Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

vraagje aan de vrouwen hier, hoe gaan jullie met jullie charmes om?

In het algemeen heb ik vaak het idee dat hoe zuidelijker je komt, hoe 'gehaaider' (dit klinkt eigenlijk te negatief voor wat ik bedoel) de vrouw met haar charmes omgaat en zo zich weet te profileren in het maatschappelijke krachtenspel.

Maar juist in noord-europese landen lijkt deze 'kunst' een beetje verloren te zijn. Ik kom zoveel vrouwen tegen die zich, misschien onder invloed van het feminisme(?)zich vrij mannelijk gedragen, alteveel 'one of the boys' willen zijn en juist daarom uitgestoten worden. Vaak komen ze ook over als heel onzekere typjes.

Terwijl het inzetten van de charmes vaak heel goed kan werken als smeermiddel in het sociale verkeer. In mijn ervaring willen mannen dat spel ook maar al te graag meespelen. Ik zal niet zeggen dat je dan alles gedaan kunt krijgen, maar het komt er dichtbij in de buurt.

Dus mijn vraag, hoe gaan jullie hiermee om? Merken jullie een tekort in de maatschappij hieraan? Staan jullie bewust stil bij de ontwikkeling van deze eigenschappen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In het algemeen heb ik vaak het idee dat hoe zuidelijker je komt, hoe 'gehaaider' (dit klinkt eigenlijk te negatief voor wat ik bedoel) de vrouw met haar charmes omgaat en zo zich weet te profileren in het maatschappelijke krachtenspel.

Nou ja, wat mannelijk en wat vrouwelijk is, is ook voor een stukje cultureel natuurlijk...

Verder verschillen mannen en als vrouwen. Net als mannen heb je ook bij vrouwen dat de één nu wat meer een 'girly-girl' is dan de ander. Zo zijn mensen eenmaal. Geen enkel persoon voldoet optimaal aan een arche type.

Dat zelfde is met mannen. de überman, of de metro man die er niet voor schaamt z'n 'vrouwelijke kant' te laten zien.

Verder is de samenleving een 'old boys network', dus wil je daar bij horen, zul je al sneller 'one of the guys' moeten zijn. Zeker als het waar is dat in bepaalde bedrijven nogal een macho cultuur heerst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ja ik heb ook een keertje gelezen in een artikel over vrouwen aan de top ofzo, dat Nederlandse vrouwen veelste mannelijk willen zijn, terwijl vrouwen in warmere landen hun vrouw-zijn juist gebruiken om hogerop te komen. Maar dat laatste wordt hier in NL ook niet echt geaccepteerd denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, daar sta ik echt nooit bij stil. Heb dus ook geen idee of ik charmes heb en als het wel zo is, dan gebruik ik die niet bewust maar is het iets natuurlijks. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet zo druk om maken, sorry puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ja, wat mannelijk en wat vrouwelijk is, is ook voor een stukje cultureel natuurlijk...

Relativist. clown.gif

Quote:
Verder verschillen mannen en als vrouwen. Net als mannen heb je ook bij vrouwen dat de één nu wat meer een 'girly-girl' is dan de ander. Zo zijn mensen eenmaal. Geen enkel persoon voldoet optimaal aan een arche type.

Dat zelfde is met mannen. de überman, of de metro man die er niet voor schaamt z'n 'vrouwelijke kant' te laten zien.

Hmmm... even over denken.

Quote:
Verder is de samenleving een 'old boys network', dus wil je daar bij horen, zul je al sneller 'one of the guys' moeten zijn. Zeker als het waar is dat in bepaalde bedrijven nogal een macho cultuur heerst.

Ja dat vraag ik me dus af. Je hebt van die types a lá Agnes Jongerius, en die komen er volgens mij echt niet tussen, tenzij ze werkelijk onmisbaar zijn of er 'positieve discriminatie' in het spel is. Jeweetwel, 'rechten dit, rechten dat'. Of het nou door afkeer of door angst komt, maar volgens mij komen die er blijvend niet tussen.

Anderzijds heb je natuurlijk het extreme van de vrouw die zich 'omhoog' copuleert. Dat is natuurlijk ook extreem en daar zijn ook uitsluitingsmogelijkheden voor. Maar over het algemeen krijgen de 'Catherina de Medici's' netto wel meer gedaan, en hebben dan ook een macht die niet ondrschat moet worden. Niet een macht die dan op 'angst' is gebaseert, maar juist op een soort 'verleiding'.

Nogmaals, ik schets het even extreem he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zijn sociale vaardigheden die het doen. Niet het lieve lachen of met grote blauwe ogen knipperen.

Bijvoorbeeld, vorige week wilde wij een les regelen, mevrouw grote mond zou dat wel even vragen, lachde enigszins, maar het kwam niet goed over (waarom snap ik nog niet zo goed.) Een van mijn mannelijke medestudenten greep in en toen kwam het alsnog goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Relativist.
clown.gif

Anderen noemen het 'cultural studies'. knipoog_dicht.gif

Iets wat de cultuurgeschiedenis toch redelijk goed bewezen heeft.

Quote:

Ja dat vraag ik me dus af. [...] Niet een macht die dan op 'angst' is gebaseert, maar juist op een soort 'verleiding'.

Nogmaals, ik schets het even extreem he?

Andere tactiek, ook andere tijden. knipoog_dicht.gif

In de middeleeuwen zou je als cariëre mogelijkheid er voor kunnen kiezen non of weduwe te worden, dat werkt tegenwoordig ook niet meer. widegrin.gif

Wat ik hoorde was dat in met name een aantal decennia geleden je een 'harde tante' moest zijn, wil je het overleven in de macho cultuur in het bedrijfsleven en de politiek.

Ennuh, charmes werken natuurlijk ook nog steeds, bij vrouwen als bij mannen. Obama lijkt me daar een voorbeeld van. Maar om nou te roepen dat Balkenende nu ff zijn mannelijke charmes in de strijd moet werpen bij de onderhandelingen... clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds de tijd dat ik nog moest leren herkennen wat flirten is en hoe je het doet (2 jaar geleden) hebben mijn charmes een flinke vlucht genomen, en ik gebruik ze dan ook graagwidegrin.gif Een complimentje aan die leuke kassajongen, knuffels van die gasten in het café en als het nodig is een flirt voor een gratis drankjewidegrin.gif Ik ben best erg ja, ik flirt tegenwoordig met bijna alles wat jongen is en er leuk uitzietbloos.gif Gelukkig hebben de mannen/jongens in kwestie wel door dat het 'gewoon' flirten is, zonder bijbedoelingen. En het helpt ook dat als mensen denken dat het met bijbedoelingen is ik gelijk maar het gesprek op vriendjes/vriendinnetjes breng xD

Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik me, zoals pius eerder zei, omhoog zou copuleren (kmoet er niet aan denken xD) misschien een flirt of een drankje hier en daar maar absoluut niet meer.

Ik gebruik mijn charmes dus wel vaak volgens mij (let maar op als ik in de buurt van een blonde langharige jongen met verstand en een goeie muzieksmaak ben xD) maar ik misbruik het niet. Daar moet ik eerlijk gezegd echt niet aan denken.

@ Hongerige wolf: hoe dan? en in wat voor situaties?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik reageer eigenlijk vooral averechts op vrouwen die hun "charmes" gebruiken omdat dat me wantrouwig maakt. Dan moeten ze wat van me en is het antwoord gewoonlijk nee. Een meisje op mijn werk krijgt heel veel gedaan omdat ze ontzettend mooi is en precies weet hoe ze met haar ogen moet knipperen, heupen moet zwaaien etc. om dingen gedaan te krijgen. Maar niet bij mij. Ze is egoistisch en daarom doe ik weinig tot niets voor haar, tenzij ik iets terugkrijg.

Mannen die voor dat soort dingen zwichten en vooral blijven zwichten vind ik slappelingen.

Tijdens dates hoeft het van mij ook niet. Meestal pakt dat slecht uit omdat ik er niet op reageer, dat maakt dan onzeker en ik krijg vervolgens het verwijt afstandelijk te zijn.

Ik ben (nog) wel gevoelig voor huilbuien, daar kan ik niet goed tegen. Daar ben ik niet vaak mee geconfronteerd echter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

zeg dat nou maar allemaal niet te hard, want een vrouw kan ook gebruik maken van charmes zonder dat jij meteen door hebt dat ze dat zo doet..

en huilbuien bij mannen sucken helemaal.. ik krijg dan altijd zoen/knuffel-neigingen die problemen meestal alleen mr groter maken..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid