Spring naar bijdragen

christelijke gamestudio


Aanbevolen berichten

Ik ben een gameprogrammeur, die met de gedachte aan het spelen is om een christelijke gamestudio op te richten. Gericht op kwalitatief hoogstaande, vlotte, innovatieve games met een christelijke moraal. Oftewel: games die niet gericht zijn op geweld/sex/hebzucht. Dit om een alternatief te bieden voor wat er op het moment op de markt aanwezig is.

Dat kan ik niet alleen. Dus ben ik op zoek naar mensen met eenzelfde denkrichting om een team te vormen.

In dit vakgebied zijn christenen schaars, dus ik was benieuwd of ik via dit forum misschien wat contacten op kan doen.

Dus: ben je een 3d artist, game designer, artist of marketing deskundige: laat wat horen zodat we eens kunnen gaan brainstormen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh en dan nog iets..

Denk je dat dat goed zou lopen? En welke doelgroep bij gamers zit je aan te denken? En welk type gamers? RTS'ers? FPS'ers? RPG'ers?

Voor dat laatste zou je Ethische onderwerpen kunnen gebruiken. RTS kan je iets gebruiken als met.. Een herbouwing van het paradijs oid widegrin.gif Of schep een wereld zonder zonde.. widegrin.gif

En die eerste... Demonen afknallen.. ofzo? Of slangen schieten in het paradijs?

Misschien komt dit sarcastisch over.. maar dit is eigenlijk wel een beetje serieus bedoeld smile.gif

Want, waar wil je het over doen? Wat is je doelgroep? Welk genre? Welk type? Welke leeftijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of gewoon een shooter waarbij je heel weinig punten krijgt voor een kill, maar heel veel voor het toekeren van de andere wang
knipoog_dicht.gif

hahaha goed idee


Samengevoegd:

Bijbelverhalen in games verwerken klinkt erg cool, maar dan moet het wel samen gaan met een goede gameplay. En dat is vaak lastig te combineren.

Ethische onderwerpen kan, maar hoeft zeker niet. Ik zit op het moment meer te denken aan games met een gameplay van ongeveer een half uur, lage instapdrempel, en gericht op fun. Voorbeeld: een multiplayer paintball game voor kids van +/- 10 jaar, als alternatief voor shooters, met enkele innovatieve vindingen om de game zich te laten onderscheiden. (welke dat zijn blijft een verrassingsmile.gif) Mijn eerste doel zou zijn om enkele browser based games uit te brengen, die het Flash niveau wel ontstijgen, om te kijken hoe het aanslaat.

Het gaat me er vooral om om games te maken met een positief verhaal. Dan kun je ook allerlei genres aanboren. Voor rts bijvoorbeeld een hulporganisatie in afrika besturen, etc. Evangelisatie games kunnen altijd nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Morphogenesis:

Ik denk zeker dat er een markt voor is. Zeker wanneer je een betrouwbare naam op weet te bouwen. Ouders kunnen dan met gerust een alternatief aanbieden.

Doelgroep: kids, en volwassenen, die als tussendoortje even lekker willen ontspannen, zonder zich te moeten afvragen of ze wel "verantwoord" bezig zijn. Ex-hardcore gamers en casual gamers: kan allemaal, als je spellen maar catchy en fast paced zijn. De huidige generatie kids kan dat wel aan.

Demonen schieten: ben ik zelf minder fan van, dat kan in spellen als Doom/ left4dead ook wel.

Moraal van het verhaal: FUN, zonder compromissen te moeten sluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben een gameprogrammeur, die met de gedachte aan het spelen is om een christelijke gamestudio op te richten. Gericht op kwalitatief hoogstaande, vlotte, innovatieve games met een christelijke moraal. Oftewel: games die niet gericht zijn op geweld/sex/hebzucht.

Waarom moet het een christelijke game studio zijn?

Als de punten die je noemt je uitgangspunten zijn, dan hoeft het lijkt me niet persé een christelijke gamestudio te zijn. Ik denk namelijk dat er zat niet-christelijke mensen rond lopen die wat jij noemt ook graag in een game terug willen zien. Als je dan jezelf een christelijk label geeft, dan denk ik dat je je project loopt te beperken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp wat je bedoeld, maar uit eerdere ervaringen met niet-christelijke gamedesigners heb ik opgemaakt dat die een totaal andere denkrichting hebben, en de christelijke doelgroep naar mijn idee niet goed aanvoelen. Het label christelijk hoeft er ook niet op, ik geloof wel dat we meer mensen kunnen aanspreken dan alleen christenen, maar ik wil graag een christelijk team omdat die (denk ik) meer in dezelfde richting denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik speel zelf ook wel games die niet aan die definitie voldoen. Maar als ik eerlijk ben, vind ik het soms moeilijk om te beoordelen of ik daar nu goed aan doe of niet. waar ligt de grens? Maar dat is een andere discussie. Mijn bedoeling is jusit om leuke alternatieven beschikbaar te maken die "wit" zijn. Dus niet in het grijze gebied, ook niet voor minder ruimdenkende mensen.

En misschien heb je gelijk dat ik te voorzichtig ben in het kiezen van mensen. Ik vraag ook niet om een geloofsbelijdenis, maar als ik iets opstart, wil ik wel dat God op prioriteit 1 staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom jecede,

Kun je niet gewoon bij Nintendo gaan werken? Dat is een bedrijf dat voornamelijk volkomen onschuldige spelletjes maakt en haar sporen wel heeft verdient in de gameswereld. Misschien is het wel moeilijk om daar aan het werk te komen, maar geloof me, een eigen gamesstudio beginnen én ook nog je games verkocht willen zien, is véle, véle malen moeilijker. Zeker in deze tijd.

Ik denk dat uiteindelijk ook maar weinig christenen zitten te wachten op moralistische spelletjes. Ze willen gewoon gamen, niet een gevirtualiseerde bijbelstudie, zeg maar. Daarbij hoeft gamesgeweld niet eens verkeerd te zijn, als het gewoon een virtuele variant is van het stoeien op het schoolplein. En in de meeste games is dat het geval. Daar is ook totaal niets mis mee, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn tegenwoordig wel verkoopkanalen waardoor het tegenwoordig goed mogelijk is om indie-games op de markt te brengen.

En ik ben er toch echt van overtuigd dat er wel een markt is. Juist om uit te zoeken of ik gelijk heb wil ik een demo releasen. Eens kijken hoe die ontvangen word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Morphogenesis:

Ik denk zeker dat er een markt voor is. Zeker wanneer je een betrouwbare naam op weet te bouwen. Ouders kunnen dan met gerust een alternatief aanbieden.

Doelgroep: kids, en volwassenen, die als tussendoortje even lekker willen ontspannen, zonder zich te moeten afvragen of ze wel "verantwoord" bezig zijn. Ex-hardcore gamers en casual gamers: kan allemaal, als je spellen maar catchy en fast paced zijn. De huidige generatie kids kan dat wel aan.

Demonen schieten: ben ik zelf minder fan van, dat kan in spellen als Doom/ left4dead ook wel.

Moraal van het verhaal: FUN, zonder compromissen te moeten sluiten.

Hmm.. ok smile.gif

Even voor mezelf.. Ik vind Left 4 Dead fan-tas-tisch. Echt prachtig. En ik zal eerlijk zijn, als er een christelijk alternatief komt, en dat komt neer op een potje pinnall, dan zeg ik gewoon nee. Hoe goed bedoeld de intenties ook zijn smile.gif

Zou het gaan, wederom in mijn geval, om het afknallen van demonen, oid, hetzelfde als de reguliere game, maar dan met christelijke thema's, en verstopte bijelteksten.. Dan ga ik die game zeker proberen.

Dus, wil je mensen bereiken met een christelijke pinball game(of iets in die trend), vrees ik dat je echt bij de jongere generatie gamers moet zijn. Ik denk, als je ècht een naam wilt neerzetten, en je hebt een budget, je meer op de hardcore genre moet richten.

Dit alles om je idee niet ten gronde ten brengen. Maar het is gewoon een goed idee, mits het goed bedacht en uitgevoerd word. Je weet waarschijnlijk wel hoe moordend de concurentie is binnen het game genre.

Men praat al vanaf December 2008 over Call of Duty: Modern Warfare 2 en Assassins Creed II. Je hoort zo nu en dan wel eens een andere game, maar dat word opnderste boven gehaald door maar 2 (!!) games. En dan nog zal ACII het onderspit moeten delven.

Kijk, ik zeg niet dat je een game kan maken die zo'n niveau treft, ik hoop duidelijk te maken dat erg veel gamers geen blik op jou spel werpen als dat gewoon niet aantrekkelijk is voor hen.

Nog een leuk voorbeeld, uit de praktijk:

Ik speelde laatst Call of duty 4 online, en zag een aparte server staan, met de naam "Christian Snipers"

Ik was benieuwd, en ging de server in. Die was snel, goed onderhouden, en sniper only. Creatief dus. En de console melde dan elke 10sec (schat ik) een bijbeltekst, met een veel terugkomend Joh: 3:16.

Kijk, het heeft in dit geval mijn aandacht getrokken, en krijg zo een paar bijbelteksten mee. Je kan er laggerig over doen, door Joh3:16 neer te zetten, en vervolgens een kogel door iemands hoofd heen jassen, Maar ze hebben me wel nieuwsgierig gemaakt flower.gif

Maar als je het goed uitwerkt.. Tof idee sjoerule.gif

Maar nog even een vraag, voor de nerd in mij widegrin.gif

Welke taal programmeer je?

En ben je ook programmeur in het dagelijksleven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hmm.. ok
smile.gif

Even voor mezelf.. Ik vind Left 4 Dead fan-tas-tisch.

Geef me je account naam big-smile.gifpuh2.gif

Maar bot, Ik denk dat het erg lastig is om chirstelijke games te maken, ik denk niet dat je dan binnen de huidige genres moet gaan kijken, omdat het (zo lijkt mij het) erg snel saai wordt zonder geweld, etc. misschien een idee om wat kleinere flash games te ontwikkelen met een crhsitelijke ''boodschap'' O.I.D. die dan bedoelt zijn voor christelijke sites (EO etc)

Link naar bericht
Deel via andere websites

om even te reageren: ik heb al aangegeven dat ik me niet op de hardcoregamers zou willen richten, want dat is een kansloze missie. en je vind het een goed idee of nietsmile.gif

Indie games zijn bij kids en casual gamers razend populair. Dat is een onderschatte doelgroep, waar ik veel mogelijkheden zie.

Ik het eerst hbo informatica gedaan, en ben nu bezig met een master aan de Universiteit Utrecht in de game richting.

Qua programmeertaal: vanalles, dat ligt aan de engine. Maar meestal c# of c++.


Samengevoegd:

@Dazed:

geen flashsmile.gif Daar kun je te weinig mee. Er zijn echter wel gameengines met browserplugins. Kun je prachtige dingen mee doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

om even te reageren: ik heb al aangegeven dat ik me niet op de hardcoregamers zou willen richten, want dat is een kansloze missie. en je vind het een goed idee of niet
smile.gif

Indie games zijn bij kids en casual gamers razend populair. Dat is een onderschatte doelgroep, waar ik veel mogelijkheden zie.

smile.gif

Ik gaf mijn mening, misschien dat je er wat mee kon smile.gif

Maar uiteraard is het aan jou wat je doet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

smile.gif ik hoor overal de bijbelteksten vliegen.

In paintball zelf zit geen moraal. Dat zou bedoeld zijn als kids-fps. Alternatief voor het huidige genre dus.

Maar het ging me hier eigenlijk niet om de gameconcepten, maar om het netwerken. Wat voor games er gerealiseerd zouden worden heeft naar mijn mening alles te maken met hoe je team eruit ziet, je uiteindelijke doelgroep, je businessmodel, etc.

Paintball was slechts een voorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik heb 1 concept waarvan iedereen die ik het verteld heb razend enthousiast word. (ook niet christenen btw) Maar dat ga ik hier niet toelichten. Qua concepten dus geen problemen, qua manschappen wel. Ik heb eventueel al een designer en een audio designer. Nu de 3d artist nog....smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me erg moeilijk om mensen te vinden die zonder betaling honderden manuren in zo'n project gaan stoppen, of kan je ze ergens van betalen? Voor zover ik het kan overzien als leek gaat alles naar het gratis weggeven van software behalve dan voor de grote studio's, maar kleine projecten zijn gratis, met daarbij de mogelijkheid om te kopen of te doneren (Pay-What-You-Want model) en daarbij hopelijk voldoende inkomsten uit te genereren. Dit is eigenlijk al oud, dat was er in de jaren 80 en 90 ook al (shareware) Het verschil is dat het kopiëren peer2peer tegenwoordig veel makkelijker is.

Zelfs uiterst succesvolle producten van independents (bv World of Goo) hebben moeite om uit de kosten te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja, ik heb 1 concept waarvan iedereen die ik het verteld heb razend enthousiast word. (ook niet christenen btw) Maar dat ga ik hier niet toelichten. Qua concepten dus geen problemen, qua manschappen wel. Ik heb eventueel al een designer en een audio designer. Nu de 3d artist nog....
smile.gif

en hoe zit het met de AI/non playing characters voor je games?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe, iemand die me begrijpt! xD

Ik gebruik Blender 3D. Daar zit een Game Enging in.

Kijk dit misschien even. Op dit forum hebben we best lang er over gebrainstormed. knipoog_dicht.gif

link

en deze: smile.gif

link

Laat me weten als je nog een leuk idee krijgt. Hoewel ik zelf ook met een groot project bezig ben dus weet niet hoe veel tijd ik heb. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid