Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Er zijn gelukkig veel Joden die kritischer t.o.v. het onderdrukkende en discriminerende beleid van hun regering staan dan sommige christenen hier.

en wat bedoel je met die one-liner? Heb je wel eens nagedacht over de tereur die Arafat en zijn vriendjes de afgelopen decennia op Israel hebben losgelaten? Vind je het gek dat Israel zich verdedigt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Tuurlijk, ik ben meermalen aangerand door meerdere jongens, het is mijn goed recht om zodra ik een jongen zie een bus pepperspray in zijn gezicht te spuiten, ik verdedig mij alleen maar, moet je eens kijken wat jongens mij vroeger hebben aaangedaan.

de gelijkenis ontgaat mij...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn gelukkig veel Joden die kritischer t.o.v. het onderdrukkende en discriminerende beleid van hun regering staan dan sommige christenen hier.

Gelukkig zijn er ook seculiere mensen die wel durven te staan voor de enige democratische rechtstaat in het midden-oosten en zich iets minder eenzijdig anti-Israelisch uit durven laten dan sommige mensen hier.

Overigens, wie is hier allemaal kritiekloos? Mount Zion stelt dat het optreden van Israel niet altijd de schoonheidsprijs verdient en erkent dat ook Israel fouten maakt. Dan blijf ik over en ik ben slechts een enkel persoon.

Ook niet kritiekloos overigens, al richt mijn kritiek zich niet zozeer op mensenrechtenschendingen (die ik niet zo vreselijk interessant vind), maar op de vaak halfslachtige houding van Israel die een effectieve bestrijding van 'Palestijns' geweld lastig maakt.

Hoewel dat voor een deel ook te wijten is aan de interene verschillen in visie en de rol van de internationale politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

'En wat bedoel je met die oneliner?' Er staat inderdaad in de bijbel dat dat strookje land voor de Joden is. Er staan echter daarnaast ook allerlei dingen in de bijbel over hoe je met je medemens dient om te gaan. Als je met bovenstaande bedoelt dat het doel alle middelen heiligt, dan ben ik dat absoluut niet met je eens.

Dat hoeft ook niet... smile.gif

Er staan ook allerlei voorschriften in de bijbel over hoe het volk Israel met verslagen vijanden moest omgaan. Welliswaar oud-testamentisch, maar toch... widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nouja, als je dan toch die staat onderbouwt met de bijbel, dan moet je dat misschien inderdaad consequent doorvoeren en inderdaad ook aanmoedigen dat Israël op een oudtestamentische manier met haar vijanden omgaat. Anders ben je weer eens ouderwets selectief in de bijbel aan het shoppen. Voordeel is dat Israël dan een grotere ramp wordt dan alle schurkenstaten uit de 20e eeuw bij elkaar, misschien dwingt dat de internationale gemeenschap om in actie te komen en een eind te maken aan dit debacle.
knipoog_dicht.gif

Armageddon. puh2.gif

Maar met de belofte van het land, kwam ook de verantwoordelijkheid van het onderhouden van Gods geboden. De vervloekingen die het volk israel over zich uitsprak als zij zich niet aan het verbond zou houden, zijn iig niet mals... Kortom, het land komt Israel toe, maar dan dient zij zich wel te gedragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar dat is voor hun toch geen probleem? Dat zouden dan toch gewoon martelaren worden?

Nu ja, wellicht dat ze toch niet helemaal in de hemel terecht komen. Maar het idee om uit je eigen land gekickt te worden is voor niemand prettig denk ik, zelfs niet als je er een paar martelaren bij krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nu ja, wellicht dat ze toch niet helemaal in de hemel terecht komen. Maar het idee om uit je eigen land gekickt te worden is voor niemand prettig denk ik, zelfs niet als je er een paar martelaren bij krijgt.

Dus dan moeten alle joden maar een land ergens in Amerika, Afrika of Australie stichten? Waarom gaan alle Palestijnen niet Naar Syrie, Jordanie, Egypte en Libanon?

Wie heeft trouwens bepaald dat "Palestina" rechtmatig eigendom is van de Palestijnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus dan moeten alle joden maar een land ergens in Amerika, Afrika of Australie stichten? Waarom gaan alle Palestijnen niet Naar Syrie, Jordanie, Egypte en Libanon?

Wie weet. engel.gif

Quote:
Wie heeft trouwens bepaald dat "Palestina" rechtmatig eigendom is van de Palestijnen?

De huidige waan van het Westers internationaal recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dan komen ze dus terug op het besluit van de voorloper van de VN: De Volkenbond (1920?)?

Toen was de waan van de dag inderdaad anders. Er is internationaalrechtelijk namelijk vrijwel niets dat echt duidelijk op papier staat. En daarom veranderd ook zo makkelijk en zo snel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus dan moeten alle joden maar een land ergens in Amerika, Afrika of Australie stichten? Waarom gaan alle Palestijnen niet Naar Syrie, Jordanie, Egypte en Libanon?

Omdat ze daar niet welkom zijn. De 'Palestijnen' zijn namelijk grote pariahs en bepaald niet geliefd in de genoemde landen. De Palestijnse zaak is dat daarentegen wel, maar dat heeft meer met Israel en de Joden te maken dan met de 'Palestijnen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De humor is dan weer dat ook de Israeli's zich beroepen op dat 'niet geliefd zijn' als het gaat om het legitimeren van het bestaan van hun staat. Kortom ze meten met twee maten: zij zouden zogenaamd nergens anders ter wereld veilig zijn, maar dat de Palestijnen in alle omringende landen als oud vuil behandeld zullen worden zal ze verrotten.

Ten eerste heeft Israel zich niet tegen de moglijkheid van een Palestijnse staat uitgesproken, daarnaast is het niet meer dan redelijk dat ze zich meer drukmaken om hun eigen staat en bevolking dan om een bevolkingsgroep waar een groot deel zich verbonden voelt met een organisatie die zich gecommiteerd heeft aan de vernietiging van de Joodse staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een illusie te denken dat wij een decennialang bestaand probleem even in een topic op een forum kunnen oplossen. Het vuil van de één wast de ander niet schoon en dat geldt voor alle partijen in het Midden-Oosten. Neemt niet weg dat de Palestijnen inmiddels een stuk meer te lijden hebben van de Israeli's dan de Israeli's van de Palestijnen.

Daarom geldt voor zowel Israeli's als christenen Micha 6:8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God.

en nee dat is niet makkelijk maar wel onze taak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Armageddon.
puh2.gif

Maar met de belofte van het land, kwam ook de verantwoordelijkheid van het onderhouden van Gods geboden. De vervloekingen die het volk israel over zich uitsprak als zij zich niet aan het verbond zou houden, zijn iig niet mals... Kortom, het land komt Israel toe, maar dan dient zij zich wel te gedragen.

Waarom komt Israel het land nog steeds toe, en waarom moeten zij zich nog steeds houden aan die geboden? Hoeven 'wij' toch ook niet? Dat is wat ik eigenlijk niet snap, normaal gesproken wordt het OT aan de kant geschoven als het gaat om de strenge wetten, het werken voor redding, aan de andere kant wordt er door veel Christenen in deze kwestie nog steeds heel veel waarde gehecht aan dat hele beloofde land-verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom komt Israel het land nog steeds toe, en waarom moeten zij zich nog steeds houden aan die geboden? Hoeven 'wij' toch ook niet? Dat is wat ik eigenlijk niet snap, normaal gesproken wordt het OT aan de kant geschoven als het gaat om de strenge wetten, het werken voor redding, aan de andere kant wordt er door veel Christenen in deze kwestie nog steeds heel veel waarde gehecht aan dat hele beloofde land-verhaal.

Weet je waar Jezus terug zal komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom komt Israel het land nog steeds toe, en waarom moeten zij zich nog steeds houden aan die geboden? Hoeven 'wij' toch ook niet? Dat is wat ik eigenlijk niet snap, normaal gesproken wordt het OT aan de kant geschoven als het gaat om de strenge wetten, het werken voor redding, aan de andere kant wordt er door veel Christenen in deze kwestie nog steeds heel veel waarde gehecht aan dat hele beloofde land-verhaal.

De meeste Christenen voelen zich verbonden met de Joden. Voor de Joden gelden de wetten wel en dus is de waarde vanuit het perspectief van de Christenen niet zo vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid