Spring naar bijdragen

christelijke gamestudio


Aanbevolen berichten

Quote:

Dubito

Niet perse om mijn idee te verdedigen hoor, maar ik denk dat je je daar toch in vergist. Er zijn in Nederland een heleboel kleine gamebedrijfjes die prima rondkomen. De laatste jaren zijn er daarvoor genoeg mogelijkheden om als klein bedrijf je product op de markt te krijgen. bv Wiiware, xboxlive, in de browser op gamesites en betaald met advertisement, etc. Natuurlijk, je moet snel succes boeken, maar in mijn omgeving heb ik het zien gebeuren, bv ronimo games.


Samengevoegd:

Quote:

Hehe, iemand die me begrijpt! xD

Ik gebruik Blender 3D. Daar zit een Game Enging in.

Kijk dit misschien even. Op dit forum hebben we best lang er over gebrainstormed.
knipoog_dicht.gif

en deze:
smile.gif

Laat me weten als je nog een leuk idee krijgt. Hoewel ik zelf ook met een groot project bezig ben dus weet niet hoe veel tijd ik heb.
puh2.gif

offtopic:

ai, weet je zeker dat je de engine in Blender wilt gebruiken? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag laatst een paginagroot artikel in de metro ofzo, over een christelijke game die net was uitgekomen. Dan moest je Adam en Eva helpen hun weg terug naar het paradijs te vinden, door veel te puzzelen en goede bijbelteksten te kiezen enzo. De recensie was geschreven door een niet-christen volgens mij, en overwegend positief. Dus blijkbaar is er wel degelijk een markt voorsmile.gif Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vindensmile.gif

Dit is niet het artikel, maar wel de game zelf: link

Misschien kan je er iets mee?smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Ik vind het een leuk idee, maar ik zou het niet over de moralistische boeg gooien. Een spel over koning David die zijn schapen moet hoeden voor de wolven lijkt me een uitstekend game concept.

Ligt er maar net aan voor welke doelgroep je de game maakt he?

Ik zou het iig niet te plat maken. Als een veredelde pacman demoontjes gaan happen lijkt me bijv. ook geen geweldig idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ligt er maar net aan voor welke doelgroep je de game maakt he?

Ik zou het iig niet te plat maken. Als een veredelde pacman demoontjes gaan happen lijkt me bijv. ook geen geweldig idee.

Nee, maar als je speelt als koning David zijn er leuke dingen te bedenken. Het is dat ik geen kaas gegeten heb van programmeren, want anders wist ik het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh, maar met dat soort leveltjes kan ik zeker weten wel helpen hoor
yes.gif

"Sla met een ezelskaak 1000 filistijnen kapot"

"Beuk keihard tegen de tempelmuur aan, en maakzoveel mogelijk kills. Meerdere kills tegelijk betekent +50% bonuspunten"

Heerlijk
widegrin.gif

Haha widegrin.gif Ja zo gaan christelijke games wel aanslaan bij het grote publiek. Veel bloed er doorheen en kassa.

Maar wat denk je van een adventure game? Ik vind die zelf altijd super kick. We zouden bijvoorbeeld het leven van Mozes kunnen maken o.i.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Haha
widegrin.gif
Ja zo gaan christelijke games wel aanslaan bij het grote publiek. Veel bloed er doorheen en kassa.

Maar wat denk je van een adventure game? Ik vind die zelf altijd super kick. We zouden bijvoorbeeld het leven van Mozes kunnen maken o.i.d.

Doen we psalm 137 dan als special level?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yupz, mag je als bad guy spelen, als babyloniër geloof ik, en allemaal kleine kindjes kapot slaan devil.gif

Vervolgens, als je dan een bonuslvl verder bent, mag je wraak nemen op de babyloniërs.

Oh, en wat te denken van het tot val brengen van de Toren van Babel.

Offuuh.. extra opdracht.. Communiceer met een blinde na de spraaksverwarring bij de toren van Babel. Kan je uitleggen dat de toren plat ligt: 30 punten

Dat iedereen een andere taal spreekt, incl. hij en ik : 100 punten

Doodslaan omdat hij een zonde begaan heeft: 200 punten.

Ik zie zo'n game wel zitten widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Yupz, mag je als bad guy spelen, als babyloniër geloof ik, en allemaal kleine kindjes kapot slaan
devil.gif

Vervolgens, als je dan een bonuslvl verder bent, mag je wraak nemen op de babyloniërs.

Oh, en wat te denken van het tot val brengen van de Toren van Babel.

Offuuh.. extra opdracht.. Communiceer met een blinde na de spraaksverwarring bij de toren van Babel. Kan je uitleggen dat de toren plat ligt: 30 punten

Dat iedereen een andere taal spreekt, incl. hij en ik : 100 punten

Doodslaan omdat hij een zonde begaan heeft: 200 punten.

Ik zie zo'n game wel zitten
widegrin.gif

Om er aan het einde van het level achter te komen dat je GÉÉN laatste geworden bent; "Vele laatste zullen de eerste zijn." Jammer: geen bonus-eeuwig leven en GAME OVER.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid