Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Maar in theorie
smile.gif
of wat zie jij persoonlijk als eerlijk?

Nou ja, als mijn vriendin een mooiere baan dan ik kan krijgen waar ze voor wil gaan dan zou ik met plezier het huishouden doen, zeg maar (nu is zij daar véééél beter in dan ik, maar ok.. het is hypothetisch widegrin.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, die tradionele man-vrouw verdeling vind ik wat achterhaald (zo neem ik over het algemeen het onderdeel 'koken' voor mijn rekening, gewoon omdat ik dat leuk vind).

Oh, kleine kanttekening die mij nu te binnen schiet: zij mag natuurlijk wel de financien regelen, anders wordt het een ramp widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zo kwam het over, zo van als die baan, dan ook het huishouden.

Maar doe je ook dingen die je niet leuk vindt?

Nu wel, want we wonen niet samen widegrin.gif

En anders, och.. Waarom niet. Behalve als 1 van de 2 partijen geen problemen heeft met, bijvoorbeeld, de WC schoonmaken.. waarom zou diegene het dan niet doen?

Mocht je allebei een hekel hebben aan bepaalde taken.. tja, dan wordt het ruzie maken of een muntje opgooien (dat laatste doen wij nogal eens.. we zijn niet zo goed in beslissingen...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die taakverdeling hangt van zoveel dingen af dat het voor elk stel anders uitvalt. Daarbij komt dat de grotere bedrijven ook meer faciliteiten voor ouderschapverlof hebben dan gemiddeld in het mkb. Wel is het zo dat volgens onderzoek blijkt dat de hele dag aan zorgtaken besteden in de huidige maatschappij zowel door vrouwen als mannen als zwaar beschouwd wordt. Dus daar treedt wel een verschuiving op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang ie maar niet hoeft te strijken wil m'n vriend alles wel doen... oh en koken vindt ie ook niet zo'n succes dus dat neem ik op me smile.gif Hij heeft gezegd dat hij de was wel wil doen (hij noemt zich zelfs de washing machine expert, lol) en de hond in de shampoo zetten, nou ik zeg geen nee!

Wat werk betreft, het zal bij ons waarschijnlijk sowieso in het begin zo zijn dat we allebei fulltime werken. Huishoudelijke taken gaan dan 50/50. Ik vind het zelf geen probleem om later minder te werken en meer in het huishouden te doen, zeker als we kinderen mogen krijgen. De ouderwetse rolverdeling is misschien niet zozeer achterhaald, maar ik vind het zonde om niet te werken met een goed diploma op zak. En gelukkig vindt m'n vriend het dus helemaal niet erg om een beetje huisman te spelen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zolang ie maar niet hoeft te strijken wil m'n vriend alles wel doen... oh en koken vindt ie ook niet zo'n succes dus dat neem ik op me
smile.gif
Hij heeft gezegd dat hij de was wel wil doen (hij noemt zich zelfs de washing machine expert, lol) en de hond in de shampoo zetten, nou ik zeg geen nee!

Wat werk betreft, het zal bij ons waarschijnlijk sowieso in het begin zo zijn dat we allebei fulltime werken. Huishoudelijke taken gaan dan 50/50. Ik vind het zelf geen probleem om later minder te werken en meer in het huishouden te doen, zeker als we kinderen mogen krijgen. De ouderwetse rolverdeling is misschien niet zozeer achterhaald, maar ik vind het zonde om niet te werken met een goed diploma op zak. En gelukkig vindt m'n vriend het dus helemaal niet erg om een beetje huisman te spelen
smile.gif

Klinkt goed smile.gif.

Maar waarom is het zonde met je diploma? Als je fulltime voor je kinderen gaat zorgen, kan je daarin toch ook je talenten en ontwikkelingen in kwijt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Die taakverdeling hangt van zoveel dingen af dat het voor elk stel anders uitvalt. Daarbij komt dat de grotere bedrijven ook meer faciliteiten voor ouderschapverlof hebben dan gemiddeld in het mkb. Wel is het zo dat volgens onderzoek blijkt dat de hele dag aan zorgtaken besteden in de huidige maatschappij zowel door vrouwen als mannen als zwaar beschouwd wordt. Dus daar treedt wel een verschuiving op.

Waar, maar ook in het mkb kunnen mannen minder gaan werken smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het moment doen we allebei te weinig aan het huishouden. Ik omdat ik hier nog niet woon, en hij omdat hij fulltime werkt en elke avond muziek/koor of mij heeft knipoog_dicht.gif Later zou ik graag parttime werken (met kids misschien helemaal thuis of één a twee dagen werken). Hij heeft hetzelfde idee, dus vermoedelijk gaan we later beide parttime werken en de zorg voor het huishouden en de kinderen redelijk 50/50 verdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms kun je van te voren nog zoveel dingen afspreken, maar in de praktijk komt er dan niet altijd even veel van terecht.

Mijn vrouw en ik hadden voor ons huwelijk afgesproken de taken zoveel mogelijk te verdelen om zo toch allebei ongeveer even veel te doen.

Maar... Het gaat helemaal anders. Zonder teveel op onze persoonlijke situatie in te gaan, komt het er grofweg op neer dat mijn vrouw eigenlijk vrijwel alles doet. Daar heb ik gek genoeg de meeste problemen mee. widegrin.gif Ze geeft gewoon niet graag iets uit handen. Niet dat ze beweert dat ik niets kan, maar als ze het zelf doet gaat het sneller en ontlast ze mij, zegt ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet dat ze beweert dat ik niets kan, maar als ze het zelf doet gaat het sneller en ontlast ze mij, zegt ze.

Dan bof je, ik hoop dat je je dat realiseert.

Ook ik geloof niet dat de taken verdelen werkt in de praktijk, want de een kan het huis schoon genoeg vinden na een droge doek over de tv te hebben gehaald, terwijl de betere wederhelft wellicht wil boenen en soppen. hamer.gif

Kortom, taken verdelen werkt niet, beter is het om elkaars normen en waarden te respecteren en daarin de gulden middenweg te vinden. Je kan toch niet verwachten dat de slons waarmee je getrouwd bent opeens een poetser wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan bof je, ik hoop dat je je dat realiseert.

Ook ik geloof niet dat de taken verdelen werkt in de praktijk, want de een kan het huis schoon genoeg vinden na een droge doek over de tv te hebben gehaald, terwijl de betere wederhelft wellicht wil boenen en soppen.
hamer.gif

Kortom, taken verdelen werkt niet, beter is het om elkaars normen en waarden te respecteren en daarin de gulden middenweg te vinden. Je kan toch niet verwachten dat de slons waarmee je getrouwd bent opeens een poetser wordt?

Ik vind helemaal niet dat ik bof, want ik zou zo graag meer willen (kunnen) doen in het huishouden omdat ik een goede echtgenoot voor mijn vrouw wil zijn. (Niet dat dat alleen of het best kan door het gras te maaien en/of de was te doen), maar ik voel me soms zo nutteloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dit moment werken we allebei full-time en doe ik de meeste huishoudelijke dingen.

Niet omdat Mark niets wil doen, maar meer omdat ik me erger aan de rotzooi en altijd uit mezelf begin met opruimen. Mannen zien dat soort dingen kennelijk niet nosmile.gif

Koken verdelen we een beetje. Ik kook meer denk ik, maar dan wel weer makkelijker (ik gooi wat aardappelpartjes en groentes in de Actifry en bak een stukje vlees en dan vind ik het wel goed).

Hond uitlaten verdelen we (ik 's doordeweeks ochtends, hij de rest van de dag en in het weekend). Kattebak schoonmaken doe ik.

Klussen en de auto schoonmaken en opruimen laat ik lekker aan hem over knipoog_dicht.gif

En strijken en ramen wassen doet hij ook, want daar heb ik een gruwelijke hekel aan.

Ik vind het op zich best eerlijk verdeeld. Ik doe meer, maar Mark moet 's avonds vaker dingen voor het werk doen.

al met al doen we allebei eigenlijk te weinig, want doordeweeks is het meestal nogal een zooi puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

we werken allebei ongeveer even veel. en we doen ongeveer evenveel in het huishouden. samen koken, hij wast iets vaker af, ik doe de was. opruimen doen we allebei, net zoals schoonmaken. (alleen is de wc om de een of andere reden van mij als het op schoonmaken aan komt. ach, hij heeft het doucheputje gekregen puh2.gif)

we vinden het allebei prima gaan zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid