Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Inderdaad. Voor mij is het hele soms misselijkmakende gebeuren van Michael Jackson weer een extra bewijs waarom christenen eigenlijk nooit zulke blaadjes zouden moeten lezen. Ook niet bij de kapper en ook niet incidenteel om zogenaamd grinnikend te kijken wat voor onzin er nu weer wordt verteld.

Wij hebben niets, maar dan ook níéts te maken met het privéleven van beroemdheden. Ze zijn nóóít ons bezit en hebben áltijd het recht helemaal zelf te bepalen wat ze over hun privéleven kwijt willen. Ik weet wel zeker dat Jezus nooit ineens geroddel en het ongevraagd vertellen van (kwade) verhalen over iemand zal goedkeuren als het over een beroemd iemand ging.

Het is werkelijk van de gekken dat we over beroemde mensen schijnbaar ineens ongestraft smadelijk mogen roddelen en kwaadspreken en zelfs verhalen over mogen verzinnen. En dat er zelfs christenen zijn die die rotblaadjes zomaar lezen. Dat je zelf het roddelen af en toe niet kunt laten, dat is nog tot daar aan toe. Maar roddelbladen lezen?

Ik ben het ermee eens, maar heb alleen nog een opmerking:

zelf roddelen zie ik als net zo erg als roddelbladen lezen.

Quote:

Kijk maar naar BNN, dan kan je dus beter maar helemaal geen tv meer kijken

Zelfs bv. met de Vara moet je uitkijken.

Quote:

De tekst die ik aanhaal bewijst dat iemand na zijn dood niet meer voor begane zonden moet boeten zoals zovelen met vals religieuze leerstellingen willen bewijzen.

M.J.zal inderdaad een opstanding krijgen.

Dat kan niet gezegd worden van degenen die straks zullen sterven in Armaggedon.

Nee, die tekst bewijst dat je Jezus Christus als Redder moet hebben aangenomen om op te staan in een nieuw en eeuwig leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, die tekst bewijst dat je Jezus Christus als Redder moet hebben aangenomen om op te staan in een nieuw en eeuwig leven.

En mensen die waren gestorven voor de tijd van Christus,of mensen die in de verste uithoeken van de aarde woonden en nog nooit van Christus hebben of hadden gehoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dat kindermisbruik dat nooit bewezen is, is logisch met zijn bakken aan geld. Huur een paar goeie advocaten en je bent onschuldig.

Of zorg dat je medewerker bent van een kerkgenootschap met zijn hoofdkwartier ergens in een grote stad in Italië. Dan heb je geen bakken met geld of goede advocaten nodig om uit handen van justitie te blijven.

Maar dat terzijde.

Een gerucht dat Michael nu in de Heer zou zijn is natuurlijk hoopgevend, ik gun het hem van harte, maar voorlopig net zoveel waard als iedere andere speculatie over deze kindvriendelijke popartiest.

Ze zullen zich nog als dertien in een dozijn aandienen de komende tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan kwade verdenkingen hebben en/of uitspreken, dan is het roddel / kwaadsprekerij, wat volgens de Bijbel niet goed is.

Je kan ook goede verdenkingen hebben. Als je iemand ervan 'verdenkt' dat hij misschien wel het eeuwig leven is ingegaan, is dat nooit kwaad bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kan ook goede verdenkingen hebben. Als je iemand ervan 'verdenkt' dat hij misschien wel het eeuwig leven is ingegaan, is dat nooit kwaad bedoeld.

Ik zou hem kunnen verdenken van het eten van appelmoes voor zijn overlijden. Ook niet kwaad bedoeld maar net betekenisloos als al die andere 'verdenkingen' rondom deze man.

Maar ik begrijp je punt: hoop doet leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik zou hem kunnen verdenken van het eten van appelmoes voor zijn overlijden. Ook niet kwaad bedoeld maar net betekenisloos als al die andere 'verdenkingen' rondom deze man.

Maar ik begrijp je punt: hoop doet leven.

Ja, jij specificeert het nog verder sjoerule.gif

Het gaat mij eigenlijk om een verschil tussen 'die persoon zou wel vaak chagerijnig zijn, familieleden slaan, fraude plegen.. enz.' óf 'die persoon zou wel eens een fantastische vader voor zijn kinderen kunnen zijn, veel vrijwilligerswerk doen en goede [doch integere smile.gif ] moppen kunnen vertellen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet direct nee. Maar de doorvraag naar het tv topic, om daar verder te speculeren....bijvoorbeeld.

En 'verdenken' van (de voor jou) goede dingen is inderdaad niet slecht. Dat is iets waar je blij van zou kunnen worden
smile.gif

Ja, net als ik roddelbladen een gevaar vind, vind ik tv in zekere zin ook een gevaar. Niet alléen maar gevaarlijk, maar wel iets om voorzichtig mee te zijn / verstandig mee om te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best een zielig mannetje was het. Als kind a misbruikt door zijn vader, vervolgens verder kapot gemaakt door de media en de showbizwereld. Heeft zijn leven langgeprobeerd de kinderjaren te krijgen die hij nooit gehad heeft.

Best tragisch. Een talentvolle man, bij leven al een toonaangevende klassieker binnen de popmuziek geschiedenis. Maar ik denk dat er maar weinig met hem zouden hebben willen ruilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En 'verdenken' van (de voor jou) goede dingen is inderdaad niet slecht. Dat is iets waar je blij van zou kunnen worden
smile.gif

Inderdaad. En als ik je goed heb ingeschat, ben je politiek gezien ietwat links en zou jíj misschien wel mensen willen waarschuwen voor een mogelijk té rechts geluid in sommige media als sommige tv en bladen. (Ik zelf ben ietwat links, in de confessionele hoek.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ging mij om het volgende:

As God has shown us by turning stone to bread

In tegenstelling tot:

Matth. 4

1 Toen werd Jezus door de Geest naar de woestijn geleid om verzocht te worden door de duivel. 2 En nadat Hij veertig dagen en veertig nachten gevast had, kreeg Hij ten laatste honger. 3 En de verzoeker kwam en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg dan, dat deze stenen broden worden. 4 Maar Hij antwoordde en zeide: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat.

Er staat dus precies het tegenovergestelde. De duivel wilde Jezus verleiden, maar Jezus versloeg de satan. Als Jezus Zich had laten verleiden tot het veranderen van stenen in brood, was er geen redding voor de mensheid geweest.

Die regel suggereert dus dat de duivel gewonnen heeft.

En los daarvan; zijn muziek en teksten waren gewoon 'werelds' en niet geloofsopbouwend of tot eer van God. Je zou je kunnen afvragen of de muziek en tekst een mens goed zullen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het ging mij om het volgende:

As God has shown us by turning stone to bread

In tegenstelling tot:

Matth. 4

1 Toen werd Jezus door de Geest naar de woestijn geleid om verzocht te worden door de duivel. 2 En nadat Hij veertig dagen en veertig nachten gevast had, kreeg Hij ten laatste honger. 3 En de verzoeker kwam en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg dan, dat deze stenen broden worden. 4 Maar Hij antwoordde en zeide: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat.

Er staat dus precies het tegenovergestelde. De duivel wilde Jezus verleiden, maar Jezus versloeg de satan. Als Jezus Zich had laten verleiden tot het veranderen van stenen in brood, was er geen redding voor de mensheid geweest.

Die regel suggereert dus dat de duivel gewonnen heeft.

mmm das wel ver gezocht hoor

Quote:
En los daarvan; zijn muziek en teksten waren gewoon 'werelds' en niet geloofsopbouwend of tot eer van God. Je zou je kunnen afvragen of de muziek en tekst een mens goed zullen doen.

Dat kan je je bij elk nummer wel afvragen, das een andere discussie trouwens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid