Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Huh, ik ben niet zo van de liefkoosnaampjes... Ik zeg meestal gewoon 'lieverd' ofzo. Wat ik wel heel mooi vind is 'lief' als in 'mijn lief.'

Verder gebruik ik ze meer in bui van meligheid. 'Zeg allerliefste schattepetat, zou je dat die mok bovenin willen pakken, ik ben te klein.' Qua meligheid weet ik er genoeg widegrin.gif Liefst iets met 'woest aantrekkelijk' erin ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, maar dat ligt niet zozeer aan het woord hollander
clown.gif

Filosofisch gedachtengoed bezit die Iriacynthe
widegrin.gif

Hollanders zijn voornamelijk kakkers, arrogant, onbeschoft. Zij die geen kakkers zijn, moeten wel tokkies, tuig en krachtwijkers zijn..

Nederlanders daarentegen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Watte?! Zijn Hollanders kakkers, arrogant, onbeschoft??

Ja yes.gif

'Uit de gouden korenaren,

schiep God de Twentenaren.

Uit het kaf en de resten,

schiep God het Westen'.

Er zijn blijkbaar mensen die denken dat Holland hetzelfde is als Nederland. Helaas, ik ben b.v. een Twentenaar, Nederlander, Rijssenaar en Overijsselaar van geboorte. Momenteel Utrechter, maar vooral Twentenaar.

Hollander is geen liefkozing, maar een scheldnaam (voor mijn doen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Ja
yes.gif

'Uit de gouden korenaren,

schiep God de Twentenaren.

Uit het kaf en de resten,

schiep God het Westen'.

Maar Gods grootste prestatie

was een andere lokatie

Hij begon de verlossing

met 's hertogens bebossing

Quote:
Hollander is geen liefkozing, maar een scheldnaam (voor mijn doen).

worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haha nou vooruit
smile.gif
. Is dat bedoelt als liefkoosnaampje dan?


Samengevoegd:

Zo van: mn lieve domme hollander haha

Soms zeg ik het inderdaad zo ja. widegrin.gif

Verder ben ik niet zo van die koosnaampjes, behalve dan voor de grap. Ik hou het op lieverd, lief of schat. Hoewel er ook wel eens Heerser of Godkeizer bij zit in een melige bui en met de nodige ironie. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

yes.gif Ik gebruik koosnaampjes ook ironisch. Voor de beste resultaten moet je de meest zoetsappige naampjes gebruiken, gegarandeerd effect.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn lief vaker 'lieverd' noem dan bij zijn echte naam. Behalve als ik naar hem moet roepen door een volle kamer ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Soms zeg ik het inderdaad zo ja.
widegrin.gif

Verder ben ik niet zo van die koosnaampjes, behalve dan voor de grap. Ik hou het op lieverd, lief of schat.

Idem voor mij. ^

Ander koosnaampjes zijn voor melige, vage, of andersinds niet serieuze situaties. Mistress bijv, en nog een stel die ik op dit forum maar niet ga noemen omdat sommige mensen daar niet blij mee zijn. Maar laat ik zeggen, ze bezitten een bepaalde historische referentie. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lieverd of schoonheid is zo'n beetje het enige wat ik gebruik.

Hoewel ik haar bij gelegenheid weleens 'zoveel vragen' noem en zij mij 'mijn antwoord'.

Ok, dat is gewoon eng. puh2.gif

(Misschien moeten wij elkaar maar eens Oloria 1 en Oloria 2 beginnen noemen. widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid