Spring naar bijdragen

De Verklaring van Andries Knevel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

God wilde Zijn volk zegenen en homoseksualiteit en 7 dagen werken zijn geen zegen voor een volk. Als het volk op deze manier zou leven, zou het schade brengen aan het volk en zou het volk niet gezegend zijn.

wat een onzin. (lees: IK VIND het onzin) 7 dagen per week werken is misschien niet goed voor een mens, maar wie zegt dat mensen die op de sabbat werken ook daadwerkelijk 7 dagen per week werken? het ging om die ene dag.

dat stukje over homoseksuelen ga ik maar niet verder op door, daar hebben we homotopics voor. maar ik zie de schade er iig niet van in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

O ja, kun jij aantonen waardoor ze volledige uitroeiing over zich hadden afgeroepen?

Hier staat er iets over (met name vers 16).

Gen. 15

1 Hierna kwam het woord des HEREN tot Abram in een gezicht: Vrees niet, Abram, Ik ben uw schild; uw loon zal zeer groot zijn. 2 En Abram zeide: Here HERE, wat zult Gij mij geven, daar ik kinderloos heenga en de bezitter van mijn huis, dat zal deze Damascener Eliëzer zijn. 3 En Abram zeide: Zie, mij hebt Gij geen nakroost gegeven, en nu moet een onderhorige mijn erfgenaam zijn. 4 En zie, het woord des HEREN kwam tot hem: Deze zal uw erfgenaam niet zijn, maar uw lijfelijke zoon, die zal uw erfgenaam zijn. 5 Toen leidde Hij hem naar buiten, en zeide: Zie toch op naar de hemel en tel de sterren, indien gij ze tellen kunt; en Hij zeide tot hem: Zo zal uw nageslacht zijn. 6 En hij geloofde in de HERE, en Hij rekende het hem toe als gerechtigheid.

7 En Hij zeide tot hem: Ik ben de HERE, die u uit Ur der Chaldeeën heb geleid om u dit land in bezit te geven. 8 En hij zeide: Here HERE, waaraan zal ik weten, dat ik het bezitten zal? 9 En Hij zeide tot hem: Haal Mij een driejarige jonge koe, een driejarige geit, een driejarige ram, een tortelduif en een jonge duif. 10 Hij haalde die alle voor Hem, deelde ze middendoor en legde de stukken tegenover elkander, maar het gevogelte deelde hij niet. 11 Toen de roofvogels op de dode dieren neerstreken, joeg Abram ze weg.

12 Toen de zon op het punt stond onder te gaan, viel een diepe slaap op Abram. En zie, hem overviel een angstwekkende, dikke duisternis. 13 En Hij zeide tot Abram: Weet voorzeker, dat uw nakomelingen vreemdelingen zullen zijn in een land, dat het hunne niet is, en dat zij hen dienen zullen, en dat die hen zullen verdrukken, vierhonderd jaar. 14 Doch ook het volk, dat zij zullen dienen, zal Ik richten, en daarna zullen zij met grote have uittrekken. 15 Maar gij zult in vrede tot uw vaderen gaan; gij zult in hoge ouderdom begraven worden. 16 Het vierde geslacht echter zal hierheen wederkeren, want eerder is de maat van de ongerechtigheid der Amorieten niet vol.

17 Toen de zon was ondergegaan, en er dikke duisternis was, zie, een rokende oven met een vurige fakkel, welke tussen die stukken doorging. 18 Te dien dage sloot de HERE een verbond met Abram, zeggende: Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven, van de rivier van Egypte tot de grote rivier, de rivier de Eufraat: 19 de Keniet, de Kenizziet, de Kadmoniet, 20 de Hethiet, de Perizziet, de Refaïeten, 21 de Amoriet, de Kanaäniet, de Girgasiet en de Jebusiet.

Quote:

wat een onzin. (lees: IK VIND het onzin) 7 dagen per week werken is misschien niet goed voor een mens, maar wie zegt dat mensen die op de sabbat werken ook daadwerkelijk 7 dagen per week werken? het ging om die ene dag.

dat stukje over homoseksuelen ga ik maar niet verder op door, daar hebben we homotopics voor. maar ik zie de schade er iig niet van in.

In die tijd was de Sabbat inderdaad heel belangrijk. Mogelijk ook vanwege het sociale aspect; één tijdstip waarbij iedereen bij elkaar was. Mogelijk kunnen mensen ook op een andere dag rust nemen. Ik zelf houd niet een speciale dag in ere, omdat ik geloof dat de Sabbat vervuld is in Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

EO heeft Darwindebat aardig op gang gebracht

DI 10 feb 2009 | 09.06

De EO en Andries Knevel zijn er verantwoordelijk voor dat het debat over Darwin in Nederland aardig op gang is gekomen. Wereldwijd wordt donderdag herdacht dat Charles Darwin, de man van de evolutieleer, 200 jaar geleden werd geboren. Bovendien is het dit jaar 150 jaar geleden dat Darwin zijn boek On the Origin of Species publiceerde.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat suggereert: Pas de laatste 200 jaar zijn we eigenlijk langzamerhand intelligent en nadenkend verlicht geworden en hebben we de imbiciliteit van ons verleden afgeworpen.... De mantra van de Verlichting

Wetenschappelijke ontwikkeling gaat tegelijk op met morele vooruitgang?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het evolutiedebat loopt dood

Het feit dat Darwin 200 jaar geleden geboren is aanleiding voor publicaties en aandacht in de media. Darwin gaf de atheïsten eindelijk een stok in handen om de God van de christenen de deur uit te jagen. De evolutietheorie zou een verklaring bieden voor het onstaan van het leven op aarde. God was eindelijk zijn laatste strohalm ontnoemen. Doei God.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het evolutiedebat loopt dood

Het feit dat Darwin 200 jaar geleden geboren is aanleiding voor publicaties en aandacht in de media. Darwin gaf de atheïsten eindelijk een stok in handen om de God van de christenen de deur uit te jagen. De evolutietheorie zou een verklaring bieden voor het onstaan van het leven op aarde. God was eindelijk zijn laatste strohalm ontnoemen. Doei God.

Vind ik echt onzin. Alsof atheïsme Darwin nodig had. Ik ben er redelijk van overtuigd dat zonder de evolutie theorie het atheïsme ongeveer even groot zou zijn geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat suggereert: Pas de laatste 200 jaar zijn we eigenlijk langzamerhand intelligent en nadenkend verlicht geworden en hebben we de imbiciliteit van ons verleden afgeworpen.... De mantra van de Verlichting

Nee hoor, inzien dat er geen God bestaat maakt ons niet minder imbeciel. We zijn nu druk bezig met een nieuwe fase van massale uitsterving waar wij zelf waarschijnlijk ook het slachtoffer van worden - morele vooruitgang is een illusie. We weten alleen meer, maar we worden niet wijzer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee hoor, inzien dat er geen God bestaat maakt ons niet minder imbeciel. We zijn nu druk bezig met een nieuwe fase van massale uitsterving waar wij zelf waarschijnlijk ook het slachtoffer van worden - morele vooruitgang is een illusie. We weten alleen meer, maar we worden niet wijzer.

Ik neem ineens wel erg snel hap-snap afstand van het Verlichtings-gedachtengoed, waar ik zo lang achter heb gestaan. Ik heb het zo gehad met de mensheid. Schijtzooi. Sterf snel en sterf uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Vind ik echt onzin. Alsof atheïsme Darwin nodig had. Ik ben er redelijk van overtuigd dat zonder de evolutie theorie het atheïsme ongeveer even groot zou zijn geweest.

Ik niet, de evolutheorie biedt namelijk een antwoord op de vraag hoe het leven is begonnen. Zonder die theorie zou een deistisch Godsbeeld erg aantrekkelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil niet van de apen afstammen en trouwens waarom zijn die andere apen achtergebleven dan?

Ik wil niet dat er oorlog is. Maar ja, daarmee is die oorlog er nog wel he.

Maar ik zal je troosten. puh2.gif

Volgens de evolutie theorie stam jij niet af van de aap. Dat de mens volgens de evolutie theorie van de aap zou afstammen is een misverstand van mensen die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil niet van de apen afstammen

Het is geen kwestie van 'willen'. Het is zo of het is niet zo, daar verandert jouw wil verder niks aan. clown.gif

Maar ik zal je geruststellen; ook 'de' evolutietheorie stelt niet dat we van apen afstammen.

En daar komt nog iets bij: 'aap' is een taalkundige aanduiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ik van me Hem houdt en dat hij mijn Vader is in problemen, oplossingen, noden etc. Vraag hem alles, hij is mijn heelmeester, mijn raadgever etc etc. Ik geloof ook vandaag in de wonderen van God. Velen niet meer maar er gebeuren vele wondern ook in het westen. Mensen die genezen worden etc ook mensen die niet genezen worden. Maar als je je leven aan Jezus geeft komt er een verandering het vernieuwd je denken, je hart alles. En dat doet de Heilige Geest. Ik doe niet aan rituelen want daar deed jezus ook niet aan. Ik bid uit liefde naar de Vader toe elke dag belijden voor me zonden en danken dat ik zijn genade mag leven keer op keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil niet van de apen afstammen en trouwens waarom zijn die andere apen achtergebleven dan?

Ik wil geen borsthaar hebben, ik wil geen deukje in mijn kin, ik wil andere kleur ogen hebben, ik wil geen platvoeten, ik wil niet kaal worden, ik wil niet ik wil niet ik wil niet. Stomme apen!

Maar dan kijk ik maar even naar de Olympische finale 100 meter zwemmen en dan denk ik: "Ach het valt wel mee, met ons mensen..." Of ik denk aan het mooiste meisje dat er bestaat (en gelukkig bestaan er een vrijwel oneindig aantal "mooiste meisjes ter wereld" in de wereld) en dat meisje stamt ook van dezelfde voorouders af. dus het is toch nog goed gekomen met ons.

Die andere 'apen' waren er nooit, maar die voorouders hebben zich ontwikkeld tot de mensapen die we nu kennen, mens, chimps, bonobo, gorilla, etc etc, maar dit is al tot in den treure behandeld en uitgelegd in elk schoolboek en in andere topics dus ik hou maar op.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik niet, de evolutheorie biedt namelijk een antwoord op de vraag hoe het leven is begonnen. Zonder die theorie zou een deistisch Godsbeeld erg aantrekkelijk zijn.

FOEI Machiavelli, dat had ik toch niet verwacht van jou.

De evolutietheorie gaat enkel en alleen over de Ontwikkeling van het leven, niet over het Onstaan. Het onstaan blijft net zo'n mysterie als het altijd al was, je kan wel een beetje gaan speculeren over 'oersoep' en moleculen die ineens vanzelf zichzelf gaan kopiëren , maar ten eerste is dat een ANDERE tak van wetenschap, en ten tweede is er niet of nauwelijks bewijs voor, dus het blijft voor veel mensen net zo aannemelijk als God did it.

als je al evolutie als reden voor atheïsme wil geven, dan kan dat, maar dan moet je het op adam en eva en de zondeval route gooien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik niet, de evolutheorie biedt namelijk een antwoord op de vraag hoe het leven is begonnen. Zonder die theorie zou een deistisch Godsbeeld erg aantrekkelijk zijn.

Nee. Evolutie geeft slechts verklaring voor de ontwikkeling van het leven (de diversiteit van soorten. Evolutie geeft geen verklaring voor het ontstaan van leven. Hoe leven is ontstaan bestaat nog geen theorie voor.

Kortom, als je dat vindt, dan geldt dat nog steeds voor nu. Dan zou jij met evolutie nog steeds deistisch Godsbeeld erg aantrekkelijk vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Godfriend: Argumenting by linking is op credible niet toegestaan. Daarom heb ik je post weggehaald. Ik verzoek je vriendelijk als je wil verwijzen naar een andere tekst op een andere site, de tekst te kopiëren en een bronvermelding te plaatsen. Zo blijft de discussie leesbaar voor iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid