Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, vinden jullie dat christenen naar discotheken kunnen gaan met vrienden bijvoorbeeld? Zoiets als de The IT, Baja Beachclub, Matrixx, dat soort discotheken. Vinden jullie dat een christen daar gerust heen kan gaan mits hij/ zij zich netjes beheerst op alle fronten? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Hallo allemaal, vinden jullie dat christenen naar discotheken kunnen gaan met vrienden bijvoorbeeld? Zoiets als de The IT, Baja Beachclub, Matrixx, dat soort discotheken. Vinden jullie dat een christen daar gerust heen kan gaan mits hij/ zij zich netjes beheerst op alle fronten? Alvast bedankt!

gr. mackie

Ik vind van wel. Maar er zijn dr ook die het als bolwerk van satan zien.

Mij tref je niet in een discotheek omdat ik het geen ruk aan vind. Cafés, festivals, concerten, bioscopen, etc. zijn meer mijn ding.

* Olorin kan niet dansen widegrin.gif

Maar ik vind niet dat een christen niet naar een disco kan gaan. Alleen als je weet dat je de volgende dag in het ziekenhuis opgenomen hebben nadat ze je in coma naast een wild vreemde man/vrouw aangetroffen hebben en ze je ook voor die nieuwe soa kunnen behandelen, dan is het wellicht een idee om dan maar beter niet te gaan.

Verder ben ik dan ook weer conservatief genoeg dat als je elke zaterdag naar de disco gaat en daardoor nooit meer in de kerk komt, dat dit ook niet echt een goed iets is.

Maar als je je 'normaal' kunt gedragen en je geloofsleven er geen klap door krijgt, tja, als je het leuk vind: waarom zou je dan niet gaan?

Omdat het duur is, oké... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geen idee. De laatste discotheek die ik bezocht was toen ik een jaar of 16 was. Dat was in de tijd dat je dan nog met zwart piekhaar en zwarte eyeliner in een donker hoekje donkere gedachten zat om te vormen in donkere rookwolken, eh, tabak!

Hoe gaat dat tegenwoordig?

Het grappige is dat ik als prille twintiger nog nooit in een discotheek geweest ben, maar wel een vrij druk uitgaansleven hebt dat exact klinkt zoals jij beschrijft. Maar wauw, jij leefde echt wel in de juiste tijd, als dat vroeger in discotheken gebeurde ipv obscure zaaltjes met vieze toiletten en vreselijke geluidsinstallaties. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, vinden jullie dat christenen naar discotheken kunnen gaan met vrienden bijvoorbeeld? Zoiets als de The IT, Baja Beachclub, Matrixx, dat soort discotheken. Vinden jullie dat een christen daar gerust heen kan gaan mits hij/ zij zich netjes beheerst op alle fronten? Alvast bedankt!

Ja. Je kunt je klem zuipen, onder invloed van drugs raken, meiden/jongens (al naar gelang voorkeur) aflebberen, ruzie zoeken met andere bezoekers. Dat is waar God niet zo blij mee is. Allemaal dingen die je kúnt doen in een disco. Je kunt er ook prima voor kiezen om die dingen niet te doen en gewoon lol te maken met je vrienden, lekker te dansen en een paar pilsjes te pakken. Niks mis mee smile.gif

Quote:

Geen idee. De laatste discotheek die ik bezocht was toen ik een jaar of 16 was. Dat was in de tijd dat je dan nog
met zwart piekhaar en zwarte eyeliner
in een donker hoekje donkere gedachten zat om te vormen in donkere rookwolken, eh, tabak!

Hoe gaat dat tegenwoordig?

Zo had ik je graag eens gezien clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

absolutely! Ik ga regelmatig met vrienden uit en ik vermaak me altijd super! lekekr dansen, heerlijk ontspannend na een tentamenweek bijvoorbeeld. Wat is daar mis mee?

Laten we het anders stellen, hoe wordt je als christen opgebouwd tijdens een bezoek aan de disco? Dat is volgens mij een bijbelsere houding dan 'wat is er mis mee'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder ben ik dan ook weer conservatief genoeg dat als je elke zaterdag naar de disco gaat en daardoor nooit meer in de kerk komt, dat dit ook niet echt een goed iets is.

Oh ja, die vergat ik nog. 's Avonds een kerel, 's ochtends een kerel (of gewoon op zaterdagavond naar de Mis en vandaaruit verder devil.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Laten we het anders stellen, hoe wordt je als christen opgebouwd tijdens een bezoek aan de disco? Dat is volgens mij een bijbelsere houding dan 'wat is er mis mee'.

* ontspannen met vrienden

* dansen

Dat zijn de dingen waarvoor ik naar de disco ging (inmiddels laaang lên widegrin.gif)

En ik zie niet in wat daar mis mee is, ook niet voor 'n christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh sorry, ik wist niet dat dingen die je even NIET opbouwen meteen niet goed zijn?

Dat, plus dat het best wél gewoon opbouwend kan zijn (zie mijn post hierboven). Niks mis met ontspanning en leuk contact met vrienden. Sterker nog: hartstikke belangrijk voor iemand bij wie het geloof 24-7 een rol speelt. Als dat voor jou (as in: men) werkt in een disco: prima toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Laten we het anders stellen, hoe wordt je als christen opgebouwd tijdens een bezoek aan de disco? Dat is volgens mij een bijbelsere houding dan 'wat is er mis mee'.

Inderdaad.

1 Kor 10,23

Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh ja, die vergat ik nog. 's Avonds een kerel, 's ochtends een kerel

Uit ervaring (niet een disco, maar wel andere vormen van vermaak waardoor je laat thuis komt al dan niet in combinatie van wat drankjes) weet ik dat lichamelijk dat nog wel eens kan lukken, maar dat ik geestelijk dan niet altijd aanwezig ben. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid