Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bij in elke muziek-genre zit een wel een satanisch muzikant.

Zelfs bij de klassieke muziek heb je dat.

Ik kan even niet op ze naam komen maar die componist waar Hitler zou weg van was, was ook vrij occult.

Voor de rest is het stom de zeggen dat Pop/Rock niet kan. Er zijn ook Christelijke mensen die Rock maken. Een groot voorbeeld is Larry Norman.

Je vindt inderdaad wel meer Satanisten bij de Rock en Metal, maar je vindt ze ook bij de Rap muziek en zelfs bij de Country en Blues.

Dus je moet niet zeggen:

Hey, dat muziekgenre is Satanisch.

Maar je kan het beter per muzikant bekijken, en dan zal je het verbazen hoeveel er Satanisch zijn, hoewel hun songteksten anders doen vermoeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik ben het er totaal niet mee eens dat pop, rock, jazz enz enz... slecht voor je is. het is maar net wat de inhoud van het liedje is. als je de muziekgeschiedenis ervan nagaat, zul je zien dat relegie er HEEL VEEL mee te maken heeft. helaas heeft de duivel over de jaren heen veel harten van muziekanten vervuilt. Ik vind echt niet dat pop, rock, jazz enz... per definitie verkeerd is. als je de geschiedenis van die genres nagaat zul je zien waar het vandaan komt. en de mensen waar het vandaan komt waren HEEL gelovig!

ga naar deze link en lees'm es.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ultra-orthodoxe moslims zullen inderdaad geen muziek maken. Het enige wat daar is toegestaan, is het zingend reciteren van de Koran en de gebeden, op voorgeschreven wijze. Het jodendom heeft muziek echter nooit afgewezen, integendeel. In de Tempel werd volop gezongen en werden de gezangen instrumentaal begeleidt. Dat kun je alleen al uit de welbekende Psalm 150 halen:

Halleluja.

Loof God in zijn heiligdom,

loof Hem in zijn machtig uitspansel.

Loof Hem om zijn kracht, zijn daden;

loof Hem om zijn mateloze grootheid.

Loof Hem met een stoot op de ramshoorn,

loof Hem met harp en lier,

loof Hem met beltrom en rondedans,

loof Hem met citer en fluit,

loof Hem met strijkende cimbels,

loof Hem met slaande cimbalen;

ja, iedereen die adem heeft, loof de HEER.

Halleluja.

Binnen het christendom is muziek tijdens de eredienst daarom nooit echt een probleem geweest. Het begon al met het zingend reciteren van de gebeden, daarna kwamen er langzaam maar zeker, wel onder de nodige twisten hier en daar, instrumenten bij. Uitzondering vormen de oosterse kerken en bepaalde kloosters; daar wordt tijdens de Liturgie nog altijd enkel a capella gezongen. Maar buiten de Liturgie wordt er wel gewoon gespeeld en gezongen.

In feite is er ook geen enkele religie buiten het christendom en het jodendom dat muziek verbiedt; hoogstends worden er wel voorschriften over gegeven. De ultra-orthodoxe interpretatie van de islam is volgens mij dus echt een uitzondering in het verbieden van muziek. Mijns inziens dan ook een wel heel vreemd en bijzonder onmenselijk verbod. Hoe kun je de mens nou afnemen wat hem zó definieert en wat door hem zó wordt bemind als muziek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

geef ik je helemaal gelijk in. muziek defineert de mens. de genre van keuze iedere individu is een extensie van het karakter en persoonlijkheid van de persoon. aan de hand daarvan kun je de simplesse of complexiteit van de persoon al aardig goed inschatten.


Samengevoegd:

Hip-Hop is een voortvloeisel uit Rap & DiscoMusic (heel basic gezegt).

Rap bestond al in de slavernij. Muziek maken mochten slaven niet. Hun ellende deden ze uiten door woorden heel snel achter elkaar uit te spitten (beginselen van de RapMusic, en in het Guinness book of reccords beschreven als oudste moderne ritmevorm) en met de tijd zijn ze steeds meer ritme en emotie in het spitten gaan leggen. Basic gezegt hebben de nakomelingen van de ZEER gelovige slaven de RapMusic & DiscoMusic gecombineerd tot een nieuwe vorm van muziekale uiting van ellende en leefomstandigheden waar de afroamerikanen toen der tijd en tegenwoordig nog vaak in leven. En daar was de geboorte van de Hip-Hop!

En natuurlijk zijn er foute Hip-Hop'ers, maar het was in beginselen een muziekale uiting/waarschuwing van leefomstandigheden en hoofdzakelijk negatiefe emoties( in de 80ies kwam love-Hip-Hop, 'LL Cool J' was 1 van de eerste). In bijna alle andere genres doen artiesten niks anders dan muziekaal uiten van leefomstandigheden/gebeurtenissen en emoties.

Hip-Hop is per definitie niet slecht!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ehm, volgens mij ging dit over de Negrospirituals die later overgingen naar blues en zo verdere muziek invulden. Er is bij mijn weten geen directe link tussen de muziek van de zwarte slaven en de hip hop/rapmuziek.

Nee natuurlijk is er geen directe link! hamer.gif zoals ik al zij het is een voortvloeisel uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ja... Ik zie inderdaad veel moslims het soort muziek als 'R&B' en zo aanbidden. Ik vraag me persoonlijk dan af hoe dat samengaat met de islam.

Verder ben ik het met je eens.. Pop is duivels.. Rock en Jazz echter zeker niet.

rofl.gif Ik zou je mening heroverwegen als je de titel van het volgende JAZZ nr. leest: That Old Devil Called Love. devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij in elke muziek-genre zit een wel een satanisch muzikant.

Zelfs bij de klassieke muziek heb je dat.

Ik kan even niet op ze naam komen maar die componist waar Hitler zou weg van was, was ook vrij occult.

Voor de rest is het stom de zeggen dat Pop/Rock niet kan. Er zijn ook Christelijke mensen die Rock maken. Een groot voorbeeld is Larry Norman.

Je vindt inderdaad wel meer Satanisten bij de Rock en Metal, maar je vindt ze ook bij de Rap muziek en zelfs bij de Country en Blues.

Dus je moet niet zeggen:

Hey, dat muziekgenre is Satanisch.

Maar je kan het beter per muzikant bekijken, en dan zal je het verbazen hoeveel er Satanisch zijn, hoewel hun songteksten anders doen vermoeden.

Ik geloof er niks van.

Ik kan uit m'n hoofd veel meer Christelijke pop-artiesten opsommen, dan Satanistische.

Niet zo heel vreemd natuurlijk, met meer dan een miljard christenen in allerlei vormen, en aan de andere kant een handvol rare sektes.

(behalve als je satanisme opzettelijk verward met Atheisme, maar dan heb je een krom wereldbeeld)

En dat in elk muziek-genre er wel een satanist te vinden is, tja. Een aantal mensen heeft dus naast een sekte-lidmaatschap ook toevallig een platencontract. Wat moeten we daar mee...Dat zegt verder niets ergens over.

En waarom altijd die overdreven aandacht voor satanisme?

Zelfs als er inderdaad een hele aparte wereld bestaat met miljoenen mensen die bergen CDs uitbrengen, en overal onze parken bezetten om rituelen uit te voeren, dan nog zou ik het niet serieus nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij in elke muziek-genre zit een wel een satanisch muzikant.

Zelfs bij de klassieke muziek heb je dat.

Ik kan even niet op ze naam komen maar die componist waar Hitler zou weg van was, was ook vrij occult.

Je bedoelt waarschijnlijk Richard Wagner? stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Quote:

Ik vroeg mij af hoe jullie over het beluisteren van muziek denken.

Ik denk er best positief over.

Quote:

Ik denk dat het luisteren van muziek betreft het geloof en de toegestane instrumenten plus liederen/citaten absoluut geen kwaad kan.

Kijk aan.

Quote:

Maar ik ben er van overtuigd dat alle andere muziek (rock, pop, jazz) verboden en slecht voor je is, ik denk namelijk dat de duivel opereert via muziek en je hem dan al snel aanbidt.

Hemeltje lief.

Quote:

Als ik de bijbel lees kom ik o.a. op het volgende:

Jubal nakomeling van Kaïn en niet godvrezend;

Genesis 4:

21 Zijn broer heette Jubal; hij werd de stamvader van allen die op de lier of de fluit spelen.

Tijdens het aanbidden van het gouden beeld;

Daniël 3:

15 Luister goed, als jullie je bereid tonen om, zodra je de muziek van hoorn, panfluit, lier, luit, citer, dubbelfluit en andere instrumenten hoort, op je knieën te vallen en in aanbidding te buigen voor het beeld dat ik gemaakt heb ... Maar weigeren jullie te buigen, dan worden jullie onmiddellijk in een brandende oven gegooid. En welke god zal jullie dan uit mijn handen kunnen redden?

Oké. Dus ik moet niet luisteren naar hoorn, panfluit, lier, luit, citer, dubbelfluit en andere instrumenten indien het de bedoeling is dat ik vervolgens op mijn knieën val voor het beeld dat deze gast gemaakt heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik denk persoonlijk dat iedere muziek niet verkeerd is op zichzelf. Het is maar wat de persoon er mee doet, welke bedoeling erachter zit en waar de tekst over gaat. Ik denk ook dat ieder dat goed voor zichzelf moet kunnen bepalen. Gaat rock, r&b of rap voor jou te ver? Dan behoud je jezelf in je eigen muziek waar je je veilig in voelt. Het is ook gewoon een kwestie van smaak.

Add: Ik denk niet dat je de muziekstijl erop aan moet spreken maar de band/artiest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid