Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Klinkt goed
smile.gif
.

Maar waarom is het zonde met je diploma? Als je fulltime voor je kinderen gaat zorgen, kan je daarin toch ook je talenten en ontwikkelingen in kwijt?

Mwah, ik vind het leuk om te werken en helemaal als ik iets met mijn opleiding kan doen. Ik ben afgestudeerd als vertaler en dat kan ik vanuit huis doen, dus als er kinderen komen dan kan ik gewoon blijven werken, misschien iets minder en met een iets andere dagindeling, maar punt is dat het kán.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ik vind helemaal niet dat ik bof, want ik zou zo graag meer willen (kunnen) doen in het huishouden omdat ik een goede echtgenoot voor mijn vrouw wil zijn. (Niet dat dat alleen of het best kan door het gras te maaien en/of de was te doen), maar ik voel me soms zo nutteloos.

Dat gevoel ken ik maar al te goed en wat me opvalt is dat vrouwen juist graag hebben dat we zelf bedenken wat we zouden kunnen doen en wij kunnen dat niet bedenken. apk_worry-rose.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Klinkt goed
smile.gif
.

Maar waarom is het zonde met je diploma? Als je fulltime voor je kinderen gaat zorgen, kan je daarin toch ook je talenten en ontwikkelingen in kwijt?

Niet iedereen kan zijn talenten kwijt in opvoeding van kinderen. Vandaar dat ik (voor zover ik dat nu kan weten) niet fulltime thuisblijfmoeder zou willen zijn. Ik zou mijn ei niet kwijt kunnen.

Wat de ideale verdeling is hangt helemaal af van wat man en vrouw willen.

Ik heb er geen problemen mee als een vrouw zelf graag thuisblijfmoeder wordt, terwijl haar man buitenshuis werkt (zelfde geldt voor een thuisblijfvader smile.gif). Wat ik wel erg vind, is als de vrouw thuisblijft omdat dat volgens sommigen de taak van de vrouw is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zien jullie een eerlijke taakverdeling.

Wat is de juiste verhouding werk/zorg voor zowel man als vrouw binnen het gezin?

Vrouw thuis, man werkt fulltime of andersom. Beide 20 uur, 20-40 of iets anders?

Ik denk niet dat er een standaard taak-verdeling is... Het is ook niet automatisch zo dat degene die het minste werkt het meeste thuis doet. Misschien komt dat ook omdat ik maar 6uurtjes meer werk dan mn vriendin. Desondanks ben ik overdag meer thuis dan haar. Daarom doe ik veel de was, afwas en het stofzuigen. Mn vriendin kan dan lekker thuiskomen, eten en wat voor dr zelf doen. als er wat blijft liggen dan kan zij dat mooi 's avonds doen. Administratie doen we allebei niet puh2.gif Financien regel ik meestal en het dweilen, ramen zemen, wc schoonmaken... eigen alles waar sop voor nodig is (behalve de afwas dan) doet mn vriendin.

Is ook verder niet zo afgesproken, maar zo gegroeid... en het werkt primayes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk 32 uur in de week, vriendlief 40 (naja 38).

Ik kook eigenlijk elke dag, vriendlief doet de afwas. Soms draaien we dit ook om.

Verder stofzuigen, dweilen en strijken doet vriendlief standaard.

Ik doe standaard de was en de badkamer.

Ik ben ook het meeste aan het opruimen in de rest van het huis omdat ik me sneller irriteer aan de rommel. Maar dit al wel vaker genoemd hier.

Vind dit wel een eerlijke taakverdeling. Aangezien vriendlief ook nog wel eens technische klusjes doet in en rondom huis. En ik vind het ook niet erg om wat meer te doen, ik houdt van een opruimd huis big-smile.gif

Ik werk onregelmatig dus kan mijn dag vaak ook wat anders indelen dan hij.

Mochten er kinderen komen, dan is de kans groot dat ik stop met werken of 1 a 2 dagen ga werken op de tijden dat vriendlief thuis is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben ook het meeste aan het opruimen in de rest van het huis omdat ik me sneller irriteer aan de rommel. Maar dit al wel vaker genoemd hier.

Kijk, dat kan ik enorm waarderen, jij wilt het graag netjes hebben in huis en i.p.v. je vriend (die daar blijkbaar makkelijker in is) je wetten op te leggen doe je zelf wat meer! Op die manier komen jullie de winter wel door denk ik!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben ook het meeste aan het opruimen in de rest van het huis omdat ik me sneller irriteer aan de rommel.

Dat heb ik nou ook!

Ik ben degene die vaak opruimt, ik heb een schurfthekel aan troep in huisyes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tegenwoordig lijkt het dat 50-50 de norm is in een relatie, maar als alles precies 50-50 was, dan kreeg de man toch ook de helft van de baby! Iemand zal te zijner tijd voor de kinderen moeten zorgen waardoor de 50-50 taakverdeling niet meer in stand gehouden kan worden. Een relatie is geen zakelijke overeenkomst waarbij ieder evenveel investeert en het afgesprokene er voor terugkrijgt.

Waarom kan dat niet?

Allebei 2,5 dag werken en 2,5 dag thuis kan best 50-50.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom kan dat niet?

Allebei 2,5 dag werken en 2,5 dag thuis kan best 50-50.

Ik vind dat 50-50 een zakelijke overeenkomst impliceert en onvoorwaardelijke liefde hoeft geen beloning. Bovendien zet ik mij liever voor 100% in dan voor slechts 50! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja,aduh maar dat betekent toch niet dat het zo niet verdeeld kan worden als het bij een stel werkt
smile.gif

Zolang alles voorspoedig verloopt kan het best werken, doch is mijn ervaring dat dergelijke relaties niet bestand zijn tegen een flinke wervelwind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vaak lopen zulke dingen vanzelf wel wanneer je eenmaal samen in één huis woont. Bij ons is het zo dat manlief meer opruimt, de badkamer & wc schoonmaakt, alle technische dingen doet. Ik doe de was. En de rest van de dingen doen we ongeveer even vaak of samen.

Quote:

Niet omdat Mark niets wil doen, maar meer omdat ik me erger aan de rotzooi en altijd uit mezelf begin met opruimen. Mannen zien dat soort dingen kennelijk niet
nosmile.gif

De mijne wel puh2.gif Ik hang altijd nog lui op de bank wanneer hij begint op te ruimen na het eten, hij laat zijn troep sowieso minder slingeren, hij heeft veel vaker een opruim-bui. Heerlijk big-smile.gif

Maarre, het lijkt mij wel logisch wanneer je de zaken gewoon eerlijk verdeeld. Sowieso vind ik het wel logisch dat beiden alle taken in principe kunnen uitvoeren. Ik vind het echt belachelijk dat er mannen (haast altijd mannen) bestaan die niet kunnen koken en wassen bijv. Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat zoiets volgt op het feit dat vrouwlief altijd alles doet knipoog_dicht.gif Ik ben ook niet al te goed in dingen in de muur schroeven bijv. maar ik zou het wel graag willen kunnen. Toch denk ik niet dat ik zulke zaken snel leer omdat mijn man er gewoon veel beter in is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch denk ik niet dat ik zulke zaken snel leer omdat mijn man er gewoon veel beter in is.

Sorry hoor, maar dat vind ik nu een typische smoes van vrouwen die liever lui dan moe zijn! Even zijn ego strelen zodat jij kan blijven zitten, maar daar trappen we mooi niet in! rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sorry hoor, maar dat vind ik nu een typische smoes van vrouwen die liever lui dan moe zijn! Even zijn ego strelen zodat jij kan blijven zitten, maar daar trappen we mooi niet in!
rofl.gif

widegrin.gif

Haha, het werkt wel zo hoor. Dan moeten er planken opgehangen worden en zeg ik stoer dat ik ook wil boren en dan krijg ik uitleg en doe ik een poging en dan is de muur hard en ben ik een half uur aan het prutsen en is er nog niets gebeurd. Komt manlief eraan en bevestigd die plank in no-time aan de muur. Dat soort voorvallen zorgen er niet echt voor dat ik elke gelegenheid pak om te klussen puh2.gif Terwijl hij er onwijs veel lol in heeft en het al voor elkaar heeft nog voordat ik door heb hoe iets moet puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

widegrin.gif

Haha, het werkt wel zo hoor. Dan moeten er planken opgehangen worden en zeg ik stoer dat ik ook wil boren en dan krijg ik uitleg en doe ik een poging en dan is de muur hard en ben ik een half uur aan het prutsen en is er nog niets gebeurd. Komt manlief eraan en bevestigd die plank in no-time aan de muur. Dat soort voorvallen zorgen er niet echt voor dat ik elke gelegenheid pak om te klussen
puh2.gif
Terwijl hij er onwijs veel lol in heeft en het al voor elkaar heeft nog voordat ik door heb hoe iets moet
puh2.gif

Dat heb ik nou ook, maar dan met wassen en strijken... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het scheelt wel erg wanneer je niet op jezelf hebt gewoond smile.gif Kun je niet andere taken op je nemen die wat minder huishoudelijk zijn zoals bijv. financiën/vakanties plannen/uitzoeken welke telefoonprovider het beste is/enz ofzo, om je schuldgevoel wat weg te nemen? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het scheelt wel erg wanneer je niet op jezelf hebt gewoond
smile.gif
Kun je niet andere taken op je nemen die wat minder huishoudelijk zijn zoals bijv. financiën/vakanties plannen/uitzoeken welke telefoonprovider het beste is/enz ofzo, om je schuldgevoel wat weg te nemen?
puh2.gif

Dat doe ik ook al en mijn vrouw bevestigt dat ook keer op keer, maar het geen zij doet, kost meer tijd, is zwaarder en zichtbaarder...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

widegrin.gif

Haha, het werkt wel zo hoor. Dan moeten er planken opgehangen worden en zeg ik stoer dat ik ook wil boren en dan krijg ik uitleg en doe ik een poging en dan is de muur hard en ben ik een half uur aan het prutsen en is er nog niets gebeurd. Komt manlief eraan en bevestigd die plank in no-time aan de muur. Dat soort voorvallen zorgen er niet echt voor dat ik elke gelegenheid pak om te klussen
puh2.gif
Terwijl hij er onwijs veel lol in heeft en het al voor elkaar heeft nog voordat ik door heb hoe iets moet
puh2.gif

Alles is te leren! copper2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als manlief overal beter in is, lijkt mij een 100-0 taakverdeling i.p.v. 50-50 veel beter!
knipoog_dicht.gif

Niet mee eens! Dan is het taak van de man zijn vrouw te helpen bij het trainen van bepaalde vaardigheden (of andersom) zodat er een meer evenwichtige taakverdeling onstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid