Spring naar bijdragen

Ben je islamofoob?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Ben je islamofoob?

    • Ja, heel erg
      6
    • Ja, een beetje
      12
    • Neutraal
      7
    • Nee, hoor
      9
    • Nee, totaal niet
      14


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je kan met een gerust hart zeggen dat de vrouwen in het verhaal van dubito 'onderworpen' waren aan de mannen. Staat er ook niet zoiets in de bijbel?


Samengevoegd:

Kolossenzen 3:18

18 GIJ vrouwen, weest aan [uW] man onderworpen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kan met een gerust hart zeggen dat de vrouwen in het verhaal van dubito 'onderworpen' waren aan de mannen. Staat er ook niet zoiets in de bijbel?


Samengevoegd:

Kolossenzen 3:18

18 GIJ vrouwen, weest aan [uW] man onderworpen

Ik denk dat je dan voornamelijk moet kijken naar hoe de man zich bijbels gezien naar de vrouw moet gedragen, dat kan je totaal niet met de islam vergelijken.

edit: En ja hoor, daar haal je een zin uit de context knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Efeziers 5: 22,23

Laten vrouwen onderworpen zijn aan hun man als aan de Heer, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw

Nog eensmile.gif Nu ben ik best benieuwd wat er precies met 'onderworpen' aan de man bedoeld wordt dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Efeziers 15: 22,23

Laten vrouwen onderworpen zijn aan hun man als aan de Heer, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw

Nog een
smile.gif
Nu ben ik best benieuwd wat er precies met 'onderworpen' aan de man bedoeld wordt dan.

Ef. 5, niet 15. knipoog_dicht.gif

Maar dat was het vers wat ik boven je al had gepost. Als je één vers ervoor kijkt staar er weer dat mannen vrouwen aan elkaar onderdanig moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk wordt er niet bedoeld dat vrouwen onderworpen zijn zoals bv de dieren onderworpen zijn, maar wat er dan wel precies bedoeld wordt ontgaat me enigzins. Is het niet ook de SGP die stemrecht voor vrouwen in wil trekken?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ef. 5, niet 15.
knipoog_dicht.gif

Notedknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Natuurlijk wordt er niet bedoeld dat vrouwen onderworpen zijn zoals bv de dieren onderworpen zijn, maar wat er dan wel precies bedoeld wordt ontgaat me enigzins. Is het niet ook de SGP die stemrecht voor vrouwen in wil trekken?

Lees de hele brief eens, dan word je al een stuk wijzer smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat sammie zegt is dus dat het tegen de islam ingaat om zelfmoordaanslagen te plegen.

Als ik even de vergelijking trek met christenen dan heb ik ook weinig van doen met "Army of God" en de "Westboro baptist church". Zijn deze mensen christenen? Ja, niet echt aan mij om over te oordelen. Ik denk wel dat ze de boodschap niet zo goed begrepen hebben.

Oh, als iemand beweert christen te zijn en hij niet liegt dan is hij wat mij betreft christen. Zelfde geld voor moslims. Dus ja, in mijn visie plegen moslims gewoon zelfmoordaanslagen.

Maar waar ik me vooral aan stoorde is het feit dat het deels wordt toegeschreven aan atheistische ideologien. Hiermee worden atheisten zonder reden beschuldigt van de misdaden van moslims omdat sammie haar religieuze straatje schoon wil houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, Sammie zei dus dat het tegen de leer van de islam inging.

Als ik zeg dierenactivist te zijn en ik blaas een asiel op. Dan zeggen andere dierenactivisten ook, 'nou die hoort niet bij ons hoor'.

Is het dan ook van nee nee,als iemand beweert dierenactivist te zijn en hij niet liegt dan is hij wat mij betreft dierenactivist?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, Sammie zei dus dat het tegen de leer van de islam inging.

Als ik zeg dierenactivist te zijn en ik blaas een asiel op. Dan zeggen andere dierenactivisten ook, 'nou die hoort niet bij ons hoor'.

Is het dan ook van nee nee,als iemand beweert dierenactivist te zijn en hij niet liegt dan is hij wat mij betreft dierenactivist?

Nee want dan lieg je gewoon. Je hebt iets gedaan waarmee je dieren zonder reden hebt gedood en dat doen dierenactivisten niet. Je zou best een dierenactivist kunnen zijn maar het opblazen van een asiel is geen daad van dierenliefde.

Zelfmoordaanslagen zijn daarentegen prima Islamitische te onderbouwen. Ten eerste is het BS om te beweren dat zelfmoord verboden is en dus zelfmoordaanslagen ook. Het doel is namelijk niet zelfmoord plegen maar (vermeende) vijanden van de islam schaden. Heel kort door de bocht.

Doodgaan voor je geloof en andersdenken/vijanden van de islam doden kun je prima islamitisch onderbouwen. Islam de religie van vrede? Ja, als je de definitie van vrede flink aanpast vast wel, maar ik kijk altijd naar de vruchten om de boom te beoordelen. En ik zie ook een hele lading ellende uit de islam voortkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je redenatie loopt totaal mank. Sammie geeft aan dat zelfmoord plegen tegen de islam ingaat.

Wat zelfmoordterroristen doen gaat tegen de islam in

Wat die dierenactivist doet gaat tegen die ideologie in.

Ik ben met je eens dat er verfoeilijke dingen uit de islam voortkomen. Hetzelfde kan van de christenheid gezegd worden.

Hoe bepaalde mensen iets interpeteren en uitvoeren zegt in feite niks over de zuivere leer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Wat zelfmoordterroristen doen gaat tegen de islam in

Dat betwijfel ik dus ten zeerste.

Je noemde eerder ook de West-Borough-Babtists. Hun homohaat is prima bijbels te onderbouwen en de rest van hunt antipathien ook wel. Dat jij de bijbel wellicht anders leest maakt hen niet minder christelijk. Je kunt gewoon veel kanten op met de bijbel. Voor de koran geld hetzelfde gezien de vele interpretatie van het boek

Ik zal even voor je googelen om te kijken of ik wat kan vinden voor je

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hun homohaat is prima bijbels te onderbouwen en de rest van hunt antipathien ook wel.

Nee, alleen als je er dingen uit knipt die in hun straatje liggen wellicht. Maar als christen lijkt me dat als je de evangeliën ook maar een beetje serieus neemt je de kreet 'God hate fags' nooit bijbels kunt onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je redenatie loopt totaal mank. Sammie geeft aan dat zelfmoord plegen tegen de islam ingaat.

zelfmoord ja, maar jezelf doden is niet altijd zelfmoord. Als jij een kind voor een aanstormende auto wegduwt en je komt daarbij om zie ik je niet als een zelfmoordenaar. Zelfs niet als je van te voren had ingeschat dat je het niet zou overleven. Ligt aan de intentie.

De intentie van een zelfmoordterrorist zal vaak niet zelfmoord zijn. Dit wordt nog eens benadrukt met de beloning in het hiernamaals. Zelfmoordterrorisme zou nauwelijks of niet bestaan als het niet zo effectief was gok ik...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee, alleen als je er dingen uit knipt die in hun straatje liggen wellicht. Maar als christen lijkt me dat als je de evangeliën ook maar een beetje serieus neemt je de kreet 'God hate fags' nooit bijbels kunt onderbouwen.

Anders dan jij lees ik de bijbel wellicht niet selectief, en ik kan "God hates fags" beter onderbouwen dan nodig is. Maar dat is het punt niet.

Het punt is of de islam aanslagen waarbij de pleger zelf om het leven komt wel zo hardgrondig veroordeeld. Ik twijfel daaraan.

Een verschil in de praktijk is trouwens dat "God hates fags" door het gros van de christenen word verworpen en dat er onder moslims een flink draagvlak bestaat voor zelfmoordaanslagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Islamofoob ben ik niet, wel tegen de islam omdat het toch werkelijk deels een cultuur is die wij hier al een eeuw of wat achter ons hebben gelaten. onaardig gezegd, een achterlijke cultuur.

Ik ben eens op vakantie naar Egypte geweest en daar buiten de toeristen route om wat rondgetrokken. Kwam daar een aantal mensen tegen waar ik ook thuis op bezoek ben geweest. Dit was voorbij de 'hoe krijg ik geld van de rijke europeaan' barrière waar je als Nederlander eerst doorheen moet, want zelfs als studentje met een minimaal inkomen en een cheap-ass D-reizen vlucht hoor je daar nog tot rijkste paar procent.

Het mooiste was een dag op bezoek bij een vrij rijke (voor hun doen) Egyptische boer. Deze had een flink groot huis, akkers langs de Nijl en een boel ezels, en wat paarden en misschien een roestige trekker. En een Isuzu pick up truck uit 1988. Oh ja hij had ook 3 of 4 vrouwen en 13 kinderen.

Hij sprak een beetje engels en zijn oudste zoon sprak goed engels en ging iets werktuigbouwkundigs studeren. Ik leerde deze familie kennen omdat ze een zeilboot verhuurden waarop we gevaren hadden en we hadden het erover dat we na de vallei der koningen wel eens een andere kant van Egypte wilden zien, en we werden meteen uitgenodigd.

De hele familie was moslim. De vader was erg pro europa (vandaar ook de uitnodiging denk ik, ik was met wat vrienden, allen begin 20, man, deze mensen wilden niet ons geld, maar wel verhalen over hoe het is in Europa. wij waren zonder vrouwen en daarom geschikt om uit te nodigen. In de boot vroeg de zoon ook nog of we geen vrouwen of vriendinnen achter hadden gelaten in het hotel)

Het geboortecijfer is daar schrikbarend hoog. De landbouw productie is ook best goed, maar groeit niet hard genoeg meer om de groei van de bevolking in de toekomst op te vangen. Zoveel mogelijk mensen proberen daarom inkomsten uit de toerisme te krijgen, want iets anders hebben ze daar niet langs de Nijl.

Deze vader probeerde zijn zoons op hoger onderwijs te krijgen om zo te ontsnappen. Hij was dankbaar dat hij 9 zoons en 4 dochters had. De jongens vanaf een jaar of 10 zagen we ook steeds bezig met ezels, hooi, etc. De meisjes deden de was en keken meteen naar de grond zodra je naar hen keek. De vrouwen zeiden geen woord. Het viel ook op dat de jongens ook de vrouwen commandeerden, zo van 'Ga thee maken ofzo...' Maar de oudere jongens commandeerden ook hun jongere broertjes... De oudste zoon voelde zich erg verantwoordelijk voor de rest van het gezin, en hij moest wel succesvol worden om al het geld dat in hem werd geïnvesteerd terug te verdienen. Alle kinderen gingen wel naar school, maar er waren wel lange vakanties van 3 maanden ofzo. ze woonden op de oost oever en moesten elke dag 3 km lopen naar de pont, dan over de nijl, en dan nog 2 km lopen. Maar ze gingen ook wel met de toyota taxi trucks die daar overal rondrijden.

Het huis was mooi en groot. We werden rondgeleid in alle kamers behalve de slaapkamers van de volwassen. Ze hadden vrijwel nergens glazen ramen, maar het is daar het hele jaar door 30 graden ofzo, en koel binnen door de hele dikke muren en luiken. We mochten ook foto's maken, maar ik had toen nog geen digitale camera.

Er werd uitgebreid gekookt voor ons, maar alleen de vader, de oudste zoon en nog een buurman ofzo ging met ons eten, de kinderen bleven naar ons kijken vanuit deuropeningen en een meisje van een jaar of 12 kwam steeds met een nieuw gerecht aandragen wat ze zwijgend neerzette.

Ik voelde me alsof ik 100 jaar terug in de tijd was gereisd.

Later hebben we nog op ezels over de landbouwgrond gereden onder leiding van kinderen van een jaar of 13,14 en met de peutertjes gespeeld.

De mensen (mannen dan, want vrouwen spreek je niet) waren aardig en wilden van alles weten en vonden het ook leuk om over hun land te vertellen. Veel mannen zijn ongetrouwd omdat je (veel) geld moet hebben om een vrouw te trouwen. Je moet een dure bruiloft kunnen betalen en de familie van de bruid geeft pas toestemming als je als het ware aantoont dat je goed kan zorgen voor de vrouw. De man koopt als het ware een vrouw. Arme egyptenaren zonder land of bedrijf kunnen dat wel vergeten. Dus de rijke hebben meerdere vrouwen en de arme 0.

Zolang dat soort dingen bij de islam horen, en de algehele onderdrukking van de vrouw ben en blijf ik anti islam. Hoe aardig de mensen ook zijn, die cultuur deugd gewoon niet in onze ogen en ik vond de behandeling van vrouwen echt erg (ook wat ik elders in de stad zag)

hum vond je verhaal wel interessant, alleen je conclusie vind ik een beetje jammer.. Dat je alsnog kan zeggen 'die cultuur deugt gewoon niet in onze ogen'. Wanneer deugt een cultuur dan wel? Als die precies hetzelfde is als de jouwe? Als je zoiets meemaakt zou je toch juist wat meer moeten begrijpen dat er gewoon verschillende culturen zijn, dat ze het allemaal niet slecht bedoelen maar dat het gewoon een feit is dat wat hier normaal is het daar niet is, en andersom. Dat is toch iets wat je kan accepteren zonder de 1 gelijk beter te vinden dan de ander? Mjah dat is mijn mening. smile.gif Ook snap ik niet dat je het de 'cultuur' noemt, maar dan weer wel betrekt op de Islam. Nou ja anyway bedankt voor het delen van deze ervaring ... smile.gif lijkt me erg bijzonder om mee te maken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hum vond je verhaal wel interessant, alleen je conclusie vind ik een beetje jammer.. Dat je alsnog kan zeggen 'die cultuur deugt gewoon niet in onze ogen'. Wanneer deugt een cultuur dan wel? Als die precies hetzelfde is als de jouwe? Als je zoiets meemaakt zou je toch juist wat meer moeten begrijpen dat er gewoon verschillende culturen zijn, dat ze het allemaal niet slecht bedoelen maar dat het gewoon een feit is dat wat hier normaal is het daar niet is, en andersom. Dat is toch iets wat je kan accepteren zonder de 1 gelijk beter te vinden dan de ander? Mjah dat is mijn mening.
smile.gif
Ook snap ik niet dat je het de 'cultuur' noemt, maar dan weer wel betrekt op de Islam. Nou ja anyway bedankt voor het delen van deze ervaring ...
smile.gif
lijkt me erg bijzonder om mee te maken..

Een aantal dingen:

- Ik zie een positieve ontwikkeling in de cultuur van de wereld. We houden geen slaven meer, We gebruiken de schedels van de vijand niet meer als trofee, we slaan mensen niet meer dood, we vierendelen niet meer, gooien ze niet voor de leeuwen, en hakken geen handen af bij diefstal. Dichter bij huis: We slaan onze kinderen niet meer met de karwats, we zetten geen negers meer op sterk water in het museum, we dwingen vrouwen niet meer om korsetten te dragen, we protesteren tegen legbatterij kippen en kistkalveren.

- Ik denk werkelijk dat de westerse democratie het beste (je mag het ook het minst slechte noemen) bestuursmodel ooit is.

- stel jij hebt kinderen. Vind je het leuk als ik jouw kinderen ga slaan? Het is mijn cultuur, wij slaan onze kinderen... jouw kind komt bij mij spelen en is stout, dus ik sla het, want ik ben de baas in mijn huis. Dacht het niet

- nog eentje.... Ik ga lekker de clitoris bij mijn dochter laten afsnijden, want dat is mijn cultuur..... En die heb je maar te respecteren.....

DACHT HET NIET!!!!

Het komt hierop neer. NEE niet elke cultuur moet dezelfde zijn als de mijne... Liever niet, ik hou van variatie.

JA elke cultuur moet van mij wel voldoen aan de universele rechten van de mens (+ internationale uitbreidingen daarop) . De Arabische cultuur doet dat soms niet. Daarom vind ik haar INFERIEUR (op die punten) aan de mijne. En dat zal ik altijd hardop blijven verkondigen.

Ik noem het cultuur omdat het ouder is dan de

Islam, en ook verschilt met de Islam. Maar de Islam heeft er wel een flinke invloed op, dus die noem ik er wel bij.

En het kan me niet schelen dat ze het ' niet slecht bedoelen....' Die vrouwen zijn daarom niet minder slachtoffer.

NB dit gaat niet enkel om vrouwenrechten, maar dat is hier even een makkelijk en bekend voorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook met vakantie naar Egypte geweest en kan het verhaal van Dubito met het volgende aanvullen.

(En daarbij valt natuurlijk te discussieren over of het de cultuur betreft en/of de islam smile.gif )

Egypte is in feite een gruwelijk rijk land, rijker dan Saudi Arabie met haar grote olierijkdommen, maar er is maar een heel klein percentage verschrikkelijk rijk (miljardairs) en de rest is bijna allemaal heel erg arm. Het land is van onder tot boven gevuld met corruptie. Bij alles wat je doet en wil bereiken, moet je geld betalen. Ook zou Egypte (naast de Nijl) ontzettend vruchtbaar kunnen zijn, vanwege een reusachtig ondergronds meer dat onder de woestijn ligt, maar waar (nog) niks mee wordt gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Een aantal dingen:

- Ik zie een positieve ontwikkeling in de cultuur van de wereld. We houden geen slaven meer, We gebruiken de schedels van de vijand niet meer als trofee, we slaan mensen niet meer dood, we vierendelen niet meer, gooien ze niet voor de leeuwen, en hakken geen handen af bij diefstal. Dichter bij huis: We slaan onze kinderen niet meer met de karwats, we zetten geen negers meer op sterk water in het museum, we dwingen vrouwen niet meer om korsetten te dragen, we protesteren tegen legbatterij kippen en kistkalveren.

- Ik denk werkelijk dat de westerse democratie het beste (je mag het ook het minst slechte noemen) bestuursmodel ooit is.

Oke kan, maar ga dat niet opdringen aan andere culturen.

Quote:

- stel jij hebt kinderen. Vind je het leuk als ik jouw kinderen ga slaan? Het is mijn cultuur, wij slaan onze kinderen... jouw kind komt bij mij spelen en is stout, dus ik sla het, want ik ben de baas in mijn huis. Dacht het niet

Nee klopt, van andermans kinderen moet je afblijven.. En van andermans cultuur ook vind ik.

Quote:

- nog eentje.... Ik ga lekker de clitoris bij mijn dochter laten afsnijden, want dat is mijn cultuur..... En die heb je maar te respecteren.....

DACHT HET NIET!!!!

Nou ja, dat vind ik moeilijk.. Dan kom je bij de vraag tot hoever ouders mogen gaan met hun kinderen. Voor mij niet makkelijk te bepalen , ik vind iig dat de opvoeding zoveel mogelijk bij de ouders ligt.. waar de overheid zich zo min mogelijk mee moet bemoeien.

Quote:

JA elke cultuur moet van mij wel voldoen aan de universele rechten van de mens (+ internationale uitbreidingen daarop) .

Oke, dan moet dus wel elke cultuur voornamelijk westers zijn.

Quote:

Ik noem het cultuur omdat het ouder is dan de

Islam, en ook verschilt met de Islam. Maar de Islam heeft er wel een flinke invloed op, dus die noem ik er wel bij.

Flinke invloed? In welke zin? Dat de bruidsschat zo hoog is bijv. heeft niks met de Islam te maken, grote dure feesten ook niet ..

Quote:

En het kan me niet schelen dat ze het ' niet slecht bedoelen....' Die vrouwen zijn daarom niet minder slachtoffer.

Ik denk niet dat ze zichzelf als slachtoffer zien hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid