Spring naar bijdragen

Wat is je favoriete song momenteel?


Aanbevolen berichten

Soms heb je een nummer al vele malen gehoord terwijl het je eerst niet eens zo opviel, maar door een situatie in je leven raakt de tekst je opeens zeer diep. Herken je dat?

Vandaar dit topic, wat is je favoriete nummer op het moment?

Ik zal het spits afbijten met mijn persoonlijke voorkeur.

van Amy Winehouse. Eerlijkheidshalve vind haar andere nummers die ik ken zeker niet slecht, maar deze behoort tot de klassiekers van het huidige decennia naar mijn onbescheiden mening.

Ik zou zeggen, luister en geniet en post je eigen favoriet! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt dit niet een beetje op Wat heb je vandaag geluisterd?

Je post een nummer en zeg erbij wat je er van vindt... In dat topic post iedereen ook bijna alleen maar de nummers die ze goed vinden... Niemand zal neerzetten dat hij/zij Nick&Simon geluisterd heeft

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lijkt dit niet een beetje op Wat heb je vandaag geluisterd?

Je post een nummer en zeg erbij wat je er van vindt... In dat topic post iedereen ook bijna alleen maar de nummers die ze goed vinden... Niemand zal neerzetten dat hij/zij Nick&Simon geluisterd heeft

Ik zal het verduidelijken: welk nummer heeft je recentelijk het diepst geraakt (en waarom?). Dat mag tien jaar geleden zijn of tien minuten.

Is totaal anders dus. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lijkt dit niet een beetje op Wat heb je vandaag geluisterd?

Je post een nummer en zeg erbij wat je er van vindt... In dat topic post iedereen ook bijna alleen maar de nummers die ze goed vinden... Niemand zal neerzetten dat hij/zij Nick&Simon geluisterd heeft

oi! wat is er mis met 'rosanne'?? boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat kan er maar eentje zijn. De enige man waar ik eventueel mee zou willen trouwen:

(En voor de katholieken:

)

Die kende ik helemaal niet, wat leuk! smile.gif

Into my arms is ook een van mijn favoriete Nick Cave-songs. Ik ken het trouwens via Nath van credible, als ik me goed herinner.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joy division - Dead souls

Ik heb het baslijntje leren spelen laatst, is echt keieasy. Dat is ook het mooie van dit nummer. Geen complexe riffs of orkestpartijen. Een herhaalde drum, simpel baslijntje en het mooiste gitaarloopje dat ik ooit heb gehoord.

Ik baal nog steeds dagelijks dat Ian curtis zich opgehangen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik zal het verduidelijken: welk nummer heeft je recentelijk het diepst geraakt (en waarom?). Dat mag tien jaar geleden zijn of tien minuten.

10 jaar geleden is niet recentelijk.. puh2.gif

.. kende dit nummer niet maar hoorde het in op zoek naar mary poppins en luister het nu zo vaak.. alleen ik kan, buiten deze van noortje, niet echt een mooie versie vinden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

10 jaar geleden is niet recentelijk..
puh2.gif

Lol inderdaad. big-smile.gif

Quote:

.. kende dit nummer niet maar hoorde het in op zoek naar mary poppins en luister het nu zo vaak.. alleen ik kan, buiten deze van noortje, niet echt een mooie versie vinden.

Mooi liedje, het klinkt heel gepolijst in de goeie zin van de betekenis en breekbaar. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

The Battle of Evermore - Led Zeppelin

Ik ben eigenlijk nog te jong om de jeugd van tegenwoordig te wijzen op hoe de oude meesters het deden (tenslotte is dit van voor ik geboren werd en duurde het bij mij ook 20 jaar voor ik besloot dat er misschien toch wel wat waarheid in dat oude gezeur zat)

Rock op een mandoline.... Je moet er maar opkomen.

Enfin. Als je het niet kent, opa luisterde hier naar:

link

In het onwaarschijnlijke geval dat je niet van mandoline houdt, ze kunnen het ook op mondharmonica: Zware Blues:

(Dit nummer is nog veel beter , maar heb ik de laatste tijd iets te vaak geluisterd) when the levee breaks - led zeppelin
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid