al heel wat’. Anderzijds is jouw manier ook niet het meest effectief, want juist als homo’s van zich laten horen in hun eigen kerk ‘moet’ men er iets mee. Als iedereen wegloopt kan men rustig vastgeroeste standpunten blijven handhaven. In de kerk waarin ik ben opgegroeid kreeg ik nogal eens de indruk dat men blij was als mensen met afwijkende ideeën maar ophoepelden. Dan is het alleen maar goed als er wat luizen in de pels blijven. Maar zeker als het homozaken betreft moet je dan wel een beetje stevig in je schoenen staan, want het raakt wel je identiteit. Dat merk ik alleen al door op dit forum rond te struinen. Dus heb ik toch wel respect voor de blijvers.

Het is triest dat de rest van de maatschappij voorloopt op de kerk qua naastenliefde wat dit betreft (en ook wat andere onderwerpen betreft trouwens), dat zou andersom behoren te zijn, en ook heeft het christendom wel het een en ander op z’n geweten t.o.v. homo’s en het zou tijd worden dat dat eens rechtgezet werd. Maar vermoedelijk heb je gelijk dat dat wat het mainstream christendom betreft nog wel even zal duren. Al zit er absoluut beweging in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar waarom zou het normaal zijn om zondes zonder slag of stoot te accepteren?

Ik denk dat de benadering in veel kerken waarin 'zonde' synoniem is met 'het overtreden van regels' sowieso uitermate simplistisch is, want op die manier kom je nooit tot een heldere definitie van wat 'zonde' nu concréét is, en hoe je er nu praktisch mee om moet goed in het dagelijks leven. Het gevolg is kerkscheuringen en ander gezeik. Maar dat even terzijde, dat is misschien net een beetje te filosofisch voor een discussie die on-topic behoort te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat de benadering in veel kerken waarin 'zonde' synoniem is met 'het overtreden van regels' sowieso uitermate simplistisch is, want op die manier kom je nooit tot een heldere definitie van wat 'zonde' nu concréét is, en hoe je er nu praktisch mee om moet goed in het dagelijks leven. Het gevolg is kerkscheuringen en ander gezeik. Maar dat even terzijde, dat is misschien net een beetje te filosofisch voor een discussie die on-topic behoort te blijven.

mjah ik denk dat het niet zo ingewikkeld is.. alles wat God niet wil wordt gezien als 'zonde'.. sommige kerken zien homoseksuele praktijk als iets wat God niet wil en krijgt daarmee het stempel 'zonde'.. Daar kun je t mee eens zijn of niet, als je het er niet mee eens bent kun je andere kerk zoeken of je aanpassen aan 'regels' van die desbetreffende kerk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de Bijbel staat dat er in de laatst der dagen gemeentes (of kerken hoe je het maar noemen wilt) zullen afdwalen en de gezonde leer niet meer willen horen. Op het punt van het homohuwelijk kan ik niet goed begrijpen waarom de PKN daarvoor heeft kunnen kiezen. Als een kerk zich daar niet mee wil in laten moeten ze zelf een brief schrijven.

2 tim. 4:3

3 Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten [eigen toevoeging dus homo huwelijken sluiten zodat homo's huwelijk kunnen inzegenen e.d.????????? Zegenen we straks ook dieven in???]. 4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. 5 Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen.

Het is een profetie. In de Bijbel staat het misschien wat onduidelijk dat mensen die van hetzelfde geslacht seks hebben niet in de hemel zullen komen.

Misschien roept dit heel veel weerstand bij u op omdat u naar PKN kerk gaat of mensen kent. Maar als straks de overheid polygamie huwelijken toe doet staan (toegestaan in Moslim geloof) gaat de kerk zulke huwelijken dan ook inzegenen? Hoe kun je een zegen geven terwijl het niet de wil van God is?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid