Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Geniaal... Dat was M.J. Morgenavond de herdenking trouwens, op Ned. 3, maar ik weet niet of ik zin heb om ernaar te kijken.

Vanavond van 20:00 tot 22:30 is dus de Dangeroustour en later vanavond nog een film over hem, weet even niet welke.

Morgen ga ik zeker kijken!yes.gif

(Pff, ik had nooit gedacht dat ik fan van hem zou worden, al heeft de muziekstijl me altijd al aangesproken)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit nu te kijken en 2 gedachten houden me bezig:

1. Wat was het toch eigenlijk een enorm zielige man. Als je jezelf zo enorm (laat) verminken dan valt de familie, de (platen)maatschappij, de fans en de man zelf een hoop te verwijten.

2. Wat een enorm artiest, maar live niet geweldig. Hij had moeten kiezen voor zang OF dans en niet voor een combinatie.

Ik heb nog NOOIT een liveconcert meegemaakt dat niet tegenviel in vergelijkging met een studioalbum. (behalve K3, Rebecca St. James, Newsong, Delerious en Chris Tomlin)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit ook te kijken en ik vind z'n dans zo goed dat de onzuiverheid in heel wat tonen het toch helemaal goed maakt yes.gif

Je ziet ook zoveel moves terug die ze tegenwoordig nog steeds gebruiken en ook veel tonen uit zijn muziek die in de R&B muziek veel terug komt, helemaal geweldig party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb nog NOOIT een liveconcert meegemaakt dat niet tegenviel in vergelijkging met een studioalbum. (behalve K3, Rebecca St. James, Newsong, Delerious en Chris Tomlin)

Dan ga je echt naar de verkeerde concerten, kerel.


Samengevoegd:

Quote:

Je ziet ook zoveel moves terug die ze tegenwoordig nog steeds gebruiken en ook veel tonen uit zijn muziek die in de R&B muziek veel terug komt, helemaal geweldig
party.gif

Jackson werd daarom ook niet voor niets enorm beïnvloed door r&b, wat wil je ook met een achtergrond in de Jackson 5... Daarbij was hij een van de eerste artiesten die zo nadrukkelijk gebruik van een groepschoreografie maakte. De invloed van Michael Jackson op de hedendaagse popmuziek is enorm. En een album als Thriller is nog steeds buitengewoon hoogstaand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zit nu te kijken en 2 gedachten houden me bezig:

1. Wat was het toch eigenlijk een enorm zielige man. Als je jezelf zo enorm (laat) verminken dan valt de familie, de (platen)maatschappij, de fans en de man zelf een hoop te verwijten.

2. Wat een enorm artiest, maar live niet geweldig. Hij had moeten kiezen voor zang OF dans en niet voor een combinatie.

Ik heb nog NOOIT een liveconcert meegemaakt dat niet tegenviel in vergelijkging met een studioalbum. (behalve K3, Rebecca St. James, Newsong, Delerious en Chris Tomlin)

In 2003 werd er ter ere van Michael nog een concert gehouden waar THE KING OF POP ook zelf optrad. Ik heb de dvd daarvan, en ik moet zeggen hij danste nog steeds fenominaal. Ik heb hem ook horen zingen(niet playbacken)

en dat klonk ook goed.

Ik kan me helemaal niet vinden in je commentaar. Ik weet dat Michael Jackson tijdens bepaalde concerten veel playbackte, misschien vanwege het feit dat dansen en zingen tegelijk erg zwaar is. Maar ook tijdens zulke concerten zong MJ ook bepaalde nummers live, en dat klonk ook prima.

Er zijn maar weinig artiesten die het publiek kunnen bieden wat Michael bood. De enige artiesten van die het niveau in populairiteit van Michael Jackson ook haalden waren Freddy Mercury(en de overige leden samen als Queen), en Elvis. Presley. Deze 3 artiesten zijn in mijn ogen de 3 grootste artiesten ooit die de wereld heeft gekend qua zang en dans! Helaas zijn ze er alle 3 niet meer, maar ik luister nog steeds naar hun tijdloze muziek. Zoalang muziek die gemaakt is tijdloos is, weet je dat het goede nummers zijn, en dat de artiest ook tijdloos is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

MJ danste geweldig tijdens het concert dat ik gisteren zag, maar het geluid vond ik gewoon niet optimaal. Niet dat de man niet kon zingen, want ook dat kon hij echt HEEL erg goed, maar hij kwam voor mij niet tot zijn recht/goed uit de verf.

Mercury vond ik live idd ook goed, maar daar ben ik nooit bijgeweest en toen Elvis overleed was ik net 3.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

MJ danste geweldig tijdens het concert dat ik gisteren zag, maar het geluid vond ik gewoon niet optimaal. Niet dat de man niet kon zingen, want ook dat kon hij echt HEEL erg goed, maar hij kwam voor mij niet tot zijn recht/goed uit de verf.

Mercury vond ik live idd ook goed, maar daar ben ik nooit bijgeweest en toen Elvis overleed was ik net 3.

Ik denk dat je het concert in de Amsterdam Arena bedoeld, daar was het geluid inderdaad bagger. Weinig akoestiek. De History tour van MJ was geweldig, helaas dat het destijds in de A'dam arena was, en daar is het geluid gewoon veel minder

Mercury was ook een zeer goede zanger. Een echte artiest ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat laatste is maar zeer de vraag. Het is weliswaar nooit bewezen dat hij pedoseksuele handelingen heeft verricht of iets in die richting, maar zijn eigen kinderlijke gedrag en zijn houding t.o.v. kinderen is op zijn minst ongezond en opmerkelijk.

Geniaal was 'ie zeker ja. Ik ben ook absoluut een liefhebber van zijn muziek, maar dat was ik al ruim voor zijn dood. smile.gif

O, is de herdenking toevallig ook live via internet te volgen, weet iemand dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was nog even bang dat men tijdens het afscheid zijn wederopstanding zou aankondigen, maar gelukkig bleef eea redelijk binnen de perken. Ik heb zelden zo'n perfect staaltje van mensverheerlijking meegemaakt als nu. Als je op een aantal plaatsen "Jezus" had ingevuld ipv "Michael" (what's in a name?), dan had je al bijna een Evangelische preek gehad.

Volgens mij heb ik alleen in het laatste zinnetje van het gebed van de pastor van dienst de naam Jezus gehoord.(de liedjes niet meegerekend.)

Ik was ook getroffen door het oprechte gemis van familie en vrienden. Vooral het lied van Jermaine, het optreden van (was het hem?) Usher, dat engelse jochie en de toespraak van z'n broers en dochter op het eind. Ik heb gehuild als een kind, maar niet om Michael (een beetje om zijn leven en om wat ik vrees voor zijn ziel), maar vooral vanwege het gemis voor alle direkt betrokkenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid