Spring naar bijdragen

75 jaar kernbomvrij (min of meer)


Aanbevolen berichten

Quote:

(wat leuk trouwens, om op een zo onverwachte plek mede-liefhebbers van mass destruction tegen te komen
widegrin.gif
)

Je had het kunnen weten toen ik een jaar terug het topic "Post je favo kernbom" opende.

Ik kan ook de ironie van atoomwapens wel waarderen. Voor alles is een kernexplosie de creatie van licht, en satanistisch gezien een soort vervulling van de blaat van de slang in de boom. Er zij licht, En er was licht PART II so to speak. Wel even teruggaan naar de tekentafel voor de rest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

9 augustus dit jaar is het 75 jaar geleden dat er voor het laatst een kernbom als wapen is gebruikt. Ik vind dat een best hoopvol gegeven. Ik ben een nakomertje uit de tijd dat mensen nog serieus bang waren voor WO III, maar ik kan het me nog net herinneren. Ban de Bom en zo.

Nu ja vooruitgaande aan de festiviteiten dit topic dus. En uiteraard kunnen we discusieren over het feit of het iets betekent dat we elkaar niet opgeblazen hebben terwijl het toch makkelijk had gekund. Vergeet niet dat mensen dingen die kunnen zelden of nooit laten.

* Asteraceae is blond. Is het niet pas 65 jaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er staat ook achter min of meer.
engel.gif

Die min of meer gaat meer om de kernproeven. Zo vermoed ik dat de bewoners van diverse atols er iets anders over denken. Het is een beetje lastig om het niet als daad van oorlog te zien als je atol tot 2500 CE licht geeft vermoed ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jaaa, ik had ook op de kleuterschool zo'n button met dit plaatje erop
en mijn ouders hadden een poster achter het raam.

Die hing ook op mijn kamer, tot gruwel van mijn vader. Die demonstraties waren ook best gezellig.

Quote:

(Voor de jeugd, de PSP ging later op in GroenLinks,

Samen met de PPR en de EVP. Dat vond ik heel jammer. Eindelijk een linkse christelijke partij, gaan ze op in de brij die GroenLinks heet.

Quote:

Wat lopen hier een hoop figuren rond die vroeger links waren zeg...

Hoezo vroeger?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik ben te jong voor die F111. Mijn generatie had F117 posters. Of eventueel de F22, maar dat ding is een kleine 20 jaar in de 'experimentele' fase blijven hangen

Je hebt ultieme schoonheid gemist widegrin.gif

En zoals dat hoort, als oudje, ik vind die F117 leluk. Dat is toch geen vliegtuig meer!


Samengevoegd:

Quote:

Dat jullie als "bomliefhebbers" de Avro Vulcan nog niet hebben benoemd zeg
copper2.gif

Schandalig!

Ik was op vakantie in Engeland toen twee Vulcans opstegen richting de Falklands/Malvinas. Dat was héél vaak op de diverse zenders te zien. Wat een spektakel. (Ook omdat men het vermoeden had dat er kernbommen aan boord waren trouwens)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hebt ultieme schoonheid gemist
widegrin.gif

En zoals dat hoort, als oudje, ik vind die F117 leluk. Dat is toch geen vliegtuig meer!

Ik als jonkie ook hoor. F117 vind ik een lelijk blokkerig geval. Daarom vind ik als stealth toestel de B2 veel mooier, zeker als je dat ding in de lucht van onder ziet enzo. Terwijl ik eigenlijk veel meer met straaljagers dan met bommenwerpers iets heb.

Quote:

Ik was op vakantie in Engeland toen twee Vulcans opstegen richting de Falklands/Malvinas. Dat was héél vaak op de diverse zenders te zien. Wat een spektakel. (Ook omdat men het vermoeden had dat er kernbommen aan boord waren trouwens)

Vet! Had ik ook graag bij willen zijn. noparty.gif Maar waren het niet drie vulcans? puh2.gif

Vulcan1.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid