Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Update van nu.nl:

AMSTERDAM - De 26-jarige politieman die vastzit in verband met de dood van de 12-jarige Milly Boele, heeft de moord op het meisje tegenover de politie bekend.

Dat zei de Dordrechtse hoofdofficier van justitie G. van de Beek woensdagochtend tijdens een persconferentie. De agent zou hebben gezegd dat hij het meisje woensdagavond uit haar ouderlijk huis had meegenomen. Hij zou haar diezelfde dag in zijn woning hebben vermoord, waarna hij het lichaam in de tuin begroef.

Van de Beek wilde niet ingaan op de vraag of er seksueel contact is geweest tussen Milly en de verdachte.

Motief

Over het motief van de 26-jarige surveillant van het korps Rotterdam-Rijnmond deed hij eveneens geen mededelingen. Hij kon ook nog niet zeggen hoe het meisje om het leven is gebracht.

Volgens Van de Beek had Milly met de verdachte een "vage buurrelatie". Het is volgens hem nog onduidelijk of het meisje vrijwillig met haar moordenaar is meegegaan. Van de Beek zegt dat de verdachte hoogstwaarschijnlijk alleen heeft gehandeld.

Vriendin

De agent, die tegenover Milly woont, legde zijn bekentenis dinsdag af nadat hij door zijn vriendin naar het politiebureau was gestuurd. Dat deed ze nadat de verdachte haar over zijn betrokkenheid had ingelicht.

De verdachte was volgens Van de Beek onder de mannelijke buurtbewoners met wie de politie nader wilde spreken, omdat hij bij een eerder buurtonderzoek niet op alle vragen sluitend antwoord kon geven.

Het lichaam van Milly werd dinsdagavond op aanwijzing van de agent aangetroffen in diens tuin. Milly was bijna een week eerder spoorloos verdwenen toen zij alleen thuis was. In een telefoongesprek met haar moeder zou Milly hebben gezegd de deur te moeten openen voor een buurman.

Verontwaardiging

Op de persconferentie waren ook korpschef Teun Visscher van het politiekorps Zuid-Holland Zuid en burgemeester Arno Brok van Dordrecht aanwezig. Brok uitte in een emotionele korte mededeling zijn afschuw over de moord. "De verontwaardiging is enorm groot, en we betuigen ons medeleven aan de familie."

Volgens Brok onderhoudt de gemeente direct contact met de ouders, broer en zus van Milly en begeleidt hen zo veel mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou je juist veiliger moeten voelen met een agent die in je wijk woont..

Ik zou als familie ook verhuizen, iets wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren. Anders stap je elke dag je deur uit en zie je het huis waar je kind/zus vermoord is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij schijnt ook een kaartje te hebben gestuurd, een dag nadat ze vermist was (En nadat hij haar vermoord had) waarin hij de familie sterkte wenste nooo.gif

Gisteren was de stillen tocht, duizenden mensen die eraan meededen. Mooi gebaar natuurlijk, al vraag ik me wel af wat zoiets nou toevoegd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las net dit artikel in Trouw:

Verbied je kind de deur te openen

Ik vind het enerzijds overdreven, maar anderzijds ook wel een logische gedachtegang. Wij zijn in onze moderne maatschappij geneigd pubers te zien als een soort kleine volwassenen. Bijvoorbeeld als het gaat om het drinken van alcohol, vinden veel ouders het moeilijk ze als kind te behandelen. Dat daar nu over nagedacht wordt door mensen is dan weer een positief aspect van dit vreselijke drama.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrienden van ons hebben hun kinderen aangeleerd om eerst te vragen of ze met iemand mee mogen. Ook al is het heel onschuldig, bijvoorbeeld een buurvrouw die vraagt of ze de nieuwe kleine baby hindjes wil komen bekijken. Eerst altijd vragen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, het was een collega van mijn zwager, hij kende die man wel van gezicht. Hoorde dat het korps daar een dagje uit de roulatie is geweest, dat anderen het overnamen. Omdat mijn vriend bij de politie zit weet ik wel een beetje hoe het werkt daar, het maakt echt gigantisch indruk...

't Zou geen verschil mogen maken in de zin dat ze dingen verzwijgen. Ik vind dat ze juist omwille van zijn functie hem niet zo veel hoeven te sparen hierin. Maargoed, ik kan me voorstellen dat de ouders van Milly ook willen bepalen wat er allemaal bekend wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid