Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Was jij niet die man van 'ik ben slechts een eenvoudige drummer'?
widegrin.gifengel.gif

Ik geef ook alleen maar tegengas, van het alleen maar van harte met elkaar eens zijn schiet niemand wat op. Je kan pas goeie conclusies trekken als je overal geweest bent, wat zelfbewuster met de eindconclusies zeg maar. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

I never inhaled
engel.gif

Ja zo heb ik ook wel eens een sigaar -knip-

-ADMOD note: Pius, gedraag je! boosrood.gif -

Quote:

Ik geef ook alleen maar tegengas, van het alleen maar van harte met elkaar eens zijn schiet niemand wat op. Je kan pas goeie conclusies trekken als je overal geweest bent, wat zelfbewuster met de eindconclusies zeg maar.
smile.gif

Ik vond de vraag i.i.g. zinnig. puh2.gif

Ik bedoel, zijn er 'neutrale daden'? Ik denk het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mits je hiermee bedoelt dat je een getuige kan zijn van Christus neem ik aan?

Nee, gewoon wat ik zeg: dat als je geloof 24-7 een rol speelt, dat ook zo is in de ontspanning met je vrienden en sterker nog: dat de ontspanning met je vrienden geloofsopbouwend kan zijn.

Quote:
Bekend met Augustinus?

Wel eens van gehoord engel.gif Ik neem aan dat jij doelt op dat Augustinus heeft gezegd dat je maar beter niet kunt dansen (waar ik niets van weet, maar ik neem het gelijk van je aan smile.gif) Dat hij heilig is, betekent niet dat hij zijn hele (christelijke) leven ex cathedra heeft gesproken en geschreven. Dat zou tevens betekenen dat seks alleen mag om kinderen te maken en dat we in dubbele predestinatie moeten geloven en die dingen gaan toch echt tegen de katholieke leer in, hoe katholiek Augustinus ook was. Alleen het feit dat hij zoiets over dansen heeft gezegd, is voor mij geen reden om niet te dansen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

I never inhaled
engel.gif

Oh, and I bet you never had sex with that woman either?

clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Neuh, meer over de kunst. Da's een reactie op de drager van een boodschap en dus afleiding/ruis in een boodschap. En die boodschap is al niet veel soeps.

Wat Augustinus heeft gezegd, bedoel je? Mmm, verbazingwekkend ... Er is toch door de eeuwen heen veel kunst geproduceerd die mensen juist dichterbij het Evangelie heeft gebracht ipv er verder vanaf.

Enfin, dit is offtopic, naar de disco maar weer (en ik - als ouwe taart die dat helemaal niet meer aankan met een week werken in verschiet - naar bed widegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, zijn we er gelijk uit: Ja, je mag als christen naar een discotheek en dat is zélfs bijbels te onderbouwen
smile.gif

En je mag er zélfs werken worshippy.gif

Wat zou het immers ook uitmaken? Want we weten toch, er staat geschreven:

Er is geen God.

(Ps 14:1)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb net mn tanden gepoetst, laat ik dat in het vervolg maar niet meer doen want....
ik werd er niet echt door opgebouwd, en dat kan natuurlijk niet he!!!

Juist wel toch? Ik bedoel, je hebt je lichaam, je tempel, toch bijgehouden? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En of het van nut is, is ook van belang.

1 Kor 10,23

Alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is geoorloofd, maar niet alles bouwt op.

En om nog completer te zijn: het is goed als je er niet door wordt gebonden.

1 Kor 6,12

Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd, maar ik zal mij door niets laten knechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

BP, heel fijn dat je met bijbelteksten strooit en daarna tegen mij zegt dat ik dingen in de context moet lezen, maar zou je die context dan ook uit willen leggen en, als het niet te veel gevraagd is, ook je eigen mening willen geven?

Misschien ligt het aan mijn geloof of aan mijn niveau van al-dan-niet-christelijk zijn maar ik volg je niet zo en de teksten die je plaatst laten momenteel geen belletje rinkelen.

Maar goed, misschien ben ik gewoon disco-doof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

BP, heel fijn dat je met bijbelteksten strooit en daarna tegen mij zegt dat ik dingen in de context moet lezen, maar zou je die context dan ook uit willen leggen en, als het niet te veel gevraagd is, ook je eigen mening willen geven?

Misschien ligt het aan mijn geloof of aan mijn niveau van al-dan-niet-christelijk zijn maar ik volg je niet zo en de teksten die je plaatst laten momenteel geen belletje rinkelen.

Maar goed, misschien ben ik gewoon disco-doof.

Ik leg het je liever niet uit, want het zijn de Heilige Geest en het Woord Die je het moeten vertellen. Ik kan je niet vertellen hoe je moet leven, want dan zou ik je een dode wet vertellen, terwijl je juist moet leven vanuit je nieuwe hart dat van vlees is. Vanuit dat hart zul je de waarheid weten.

Ez 36,26-27

een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven. Mijn Geest zal Ik in uw binnenste geven en maken, dat gij naar mijn inzettingen wandelt en naarstig mijn verordeningen onderhoudt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Kijk dus uit met flossen!

Ja, want voor je het weet heb je een floskundige nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid