Spring naar bijdragen

christelijke gamestudio


Aanbevolen berichten

Ik ben een gameprogrammeur, die met de gedachte aan het spelen is om een christelijke gamestudio op te richten. Gericht op kwalitatief hoogstaande, vlotte, innovatieve games met een christelijke moraal. Oftewel: games die niet gericht zijn op geweld/sex/hebzucht. Dit om een alternatief te bieden voor wat er op het moment op de markt aanwezig is.

Dat kan ik niet alleen. Dus ben ik op zoek naar mensen met eenzelfde denkrichting om een team te vormen.

In dit vakgebied zijn christenen schaars, dus ik was benieuwd of ik via dit forum misschien wat contacten op kan doen.

Dus: ben je een 3d artist, game designer, artist of marketing deskundige: laat wat horen zodat we eens kunnen gaan brainstormen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh en dan nog iets..

Denk je dat dat goed zou lopen? En welke doelgroep bij gamers zit je aan te denken? En welk type gamers? RTS'ers? FPS'ers? RPG'ers?

Voor dat laatste zou je Ethische onderwerpen kunnen gebruiken. RTS kan je iets gebruiken als met.. Een herbouwing van het paradijs oid widegrin.gif Of schep een wereld zonder zonde.. widegrin.gif

En die eerste... Demonen afknallen.. ofzo? Of slangen schieten in het paradijs?

Misschien komt dit sarcastisch over.. maar dit is eigenlijk wel een beetje serieus bedoeld smile.gif

Want, waar wil je het over doen? Wat is je doelgroep? Welk genre? Welk type? Welke leeftijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of gewoon een shooter waarbij je heel weinig punten krijgt voor een kill, maar heel veel voor het toekeren van de andere wang
knipoog_dicht.gif

hahaha goed idee


Samengevoegd:

Bijbelverhalen in games verwerken klinkt erg cool, maar dan moet het wel samen gaan met een goede gameplay. En dat is vaak lastig te combineren.