Spring naar bijdragen

The Tudors


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Voor wie houdt van historisch redelijk verantwoord, hoge kwaliteitsdrama van de BBC: vanavond om 20:00 op RTL 8. The Tudors, over Henry VIII.

Ik heb al de meeste afleveringen via de BBC gezien: absolute aanrader. Wel wat 16+ scenes, u is gewaarschuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Toch echt over Hnery VIII. Het begint pakweg rond de tijd dat hij genoeg begint te krijgen van zijn eerste vrouw, gelazer met Frankrijk, kerkelijk gedoe, etc. Waar het eindigt weet ik niet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat er inderdaad al een tijd naar uit te kijken! Na het lezen van vele boeken rondom de Tudor dynastie, bestuderen van de hele stamboom en alle onsmakelijkheden bekeken te hebben, viel deze serie me meteen op natuurlijk. Heb het opgenomen, snel kijken want ik ben erg benieuwd! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zat er inderdaad al een tijd naar uit te kijken! Na het lezen van vele boeken rondom de Tudor dynastie, bestuderen van de hele stamboom en alle onsmakelijkheden bekeken te hebben, viel deze serie me meteen op natuurlijk. Heb het opgenomen, snel kijken want ik ben erg benieuwd!
smile.gif

Een vriendin van mij doet dat ook. Die kent alles uit haar hoofd ongeveer, en heeft me de hele zooi in een uur verteld toen we in The Tower waren. Gelukkig ben ik een hoop weer vergeten, want volgens mij werd ik in mijn vorige leven onthoofd ofzopuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ah gemist. Misschien even kijken of ik de eerste aflevering via andere kanalen kan krijgen.

Dat kan yes.gif

Overigens heb ik me bang laten maken door losse berichten via via of uit kranten dat de makers het wel heel erg hadden 'opgeleukt' met seks en geweld om het voor een breder tv publiek interessant te maken, dat ik de serie links liet liggen, maar misschien zal ik toch maar eens een stukje gaan kijken als men er hier zo enthousiast over is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Schijnt een mooie serie te zijn.

Ik moet 'm toch echt eens gaan kijken.
bloos.gif

Best mogelijk dat huisgenoot de serie heeft, die heeft een ontzettende voorkeur voor dat soort dingen. Hij heeft de serie alleszins gekeken laatst (en ik hier en daar half en half een stukje mee, leek heel boeiend maar ik had de tijd toen niet om het echt mee te volgen), maar geen idee of dat op tv was, of op dvd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid