Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
"Propje" schreef het volgende:

zeg dat nou maar allemaal niet te hard, want een vrouw kan ook gebruik maken van charmes zonder dat jij meteen door hebt dat ze dat zo doet..

Het zou kunnen, dat is lastig te controleren. Maar de meeste vrouwen zijn wat dat betreft erg doorzichtig, heb ik het idee widegrin.gif

Noem eens een voorbeeld van een sneaky charme dan?

Quote:
"Propje" schreef het volgende:

en huilbuien bij mannen sucken helemaal.. ik krijg dan altijd zoen/knuffel-neigingen die problemen meestal alleen mr groter maken..

Mannen en huilbuien? Dat zie je niet vaak lijkt me. Ik doe dat volgens mij nooit of vrijwel nooit en ben naar mijn idee op dat punt een typische kerel.

Van mannen die snel huilen krijg ik een sterk gevoel van plaatsvervangende schaamte.

Mannelijke "charmes" zijn volgens mij zaken als doortastendheid, zelfverzekerdheid, verantwoordelijkheid nemen, sterk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mannen en huilbuien? Dat zie je niet vaak lijkt me. Ik doe dat volgens mij nooit of vrijwel nooit en ben naar mijn idee op dat punt een typische kerel.

Van mannen die snel huilen krijg ik een sterk gevoel van plaatsvervangende schaamte.

Mannelijke "charmes" zijn volgens mij zaken als doortastendheid, zelfverzekerdheid, verantwoordelijkheid nemen, sterk zijn.

ach toch ken ik sterke stoere mannen die op gegeven moment verdrietig zijn en dat showen.. ergens is dat gruwelijk lief.. juist omdat je t niet verwacht.. maar t maakt me heel bangig.. dus dan doe ik er alles aan om ze te doen stoppen met huilen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm. Ik vind het toch storend als een man huilt om iets wat ik zelf zie als onbelangrijk. Wees een vent, denk ik dan al snel.

Maar ik ben ook zo opgevoed, mijn vader heb ik nooit zien huilen, mijn beste vrienden idem. Ok 1 heb ik 1x horen huilen aan de telefoon.

Ach, ik ben sowieso een dinosaurus. Anyway, back to vrouwelijke charmes. Je zou nog een voorbeeld noemen van onopvallend charmeren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

ach toch ken ik sterke stoere mannen die op gegeven moment verdrietig zijn en dat showen.. ergens is dat gruwelijk lief.. juist omdat je t niet verwacht.. maar t maakt me heel bangig.. dus dan doe ik er alles aan om ze te doen stoppen met huilen..

heb je toch altijd wel.. of het nou een man is of een vrouw? Ik vind dat iig sowieso vervelend, vooral als het mensen zijn die bijna nooit huilen.. dan weet je dat het echt serieus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmmm. Ik vind het toch storend als een man huilt om iets wat ik zelf zie als onbelangrijk. Wees een vent, denk ik dan al snel.

Maar ik ben ook zo opgevoed, mijn vader heb ik nooit zien huilen, mijn beste vrienden idem. Ok 1 heb ik 1x horen huilen aan de telefoon.

Ach, ik ben sowieso een dinosaurus. Anyway, back to vrouwelijke charmes. Je zou nog een voorbeeld noemen van onopvallend charmeren
smile.gif

mjah ach het ging ook om best belangrijke dingen.. zoals oud worden met propje enzo.. knipoog_dicht.gif

en onopvallend charmeren; tsja dat ga ik natuurlijk niet vertellen he; dan raakt mijn soort haar krachten kwijt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige mannen moeten niet huilen, Robert de Niro bijvoorbeeld. (Analyse This)

Ik huil wel eens, om het leed van anderen (mens of dier) omdat ik me dan machteloos voel. Huilen om iets bij mezelf doe ik eigenlijk sinds de puberteit niet meer. Ik weet niet of dat normaal is of niet, ik vind het ook niet goed of slecht ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrouwelijke charmes die we onopvallend gebruiken... Misschien hoe we aan ons haar frutten soms? Ik ken sommige mannen die zeggen dat ze dat heel charmant vinden maar ik heb het soms niet eens door als ik het zelf doe.

Ik weet niet, ik denk dat ik nogal een neanderthalige vrouw ben ofzo want ik heb niet zoveel charmes geloof ik puh2.gif Of zouden ze allemaal onopvallend zijn, zelfs voor mezelf? Haha!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou er eigenlijk vanuit moeten gaan als vrouw dat elke vrouw haar charmes heeft. Zo heeft God je toch geschapen? Dus ook jij, al ben je je er niet van bewust.

Waarom is het eigenlijk raar dat een man ook charmes zou hebben? Het woord betekent volgens van Dale: bekoorlijkheid, innemendheid. Waarom zou een man dat niet kunnen hebben?

Volgens mij zijn er gewoon typisch vrouwelijke, typisch mannelijke en ook algemene charmes. Je er bewust van zijn dat je ze hebt, kan soms handig zijn, bijvoorbeeld in het geval je ze ergens voor wilt gebruiken. Maar het kan ook weer onhandig zijn als je er dan teveel de nadruk op legt. Volgens mij is het beter er wel van uit te gaan dat je ze hebt, maar er maar op te vertrouwen dat ze je zullen begeleiden die charmes bij al je acties. Ben benieuwd welke mensen nu gaan zeggen; waarom zouden mij charmes moeten begeleiden bij mijn acties, ze nemen mij maar zonder..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan zijn charmes eigenlijk heel subjectief. Want wat bekoorlijk of innemend is, daar heeft iedereen weer een andere mening over. Al zullen er wellicht een soort 'archetypische' charmes zijn.

Ik denk wel dat er mannelijke charmes zijn, ja hoor! En ik vind het wel leuk als ze dat zelf niet zo doorhebben. Dus het onbewust gebruiken van die charmes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel mannen als vrouwen hebben charmes. Als man kan je ook bepaald gedrag vertonen dat bij vrouwen in de smaak valt. Vaak is het een soort half-gespeelde onbeholpenheid die vrouwen erg leuk vinden.

Iedereen gebruikt zo nu en dan zijn charmes. Volgens mij is het gewoon normaal voor sociale interacties en zit er zelden een soort uitgekookte strategie achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid