Spring naar bijdragen

Voor het eerst weer naar de kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Veel succes! Vond ik ook best spannend hoor, voor het eerst naar de mis sinds mijn kindertijd (buiten "verplichte nummers" zoals de openingsmis van het academiejaar dan). Vooral omdat de gemiddelde leeftijd in de parochie minstens 70 is en ik als 22jarige jongedame dus wel enigszins opval. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwah, De Deur Amersfoort heeft mij met en evangelisateactie eens staande gehouden in de stad met de vraag of ik wel geloofde, nee wel echt geloofde, nee wel ècht geloofde. En of ik dat wel zeker wist natuurlijk, maar ik moest van voor de zekerheid toch maar komen op een filmavond, wat ik niet heb gedaan. widegrin.gif

@TheLostSon, desalniettemin wel gaan natuurlijk! Veel succes en zegen ermee ook uiteraard! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mwah, De Deur Amersfoort heeft mij met en evangelisateactie eens staande gehouden in de stad met de vraag of ik wel geloofde, nee wel echt geloofde, nee wel ècht geloofde. En of ik dat wel zeker wist natuurlijk, maar ik moest van voor de zekerheid toch maar komen op een filmavond, wat ik niet heb gedaan.
widegrin.gif

rofl.gif

Hé maar veel plezier joh, hoop dat 't je mag stichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff.. niet gegaan!

Ben echt ziek geworden rond een uur of 6 - half 7. heel erg stom!

Dit is al poging 3 dat ik wil gaan maar dat het niet gebeurd.

De 1e x wou ik naar me oude kerk gaan, bleek die verhuisd te zijn!

2e x hele week het goede voornemen gehad om weer naar de kerk te gaan was het zaterdag en ben ik meegesleurd de stad in dus ik kon me gewoon niet vertonen zondag in de kerk. En nu.. nu ben word ik ziek echt vlak voordat ik weg zou gaan.

Naja nu ga ik zondag en zal ik zaterdag 100% zeker niet uitgaan!!

Waarom ik toen niet meer ben gegaan? Het is allemaal verwaterd omdat me moeder een vriend kreeg die niet gelovig was en dat kon absoluut niet van onze kerk toen der tijd. Dus toen waren we ook niet meer welkom in de kerk. toen zijn we nog 2x naar die kerk geweest waar ik vorige keer heen wou maar die verhuisd was en sindsdien ben ik God langzaam beetje bij beetje kwijt geraakt. Toen was ik een jaar of 11-12.

Tja.. en iets in mij zegt dat ik terug moet naar de kerk. Dat ik weer kennis moet maken met God. Ik ben anders dan anderen tegenover mensen en ben iemand die altijd voor zwakkere klaarstaat.

Ik hoop dat zondag mijn geluksdag wordt. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad. Het is goed om weer terug te gaan naar God en de samenkomende gelovigen. Soms moet je inderdaad ook volhouden in je voornemen om weer naar de kerk te gaan, want het kwaad wil proberen je daarin tegen te houden. Maar als je vastbesloten bent, zal je weer naar de kerk gaan. Het kwaad zal het afleggen tegen een vasthoudend persoon. En zo te lezen heb je volgens mij je keuze al gemaakt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die heb ik niet meer. Ik ken weinig christenen. Ik heb ook gezegd tegen een paar mensen dat ik een keer naar de kerk wil gaan en iedereen zit me dan aan te kijken zo van: uhmmm je bent niet goed bij je hoofd?? waarom zou je dat nou willen. tja.. geen idee eigenlijk.. iets zegt me dat ik moet gaan en ik wil ook gaan omdat ik iets mis!

Ik zal jullie zondag op de hoogte houden!

Bedankt voor de fijne en leuke reacties! hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel tof dat je ondanks de negatieve reacties toch gewoon wilt gaan, en je dus niet laat beïnvloeden. Gewoon zondag op tijd je wekker zetten en gaan.

Ik hoop dat je op den duur ook wat christelijke vrienden krijgt. Ik weet uit ervaring dat dat best een grote stimulans is om naar de kerk te gaan en er mee bezig te zijn. Dat wil niet zeggen dat niet-christelijke vrienden niet goed zijn ofzo, maar in je eentje valt het gewoon niet mee. Misschien als die kerk bevalt, hebben ze daar wel een leuke kring ofzo waar je aan mee kunt doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mwah, De Deur Amersfoort heeft mij met en evangelisateactie eens staande gehouden in de stad met de vraag of ik wel geloofde, nee wel echt geloofde, nee wel ècht geloofde. En of ik dat wel zeker wist natuurlijk, maar ik moest van voor de zekerheid toch maar komen op een filmavond, wat ik niet heb gedaan.
widegrin.gif

@TheLostSon, desalniettemin wel gaan natuurlijk! Veel succes en zegen ermee ook uiteraard!
smile.gif

Hoewel ik het heel fijn vind om te lezen dat TheLostSon weer naar de kerk wil gaan ben ik inderdaad ook skeptisch over De Deur. Ze zijn erg geneigd om de denken dat ze de énige ware christenen zijn (nu hebben op zich meer kerken daar wel last van, natuurlijk knipoog_dicht.gif ).

Maar goed, als je je er thuis voelt dan wens ik je veel plezier en succes en zo... Maar pas wel een beetje op smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht is 3x wel duidelijk...andere kerk zoeken puh2.gif Maar ik ben bevooroordeeld, ik heb het niet zo op de deur, dat zal ik er maar eerlijk bij zeggen... Ik heb het niet zo op met glossolalie en ze zijn nogal op zichzelf en niet zo van de samenwerking met andere christenen.

maar als jij je thuis voelt bij evangelie-achtige stromingen, gebedsgenezing en het spreken in tongen, dan is het zeker een gemeente voor jou en wens ik je zondag een fijne dienst toe.

Om eerlijk te blijven, ik vermoed dat een gelovige uit deze richting zou zeggen dat het de duivel is die je tegenwerkt knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat je er niet beter om bent als je wél naar de kerk gaat en er ook niet minder om bent als je niet gaat.

Beter als in "een beter persoon"? Nee natuurlijk niet, maar niets dat wij kunnen doen kan ons "een beter persoon" maken, behalve het van harte aannemen van Jezus' offer.

Het is echter wel aan te raden om te gaan, want het sterkt je in je geloof:

Heb 10:23-25

23 Laten wij de belijdenis van hetgeen wij hopen onwankelbaar vasthouden, want Hij, die beloofd heeft, is getrouw. 24 En laten wij op elkander acht geven om elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken. 25 Wij moeten onze eigen bijeenkomst niet verzuimen, zoals sommigen dat gewoon zijn, maar elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar als jij je thuis voelt bij evangelie-achtige stromingen, gebedsgenezing en het spreken in tongen, dan is het zeker een gemeente voor jou en wens ik je zondag een fijne dienst toe.

Nou ja, het spreken in tongen is het punt niet. Ik val bij De Deur meer over het punt dat ze vinden dat 'alle wedergeboren christenen in tongen moeten spreken' en dat dat bij hun op commando gaat. Ik heb 3 keer een dienst van De Deur meegemaakt en daar was het telkens 'we gaan nu de Heer aanbidden' en dan een zooi klanktaal (wat dan weer anders klonk dan het soort klanktaal in andere kerken, maar dat terzijde).

Daarbuiten zijn ze tegen elke kerk, behalve die van hunzelf.

Slechts mijn stukje cake over De Deur maar je moet natuurlijk zelf weten waar je naartoe gaat.

Quote:
Om eerlijk te blijven, ik vermoed dat een gelovige uit deze richting zou zeggen dat het de duivel is die je tegenwerkt
knipoog_dicht.gif

Dat is wel gebruikelijk bij De Deur, ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid