Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er zal wel weer weken of maanden gediscussieerd worden, uiteindelijk komt er een nieuwe "regering" die zoals altijd in Nederland geen beslissingen durft te nemen. Oeverloze bureaucratie verdwijnt niet zomaar.

Balkenende was in al z'n 8(?) jaar nou nooit echt een leider te noemen. Misschien gaat Bos weer een gooi naar het premierschap doen. Hij zou het zeker niet slecht doen als hij eens één standpunt innam en daar ook bij bleef.

Verder hoop ik dat de PVV en SGP op zeer korte termijn verboden zullen worden, het zijn welhaast criminele organisaties. Halsema en Pechtold vind ik op het moment wel goed (hun standpunten niet in acht genomen). Zij zien dat er in Nederland nooit iets gaat gebeuren als we zo doorgaan.

Zoals mijn geschiedenisleraar altijd zei: "Als het in een land slecht gaat, stemt men extreem." Laten we dan maar hopen dat de economie omhoog schiet, dan valt Geertje als een baksteen op z'n plaat. Ongenuanceerde (zware censuur).

Ik ben pas over ruim een half jaar stemgerechtigd, maar op dit moment zou ik waarschijnlijk toch nergens op stemmen.

Mijn twee kwartjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik snap de hallelujah-stemming niet. wat is het alternatief? Hoe moet het nu verder met belangrijke besluiten die tijdens deze crisis genomen moeten worden?

Tsja, het is de vraag of dit kabinet wél goede beslissingen zou hebben genomen tijdens deze crisis.

Quote:

Hoe gaat het nu verder met de Christelijke invloed op het regeringsbeleid?

Hopelijk is die invloed snel voorbij, maar ik vrees dat het CDA wel weer als een grote of de grootste partij uit de bus zal komen.

Quote:

Welke schade brengt toe aan de positie van Nederland binnen de internationale gemeenschap?

Alsof dit kabinet internationaal potten kon breken. Ik vind het nogal apart dat men dat nu opeens in koor roept terwijl we hiervoor, tijdens andere kabinetten Balkenende, niet veel anders deden dan zonder morren achter grote broer Amerika aanlopen als het op internationale besluitvorming aankwam. En waarschijnlijk, als het kabinet nu niet gevallen zou zijn, waren ze er toch niet uitgekomen m.b.t. Uruzgan en zouden ze het definitieve besluit (en de daarmee samenhangende val van het kabinet) hooguit over de gemeenteraadsverkiezingen heengetild hebben.

Quote:

Wat schiet Afghanistan hier mee op?

Wat schiet Nederland ermee op als de militairen blijven? En wordt het niet eens tijd dat andere landen hun verantwoordelijkheden richting de NAVO en de internationale gemeenschap nemen en hun militairen sturen in plaats van Nederland?

Quote:

Hoe groot wordt de PVV?

Alsof de PVV in 2011 niet voor problemen zou zorgen. Ik geloof niet dat de PVV in 2011 veel minder kiezers zou trekken dan nu.

Quote:

Wat wordt de samenstelling en slagvaardigheid van het volgende kabinet?

Dat is het nadeel van het Nederlandse stelsel. Zeker als je nu vijf partijen met een zetel of 20 zou krijgen...

Quote:

CDA, VVD, PVV

Alsjeblieft niet!

Quote:

SP, PVDA, GL en D66

Dat klinkt goed - zolang de invloed van de PvdA ietwat gematigd is, de SP niet teveel te zeggen krijgt en vooral D66 en GroenLinks het voor het zeggen hebben. widegrin.gif

Quote:

Ik ga iig wel weer CU stemmen.

Die moralistische rotpartij had voor mij al afgedaan vóór de vorige verkiezingen (ik heb er überhaupt nooit op gestemd, mijn stemgeschiedenis is: CDA (landelijk), SP (Europees), Blanco (landelijk), D66 (Europees)). En dat is nu niet anders. Ik vind ze juist nadat ze meegeregeerd hebben nóg vervelender en stem 'gewoon' op D66.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Of Eurlings, Kant, Wilders, Halsema, Pechtold?

Waarschijnlijk - ik hoop het niet - wordt het CDA nog wel nipt de grootste partij. Dus wordt het óf Balkenende weer óf - als hij terugtreedt - zijn opvolger, en dat zal dan waarschijnlijk Verhagen worden. Dan heb zelfs ik nog liever Balkenende. Eurlings vind ik overigens ook een kwal.

Kant zal het niet worden, dan nog eerder Wilders. Halsema wordt het ook niet. En op Pechtold (of, als hij in de Kamer blijft, een andere D66'er) hoop ik wel, maar ik vermoed niet dat dat zo gaat zijn. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Laten we dan maar hopen dat de economie omhoog schiet, dan valt Geertje als een baksteen op z'n plaat.

Dat mag je wel hopen, maar dat gebeurt natuurlijk niet, dat omhoogschieten van de economie.

Om met Kees de Kort te spreken: waar we doorheen moeten is zure groente en wat de overheid tot nog toe gedaan heeft is daar suiker aan toe voegen in de hoop dat die groente genetisch zal veranderen. We zullen door zuur heen moeten en hebben dus een regering nodig die een lange termijn visie heeft en ook nog eens in staat is die zo duidelijk te maken dat ondanks natuurlijk een heleboel gemopper mensen bereid zijn door zure appels heen te bijten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stom
boosrood.gif

We hebben nu juist een kabinet nodig om wat te doen aan de economische crisis.

Correct, maar het is niet zo dat dit kabinet al zoveel goeds heeft gedaan om de crisis te bezweren of aan te pakken en ik denk ook niet dat ze hier op een later tijdstip uit waren gekomen. Ik vind het wel prima zo. Als ik moet kiezen tussen twee kwaden, kies ik in dit geval toch voor nieuwe verkiezingen. Dat is mooi, want dan kan de kiezer zelf beslissen welke aanpak van bijvoorbeeld de crisis hem het best zint. Natuurlijk maak ook ik me wel zorgen over bijvoorbeeld de PVV, maar ja, dat is in 2011 niet anders.

Quote:

En bovendien vraag ik me af wat we ervoor in de plaats krijgen. CDA & PvdA & ChristenUnie is qua standpunten voor mij de minst slechte coalitie.

Voor mij bijna de slechtst denkbare. Ik zit niet te wachten op een clubje hypocriete moraalridders. knipoog_dicht.gif

Quote:

Ik vind het trouwens ook sneu voor Rouvoet (en de andere CU'ers). Ik krijg echt de indruk dat hij zijn uiterste best doet, en dan valt het kabinet om machtspelletjes van CDA en PvdA.

Rouvoet kon er ook wat van, maar goed. Ik ben blij toe, laat ze maar terugkeren naar de plek waar ze horen: de banken van de Kamer. Weg uit de regering. Veel te veel invloed hadden ze, belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoals mijn geschiedenisleraar altijd zei: "Als het in een land slecht gaat, stemt men extreem." Laten we dan maar hopen dat de economie omhoog schiet, dan valt Geertje als een baksteen op z'n plaat. Ongenuanceerde (zware censuur).

Heeft die leraar er ook bij verteld onder welke ellende de mensen leden die extremisten aan de macht brachten? Je kunt Nederland nou niet bepaald vergelijken met Duitsland en Rusland begin vorige eeuw. Nederland is een van de rijkste landen ter wereld waar de echte behoeften van de mens 1000 maal zijn overbeverdigd zodat de mensen er zelfs onder lijden (denk maar aan overgewicht). De economie schiet heus niet vanzelf omhoog, het is niet iets abstracts maar wordt gecreeerd door mensen. Natuurlijke mensen kunnen zo'n complexe economie als de onze nooit in stand houden, daarom moeten ze flink bewerkt en opgevoed worden, met het gevolg dat onze vrijheid juist achteruit gaat. Dus laten we vooral hopen dat het NIET beter gaat met de economie, zodat we elkaar niet voortdurend hoeven te controleren en van gebrek aan verantwoordelijkheid beschuldigen voor luxe als plasmaschermtelevisies en yoghurtdrankjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zover ik begreep was de CU die in het kabinet 6 zetels had, volgens de peilingen (vlak voor de val) op 8 zetels uitgekomen.

Iemand voorspelde dat een nieuw kabinet over rechts zou leiden tot CDA'ers die dat toch echt te rechts zouden vinden en dan mogelijk op de CU (of de PvdA) zouden gaan stemmen.

Een kabinet over links zou ik toch echt te anti-christelijk vinden.

In een kabinet over rechts is er misschien nog iets te verwachten van het CDA. Zelfs de PVV zou daar misschien een steentje aan kunnen bijdragen, omdat -hoewel ik ze totaal niet christelijk vind- ze misschien toch het judeo-christelijk gedachtengoed willen versterken. Ik weet wel dat dit gedachtengoed ook niet gelijk te stellen is met het christelijk geloof, maar misschien dat de PVV af en toe toch iets zou kunnen realiseren, waar ik niet geheel ontevreden over zou zijn. Een ietwat pro-Israëlische houding van een rechts kabinet lijkt me ook niet verkeerd.

De PVV snapt ook wel dat ze moet matigen als ze mee gaat doen aan regeren. De partij zal vast wel extreme dingen blijven roepen voor het publiek, maar ondertussen gewoon netjes gaan regeren. In een land als Israël zie je ook dat een erg rechtse partij ineens binnen de regering zich wel gaat gedragen en compromissen gaat sluiten.

En een oppositie van CU, PvdA, GroenLinks, PvdD, D66 en SP zal er wel voor zorgen dat een rechtse regering niet té rechtse besluiten zal nemen. (Alleen de SGP en TON zullen zich daar misschien wat minder mee bemoeien.)

Zo'n kabinet onder leiding van Balkenende (of Verhaagen) lijkt me niet verkeerd.

Ik ga trouwens toch gewoon weer CU stemmen smile.gif (Ik ben voor betutteling knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder hoop ik dat de PVV en SGP op zeer korte termijn verboden zullen worden, het zijn welhaast criminele organisaties.

Oh ja? Waarop baseer je deze mening op? Ik vind het nogal meevallen namelijk.

Quote:

Halsema en Pechtold vind ik op het moment wel goed (hun standpunten niet in acht genomen). Zij zien dat er in Nederland nooit iets gaat gebeuren als we zo doorgaan.

Waarom vind je Halsema en Pechtold wel goed?

Quote:

Zoals mijn geschiedenisleraar altijd zei: "Als het in een land slecht gaat, stemt men extreem." Laten we dan maar hopen dat de economie omhoog schiet, dan valt Geertje als een baksteen op z'n plaat. Ongenuanceerde (zware censuur).

Ik ben van mening dat Geert het juist vaak bij het rechte eind heeft. Ik geef toe dat hij soms een beetje doorschiet en soms wat ongenuanceerde uitspraken doet waardoor het de sfeer in de kamer misschien niet ten goede komt, maar wat betreft zaken als het afschaffen van de dubbele nationaliteit, de hoge criminaliteitscijfers onde marokaanse jongeren heeft Geert Wilders zeker een punt en baseert hij zich gewoon op feiten(oa CBS cijfers!).

Daarbij heeft Wilders ook een aantal heldere partijprogramma's op tal van andere gebieden zoals de ouderenzorg en onderwijs economie etc.. Dat wordt weleens vergeten. Het zijn echt niet allemaal intellectuele nullen die op hem stemmen. Ik zal ook op hem stemmem zal ik alvast verklappen, en die keus is weloverwogen en niet omdat ik domweg de meute wil volgen, ik ben het voor zeker 75% met hem eens, en dat is voor mij reden genoeg om op de pvv te stemmen, daar ik me bij andere partijen me in maar de helft van hun standpunten kan vinden, Geert verdiend een eerlijke kans.

Quote:

Ik ben pas over ruim een half jaar stemgerechtigd, maar op dit moment zou ik waarschijnlijk toch nergens op stemmen.

Mijn twee kwartjes.

wellicht zou je er dan goed aan doen om je wat meer te verdiepen in de partijprogramma's en de diverse standpunten. Want ik stel vast dat je wel wat dingen vindt, maar dat je ze niet echt onderbouwd, wellicht komt dat nog!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben pas over ruim een half jaar stemgerechtigd, maar op dit moment zou ik waarschijnlijk toch nergens op stemmen.

Jouw leraren hebben je nooit verteld dat niet stemmen ook een stem is?

Wat er ook gebeurd, ik hoop niet dat de staatsschuld weer volledig opgevoerd wordt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zover ik begreep was de CU die in het kabinet 6 zetels had, volgens de peilingen (vlak voor de val) op 8 zetels uitgekomen.

Dat las ik ook, maar laten we het niet hopen. Verder vermoed ik dat de PvdA en het CDA elkaar voorlopig niet kunnen luchten of zien en dat ze wellicht een samenwerking voorlopig wel onmogelijk maken. Dat zou betekenen dat het voor de CU ook erg moeilijk is om terug te komen in de regering. En dat vind ik positief. Ik moet er niet aan denken dat die moralistische, soms haast fundamentalistische, eikeltjes weer terugkomen.

Quote:
Iemand voorspelde dat een nieuw kabinet over rechts zou leiden tot CDA'ers die dat toch echt te rechts zouden vinden en dan mogelijk op de CU (of de PvdA) zouden gaan stemmen.

Tsja, er worden altijd schitterende theorieën bedacht. Laten we hopen dat het kabinet niet te rechts wordt. Dan nog liever een keer links of anders Paars III.

Quote:
Een kabinet over links zou ik toch echt te anti-christelijk vinden.

Waarom? En waarom vind je 'over rechts' niet anti-christelijk? En wanneer is iets anti-christelijk? Als ze dingen besluiten waarmee jij het niet eens bent zeker? Wat een onzin. Zolang christenen gewoon vrij zijn om te geloven wat ze willen - zolang het binnen de grenzen van de rechtstaat is - is er geen sprake van anti-christelijk. Zelfs niet bij D66 of linkse partijen.

Quote:
In een kabinet over rechts is er misschien nog iets te verwachten van het CDA. Zelfs de PVV zou daar misschien een steentje aan kunnen bijdragen, omdat -hoewel ik ze totaal niet christelijk vind- ze misschien toch het judeo-christelijk gedachtengoed willen versterken.

Wat een onzin. Zelfs binnen de SGP vind men de PVV en het geblaat over het judeo-christelijk gedachtegoed vaak achterlijk heb ik uit betrouwbare bron vernomen. Wilders is een enge, op sommige punten bijna extreem-rechtse, idioot zonder oplossingen en tevens is hij binnen zijn 'partij' de enige die iets kan, de rest bestaat uit incompetente idioten. Ik snap niet dat je daar als christen blij mee kunt zijn.

Quote:
Ik weet wel dat dit gedachtengoed ook niet gelijk te stellen is met het christelijk geloof, maar misschien dat de PVV af en toe toch iets zou kunnen realiseren, waar ik niet geheel ontevreden over zou zijn. Een ietwat pro-Israëlische houding van een rechts kabinet lijkt me ook niet verkeerd.

Het wordt juist tijd om Israël eens wat vaker aan te spreken op de regels waar ze ze 'gewoon' aan zouden moeten houden, net als die idioten van Hamas e.d. trouwens en de rest van onder meer het Midden-Oosten. knipoog_dicht.gif Ik snap die onverdeeld positieve houding tegenover Israël niet. Prima land hoor, maar met een enge regering en bovendien lapt het land de ene naar de andere internationale afspraak aan z'n laars en is daarmee dus niet veel beter dan de vijanden van het land, waar altijd maar naar gewezen wordt.

Quote:
De PVV snapt ook wel dat ze moet matigen als ze mee gaat doen aan regeren. De partij zal vast wel extreme dingen blijven roepen voor het publiek, maar ondertussen gewoon netjes gaan regeren.

Ik vraag me serieus af hoe dat gaat. Ik denk niet dat Wilders in staat is om op bijna alle punten concessies te doen (wat wel nodig is in een 'gelijkwaardige' coalitie).

Quote:
In een land als Israël zie je ook dat een erg rechtse partij ineens binnen de regering zich wel gaat gedragen en compromissen gaat sluiten.

Dat is misschien wel waar, maar ik ben bang dat Wilders het niet kan. Bovendien denk ik niet dat hij zowel een verzameling competente ministers en staatssecretarissen én een verzameling goede Kamerleden om zich heen weet te verzamelen. Dat lukt nu al niet... Hij is de enige die nog wat kan.

Quote:
En een oppositie van CU, PvdA, GroenLinks, PvdD, D66 en SP zal er wel voor zorgen dat een rechtse regering niet té rechtse besluiten zal nemen. (Alleen de SGP zal zich daar misschien wat minder mee bemoeien.)

Zo'n kabinet onder leiding van Balkenende (of Verhaagen) lijkt me niet verkeerd.

Geef mij dan maar een links of paars kabinet voor de verandering. Vreselijk lijkt me jouw optie.

Quote:
Ik ga trouwens toch gewoon weer CU stemmen
smile.gif
(Ik ben voor betutteling
knipoog_dicht.gif
)

Dan zit je daar wel aan het goede adres ja. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal weer CU stemmen, al lijkt het me beter dat ze niet direct weer gaan regeren... Onwaarschijnlijk ook. Juist door het christelijke kabinet is D66 dat op sterven na dood was weer helemaal opgebloeid, omdat het kan rekenen op antistemmen tegen het gevallen kabinet (ze zijn niet voor niets de meest antichristelijke partij van Nederland) én Wilders.

Uiteindelijk zal of de PVV of D66 wel in de regering komen, dat lijkt me niet tegen te houden. Misschien ook maar het beste, dan kan één van die partijen goed op zijn bek gaan in plaats van allemaal antistemmen naar zich toe te trekken. Als D66 nu in de regering komt, zal de PVV volgende keer wel hoge ogen gooien en andersom. Hopelijk komt er dan na twee baggerkabinetten weer een kans op een kabinet dat Nederland weer op een goede manier kan besturen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat er ook gebeurd, ik hoop niet dat de staatsschuld weer volledig opgevoerd wordt...

Over de staatschuld gesproken. Ben ik de enige die vindt dat er iets moet worden gedaan aan overheidsuitgaven aan complete onzin? Bij mij op school hebben we kleine rode lichtjes in de vloer, automatisch openende deuren in de wc, muren met kleurlicht belicht en plasmaschermen in de muren waarop we gymnasiekpoefeningen kunnen zien en Wilders zien praten zonder geluid. Allemaal bekostigd van belastinggeld, en nou lopen ze rond met plannen om de basisbeurs af te schaffen.

Op de middelbare school leer je de meest essentiele dingen niet, ik had niks geleerd over de Soemeriers en het Derde Rijk om maar een paar dingen te noemen. Maar we krijgen wel gratis boeken over hoe slecht "zinloos geweld" is, computers met kleurenprinters en schoolreisjes naar Duitse pretparken. En op de vraag waarom het niveau zo laag ligt, geeft men het antwoord "Niet genoeg geld". We zijn net zoals die mensen uit Orwell's 1984, waarlijk. Mensen werken zich te pletter, betalen weet ik hoeveel belasting wat weer wordt weggegooid aan onzinnige luxe, terwijl hun kinderen niks leren en iedereen in de gaten wordt gehouden. Ons waardeloze onderwijs is ons equivalent van Orwell's lijmachtige soep en onze intellectuele kinderachtigheid, dat zijn de geestelijke ruines waarin we leven. Er moet iets veranderen, echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zal wel weer weken of maanden gediscussieerd worden, uiteindelijk komt er een nieuwe "regering" die zoals altijd in Nederland geen beslissingen durft te nemen. Oeverloze bureaucratie verdwijnt niet zomaar.

Dat klopt, dat zal - welke partij er ook aan de macht komt - niet snel veranderen.

Quote:
Balkenende was in al z'n 8(?) jaar nou nooit echt een leider te noemen. Misschien gaat Bos weer een gooi naar het premierschap doen. Hij zou het zeker niet slecht doen als hij eens één standpunt innam en daar ook bij bleef.

Bos is een walgelijke draaikont en mijns inziens niet veel beter dan Balkenende als leider. Hij is alleen een stuk charismatischer.

Quote:
Verder hoop ik dat de PVV en SGP op zeer korte termijn verboden zullen worden, het zijn welhaast criminele organisaties.

Wat een gruwelijke onzin. En ook leuk: zonder enkel argument en zonder goede bronnen. Je hebt er weinig kaas van gegeten, vermoed ik.

Quote:
Halsema en Pechtold vind ik op het moment wel goed (hun standpunten niet in acht genomen). Zij zien dat er in Nederland nooit iets gaat gebeuren als we zo doorgaan.

Nu ben ik best een liefhebber van D66 en Pechtold (en Van der Ham) en ik vind ook Halsema niet onaardig. Maar ik ben niet zo naïef om te denken dat zij 'de grote verandering' zomaar even kunnen waarmaken. En dat het met een van hen aan de macht opeens allemaal koek en ei is.

Quote:
Zoals mijn geschiedenisleraar altijd zei: "Als het in een land slecht gaat, stemt men extreem." Laten we dan maar hopen dat de economie omhoog schiet, dan valt Geertje als een baksteen op z'n plaat. Ongenuanceerde (zware censuur).

Tsja... Anderen hebben al gezegd wat ik ook vind. Ik heb 't ook niet zo op Wilders, maar zogenaamd wetenschappelijke rapporten die uit moeten wijzen dat hij extreem-rechts is, diverse politici (waaronder ook Pechtold) die dat voortdurend roepen, mensen die zijn beweging willen verbieden (en daarmee en passant ook maar direct de SGP, dat dat een totaal ander verhaal is, deert niet), spelen hem juist alleen maar in de kaart en het haalt niets, maar dan ook niets uit.

Quote:
Ik ben pas over ruim een half jaar stemgerechtigd, maar op dit moment zou ik waarschijnlijk toch nergens op stemmen.

Niet stemmen is inderdaad ook stemmen. Daarbij zou ik altijd gaan stemmen - anders moet je ook gewoon je mond houden. Desnoods blanco.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Over de staatschuld gesproken. Ben ik de enige die vindt dat er iets moet worden gedaan aan overheidsuitgaven aan complete onzin? Bij mij op school hebben we kleine rode lichtjes in de vloer, automatisch openende deuren in de wc, muren met kleurlicht belicht en plasmaschermen in de muren waarop we gymnasiekpoefeningen kunnen zien en Wilders zien praten zonder geluid. Allemaal bekostigd van belastinggeld, en nou lopen ze rond met plannen om de basisbeurs af te schaffen.

Op de middelbare school leer je de meest essentiele dingen niet, ik had niks geleerd over de Soemeriers en het Derde Rijk om maar een paar dingen te noemen. Maar we krijgen wel gratis boeken over hoe slecht "zinloos geweld" is, computers met kleurenprinters en schoolreisjes naar Duitse pretparken. En op de vraag waarom het niveau zo laag ligt, geeft men het antwoord "Niet genoeg geld". We zijn net zoals die mensen uit Orwell's 1984, waarlijk. Mensen werken zich te pletter, betalen weet ik hoeveel belasting wat weer wordt weggegooid aan onzinnige luxe, terwijl hun kinderen niks leren en iedereen in de gaten wordt gehouden. Ons waardeloze onderwijs is ons equivalent van Orwell's lijmachtige soep en onze intellectuele kinderachtigheid, dat zijn de geestelijke ruines waarin we leven. Er moet iets veranderen, echt.

Hoewel ik vind dat je soms wat overdrijft, ben ik het wel met je eens. Dus nee, je bent niet de enige. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wanneer is iets anti-christelijk? Als ze dingen besluiten waarmee jij het niet eens bent zeker?

Dat zeg ik niet.

Quote:
Zolang christenen gewoon vrij zijn om te geloven wat ze willen - zolang het binnen de grenzen van de rechtstaat is - is er geen sprake van anti-christelijk. Zelfs niet bij D66 of linkse partijen.
Zolang niet-christenen gewoon vrij zijn om te geloven wat ze willen - zolang het binnen de grenzen van de rechtstaat is - is er geen sprake van anti-niet-christelijk. Zelfs niet bij SGP, CU of CDA.

Wat een onzin. Zelfs binnen de SGP vind men de PVV en het geblaat over het judeo-christelijk gedachtegoed vaak achterlijk heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

Zelf vind ik dat gepraat over het judeo-christelijk gedachtegoed ook nogal onzin, zoals je kan lezen.

Quote:
Ik snap niet dat je daar als christen blij mee kunt zijn.

Ik zeg niet dat ik daar blij mee kan zijn. Ik zie dat als minst slechte optie.

Quote:
Het wordt juist tijd om Israël eens wat vaker aan te spreken op de regels waar ze ze 'gewoon' aan zouden moeten houden, net als die idioten van Hamas e.d. trouwens en de rest van onder meer het Midden-Oosten.
knipoog_dicht.gif
Ik snap die onverdeeld positieve houding tegenover Israël niet. Prima land hoor, maar met een enge regering en bovendien lapt het land de ene naar de andere internationale afspraak aan z'n laars en is daarmee dus niet veel beter dan de vijanden van het land, waar altijd maar naar gewezen wordt.

Ik schreef niet over een onverdeeld positieve houding. Ik schreef over een 'ietwat' positieve houding. Persoonlijk ben ik net zo goed voorstander van een goed leven van Palestijnen. Vergeet niet dat er nogal wat Palestijnse christenen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal weer CU stemmen, al lijkt het me beter dat ze niet direct weer gaan regeren... Onwaarschijnlijk ook. Juist door het christelijke kabinet is D66 dat op sterven na dood was weer helemaal opgebloeid, omdat het kan rekenen op antistemmen tegen het gevallen kabinet (ze zijn niet voor niets de meest antichristelijke partij van Nederland) én Wilders.

O, het is weer tijd om lekker te roepen hoe anti-christelijk D66 is! clown.gif Grapjurk. Ik vind dat geklaag altijd zo belachelijk. Je kunt in alle vrijheid je religie uitoefenen en je bent compleet vrij om te vinden wat je vindt, maar anderen gun je die vrijheid niet. Apart. Jouw vrijheid om te geloven is mijn vrijheid om er niets mee te hebben, niet te geloven en te vinden dat een religie niet teveel of geen invloed moet hebben op bepaalde aspecten van het maatschappelijk leven. Bijvoorbeeld.

Quote:

Uiteindelijk zal of de PVV of D66 wel in de regering komen, dat lijkt me niet tegen te houden. Misschien ook maar het beste, dan kan één van die partijen goed op zijn bek gaan in plaats van allemaal antistemmen naar zich toe te trekken. Als D66 nu in de regering komt, zal de PVV volgende keer wel hoge ogen gooien en andersom. Hopelijk komt er dan na twee baggerkabinetten weer een kans op een kabinet dat Nederland weer op een goede manier kan besturen...

Ja, goed bestuur met het CDA, de PvdA en CU bijvoorbeeld. Met een heerlijk christelijk geluid! clown.gif [/sarcasme]


Samengevoegd:

Quote:

[...]Dat zeg ik niet.

Wat bedoel je dan wel?

Quote:
[...]Zelf vind ik dat gepraat over het judeo-christelijk gedachtegoed ook nogal onzin, zoals je kan lezen.

Nee, dat had ik niet begrepen. Waarom noem je het dan als mogelijk positief punt van de PVV?

Quote:
[...]Ik zeg niet dat ik daar blij mee kan zijn. Ik zie dat als minst slechte optie.

Onbegrijpelijk, vind ik. Maar goed. Kun je dat niet wat beter uitleggen? Niet om me te overtuigen, want dat lukt je vermoedelijk niet, maar gewoon om een en ander te verduidelijken.

Quote:
[...]Ik schreef niet over een onverdeeld positieve houding. Ik schreef over een 'ietwat' positieve houding. Persoonlijk ben ik net zo goed voorstander van een goed leven van Palestijnen. Vergeet niet dat er nogal wat Palestijnse christenen zijn.

Oké, fair enough. Maar ik vind niet dat Israël de laatste jaren kan klagen over een verschrikkelijke anti-houding vanuit Nederland - uitgezonderd misschien die rare Gretta Duisenberg. En ik denk ook niet dat een komende regering zich aan de lopende band zal vergrijpen aan anti-Israëlitische uitspraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

O, het is weer tijd om lekker te roepen hoe anti-christelijk D66 is!
clown.gif
Grapjurk. Ik vind dat geklaag altijd zo belachelijk. Je kunt in alle vrijheid je religie uitoefenen en je bent compleet vrij om te vinden wat je vindt, maar anderen gun je die vrijheid niet. Apart.

Sommige christtenen voelen zich verrassend snel vervolgt inderdaad. Alsof die "anti-christelijke" geluiden zo volkomen onterecht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nu ben ik best een liefhebber van D66 en Pechtold (en Van der Ham) en ik vind ook Halsema niet onaardig.

Ben geen d66 fan, maar Pechtold doet het zeker niet onaardig al vond ik hem in het begin ook wel een draaikont, maar de laatste tijd doet hij het zeker niet slecht. Halsema, Tsja ik vind haar soms net als een schooljuf overkomen eerlijk gezegd. Niet dat ik dit inhoudelijk kan onderbouwen, maar zo komt ze gewoon op me over in haar manier van praten en haar houding.

En ik heb het voor de rest niet zo op linkse partijen is maar dat is persoonlijk knipoog_dicht.gif.

Quote:

Tsja... Anderen hebben al gezegd wat ik ook vind. Ik heb 't ook niet zo op Wilders, maar zogenaamd wetenschappelijke rapporten die uit moeten wijzen dat hij extreem-rechts is, diverse politici (waaronder ook Pechtold) die dat voortdurend roepen, mensen die zijn beweging willen verbieden (en daarmee en passant ook maar direct de SGP, dat dat een totaal ander verhaal is, deert niet), spelen hem juist alleen maar in de kaart en het haalt niets, maar dan ook niets uit.

Uiteraard haalt dat niks uit, ik durf wel op een groot aantal zetels voor de PVV te gokken, 20 of meer zetels dat zal me eerlijk gezegd niet verbazen. Zelf heb ik niet zoveel tegen Wilders, en die man is zeker niet extreem rechts. Hij heeft al een tijd gehad om goede mensen om zich heen te verzamelen, dus ik ben niet zo bang dat mocht hij de grootste partij worden, dat hij geen ministers en staatssectretarissen kan leveren. Wilders gaf ook aan in een interview met Frits Wester dat hij weldegelijk goede mensen heeft mocht het zover komen

Quote:

Niet stemmen is inderdaad ook stemmen. Daarbij zou ik altijd gaan stemmen - anders moet je ook gewoon je mond houden. Desnoods blanco.

Als je alle partijen niks vind, kan je in deze democratie ook nog een eigen partij beginnen, al is de concurrentie meestal moordend! En is het moeilijk om er tussen te komen.

De pvv daar kan ik me voor het grootste gedeelte wel in hun standpunten vinden, vandaar dat ik Wilders stem. Ik vind hun nummer 2 Fleur Agema ook een zeer goede politica, zij zou denk ik prima minister kunnen worden(portefeuille gezondheidszorg bijvoorbeeld!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb nu even niet zoveel tijd, dus ik zal niet overal op ingaan.

Quote:
Nee, dat had ik niet begrepen. Waarom noem je het dan als mogelijk positief punt van de PVV?

Er zijn krachten die al het 'christelijke' uit het (openbare) leven willen verdrijven. De PVV vindt het belachelijk dat een buschauffeur geen kruisje mag dragen (hoewel ik overigens een kruisje niet als christelijk symbool zie) en dat er geen kerstboom in een school mag worden geplaatst (hoewel ik een kerstboom ook niet zie als een christelijk symbool). Hoewel het vaak om symbolen gaat, vind ik toch dat christenen vrij in Nederland moeten kunnen/blijven leven, net zoals niet-christenen in vrijheid in Nederland kunnen leven. Een PVV zorgt ervoor dat het niet te ver doorschiet ten koste van christenen.

Quote:
Oké,
fair enough
. Maar ik vind niet dat Israël de laatste jaren kan klagen over een verschrikkelijke anti-houding vanuit Nederland - uitgezonderd misschien die rare Gretta Duisenberg. En ik denk ook niet dat een komende regering zich aan de lopende band zal vergrijpen aan anti-Israëlitische uitspraken.

Nederland was in het verleden nogal positief ten opzichte van Israël, maar werd de laatste decennia wat kritischer ten opzichte van Israël. Als tegengeluid van de linksen die graag meer de Palestijnen willen steunen, vind ik een ietwat rechts geluid wel goed. Niet tegen de Palestijnen, maar voor een balans die niet te ver naar links uitslaat. (Maar ik snap dat de balans voor jou niet te ver naar rechts moet uitslaan.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben van mening dat Geert het juist vaak bij het rechte eind heeft.

Hij weet soms op vermakelijke en extreme wijze inderdaad bestaande problemen - die meestal door andere partijen ook niet ontkend, maar juist erkend worden - te benoemen.

Quote:
Ik geef toe dat hij soms een beetje doorschiet en soms wat ongenuanceerde uitspraken doet waardoor het de sfeer in de kamer misschien niet ten goede komt

Soms? En wat vind je ervan dat Wilders eigenlijk de enige is die normaal kan debatteren? Bekijk deze - ongetwijfeld door links tuig gemonteerde, maar daarom niet minder ontluisterende - filmpjes eens:

Quote:
maar wat betreft zaken als het afschaffen van de dubbele nationaliteit

In veel gevallen onmogelijk.

Quote:
de hoge criminaliteitscijfers onde marokaanse jongeren

Waarschijnlijk valt dat niet te wijten aan de nationaliteit hè, maar meer aan de sociale positie van de jeugd. Maar dat dat een probleem is, is wel duidelijk.

Quote:
heeft Geert Wilders zeker een punt en baseert hij zich gewoon op feiten(oa CBS cijfers!).

Hij interpreteert de feiten op een bepaalde manier, net als iedereen, en verbindt daar bepaalde conclusies aan die mijns inziens niet terecht zijn én hij heeft totaal geen zinvolle en werkbare oplossingen voor de problemen die hij aanwijst.

Quote:
Daarbij heeft Wilders ook een aantal heldere partijprogramma's op tal van andere gebieden zoals de ouderenzorg en onderwijs economie etc..

Helder? Of gewoon eenvoudig en daarom interessant voor 'het volk' terwijl het uiteindelijk totaal niet zal blijken te werken?

Quote:
Dat wordt weleens vergeten. Het zijn echt niet allemaal intellectuele nullen die op hem stemmen.

Grotendeels wel.

Quote:
Ik zal ook op hem stemmem zal ik alvast verklappen, en die keus is weloverwogen en niet omdat ik domweg de meute wil volgen, ik ben het voor zeker 75% met hem eens, en dat is voor mij reden genoeg om op de pvv te stemmen, daar ik me bij andere partijen me in maar de helft van hun standpunten kan vinden, Geert verdiend een eerlijke kans.

Mwah, die zou hij verdienen als hij ook goede oplossingen had voor de problemen. Maar die heeft hij niet. Pim Fortuyn, die verdiende een kans. Maar die kans hebben zijn volgelingen totaal verprutst. En áls de PVV toch een kans krijgt - wat ik niet hoop - dan denk ik dat het kaartenhuis in elkaar zal donderen. Of daar hoop ik althans heel erg op. Fortuyn had ik persoonlijk - ondanks dat ik niet op hem zou stemmen - nog wel aan het werk willen zien.

Quote:
wellicht zou je er dan goed aan doen om je wat meer te verdiepen in de partijprogramma's en de diverse standpunten. Want ik stel vast dat je wel wat dingen vindt, maar dat je ze niet echt onderbouwd, wellicht komt dat nog!

Dat klopt, dat doet hij inderdaad niet erg sterk. Maar jij ook niet. En Geert Wilders ook niet.


Samengevoegd:

Quote:

Admod note:
Kurt, kun je minder explosief reageren, en op je taalgebruik letten?

Danku.

Sorry, zal erop letten. (Maar zo extreem reageer ik toch niet? Of vallen termen als 'idioten' en 'gelul' daaronder? Want dan spijt me dat en zal ik ze niet meer gebruiken.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sorry, zal erop letten. (Maar zo extreem reageer ik toch niet? Of vallen termen als 'idioten' en 'gelul' daaronder? Want dan spijt me dat en zal ik ze niet meer gebruiken.)

Explosief knipoog_dicht.gif Maar daar doelde ik op ja smile.gif

Overigens heb ik totààl geen idee wat ik ga stemmen. Heb boeit me gewoon niet bloos.gif

Misschien CDA, misschien CU, misschien SGP

Geen idee nog puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben geen d66 fan, maar Pechtold doet het zeker niet onaardig al vond ik hem in het begin ook wel een draaikont, maar de laatste tijd doet hij het zeker niet slecht.

Waarom vond je Pechtold een draaikont? Veel reden om te draaien had hij niet. Bos en Balkenende, dat zijn draaikonten. En zelfs Rouvoet. Maar Pechtold heb ik tot op heden nog niet vaak zien draaien hoor.

Quote:
Halsema, Tsja ik vind haar soms net als een schooljuf overkomen eerlijk gezegd. Niet dat ik dit inhoudelijk kan onderbouwen, maar zo komt ze gewoon op me over in haar manier van praten en haar houding.

Dat kan ik me wel een beetje voorstellen. Maar ik vind haar inhoudelijk vrij sterk debatteren en uitleggen. Agnes Kant bijvoorbeeld, is meer een ordinair viswijf in de kamer, en dat is jammer, want onder Marijnissen had de SP toch een betere uitstraling.

Quote:
En ik heb het voor de rest niet zo op linkse partijen is maar dat is persoonlijk
knipoog_dicht.gif
.

D66 is niet onverdeeld links, maar liberaal. knipoog_dicht.gif

Quote:
Uiteraard haalt dat niks uit, ik durf wel op een groot aantal zetels voor de PVV te gokken, 20 of meer zetels dat zal me eerlijk gezegd niet verbazen. Zelf heb ik niet zoveel tegen Wilders, en die man is zeker niet extreem rechts. Hij heeft al een tijd gehad om goede mensen om zich heen te verzamelen, dus ik ben niet zo bang dat mocht hij de grootste partij worden, dat hij geen ministers en staatssectretarissen kan leveren.

Hij zal er vast genoeg hebben die hij kan leveren, maar ik denk dat ze grotendeels incompetent zullen blijken te zijn en ik vermoed dat hij als regeringsleider of minister ook incompetent zal blijken te zijn. Als Kamerlid kan hij zijn scheur opentrekken en extreem tekeer gaan en ik vermoed dat hij dat ook wil blijven doen als hij in de regering zou zitten. En dat kan in een coalitie niet. En zijn beweging is inderdaad niet extreem-rechts, maar bepaalde uitlatingen van hem wel degelijk.

Quote:
Wilders gaf ook aan in een interview met Frits Wester dat hij weldegelijk goede mensen heeft mocht het zover komen

Dat zeggen ze allemaal. Dat werd bij de LPF ook gezegd.

Quote:
Als je alle partijen niks vind, kan je in deze democratie ook nog een eigen partij beginnen, al is de concurrentie meestal moordend! En is het moeilijk om er tussen te komen.

Dat kan, maar is zinloos. Je kunt beter een partij kiezen waar je het wellicht niet helemaal mee eens bent, maar waarbij je je het meest thuis voelt en waarmee je het best uit de voeten kunt. Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van D66, maar stem er wel op.

Quote:
De pvv daar kan ik me voor het grootste gedeelte wel in hun standpunten vinden, vandaar dat ik Wilders stem. Ik vind hun nummer 2 Fleur Agema ook een zeer goede politica, zij zou denk ik prima minister kunnen worden(portefeuille gezondheidszorg bijvoorbeeld!)

Serieus? Dat meen je niet. Wat is er goed aan haar? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In veel gevallen onmogelijk.

Nu wel, na een wetswijziging wellicht wel mogelijk, al ben ik het met je eens dat je vaak wel een meerderheid moet hebben om een wetswijziging door te voeren, en dat laatste is inderdaad een lastige, maar onmogelijk nee, dat ook weer niet!

Quote:
Waarschijnlijk valt dat niet te wijten aan de nationaliteit hè, maar meer aan de sociale positie van de jeugd. Maar dat dat een probleem is, is wel duidelijk.

Ach er is de laatste tijd zoveel geld ingepompt om deze gasten te stimuleren om een baan te vinden, buurtvaderprojecten etc... ect... en dan nog hierover beginnen?? Wellicht zou het ook een keer fijn zijn als men zelf wat meer probeert te maken van hun leven, en bepaalde dingen een keer aan proberen te grijpen.

Links geklets vind ik dit eerlijk gezegd! Mijn ouders hebben de oorlog nog meegemaakt als kind en hadden ook geen leuke sociale omstandigheden, toch hadden zij nog nooit linkse politici nodig gehad om hun foute gedrag te verklaren, omdat zij zich er simpelweg nog nooit aan schuldig hebben gemaakt(oa crimineel gedrag en straatterrorisme!). Toch waren de sociale omstandigheden vergelijkbaar of ik durf zelfs te zeggen vele malen slechter dan die van de jongeren waar jij het hier over hebt, die wel dit criminele gedrag vertonen. Hoe verklaar je dat?

[...]

Quote:
Hij interpreteert de feiten op een bepaalde manier, net als iedereen, en verbindt daar bepaalde conclusies aan die mijns inziens niet terecht zijn én hij heeft totaal geen zinvolle en werkbare oplossingen voor de problemen die hij aanwijst.

De linksen interpreteren de feiten uiteraard ook op een bepaalde manier. Een dubbele nationaliteit is inderdaad niet wenselijk, een turk of marokaan met een dubbele nationaliteit moet bijvoorbeeld wel zijn dienstplicht vervullen in Turkije of Marokko.(al is het zover ik begrepen heb in Turkije mogelijk om het af te kopen!)

Dit probleem is inderdaad nu nog niet op te lossen om de reden die ik al eerder gaf namelijk er is dan een wetswijziging nodig, en je hebt gelijk dat die er nog niet is, en het inderdaad een lastige kwestie is of die er ooit zal komen omdat je dan een meerderheid nodig hebt in de kamer, en de vraag is inderdaad of je die krijgt. Maar onmogelijk is het niet natuurlijk.

Quote:

Helder? Of gewoon eenvoudig en daarom interessant voor 'het volk' terwijl het uiteindelijk totaal niet zal blijken te werken?

Tsja dit kabinet werkte ook niet. Daarbij weet jij niet of eenvoudige oplossingen niet blijken te werken. Het valt me bijvoorbeeld op dat eenvoudige oplossingen soms uitstekend blijken te werken. Neem R'dam waar men met leefbaar Rotterdam de veiligheid op straat binnen no time redelijk op orde had daar waar de PVDA in een veel langere periode van regeren weinig tot niks hadden klaargespeeld. Dus eenvoudige oplossingen hoeven zeker niet altijd slecht te zijn.

Daarbij moet je een partij eerst de kans geven om zich te bewijzen!

Quote:

Mwah, die zou hij verdienen als hij ook goede oplossingen had voor de problemen. Maar die heeft hij niet.

d66 en groen links zeker niet dat hebben ze namelijk al een keer bewezen met name d66 in hun paarse periodes

Welke oplossingen biedt d66 en groen-links voor al die problemen???

Quote:

Dat klopt, dat doet hij inderdaad niet erg sterk. Maar jij ook niet. En Geert Wilders ook niet.

En jouw eigen betoogjes weleens onder de loep genomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot nu toe blijkt geen enkel kabinet echt in de smaak te vallen bij de kiezer. Wat er ook gekozen wordt, uiteindelijk moppert men altijd weer op het bestaande kabinet. Verkiezingsbeloften worden niet nagekomen, nieuwe plannen blijken tóch onuitvoerbaar en nu bleek er zelfs geruzie te zijn tussen de regerende partijen. Steeds wil men de kloof tussen politiek en de burger beslechten, maar steeds lukt dat niet en begrijpt de burger niet wat er nu allemaal aan de hand is.

Eigenlijk is de bestuursvorm in Nederland ook helemaal niet geschikt voor snelle, grote beslissingen. Er zijn veel te veel mensen met veel verschillende belangen en ideeën in zo'n kabinet. En er is geen president of koning die de knoop mag doorhakken als partijen er niet uitkomen en die men dan moet gehoorzamen. Voortdurend moet men compromissen sluiten, die uiteindelijk natuurlijk ook niet echt uit de verf komen. Er is dan immers geen duidelijke koers, maar slechts een compromis tussen twee verschillende koerzen.

Zou een andere regeringsvorm dan beter zijn? Bijvoorbeeld het tweepartijenstelsel in Amerika, of meer macht voor de koning, die de lange termijn beter in het oog kan houden, daar hij voor het leven ingehuldigd is? Misschien, ik weet het niet, maar ik denk dat we dan nog altijd hetzelfde gemopper, hetzelfde gekonkel en dezelfde machtspelletjes houden. Mensen blijven mensen, hoe ze ook regeren. Ik vermoed alleen wel dat men veel te hoge verwachtingen blijft koesteren over de huidige regeringsvorm, waarbij dan ook nog weleens enkele misverstanden kunnen rondzingen.

Zo is het dwaas om in verkiezingstijd als partij allerlei beloften te doen, omdat je immers altijd met andere partijen zult moeten onderhandelen. Ook moet je niet denken dat je de bureaucratie kunt terugdringen, zolang we elkaar blijven wantrouwen en uit angst blijven redeneren. De overheid kan ook nooit normen en waarden opleggen aan mensen, want die moeten uit de harten van de mensen zélf komen. Hoogstends kan ze adviseren, maar beleid erop vormen is bijkans onmogelijk, tenzij je de vrije wil van de mens wil beperken. Ze kan zich dus het beste met enkel het technische verhaal bezighouden, zeg maar.

Ook houdt onze democratie niet in dat je als burger invloed hebt op de besluitvorming. De Nederlandse democratie houdt in dat je je volksleiders kiest en dat zíj vervolgens de besluiten nemen. Hoogstends kun je middels het burgerinitiatief een onderwerp ter sprake brengen, maar de regering bepaald uiteindelijk wat ze ermee doet. De regering dient dus niet steeds naar de burger te luisteren, maar op serene, doordachte wijze beleid te voeren naar de principes en idealen van de gekozen partijen. Ze dient dus feitelijk alleen naar het regeerakkoord te luisteren.

Het volgende kabinet zal weer flinke teleurstellingen opleveren. De bureaucratie zal niet worden teruggebracht, de angst voor vreemdelingen zal niet worden gestild, belastinggeld zal niet efficiënter en beter worden besteedt, het gekonkel en geruzie zal niet stoppen en ondanks alle welvaart zal Nederland een zeurderig en verwend volkje blijven. En mensen zullen niet doordachter gaan stemmen, met oog op de principes van de partijen en de lange termijn.

Wat ik zelf een verademing zou vinden? Misschien wel een stabiele, zakelijke en welhaast onzichtbare regering zonder grootse plannen, idealen en vernieuwingen, die alleen maar hetgeen we al hebben wil verbeteren waar nodig. Gewoon bijvoorbeeld het onderwijs, de zorg en justitie laten zoals het is, maar wel hier en daar fouten en onrechtvaardigheden herstellen, misstanden oplossen, de zwakkeren zo goed als het kan blijven beschermen en de bureaucratie hier en daar vereenvoudigen. Meer niet. De beste regering is misschien wel gewoon een saaie regering, met professionele en deskundige ambtenaren aan het hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid