Spring naar bijdragen

De Verklaring van Andries Knevel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ik constateer dat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen en dat zegt mijns inziens ook best veel.

Volgens mij is de storm wel weer aardig gaan liggen en is het wachten op het volgende "schandaal" binnen Christelijk Nederland.
noparty.gif

Het grootste schandaal vind ik nog hoe een deel van de EO achterban Knevel hebben lopen afmaken. Dat vond ik toch wel zoiets schofterigs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het grootste schandaal vind ik nog hoe een deel van de EO achterban Knevel hebben lopen afmaken. Dat vond ik toch wel zoiets schofterigs.

Mwah, de provocerende manier waarop hij zijn standpunten naar buiten bracht, standpunten die controversieel zijn en voor velen direct raken aan de betrouwbaarheid van de Schrift, vroegen er ook om.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mwah, de provocerende manier waarop hij zijn standpunten naar buiten bracht, standpunten die controversieel zijn en voor velen direct raken aan de betrouwbaarheid van de Schrift, vroegen er ook om.

Precies, dan mag je wel over zijn geloof gaan oordelen en die man schofferen. Je christelijk gedragen kent natuurlijk z'n grenzen dacht ik zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Precies, dan mag je wel over zijn geloof gaan oordelen en die man schofferen. Je christelijk gedragen kent natuurlijk z'n grenzen dacht ik zo.

Natuurlijk, en er zijn grenzen overschreden, anderzijds moet een man die zich publiekelijk uitlaat over zijn persoonlijke geloof, dat zonder enige terughoudendheid lijkt te doen, zich niet verbazen dat zijn geloof dan kritisch wordt bekeken. Er is niets in deze affaire gebeurt waar hij niet vantevoren rekening had moeten houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is zo hypocriet van dat deel van de achterban. Ik word toch al ziek van dat type figuren. Of die Knevel het dan uitlokt, dan is het al vreselijk zielig dat die gasten zich dan dus laten uitlokken.

Grenzen zijn daar overschreden die ik pas werkelijk verwerpelijk vind en echt niet te rechtvaardigen vind door wat Knevel gezegd heeft. Best als mensen terug slaan, maar dan niet op die

manier, door zijn standpunt te verdraaien, zelf maar ff conclusies er aan plakken en over hem te oordelen.

Ik heb me altijd al lopen ergeren aan die Knevel maar ik krijg nu haast sympathie voor die man.

Logisch dat er reacties kwamen, begrijpelijk en aan te moedigen. Maar niet de zieke reacties van bepaalde figuren, hypocriet stel enge extremisten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is zo hypocriet van dat deel van de achterban.

En waarom is dat hypocriet?

Quote:

Ik word toch al ziek van dat type figuren. Of die Knevel het dan uitlokt, dan is het al vreselijk zielig dat die gasten zich dan dus laten uitlokken.

Nee hoor, als het gaat om dwalingen die worden verkondigt door een persoon die een behoorlijke bekendheid genieten is het goed als daar publiekelijk tegenin wordt gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En waarom is dat hypocriet?

O, dat slaat op bepaalde figuren die aan de ene kant zich zo vroom neer zetten als ware christenen en vervolgens wel over het geloof van iemand lopen te oordelen.

Quote:

Nee hoor, als het gaat om dwalingen die worden verkondigt door een persoon die een behoorlijke bekendheid genieten is het goed als daar publiekelijk tegenin wordt gegaan.

En dat doe je dan door zijn standpunt te verdraaien en je eigen denkbeelden die je er bij hebt ff in de mond van de ander te leggen en ff uiteen te zetten wat er in het hart van die persoon om gaat en over zijn geloof te oordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knevel geeft goede voorbeeld

Heeft iemand onlangs nog de opstanding van Jezus verdedigd? Jazeker! Andries Knevel bij Pauw en Witteman en een dag later in De Volkskrant. Maar nu hoor je niemand. Nu blijft het stil. Geen waardering, geen loftrompet. Kort geleden nog werd hij verguist door christenen, nu is er niemand die hem rehabiliteert om zijn moedig optreden. Criticasters (ik was er één van) waren er genoeg toen Knevel het creationistische standpunt ter discussie stelde. En inderdaad, Knevel ging te kort door de bocht. We moeten de zaken die christenen intens verdelen niet via de publieke media uitvechten.

[...]

link

--------------

Met dit artikel ben ik het eens.

Het is van minder belang hoe Knevel over de evolutie denkt. Het is van groter belang hoe hij spreekt over het verlossende werk van Jezus Christus en dat hij in de opstanding gelooft en deze verdedigt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het lijkt erop dat de Knevelhype weer de lucht uit is en de Boomsmahype kwam niet lekker van de grond. Eens zien wat de volgende hype gaat worden. Zal het van de CU, de EO of het Vaticaan komen, of zal die dit keer van een andere groep komen?

Quote:

Criticasters (ik was er één van) waren er genoeg toen Knevel het creationistische standpunt ter discussie stelde.

Dat terdiscussie stellen van creationisme zou het probleem niet moeten zijn. Knevel was de afgelopen jaren door ook al open over geweest, maar toen kwam de rel niet van de grond. De aanleiding hier was die mislukte en 'een beetje domme' sketch met die 'bekentenis' die vervolgens ook nog eens goed in de media werd opgepikt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou, het lijkt erop dat de Knevelhype weer de lucht uit is en de Boomsmahype kwam niet lekker van de grond. Eens zien wat de volgende hype gaat worden. Zal het van de CU, de EO of het Vaticaan komen, of zal die dit keer van een andere groep komen?

Het volgende relletje ontstaat misschien al weer onder de oppervlakte, dit keer van het Vaticaan smile.gif >> link en link .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou best eens kunnen idd. Vaticaan en geboorte planning/onderbeking is een favoriet onderwerp voor hypes. En nu ook nog eens de macht van de paus tegenover onze verlosser Obama.

Als de ambasadeur nog ook nog eens een getrouwde lesbienne is die tot bisschop wilt worden gewijd, dan garandeer ik een enorme hype die de media wel een tijdje zoet zal houden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid